Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toppelius
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 124
    • Keski-Suomi

    Originally posted by pyroz View Post
    Tankin lukitus ei aina aukea kun painat nappia.
    Onkohan tuo sama ongelma myös muissa edrive beemeissä? Tänään viimeksi X5 den läppä aukesi varmaan viidennellä kerralla.
    BMW G05 e45 -22
    BMW F11 525d xdrive
    BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
    Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
    ex:
    BMW e46 325 cabrio -00
    BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
    BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
    BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
    BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
    BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
    BMW e91 320d /e90 318d
    Volvo xc60 2,4D AWD
    Fiat 500 1.4 Sport
    Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1367
      • Lempäälä

      kyllä, ja i-malleissa myös missä bensatankki. Tarkoitushan tolla on estää bensasta hienojen tisleiden haihtuminen - tankissa on kokoajan pieni ylipaine käsittääkseni.

      Jos se sattuu näyttämään liian suurta tankin painetta, mutta järkevissä rajoissa, siinä kyl semmone pitkä hetki menee kunnes luukun saa auki.

      osanro 16117361966



      nopeasti katottuna ko. anturin saa alkaen 150€ ja jotain rahteja päälle. Vaatii vaihdon jälkeen istalla kalibroinnin.

      Omassa oli kanssa viallinen - meni vielä myyjäliikkeen piikkiin tuo vaihto.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        Omassa 740essä tuo on myös vaihdettu.

        Comment

        • teeaa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 129
          • tampere

          Mistä noi takaisin kutsut näkee. Muu kuin traficomin sivuilta.
          Kesällä hankittu ruotsin tuonti kyseessä joten pieni tarkistus paikallaan.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            Originally posted by teeaa View Post
            Mistä noi takaisin kutsut näkee. Muu kuin traficomin sivuilta.
            Kesällä hankittu ruotsin tuonti kyseessä joten pieni tarkistus paikallaan.
            Seuraavan kerran huollossa asioidessasi taksisinkutsut tarkastetaan ja suoritetaan pois.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6750
              • PK-seutu

              Originally posted by teeaa View Post
              Mistä noi takaisin kutsut näkee. Muu kuin traficomin sivuilta.
              Kesällä hankittu ruotsin tuonti kyseessä joten pieni tarkistus paikallaan.
              Kuten Zakspeed kertoo, tai sitten katsot itse varatessasi merkkihuoltoa.

              Mutta HUOM. Ei nuo kaikki ole aina takaisinkutsuja. Esim. KLE ja tankin paioneistuksen osalta BMW on niitä maksellut kokonaan tai osittain vasta kun on tehty Goodwill kysely. Ei siis välttämättä avointa kampanjaa / takaisinkutsua.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1367
                • Lempäälä

                Originally posted by pyroz View Post
                Kuten Zakspeed kertoo, tai sitten katsot itse varatessasi merkkihuoltoa.

                Mutta HUOM. Ei nuo kaikki ole aina takaisinkutsuja. Esim. KLE ja tankin paioneistuksen osalta BMW on niitä maksellut kokonaan tai osittain vasta kun on tehty Goodwill kysely. Ei siis välttämättä avointa kampanjaa / takaisinkutsua.
                Ja ne kannattaa kysytyttää, tai huomauttaa ainakin siinä samalla ohessa, että ajoneuvo on luovutettu markkinoille vähäpäästöisenä, jolloin siihen liittyvien laitteiden (moottori, sähkötekniikka, laturi) olisi myös syytä olettaa kestävän auton laskennallisen eliniän.

                ts tuotteessa on joku virhe jos sitä ei pystykään lataamaan - eli laturin saavutettu elinikä ei ole ollut se mikä sen pitäisi tuotteen luonteen mukaan olla. En tiedä onko näitä yksityishenkilöt suomessa karmeasti joutunu tappelemaan vielä. Hankaluutena varmasti nousee todistustaakka, miten osoittaa että esim verkon ylijännite ei ole ollut se syy mikä KLE:n murjoo rikki.

                Ehkä niitä rupeaa nousemaan pikkuhiljaa kun laitteita ei enää ostella vaihtoautohalleista vaan yksityishenkilöiltä.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • Toppelius
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 124
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by repsa View Post
                  kyllä, ja i-malleissa myös missä bensatankki. Tarkoitushan tolla on estää bensasta hienojen tisleiden haihtuminen - tankissa on kokoajan pieni ylipaine käsittääkseni.

