Ei se täysillä lämmitä aina, itellä tänään aamulla lämmitys päällä noin vartin ja akun varaus oli silti 100%. Jos ja kun lämmittäisi koko ajan 5kW akun varaus ei pysyisi 100%m kub seinästä tulee se noin 3,7kW. Auto oli siis johdon päässä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pyroz View PostEhdin myydä auton äskettäin, mutta taisin keksiä syyn miksi tuo käyttäytyi minulla välillä noin. Minulla oli siis kyllä stabiili ja sama lähtötilanne aina, että akku on täynnä, auto on lämpimässä tallissa. Mutta minulla ei ollut auton ovet lukittuna tallissa. Eli kun kävelin auton luokse, niin en avannut lukkoja joka olisi "herättänyt" autoa ja näin ollen ajoakku olisi nostanut (tämä minun arvaus) 12v järjestelmän jännitteitä jo valmiiksi.
Sain kuitenkin toistettua sen joka kerta, että jos vaan autoon istuessa laitoin sytytysvirrat päälle ilman että painoin jalkaa jarrulle ja odotin kaksi sekuntia ja sitten jalka jarrulle ja "käyntiin" niin ei koskaan startannut polttista.
Osaatko vahvistaa tai kumota tuota teoriaa, että kun kakella avaa ovet lukosta niin auto "herää" ja tuo voisi olla syy?
EDIT: Auto oli muuten juuri merkkarilla piuhan päässä muista syistä eikä siellä ollut mitään merkintöjä heikoista 12v akuista tai muistakaan.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEhdin myydä auton äskettäin, mutta taisin keksiä syyn miksi tuo käyttäytyi minulla välillä noin. Minulla oli siis kyllä stabiili ja sama lähtötilanne aina, että akku on täynnä, auto on lämpimässä tallissa. Mutta minulla ei ollut auton ovet lukittuna tallissa. Eli kun kävelin auton luokse, niin en avannut lukkoja joka olisi "herättänyt" autoa ja näin ollen ajoakku olisi nostanut (tämä minun arvaus) 12v järjestelmän jännitteitä jo valmiiksi.
Sain kuitenkin toistettua sen joka kerta, että jos vaan autoon istuessa laitoin sytytysvirrat päälle ilman että painoin jalkaa jarrulle ja odotin kaksi sekuntia ja sitten jalka jarrulle ja "käyntiin" niin ei koskaan startannut polttista.
Osaatko vahvistaa tai kumota tuota teoriaa, että kun kakella avaa ovet lukosta niin auto "herää" ja tuo voisi olla syy?
EDIT: Auto oli muuten juuri merkkarilla piuhan päässä muista syistä eikä siellä ollut mitään merkintöjä heikoista 12v akuista tai muistakaan.
Ihan järkevältähän tää kuulostaisi, autohan pitää sellaisen muutaman sekunnin sähköisen sirinän kun avaa lukot kun on ollut yönkin yli parkissa.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNiillä 1-1.5kw lämmittimillä ei saa kabiinia lämpimäksi kohtuu ajassa eikä ikkunoita suliksi. Vaikka annat olla 3h, niin ei se auto ole sisältä oikeasti lämmin kun on kunnolla pakkasta. Tehot on niin pieniä kun sulakkeet on niin pieniä. Ajossa moinen ei myöskään riittäisi läheskään.Last edited by alspe; 05-06-2020, 21:47.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostNo näin juuri. 1,5kW on toki iso teho auton kuutioihin nähden jos vertaa, että normaalin uudehkon omakotitalon maksimitehon tarvet -30c kelillä on vajaa 10kW. Tilavuus on kuitenkin jotain 150 kertainen autoon verrattuna. Kunnon lapissa normaaleilla sisälämmittimillä autoa ei edes saa lämpimäksi, lähinnä vähemmän jäiseksi. Liekö järkevämpää vaikka ylläpitää useammin päivässä moottorin massaa kuin lämmittää ilmatilaa joka jäähtyy sormia napsauttamalla jos keli on napakka tuuli @ -35C.
