Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toukopouko
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 162
    • Oulu

    Originally posted by nevalainen93 View Post
    Onkos näissä kova rengasmelu joka tuntuu jopa rattiin normaalia.
    Alla 19" linglongit
    On se. M-sport alusta ja se 18" vakio M-sport rengastus alla, ja ei ole kyllä kovin hiljainen. Tämä toki korostuu kun voimalinja on niin hiljainen, eikä peitä alleen ihan mitään ääniä.

    Itselläni resonoi tuo, mikähän tuon nimi on, rattiputken päällä oleva muovi, siinä mittariston ja ratin välissä siis, kun ajelen karhealla asfaltilla... se tärinä tosiaan tulee kohtuu suorana rattiin asti. Kai se on sitä tietuntumaa se?
    - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1646
      • Pirkanmaa

      Mitä eroa 330e:n kylmän maan versiolla ja saksamallilla? Eli siis varuste S842A Coldclimate Version. :think
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • Motorbit
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 50
        • Tuusula, Finland

        Originally posted by kobluna View Post
        Noinko on? Ainakin vielä N20 kyllä rikastaa ihan reilusti sinne 11.8:1-12.2:1 seokselle lappu lattiassa kiihdyttäessä. Tuohan voikin selittää miksi joitakin B48 koneita on kilkannut, jos todella on noin "laihat" seokset. N20 koneitakin on hajonnut piggy-back bokseihin, kun seokset on huidelleet 13:1 tienoilla ja siksi kone nakuttanut.
        Ja nuo seokset olen siis itse logittanut omasta 2014 320i:stä eli ovat varmaa tietoa.

        Näin on, N20 rikastaa seosta mutta B48 20i moottorissa mennään lambda 1.00 tasolla täyskaasullakin, ihan rajoittajaan saakka. Jos ohjelman tekijä ei ole korjannut asiaa niin se tekee sen myös viritettynä (ohjelmoituna).

        B48 20i (esim. 330e) ongelma ei ole mikään yksittäinen. Korkea puristussuhde, huonolaatuiset männät ja liian hyvä ahdin. Siihen vielä nuukaperse kuskin paikalle joka haluaa ajaa 95E10 bensalla niin lopputuloksen voi arvata.

        Mitä nakutukseen/detonointiin tulee niin toki DME korjaa ennakkoa havaitessaan nakutusta, siis korjaa ellei sitä ole ohjelmasta estetty. Nakutus todennäköisesti saadaan kuriin mutta samalla kuitenkin menetetään paras sytytysennakko. Huonolla ennakolla taas lisätään entisestään palo- ja pakolämpöä.

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 293
          • J

          Originally posted by Motorbit View Post
          Näin on, N20 rikastaa seosta mutta B48 20i moottorissa mennään lambda 1.00 tasolla täyskaasullakin, ihan rajoittajaan saakka. Jos ohjelman tekijä ei ole korjannut asiaa niin se tekee sen myös viritettynä (ohjelmoituna).

          B48 20i (esim. 330e) ongelma ei ole mikään yksittäinen. Korkea puristussuhde, huonolaatuiset männät ja liian hyvä ahdin. Siihen vielä nuukaperse kuskin paikalle joka haluaa ajaa 95E10 bensalla niin lopputuloksen voi arvata.

          Mitä nakutukseen/detonointiin tulee niin toki DME korjaa ennakkoa havaitessaan nakutusta, siis korjaa ellei sitä ole ohjelmasta estetty. Nakutus todennäköisesti saadaan kuriin mutta samalla kuitenkin menetetään paras sytytysennakko. Huonolla ennakolla taas lisätään entisestään palo- ja pakolämpöä.
          Minkäslaisilla teho/vääntölukemilla B48 x20i moottoriset ovat poistuneet Motorbitin dynosta?

          Comment

          • Jocular
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 478
            • Järvenpää

            Onko kellään sähkönkulutusmittaria kotona autolleen? Jos niin mimmonen? Etsinnässä sään kestävä pistokkeeseen tökkästävä malli.

            Comment

            • Nautilus
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 40
              • Riihimäki

              Tervehdys, otsikon autolla (vm -16) kurvailtu viikon verran ja tutustumisvaihe vielä menossa. Pari juttua mietityttää nyt sen verran, että ajattelin kysyä kommentteja vastaavalla pidempään ajaneilta.

              1. Tehonäyttö / max. teho. Pari kertaa olen kokeillut laittaa tallan pohjaan ja teho nousee sinne ~180hv kieppeille joka lienee about polttomoottorin max teho. Vaikka näytöllä vilahtaa eBoost niin ilmeisesti sähkömoottorin lisätehoja ei ainakaan tuohon näytölle asti saada. Onko tuossa joku tietty protokolla, että saa kaikki tehot käyttöön? Esim. akku lämmin, sport ajotila tms?

