Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    Originally posted by TJK View Post
    Nyt loppu sitten itellä sähköllä ajelut. Ei lähde latausluukku auki, ei sitten millään. Lukitusta sulkiessa ja avatessa kuulee että lukko kyllä tekee jotain luukun takana, mutta luukku on ja pysyy kiinne. Huoltoon sain ajan vasta viikon päähän.

    Onko tullut muilla vastaavaa vastaan ja mitähän kaikkea tuolta menee uusiksi? Itse lukko mekanismi oli kohtuu edullinen ja maksaa alle 50€, mutta jos koko luukun joutuu vaihtamaan, niin sitten hinta vähän pomppaa..
    Latausluukun lukkomekanismissa / solenoidissa vika. Siihen saa lukitussolenoidin erikseen.

    Kansimekanismeja on kahta versiota ja kummatkin hajoaa jossain kohtaa. Toisessa tulee se koko luukku mekanismi jos käy tämä tilanne.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Poppamies
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 105
      • Suomi

      Täällä viimeiset 3 ajoa ollut yli 30km sähköllä. AC päällä ja rauhassa ajellen matkaa. 33km aika vakio.

      Comment

      • TJK
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 260
        • Kotka

        Originally posted by zakspeed View Post
        Latausluukun lukkomekanismissa / solenoidissa vika. Siihen saa lukitussolenoidin erikseen.

        Kansimekanismeja on kahta versiota ja kummatkin hajoaa jossain kohtaa. Toisessa tulee se koko luukku mekanismi jos käy tämä tilanne.
        Lukitussolenoidi ja se tappi on tilattu valmiiksi, joten toivotaan että korjaantuu niillä. Itse luukku ja mekanismi oli vähän suolasen hintanen..
        BMW G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • tonkka alpina b3 3.3
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 103
          • espoo

          Originally posted by TJK View Post
          Lukitussolenoidi ja se tappi on tilattu valmiiksi, joten toivotaan että korjaantuu niillä. Itse luukku ja mekanismi oli vähän suolasen hintanen..
          Konehuoneesta saa luukun auki mikäli ei muuten aukea. Siellä on semmonen vihreä naru mistä pitää vetää.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            Originally posted by tonkka alpina b3 3.3 View Post
            Konehuoneesta saa luukun auki mikäli ei muuten aukea. Siellä on semmonen vihreä naru mistä pitää vetää.
            Tämä naru vaikuttaa ainoastaan latauskaapelin lukituksen avaukseen latausportista.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Poppamies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 105
              • Suomi

              Täällä on monella tuo Bootmod3, niin onko ollut mitään ongelmia?


              Alkoi täristää (perä?) vähänkin voimaa pyytäessä. BM3 stage 1 ron98 oli sisällä. Haisi "kytkimelle" perässä, joten tausauspyörästön lukko ei tykännyt?



              Laitoin vakioksi, niin ei mitään ongelmaa ilmene.

              Comment

              • pugshot
                Newbiemmer
                • Dec 2019
                • 15
                • Suomi

                Nyt kun nuo 335:t ovat aika kiven alla, ja näitä 330e -malleja näkyy olevan reippaasti, harkitsen vakavasti. Ongelma vaan, että en hybrideistä ole kovinkaan tietoinen, ja luultavasti latailut jäisi kokonaan tekemättä. Tässä on vaan sellanen juttu, että 330e:t saa paremmin spekattuina, uudemman vuoden malleja, kuin esim. 328 -mallia. Kannattaako tätä 330e:tä edes miettiä jos sitä ei koskaan lataa? Onko porukka yleisesti ollut ihan tyytyväisiä ostokseen?

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7548
                  • Kotona

                  Originally posted by pugshot View Post
                  Nyt kun nuo 335:t ovat aika kiven alla, ja näitä 330e -malleja näkyy olevan reippaasti, harkitsen vakavasti. Ongelma vaan, että en hybrideistä ole kovinkaan tietoinen, ja luultavasti latailut jäisi kokonaan tekemättä. Tässä on vaan sellanen juttu, että 330e:t saa paremmin spekattuina, uudemman vuoden malleja, kuin esim. 328 -mallia. Kannattaako tätä 330e:tä edes miettiä jos sitä ei koskaan lataa? Onko porukka yleisesti ollut ihan tyytyväisiä ostokseen?
                  Itsekin katsellut vähän samaa. 330e -16/-17 saa lähes samoihin rahoihin kuin 320/328 -13/-15. En itse tarvitsisi latausta, toki voisin joskus sitäkin käyttää, hintasuhteeltaan nuo vaan alkaa olla kohta houkuttelevia verran bensoihin..
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                  -

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    Originally posted by Poppamies View Post
                    Täällä on monella tuo Bootmod3, niin onko ollut mitään ongelmia?


                    Alkoi täristää (perä?) vähänkin voimaa pyytäessä. BM3 stage 1 ron98 oli sisällä. Haisi "kytkimelle" perässä, joten tausauspyörästön lukko ei tykännyt?



                    Laitoin vakioksi, niin ei mitään ongelmaa ilmene.
                    Perästä ei hajuja kovin voi tulla sillä avoimesta (lukottomasta) perästä kyse tässä tapauksessa.