Juu, jos taloihin verrataan. niin lämmitystehot on suuret. Tämä nyt johtuu ihan siitä ettei autoissa ole mitään lämpöeristyksiä. Talossakin olisi "vähän" kovemmat lämmitystehot jos seinät olisi ohutta peltiä ja yksikerrosikkunat.Täällä idässäkin kun on välillä kunnon pakkaset, niin eihän tuollainen 2kw lämmitin siitä autosta saa lämmintä sisältä, jos auto seisoo taivasalla. Tosin sen verran saa lämpimämmäksi, että sinne on paljon mukavampi mennä, eikä ikkunat heti ala huurtumaan uloshengitysilmasta. Jos auton käynnistät tuollaisella -35c ilman lämmitystä ja lähdet heti ajamaan, niin saa aika varovasti hengitellä, ellei halua ikkunoiden huurtuvan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Silti jäi epäselväksi että siis lämmittääkö se vain kabiinia tuolla teholla vai lämpeääkö konekin samalla?
Onhan se talvella välillä vähän kyseenalaista kun kone ei ole ollut kertaakaan käynnissä ja sitten saa kiihdyttää lyhyehköstä rampista motarille ja kone ehkä pakkasella se heittää suoraan jonnekin +5-6krpm.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Originally posted by jobo View PostSilti jäi epäselväksi että siis lämmittääkö se vain kabiinia tuolla teholla vai lämpeääkö konekin samalla?
Onhan se talvella välillä vähän kyseenalaista kun kone ei ole ollut kertaakaan käynnissä ja sitten saa kiihdyttää lyhyehköstä rampista motarille ja kone ehkä pakkasella se heittää suoraan jonnekin +5-6krpm.
Pieni huomio tuosta. Selvästä 330e malleissa on tuo laatikon sport modekin erilainen. Jos ajaa sportilla kuin vaari sunnuntaisin kirkkoon eli hissukseen, niin ei se vinguta kovin isoilla kierroksilla ja on kohtuu mukava ajaa suht normaalisti noin kun konetta haluaa pitää käynnissä helpolla. Ja välityksetkin tuntuu tosi pitkiltä. Tarkistanut en ole onko noissa pidempi perä tai laatikko välitetty eri lailla.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostSaako näissä koodattua polttomoottoria pysymään päällä Sport -modessa?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by jobo View PostSilti jäi epäselväksi että siis lämmittääkö se vain kabiinia tuolla teholla vai lämpeääkö konekin samalla?
Onhan se talvella välillä vähän kyseenalaista kun kone ei ole ollut kertaakaan käynnissä ja sitten saa kiihdyttää lyhyehköstä rampista motarille ja kone ehkä pakkasella se heittää suoraan jonnekin +5-6krpm.
Joo eihän se mikään hyvä ole, että polttomoottori käynnistellään ilman lämmitystä ja heti aletaan kierrättämään. BMW tosin on miettinyt tuon lämmittämisen vain mukavuutena jo viimeiset 20v.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Onko tuo akku vaihdettava kun ilmoittaa vikakoodeissa "starter unit, aged auxiliary battery"
Ei ole ongelmia aiheuttanut niin mietin tarviiko sitä pelkän koodin perusteella lähteä uusimaan?Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Originally posted by walopower View PostSaako näissä koodattua polttomoottoria pysymään päällä Sport -modessa?
Ajotilan vaihto sportille (e-ajotilan pysyessä auto:lla) saa aikaan sen, että polttis hörähtää tulille heti kun kaasua painetaan - mutta vaihteiston laittaminen sportille pitää polttiksen tosiaan päällä koko ajan.- Vielä ehtis troijaan| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View PostVarmaan tiesitkin tämän, mutta siltä varalta että et tiennyt: Vedä vaihdekeppi vasemmalle puolelle, eli sport-tilaan, ja moottori pysyy käynnissä koko ajan.
Ajotilan vaihto sportille (e-ajotilan pysyessä auto:lla) saa aikaan sen, että polttis hörähtää tulille heti kun kaasua painetaan - mutta vaihteiston laittaminen sportille pitää polttiksen tosiaan päällä koko ajan.Last edited by Zamgu; 08-06-2020, 21:37.
Comment
-
-
Originally posted by Zamgu View PostVarmaan tiesitkin, että tästä sammuu moottori, kun kepin laittaa muihin, kun sport-tilaan? Tässä haetaan ratkaisua, jossa moottoria saisi pidettyä päällä kokoajan vaihteiston tilasta riippumatta (D, N, R, P) Sport/Sport+ modella. Tämä ominaisuus on tuotu jo ainakin uuteen G20 330e malliin.F30 330e M-sport '16
e21 315 Sedan '83
ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
ex-e61 535d Touring M-Sport '05
ex-e39 530d Touring M-Sport '03
ex-e30 316i Bavaria '91
Comment
-
-
Originally posted by Guffe View PostMiksi pakilla tai vapaalla pitäisi pitää polttomoottori käynnissä?
Comment
-
Comment