Originally posted by TeemuM
View Post
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Laita lähtöaika varttia aikaisemmaksi kuin oikeasti olet lähdössä niin ehtii ladata täyteen. Auto on kuitenkin vielä lämmin.F30 330e M-sport '16
e21 315 Sedan '83
ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
ex-e61 535d Touring M-Sport '05
ex-e39 530d Touring M-Sport '03
ex-e30 316i Bavaria '91
-
On sillä merkitystä. Auton sähkölämppäri on teholtaan 5kW, ja varmaan kovemmalla pakkasella voi sen imaistakin esilämmityksessä. Jos laturi ei anna tarpeeksi tehoa, otetaan vajaaksi jäävä luonnollisesti akusta.Originally posted by tesserakti View PostMinulla kertaalleen herjasi ajoon lähtiessä, että syöttövirta ei riittänyt esilämmitykseen, kun latausteho oli säädetty alhaiseksi. Laitoin maksimaaliselle, niin sen jälkeen on pelittänyt. En tiedä, onko latausvälineellä mitään merkitystä, mutta ratkaisuna nyt joka tapauksessa täällä yhden vaiheen johto voimavirtapistokkeessa.
330e lataa maksimissaan 16A ja yhdestä vaiheesta, eli tarpeeksi kylmällä akku on aina hieman vajaa esilämmityksen jälkeen vaikka olisi mikä laturi kiinni... tuo tosiaan hieman auttaa kun ajastaa sen lämmityksen päättyväksi vaikka varttia ennen kuin oikeasti lähtee liikkeelle. Toki se auto vastaavasti ehtii siinä taas vähän jäähtyäkin, että mikä se lie kannattavinta sitten.- Vielä ehtis troijaan
| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205) 
Comment
-
Olen huomannut että lämmitys pöhisee vielä tovin ajastetun lähtöajan jälkeenkin, aikaa en ole ottanut kuinka pitkään se jatkaa. Kovin usein en itse ole tuota käyttänyt, kotoa talvisin lähtee yleensä lämpimästä tallista ja työpaikalla akku on jo tyhjä, eikä mahdollisuutta ladata.Originally posted by toukopouko View PostOn sillä merkitystä. Auton sähkölämppäri on teholtaan 5kW, ja varmaan kovemmalla pakkasella voi sen imaistakin esilämmityksessä. Jos laturi ei anna tarpeeksi tehoa, otetaan vajaaksi jäävä luonnollisesti akusta.
330e lataa maksimissaan 16A ja yhdestä vaiheesta, eli tarpeeksi kylmällä akku on aina hieman vajaa esilämmityksen jälkeen vaikka olisi mikä laturi kiinni... tuo tosiaan hieman auttaa kun ajastaa sen lämmityksen päättyväksi vaikka varttia ennen kuin oikeasti lähtee liikkeelle. Toki se auto vastaavasti ehtii siinä taas vähän jäähtyäkin, että mikä se lie kannattavinta sitten.F30 330e M-sport '16
e21 315 Sedan '83
ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
ex-e61 535d Touring M-Sport '05
ex-e39 530d Touring M-Sport '03
ex-e30 316i Bavaria '91
Comment
-
Originally posted by toukopouko View PostOn sillä merkitystä. Auton sähkölämppäri on teholtaan 5kW
Onko tästä tietoa että mitä lämmittää tuolla teholla? tuskin ohjaamon lämmittämiseen 5kW tehoja tarvitaan? Siis mietin että lämmittääkö se moottoria jne tuolla vai mihin teho tarvitaan? Mistään ei oikeen löydy tietoa.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
Miksei tarvittaisi? BMW on polttomoottoreihin mukavuuslämmittimeksi (lämmittämään sisätilat) laittanut useamman vuosikymmenen 5kw webastoja. Ei se 5kw liikaa ole jos ikkunat meinasi saada kohtuu ajassa sulaksi ja ohjaamon kunnolla lämpimaksi reilummalla pakkasella.Originally posted by jobo View PostOnko tästä tietoa että mitä lämmittää tuolla teholla? tuskin ohjaamon lämmittämiseen 5kW tehoja tarvitaan? Siis mietin että lämmittääkö se moottoria jne tuolla vai mihin teho tarvitaan? Mistään ei oikeen löydy tietoa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostMiksei tarvittaisi? BMW on polttomoottoreihin mukavuuslämmittimeksi (lämmittämään sisätilat) laittanut useamman vuosikymmenen 5kw webastoja. Ei se 5kw liikaa ole jos ikkunat meinasi saada kohtuu ajassa sulaksi ja ohjaamon kunnolla lämpimaksi reilummalla pakkasella.
Eiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
Sisätilalämppärillä kabiini lämpeää talvella parissa tunnissa. Webastolla (esim. 5kw tehoinen) 15 minuutissa. On ihan hyvä, ettei tartte ajaa Helsingistä Tampereelle ennenkuin on auto lämmin sisältäOriginally posted by jobo View PostEiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Sama pätee x30e:ssä kun lähtee ilman esilämmitystä. Pukkaa kuumaa jo muutaman sadan metrin jälkeen.Originally posted by pyroz View PostSisätilalämppärillä kabiini lämpeää talvella parissa tunnissa. Webastolla (esim. 5kw tehoinen) 15 minuutissa. On ihan hyvä, ettei tartte ajaa Helsingistä Tampereelle ennenkuin on auto lämmin sisältä
F30 330e M-sport '16
e21 315 Sedan '83
ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
ex-e61 535d Touring M-Sport '05
ex-e39 530d Touring M-Sport '03
ex-e30 316i Bavaria '91
Comment
-
Tolla samalla lämmittimellä se pitää kabiinin lämpimänä myös ajossa, kun polttis ei ole tuomassa lämpöä.Originally posted by jobo View PostEiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?- Vielä ehtis troijaan
| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205) 
Comment
-
Autosta carlyn mukaan emergency call battery loppu.
Oliskohan jollain antaa osanumeroa ja tietoa missä tuo olisi? Normaalisti f30ssa se on tavaratilan alla, mut siellä nyt pieni akku tilalla
F15 X5 40e -17
G30 530e -20
Honda CBR XX
EX:
E38 730
E34 525
E36 325
Honda CBR 1000F
206 GTI
E60 lci 530D 08
F20 114i Msport
E30 320i Cabrio 90 old school
F30 330e M-Sport -17
Comment
-
Tilailin autodocilta Eibachin Pro Kitin, joka juurikin akselimassoiltaan sopii hybridiin. Paketti tuli tänään ja jouset tietysti väärät. Eli paketin tuotenumero oikea, mutta itse jouset köykäsemmille akselimassoille. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Muita madallusjousia ei oikein tunnu löytyvän..F30 330e iPerformance -16 Estoril blau
Ex:
- E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
- E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
- E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II
Comment
-
Niillä 1-1.5kw lämmittimillä ei saa kabiinia lämpimäksi kohtuu ajassa eikä ikkunoita suliksi. Vaikka annat olla 3h, niin ei se auto ole sisältä oikeasti lämmin kun on kunnolla pakkasta. Tehot on niin pieniä kun sulakkeet on niin pieniä. Ajossa moinen ei myöskään riittäisi läheskään.Originally posted by jobo View PostEiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Apu-akun ikääntymis koodi tuntuu olevan jossain määrin näissä phev malleissa sähkökäyttöä rajoittava ja polttomoottoria enemmän käyttävä tekijä.Originally posted by pyroz View PostVoitko kokeilla vaikka yön yli seisonnan jälkeen, kun menet autolle niin nopeasti käyntiin ilman stereoiden tai navin säätämistä tms.? Kuskin oven avaamisesta siis ei montaa sekuntia kun on jo auto liikkeellä (tai "käynnissä")
Comment
-
Ehdin myydä auton äskettäin, mutta taisin keksiä syyn miksi tuo käyttäytyi minulla välillä noin. Minulla oli siis kyllä stabiili ja sama lähtötilanne aina, että akku on täynnä, auto on lämpimässä tallissa. Mutta minulla ei ollut auton ovet lukittuna tallissa. Eli kun kävelin auton luokse, niin en avannut lukkoja joka olisi "herättänyt" autoa ja näin ollen ajoakku olisi nostanut (tämä minun arvaus) 12v järjestelmän jännitteitä jo valmiiksi.Originally posted by zakspeed View PostApu-akun ikääntymis koodi tuntuu olevan jossain määrin näissä phev malleissa sähkökäyttöä rajoittava ja polttomoottoria enemmän käyttävä tekijä.
Sain kuitenkin toistettua sen joka kerta, että jos vaan autoon istuessa laitoin sytytysvirrat päälle ilman että painoin jalkaa jarrulle ja odotin kaksi sekuntia ja sitten jalka jarrulle ja "käyntiin" niin ei koskaan startannut polttista.
Osaatko vahvistaa tai kumota tuota teoriaa, että kun kakella avaa ovet lukosta niin auto "herää" ja tuo voisi olla syy?
EDIT: Auto oli muuten juuri merkkarilla piuhan päässä muista syistä eikä siellä ollut mitään merkintöjä heikoista 12v akuista tai muistakaan.Last edited by pyroz; 04-06-2020, 16:30.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
Comment