Näin voi olla. On vaan hölmöä kun infoa on paljon "päällekkäin" (navi myös)
mittarien keskellä ja se nopeusmittarin ala-alue ihan tyhjänä hyvällä paikalla.
Nopeuden numeronäytönkin saa kuulemma koodattua, mihinkähän se ilmestyy?
Varmaan arvaatkin jo mihin nopeusnäyttö tulee? Eli siihen, mihin saa vaihdeltua viiksen BC-näppäimellä kulutuksen, keskinopeuden, yms. välillä, niin nopeuden saa yhdeksi valittavaksi vaihtoehdoksi. Fonttikokohan siinä on paljon pienempi kuin monella kilpailijalla, joissa nopeus näkyy hyvinkin isolla. Itseä ei häiritse, koska katson nopeuden mieluummin mittarista joka tapauksessa, mutta joitakin tuo pieni koko häiritsee. Ja sivuhuomiona, omassakin on se "suomi-mittaristo" eli analoginen kulutusmittari löytyy
Itsellä alla 2016 malli aika pitkälti samoilla varusteilla,no ratinlämmitin puuttuu.
Tallista kun lähtee kotona ja töissä niin ei oikein kaipaa sitä.
Värinä taas minulla liiankin yleinen BLACK SAPPHIRE METALLIC.
HUD näyttö minulla löytyy joka ollut jo kolmessa viimeisessä bimmerissä,tykkään kyllä siitä.
Ei tarvitse tihrustaa sieltä ankeesta mittaristosta lukemia.Ja kattoluukku on ruksattu mukaan,antaa kivasti valoa tummaan sisustaan.
LED ajovalot on kyllä hyvät,kunhan ne säätää kohdilleen.Minullakin ne oli kohdistettu aivan liian alas.
Oliko sinulla ne valot adaptiiviset?Ne toimii kyllä hienosti,voi ajaa pitkät päällä aina pimeällä.
Sit löytyy vielä S2VLA Variable Sport steering, S5AGA Lane-change warning, S322A Comfort access,
S2NH M Sport Brakes , S417 Roller Sun Visor, Rear Door, S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
Kesällä ajot toki vähemmällä kun tuli hommattua tuo E85 tukankuivain
LED ajovalot on kyllä hyvät,kunhan ne säätää kohdilleen.Minullakin ne oli kohdistettu aivan liian alas.
Oliko sinulla ne valot adaptiiviset?Ne toimii kyllä hienosti,voi ajaa pitkät päällä aina pimeällä.
Mullakin oli valot aivan liian alas kohdistettu alunperin. Parani näkyvyys kummasti kun niitä säädettiin ylöspäin.
Adaptiivisten ledien kanssa minua harmitti se, että niitä ei saanut aktivoitua vasta kuin säkkipimeässä. Tai siis saihan ne päälle, mutta ne ei alkaneet pitkiä kytkemään kuin vasta pilkkopimeässä. Iso osa minun ajeluista sijoittui tonne iltahämäriin, ja silloin kun taivaanranta vielä pikkasen oli tietä valoisampi niin eipä alkaneet adaptiiviset valot kytkemään pitkiä :(. Möö. Olin kuvitellut että noiden kanssa olisi voinut ajella aina pitkät päällä kaikissa puolivalaistuissa tilanteissa muita häiritsemättä, jolloin niistä olisi ollut tosi paljon apua.
Mullakin oli valot aivan liian alas kohdistettu alunperin. Parani näkyvyys kummasti kun niitä säädettiin ylöspäin.
Adaptiivisten ledien kanssa minua harmitti se, että niitä ei saanut aktivoitua vasta kuin säkkipimeässä. Tai siis saihan ne päälle, mutta ne ei alkaneet pitkiä kytkemään kuin vasta pilkkopimeässä. Iso osa minun ajeluista sijoittui tonne iltahämäriin, ja silloin kun taivaanranta vielä pikkasen oli tietä valoisampi niin eipä alkaneet adaptiiviset valot kytkemään pitkiä :(. Möö. Olin kuvitellut että noiden kanssa olisi voinut ajella aina pitkät päällä kaikissa puolivalaistuissa tilanteissa muita häiritsemättä, jolloin niistä olisi ollut tosi paljon apua.
