Jes. Aukes kontti kun akun navat irti ja 10A laturilla syötin virtaa konehuoneesta.
Hyvä homma. Käsittääkseni yleensä jos on esim vahingossa jäänyt kenkä irti ja lyö kontin kiinni niin tuo toimii mutta joissain tilanteissa ei. Sun lähtötilanteessa kun akku oikkarissa ja kengät kiinni niin ei luonnollisesti jännitettä oikein saa syntymään vaikka kuinka syöttäisi
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Se tekee noin, jos on sekä kuskin turvavyö että ovi auki/raollaan. Jos on turvavyö ja/tai ovi kiinni, tuota ei pitäisi tapahtua.
Enolla oli lci f10. Siinä ovi auki ja turvavyö irti, laitto vaihteen päälle ja näytölle ilmesty teksti jossa kehotettiik jotain turvajuttuja. Kun valinta pylpyrästä kuittasi ok, sai ajaa hiljaa.
Taasen prelci f31 ei salli tätä vaikka tein kaiken samoin.
Enolla oli lci f10. Siinä ovi auki ja turvavyö irti, laitto vaihteen päälle ja näytölle ilmesty teksti jossa kehotettiik jotain turvajuttuja. Kun valinta pylpyrästä kuittasi ok, sai ajaa hiljaa.
Taasen prelci f31 ei salli tätä vaikka tein kaiken samoin.
Joku softajuttu? :think
Oletko varma, että antoi ajaa hiljaa? Nimittäin vaihteisto pomppaa P-asentoon vasta, kun jarrun vapauttaa kokonaan. Eli hyvin hiljaa voi ajaa "jarrua vasten" vaikka vyö ja ovi olisivat auki. Ainakin oma 320i kulkee pelkällä D-asennolla jotain 10kmh luokkaa, niin kyllä jarrua sopivasti kevyesti painamalla pääsee reilua kävelyvauhtia ajamaan.
Tuli tossa vaihdettua jarrupalat eteen ja taakse äffäläisee, nollaukset onnistu takajarrupaloille ja jarrunesteelle muttei etujarrupaloille. :think Anturi vika kenties? Sain kyllä siististi irti vanhat. Vinkkejä tulemaan mikä vois olla vikana.
BMW F31 M-Sport 320d xDrive 2016
EX: BMW e39 Sedan M-Sport Individual 530i 2000 BMW e36 Sedan 318i 1992 BMW e36 Coupe 320iA 1994
Tuli tossa vaihdettua jarrupalat eteen ja taakse äffäläisee, nollaukset onnistu takajarrupaloille ja jarrunesteelle muttei etujarrupaloille. :think Anturi vika kenties? Sain kyllä siististi irti vanhat. Vinkkejä tulemaan mikä vois olla vikana.
Vaihda uudet anturit. Ei niitä ole tarkoitettu laitettavaksi sinne uusien palojen kanssa
Omassa ei klonksu ohjaus paikallaan niinkuin videolla. Ainoastaan pieni rutina hiljaisessa vauhdissa kääntyessä.
Mitenköhän tuota lähtisi oikeasti selvittämään, kun keulaa turhaa nostaa ylös, äänet häviävät, kun paino lähtee pois pyörien päältä. :think
- M3 convertible 2005
- Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18
- Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988
- Fiat 850 Special 1969
- Lexus GS300 2000 TwoTone
- Lexus LS600h 2008
- Volvo S60 2.5 T AWD 2006
Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
o44-531 82oo
Omassa ei klonksu ohjaus paikallaan niinkuin videolla. Ainoastaan pieni rutina hiljaisessa vauhdissa kääntyessä. Mitenköhän tuota lähtisi oikeasti selvittämään, kun keulaa turhaa nostaa ylös, äänet häviävät, kun paino lähtee pois pyörien päältä. :think
Mulla oli aikanaan F30:ssä sellainen juttu, että se narisi (siis ei rutissut) pienissä nopeuksissa ja kun rattia käänsi. Selvisi että ratin läpiviennin kumi piti sen äänen, ja huollossa ne laittoi siihen läpivientiin jotain laardia ja narina hiljeni. Kokeile nyt ensin rasvata se tulipellin läpivienti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Komppaan täysin tätä, meillä nyt 154 tkm ja nätisti käy B48.