              2. Kuljettajan paikalta kuunneltuna jostain edestäpäin kuuluu vaimea ääni, jota osaan kuvailla lähinnä vinkunana. Ääni kuuluu, kun polttomoottori käynnistyy ensimmäistä kertaa lähdön jälkeen (kunhan auto ehtinyt kylmetä) ja kestää hetken aikaa, ehkä minuutin maksimissaan. Mihin tämä voisi liittyä ja kannattako olla huolissaan?

              3. Latausluukun kannessa on vähän klappia (liikkuu sentin ylös/alas-suunnassa avoimena). Saako sitä itse kiristettyä jotenkin tai saranan vaihdettua kotikonstein?

              4. Rangesta onkin jonkin verran keskusteltu. iDrive on nyt viikon aikana näyttänyt täydellä latauksella 24-27km joka olisi ihan ok, mutta joissain tilanteissa toteuma on hädin tuskin se 20km, mikä on hieman pettymys. Mutta kommenttien perusteella ei nyt aivan poikkeuksellistakaan eli pitänee vain seurailla miten tuo kehittyy. Mittarissa on nyt 75tkm ja ConnectedDrive portaali väittää että siitä on yli 60tkm ajettu sähköllä eli ainakin akusto on ollut käytössä...

              Comment

              • jämerä
                Bimmer Rookie
                • Jun 2014
                • 58
                • Uusimaa

                Onnea uuteen autoon.

                Range on työmatkalla kehäIII:lla noin 22-24km ,nopeus 85-110km/h.

                Tehonäytöstä en muista mitä siellä oli Max lukemat aikaisemmin?
                Käyt laittamassa virisoftan autoon niin pohjaan menee!
                Loppuu asteikot näytöstä 320hp ja 560nm.

                Polttiksesta n.270-280hv ja n.420Nm + sähkö, saat ajamisen iloa
                Jää moni muu auto katsomaan ekohippivehkeen takavaloja viivalta.
                Last edited by jämerä; 19-10-2019, 11:50.
                G11 740e Pure Excellence -16
                E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                Ex: F30 330e M-Sport -16
                Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                Ex: E60 530d LCI -08
                Ja pitkä lista muita😎

                Comment

                • Nautilus
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 40
                  • Riihimäki

                  Kiitos, kyllä se asteikko sinne 250hv kieppeille näytti olevan - siksi ihmetyttää miksi sähkön osuus (ilmeisesti) puuttuu :think

                  Virisofta olisi varmaan kiva lisä, mutta nuo edellisten sivujen varoitukset pistää vähän miettimään

                  Comment

                  • jämerä
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2014
                    • 58
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Nautilus View Post
                    Kiitos, kyllä se asteikko sinne 250hv kieppeille näytti olevan - siksi ihmetyttää miksi sähkön osuus (ilmeisesti) puuttuu :think

                    Virisofta olisi varmaan kiva lisä, mutta nuo edellisten sivujen varoitukset pistää vähän miettimään
                    Minulla noin lukemat on tosiaan 320hv ja 560Nm?En muista oliko noi samoin ennen viritystä.
                    Kaikki omistamani turboautot ovat olleet softattuja ja toimineet loistavasti 😎
                    G11 740e Pure Excellence -16
                    E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                    Ex: F30 330e M-Sport -16
                    Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                    Ex: E60 530d LCI -08
                    Ja pitkä lista muita😎

                    Comment

                    • toukopouko
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 162
                      • Oulu

                      Originally posted by Nautilus View Post
                      Tervehdys, otsikon autolla (vm -16) kurvailtu viikon verran ja tutustumisvaihe vielä menossa. Pari juttua mietityttää nyt sen verran, että ajattelin kysyä kommentteja vastaavalla pidempään ajaneilta.

                      1. Tehonäyttö / max. teho. Pari kertaa olen kokeillut laittaa tallan pohjaan ja teho nousee sinne ~180hv kieppeille joka lienee about polttomoottorin max teho. Vaikka näytöllä vilahtaa eBoost niin ilmeisesti sähkömoottorin lisätehoja ei ainakaan tuohon näytölle asti saada. Onko tuossa joku tietty protokolla, että saa kaikki tehot käyttöön? Esim. akku lämmin, sport ajotila tms?

                      2. Kuljettajan paikalta kuunneltuna jostain edestäpäin kuuluu vaimea ääni, jota osaan kuvailla lähinnä vinkunana. Ääni kuuluu, kun polttomoottori käynnistyy ensimmäistä kertaa lähdön jälkeen (kunhan auto ehtinyt kylmetä) ja kestää hetken aikaa, ehkä minuutin maksimissaan. Mihin tämä voisi liittyä ja kannattako olla huolissaan?
                      Minulla asteikko on kilowatteina, ja näyttää kyllä ihan okein sinne ~185kW tienoille täyskaasulla kiihdyttäessä.