Pitkien aktivointia pystyy koodaamalla muuttamaan. Samaten Adap. LEDien valokuvio on pitkillä valoilla erilainen riippuen vauhdista. Siellä on erikseen ns. "highway mode" joka jakaa valokuviota erilailla.
Pitkien aktivointia pystyy koodaamalla muuttamaan. Samaten Adap. LEDien valokuvio on pitkillä valoilla erilainen riippuen vauhdista. Siellä on erikseen ns. "highway mode" joka jakaa valokuviota erilailla.
Kyselin aikoinaan tuosta, ja joltain forumilta sain vastauksen että tuota hämäryysrajaa ilmeisesti ei pystyisi muuttamaan, mutta jotain muita asetuksia kyllä. Tiedätkö tästä tarkemmin?
Pitkien aktivointia pystyy koodaamalla muuttamaan. Samaten Adap. LEDien valokuvio on pitkillä valoilla erilainen riippuen vauhdista. Siellä on erikseen ns. "highway mode" joka jakaa valokuviota erilailla.
Kyselin aikoinaan tuosta, ja joltain forumilta sain vastauksen että tuota hämäryysrajaa ilmeisesti ei pystyisi muuttamaan, mutta jotain muita asetuksia kyllä. Tiedätkö tästä tarkemmin?
^ Tämä. Siis sama vika rahikaisella, varsinkin kun duuniin pitää ajaa aamulla kohti itää ja illalla länteen, on aina se kirkkaampi taivas edessä. Tämä tuskin on Keski-Euroopassa ja etelämpänä ongelma, kun pimeä tulee kerralla.
Vika (=ominaisuus) oli jo edellisessä F31:ssä, saattaa olla jo muistin hapertumista, mutta mielestäni siinä se oli vielä pahempi kuin nyt 330e:ssä.
Mutta jos tätä saa koodattua paremmaksi, niin kenelle lähetän rahaa?
Minulla on vahva veikkaus, että vielä tämänhetkisellä tietotaidolla tuo hämärän rajamailla valojen vaihtoa ei ole saatu toimimaan...
Muiden valmistajien autoja ajaneiden mielestä vielä harmittavampi tilanne kuskille on se,että ne ei toimi tuossa tietyssä kirkkaudessa.
Pitää siis kuskin kokoajan olla valppaana vaihtaako vai ei...
BMW ilmeisesti ratkaissut ongelman noin, että valojen vaihtoautomatiikka kytkeytyy päälle vasta sitten niin pimeässä että varmasti toimii oikein.
BMW ilmeisesti ratkaissut ongelman noin, että valojen vaihtoautomatiikka kytkeytyy päälle vasta sitten niin pimeässä että varmasti toimii oikein.
Tuo voi kyllä olla ihan hyvin se syy. kirkkaanpaa taivaanrantaa vasten vastaantulevien valojen tunnistus varmaan toimii pykälää heikommin kuin pimeää taivasta vasten.
No niin, liityinpä minäkin tähän kerhoon, eli seiskasarjalainen vaihtui 330e menopeliin. 2016 vuosimalli 48 tkm ajettu, ja ensimmäisen viikon ajojen perusteella varsin soiva peli!
Oikeastaan ainoa miinus, mikä on tullut vastaan, niin en ole ainakaan keksinyt, miten ConnectedDriven kautta saisi säädettyä lämpötilan, johon auto itsensä ajoonlähtövalmisteluissa temperoi. Monesti on kuitenkin kotiin tullessa niin erilainen keli kuin kotoa lähtiessä näin kevään korvilla.
Paljon on uutta tekniikkaa opeteltavana, ja keskimääräistä enemmän kyllä kuumottaa alkaa itse tehdä autolle mitään tuon suurijänniteakun kanssa. Ettei käy niinkun Jakelle ja Sepille. Mutta eiköhän se siitä.