                    Sen sijaan askin sisällä löytynee sulake, joka lipsuu mahdollisen liika väännön alla, mutta hajua ulospäin ei sieltäkään pitäisi tulla. Korkeintaan sitten, kun askiöljyt laskee alas.
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7434
                      • Oulu

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Perästä ei hajuja kovin voi tulla sillä avoimesta (lukottomasta) perästä kyse tässä tapauksessa.
                      Onko näissä eLSD jolloin kai kuitenkin takajarrut vois haista lämmettyään?
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Poppamies
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 105
                        • Suomi

                        Tuntui myös, että takajarrut olis kuumana, etujarrut ei. Tunnen itseni tätä kirjoittaessa melko idiootiksi mut silti....

                        Comment

                        • TJK
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 260
                          • Kotka

                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Tämä naru vaikuttaa ainoastaan latauskaapelin lukituksen avaukseen latausportista.
                          Se on just näin, vaikka internetistä voikin vähän virheellistä infoa sen toiminnasta saada. (https://www.youtube.com/watch?v=HDJf...el=BMWHongKong)

                          Tästä syystä itsekin tuota kokeilin, mutta eipä siitä apua latausluukun aukaisuun ollut. Lukitussolenoidi remonttia varatessa tästä mainitsin ja myös eilen vielä painotin kun avaimia vein marmoritiskille, että se täytynee kai jotenkin nyt laittaa takaisin paikoilleen/tarkastaa tjsp., mutta yllätys ei ollut suuri kun tänään olin autoa hakemassa, että tuolle hätäaukasulle ei oltu tehty mitään ja latauskaapelin lukitus ei toiminut..

                          No, ainakin luukku alkoi taas toimia tuon solenoidin vaihdon myötä ja pidetään peukkuja että saisivat huomenna myös sen kaapelin lukituksen toimimaan.
                          BMW G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • jobo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 144
                            • Espoo

                            Originally posted by pugshot View Post
                            Nyt kun nuo 335:t ovat aika kiven alla, ja näitä 330e -malleja näkyy olevan reippaasti, harkitsen vakavasti. Ongelma vaan, että en hybrideistä ole kovinkaan tietoinen, ja luultavasti latailut jäisi kokonaan tekemättä. Tässä on vaan sellanen juttu, että 330e:t saa paremmin spekattuina, uudemman vuoden malleja, kuin esim. 328 -mallia. Kannattaako tätä 330e:tä edes miettiä jos sitä ei koskaan lataa? Onko porukka yleisesti ollut ihan tyytyväisiä ostokseen?

                            On varsin hyvä ja kulkupuoleen nähden hyvinkin taloudellinen vaikka ei koskaan lataisi. Toimii silloin ihan ku prius eli latailee jarrutuksissa jne.

                            Lisäksi saa halutessaan aika rajusti lisäpaukkuja kun tuo bensakonehan on tosi matalaviritteinen tehtaalta. Se softattuna + sähkölisä niin ilmeisesti alkaa olemaan aika mukava kulkupuoleltaan.
                            Kaikki 330e ovat faceliftejä niin paremman näköisiäkin ja vakiona sellaisia varusteita mitä ei saa edes rahalla perusbensa/diesel.


                            Eli suosittelen.


                            Niin ja koska valehdellut päästöt on ihan minimaaliset ni käyttövoimavero on myös. Lisäksi saa parkkeerata ostareilla parhaille paikoille ja ajaa länsiväylällä bussikaistaa!
                            BMW i4 M50 -23

                            BMW 330e M-sport -17
                            BMW 120d M-sport -14
                            MINI JCW -09

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7548
                              • Kotona

                              Originally posted by jobo View Post
                              Lisäksi saa halutessaan aika rajusti lisäpaukkuja kun tuo bensakonehan on tosi matalaviritteinen tehtaalta. Se softattuna + sähkölisä niin ilmeisesti alkaa olemaan aika mukava kulkupuoleltaan.
                              Kaikki 330e ovat faceliftejä niin paremman näköisiäkin ja vakiona sellaisia varusteita mitä ei saa edes rahalla perusbensa/diesel.
                              Mites tuo paino vaikka versus f30 320/328, tuntuuko ajossa?

                              Halvin 330e näyttää olevan kohta jo alle 20 000e....https://www.nettiauto.com/bmw/330/11731866
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                              -

                              Comment

                              • jobo
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 144
                                • Espoo

                                Originally posted by Zeta View Post
                                Mites tuo paino vaikka versus f30 320/328, tuntuuko ajossa?

                                Halvin 330e näyttää olevan kohta jo alle 20 000e....https://www.nettiauto.com/bmw/330/11731866

                                Sijaisautona ollut 320d niin ei siinä normiajossa mitään eroa huomannut paitsi että oma 330e tuntui jotenkin tukevammalle, voi tosin johtua eri jousista, renkaista jne. varmasti jos radalle veisi niin huomaisi.


                                Jos 330e hommaa niin kattoisin kyllä M-sportin ja kaikilla herkuilla.


                                Tää oma nykyinen niin kun kerrankin löytyi auto missä on ns. kaikki nahkaverhoiltua kojelautaa ja individual verhoilua myöten niin ei tee mieli edes vaihtaa mihinkään kun on niin pirun hyvä.
                                Last edited by jobo; 09-07-2021, 21:52.
                                BMW i4 M50 -23

                                BMW 330e M-sport -17
                                BMW 120d M-sport -14
                                MINI JCW -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