Huollot oli tehty ohjelman mukaan tähän asti (oli leasing auto) ja nyt kun tuli meille, alettu vaihtamaan öljyt 15tkm välein.
125tkm mittarissa myös täällä, hyvin mennään ja toivottavasti vielä pitkään. Ohjelmointi hieman mietityttänyt, mutta ei ole ainakaan vielä tullu kyseltyä/tehtyä.
Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia loppupään F30-kopasta 3-sylinterisellä bensakoneella, eli 318i(A)? Kulutus ilmeisesti varsin maltillista? Mutta miten tuolla pysyy liikenteen mukana, ohittamiset ym.? Eli kaikki kokemukset tervetulleita
Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia loppupään F30-kopasta 3-sylinterisellä bensakoneella, eli 318i(A)? Kulutus ilmeisesti varsin maltillista? Mutta miten tuolla pysyy liikenteen mukana, ohittamiset ym.? Eli kaikki kokemukset tervetulleita
Kerran oli sijaisautona. Liitettynä 8-vaihteiseen automaattiin 318iA pysyy liikenteen mukana aikanakin siihen 80 km/h -vauhtiin asti. Käytännössä jokainen kiihdytys ml. ihan liittymistä lähdöt vaati kierroksia ja ohittaminen melkein raakaa kick-dowinia.
Toisin sanoen, moottori oli koko ajan kovemmalla rasituksella ja kun vertasi tämän päivän ajojen kulutuksia, niin eivät ne olleet mitenkään alhaisempia kuin oman 320iA:n kulutukset, oikeastaan päinvastoin. Jos 1.5-litraista perustellaan pienemmällä kulutuksella, niin kyllä se taitaa melkein saman 1.6t painaa, jolloin tämä vaatii saman energian liikuttaa. Omalla kohdalla pienempi kone ei ole aivan perusteltua, mutta kaikkeen kai tottuu.
F30 320iA on ehkä yleisin bensakoneinen F30, eikä jälkimarkkina tunnu ainakaan palkitsevan pienemmästä vaikka niitä on saanut uutena vähän halvemmalla. Omakohtaisesti varsinkin käytettyjen kanssa jättäisin suosiolla väliin.
Onkohan täällä kenelläkään kokemuksia loppupään F30-kopasta 3-sylinterisellä bensakoneella, eli 318i(A)? Kulutus ilmeisesti varsin maltillista? Mutta miten tuolla pysyy liikenteen mukana, ohittamiset ym.? Eli kaikki kokemukset tervetulleita
Mulla oli tuollainen joskus toisella mantereella vuokra-autona. Ei se kyllä oikein tuntunut liikkuvan, ja ääni on aika karsea verrattuna nelisylinteriseen. Kulutuskin oli aika reilu kun sillä mäkisessä maassa joutui koko ajan ajamaan kaasu pohjassa että pääsi eteenpäin. Suosittelen lämpimästi näitä kaksilitraisia, joista saa sitten tarvittaessa tehoakin irti.
Kun moottori on käynnissä ja auto paikallaan olen huomannut että kabiiniin tulee palaneen öljyn käry. Venakopan tiivisteet ovat vajaa vuosi sitten jo vaihdettu, joten epäilin itse venakoppaa, mutta en ole löytänyt mitään halkeamia tms, venakoppa ja lohkon sivut kauttaltaan kuivat.
Kuintenkin paikallistin öljykäryn katin läheisyyteen, ja pitkän googlauksen jälkeen luulen että alipainepumppu suihkuttaa öljyä letkunipasta (liiteessä ympäröity punaisella) suoraan katin päälle.
Potilas on EWG versio joten oikean puoleinen nippa ei ole käytössä, mutta kuuluuko nipan päällä olla tulppa? Vai suosiolla uusi pumppu tilalle? :think
Comment