No niin, liityinpä minäkin tähän kerhoon, eli seiskasarjalainen vaihtui 330e menopeliin. 2016 vuosimalli 48 tkm ajettu, ja ensimmäisen viikon ajojen perusteella varsin soiva peli!
Oikeastaan ainoa miinus, mikä on tullut vastaan, niin en ole ainakaan keksinyt, miten ConnectedDriven kautta saisi säädettyä lämpötilan, johon auto itsensä ajoonlähtövalmisteluissa temperoi. Monesti on kuitenkin kotiin tullessa niin erilainen keli kuin kotoa lähtiessä näin kevään korvilla.
Paljon on uutta tekniikkaa opeteltavana, ja keskimääräistä enemmän kyllä kuumottaa alkaa itse tehdä autolle mitään tuon suurijänniteakun kanssa. Ettei käy niinkun Jakelle ja Sepille. Mutta eiköhän se siitä.
Hyvä valinta Auto tavoittelee käsittääkseni sitä lämpötilaa, joka kabiinin rullilla on sinne asetettu.
Oikeastaan ainoa miinus, mikä on tullut vastaan, niin en ole ainakaan keksinyt, miten ConnectedDriven kautta saisi säädettyä lämpötilan, johon auto itsensä ajoonlähtövalmisteluissa temperoi. Monesti on kuitenkin kotiin tullessa niin erilainen keli kuin kotoa lähtiessä näin kevään korvilla.
Tämä on itseasiassa ihan hyvä kysymys. Sama ongelma mulla Minin hybridissä. Sama äppihän se eri logoilla/väriteemalla taitaa olla.
Voisiko olla, että auto yrittää saada lämpötilan joka on asetettu ilmastointilaitteessa?
Käytin tätä ominaisuutta talvella ikäänkuin webaston korvikkeena, mutta ilmojen lämmittyä ei ole tullut koskettua siihen. Ehkä sitten kuumilla helteillä taas.
Hyvä valinta Auto tavoittelee käsittääkseni sitä lämpötilaa, joka kabiinin rullilla on sinne asetettu.
Valitettavasti ei. Auto joko lämmittää tai jäähdyttää, kumman katsoo ulkolämpötilan perusteella tarpeelliseksi. Ilmastoinnin säädöillä ei tähän ole vaikutusta.
Valitettavasti ei. Auto joko lämmittää tai jäähdyttää, kumman katsoo ulkolämpötilan perusteella tarpeelliseksi. Ilmastoinnin säädöillä ei tähän ole vaikutusta.
No jopas on... Onko tietoa mitkä on raja-arvot lämpötiloissa mistä päätellään lämmityksen tai jäähdytyksen tarve?
Tuosta lämmityksestä...Kun auto on yön latauksessa ja laitan illalla lämmityksen päälle lähtöaikaan, niin aamulla akusta on heti prosentteja kadonnut liikkeelle lähtiessä. Ja akku siis kuluu tuohon lämmittämiseen, koska ilman lämmitystä se on 100% täynnä. Saakos tuon jotenkin niin, että akku olisi täynnä vaikka onkin lämmitys päällä?
Tuosta lämmityksestä...Kun auto on yön latauksessa ja laitan illalla lämmityksen päälle lähtöaikaan, niin aamulla akusta on heti prosentteja kadonnut liikkeelle lähtiessä. Ja akku siis kuluu tuohon lämmittämiseen, koska ilman lämmitystä se on 100% täynnä. Saakos tuon jotenkin niin, että akku olisi täynnä vaikka onkin lämmitys päällä?
Minulla kertaalleen herjasi ajoon lähtiessä, että syöttövirta ei riittänyt esilämmitykseen, kun latausteho oli säädetty alhaiseksi. Laitoin maksimaaliselle, niin sen jälkeen on pelittänyt. En tiedä, onko latausvälineellä mitään merkitystä, mutta ratkaisuna nyt joka tapauksessa täällä yhden vaiheen johto voimavirtapistokkeessa.
Comment