                      Mun autossa kans kuuluu vähän sellainen hento vinkuna kun se ekaa kertaa käynnistyy. Niinkuin joku hihnan ohjari tms. ääntäisi. Siihen niitä rullia vaihdeltiinkin, ja aivan kuin se hetkeksi olisi hävinnyt se ääni, mutta taisi olla vain harhaa kun kyllä se sitten aika pian taas osui korviin.
                      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                      Comment

                      • jämerä
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2014
                        • 58
                        • Uusimaa

                        Juu mä oon sen verran Old School,että mulla lukee hevosvoimia tehonäytöllä😆En tiedä kuinka tarkkoja sen lukemat sitten on?Pohjaan ne menee niinkuin edellisessäkin autossa.
                        G11 740e Pure Excellence -16
                        E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                        Ex: F30 330e M-Sport -16
                        Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                        Ex: E60 530d LCI -08
                        Ja pitkä lista muita😎

                        Comment

                        • Nautilus
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 40
                          • Riihimäki

                          Originally posted by toukopouko View Post
                          Minulla asteikko on kilowatteina, ja näyttää kyllä ihan okein sinne ~185kW tienoille täyskaasulla kiihdyttäessä.

                          Mun autossa kans kuuluu vähän sellainen hento vinkuna kun se ekaa kertaa käynnistyy. Niinkuin joku hihnan ohjari tms. ääntäisi. Siihen niitä rullia vaihdeltiinkin, ja aivan kuin se hetkeksi olisi hävinnyt se ääni, mutta taisi olla vain harhaa kun kyllä se sitten aika pian taas osui korviin.
                          Jahas, kilowatteinahan se minullakin joten tämä selittää

                          Vinkunaa taas koitin kuunnella tänä aamuna, kesto oli jotain tyyliin 10s, sitten pieni tauko ja toinen 10s. Ei kait tuo tuosta sitten lahoa pelkästään siihen, kabiinin puolelle se ainakin kuuluu varsin vaimeana...

                          Comment

                          • Jocular
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 478
                            • Järvenpää

                            Omasta autosta ei kyllä mitään vinkunoita kuulu ellei lasketa pelkällä sähköllä kiihdyttämistä, jolloin auto kuulostaa lähinnä metrolta Ei myöskään täristä eikä jyrise rattiin? Omalla on mittarissa n. 82tkm ja 2/2017 rekattu.

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 313
                              • Lahti

                              Topicin läpiluku vielä kesken, mutta kysellään nyt mielenkiinnosta miten tyytyväisiä porukka on näihin ollut? Itseä mahdollinen vaihto kiinnostaisi lähinnä tehojen ei niinkään ekoilun kannalta. Toki ei haittaakaan ole että perus kaupunki suttaulun voisi hoitaa seinäsähköllä.

                              Jotain mutu juttuja on jostain drivetrain vikatiloista yms ollut, mutta onko ollut kalliimpia juttuja vai vaan pelkkiä huhuja? Minkähänlainen taktiikka BMW:llä on ollut mahdollisiin ongelmiin. Antoikos bmw näille sähköhärpättimille pitemmän takuun kun muulle autolle?

                              Lähinnä tuo hinta olisi vähän sielläpäin kun autovero on niin pieni. Melkein tuolla nykyisen 420d hinnalla saisi tälläisen kohtuu kilometreilla. Mitään kokemuksia onko tässä nelos bensassa ollut jotain robleemia?

                              Toki muutkin kokemukset autosta otetaan mielellään vastaan, pitää tämä topici toki muutenkin selailla läpi. Onkohan näissä vuosimallien välillä eroja onko korjattu jotain asiaa tietyssä vuosimallissa tms?

                              edit: Käytännön range liikkunee jossain 30-40km kohdilla maksimissaa näillä ja talvella varmaan saa puolittaa?
                              Last edited by lassiv; 22-10-2019, 14:59.

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • Jacques
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 573
                                • pk

                                2016/35tkm:

                                330e:llä on parhaimmillaan dieselin ajamisen helppous. Kaasu pohjassa ei tunnu 250hv tehoiselta painon ja paksun alaväännön takia - mutta verraten 320i:n on eri planeetalta. En itse ostanut suorituskyvyn takia, vaan ajamisen helppouden.

                                B48-koneista kannattaa hakea kokemuksia 32xi-topikeista.
                                Range on realistisesti 20-30km, riippuu vahvasti olosuhteista. Uudempikorisessa on akustoa reilusti enemmän joten jos tämä on avainasemassa, kannattaa kohdistaa katse uusiin.

                                Hybridilinjalla on pidempi takuu, mutta rajoituksia/pituutta en muista.


                                Vajaan vuoden kokemuksella hyvin tyytyväinen autoon, tykkään ajella rauhallisesti/pitää cruiserina. Katse suunnattu hiljakseen jo uudempaan sukupolveen, ehkä se on tärkein kommentti.
                                G30 540i
                                F32 435d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