                  Jos se sattuu näyttämään liian suurta tankin painetta, mutta järkevissä rajoissa, siinä kyl semmone pitkä hetki menee kunnes luukun saa auki.

                  osanro 16117361966



                  nopeasti katottuna ko. anturin saa alkaen 150€ ja jotain rahteja päälle. Vaatii vaihdon jälkeen istalla kalibroinnin.

                  Omassa oli kanssa viallinen - meni vielä myyjäliikkeen piikkiin tuo vaihto.
                  Voisikohan tuon ylipaineistuksen vaan koodata kokonaan pois? Taitaa olla ihan turhake ja aika usein vikaantuva osa :think onko kukaan jo sitä sitten tehnyt?
                  BMW G05 e45 -22
                  BMW F11 525d xdrive
                  BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                  Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                  ex:
                  BMW e46 325 cabrio -00
                  BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                  BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                  BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                  BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                  BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                  BMW e91 320d /e90 318d
                  Volvo xc60 2,4D AWD
                  Fiat 500 1.4 Sport
                  Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1367
                    • Lempäälä

                    En kyllä koe sitä itse turhakkeeksi, oishan se inhottavaa jos ajelet vain sähköllä kesäkuukaudet ja syksyn tullessa on 30 litraa vanhentunutta bensaa tankki täynnä.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • BuBIh
                      BTCF Member
                      • May 2018
                      • 7
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by setasanttu View Post
                      Täällä kohtalotoveri, 330e jätti tielle samankaltaisten ilmoitusten jälkeen.
                      Ensin tuli "akku ei lataudu", sitten "voimansiirto, voit jatkaa ajoa", ja lopulta alkoi järjestelmät yksi kerrallaan sammumaan, alkaen idrivestä ja päättyen moottoriin.

                      Auto hinattiin Laakkoselle, jossa juurisyyksi paljastui kivenmurikka joka oli osunut hybrid-akkua jäähdyttävään kennoon, se vuoti tyhjiin, korkeajänniteakku kuumeni & poltti sulakkeensa, jonka myötä taas loppui 12V akunkin lataus koska autossahan ei ole perinteistä laturia (näin huoltomies kertoi). Uudemmissa korimalleissa tuo jäähdytinkenno on suojattu, F30:ssa ei. Jälkiasennus taisi olla 500-700e, mikä on mielestäni aika suolainen hinta kivisuojasta kiinnikkeineen.

                      Auto kun on 2016 vuosimallia niin ei ole ihme että 12V akku päätti latauksen loputtua ja akun purkauduttua siirtyä eläkkeelle, 5 vuotta on akulle ihan normaali elinikä täällä pohjolassa.

                      Muuta autoon vaihdettua / korjattua: lisäkäynnistysakku, hybrid-akkuun kenno (bemarin akkutakuu), ja startti (kampanja).

                      Autoon olen ollut kaikesta huolimatta tyytyväinen. Tienvarteen hyytyminen toki harmitti mutta oikeaan paikkaan lentävä kivenmurikka voi keskeyttää menon mistä tahansa autosta, minkäs näille mahtaa.

                      ps. ai niin, tuo bensatankin paineensäädin mullakin on oikutellut, mutten ole vielä korjauttanut.
                      Auto tuli kuntoon jo seuraavana päivänä. Laakkosella epäilivät 12v akun oikosulkua. Nyt on akku uusittu ja auto toiminut moitteetta n. 1000km. Mun autoon on myös vaihdettu tuo polttoaine tankin anturi, se homma meni scc care piikkiin.

                      Comment

                      • Toppelius
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 124
                        • Keski-Suomi

                        Originally posted by repsa View Post
                        En kyllä koe sitä itse turhakkeeksi, oishan se inhottavaa jos ajelet vain sähköllä kesäkuukaudet ja syksyn tullessa on 30 litraa vanhentunutta bensaa tankki täynnä.
                        F15 korisen X5 kohdalla ei tuo bensan vanheneminen ei taida tulla mahdolliseksi, kun tuo range on vain 30 km maksimissaan
                        BMW G05 e45 -22
                        BMW F11 525d xdrive
                        BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                        Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                        ex:
                        BMW e46 325 cabrio -00
                        BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                        BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                        BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                        BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                        BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                        BMW e91 320d /e90 318d
                        Volvo xc60 2,4D AWD
                        Fiat 500 1.4 Sport
                        Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                        Comment

                        • jobo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 144
                          • Espoo

                          Originally posted by Toppelius View Post
                          F15 korisen X5 kohdalla ei tuo bensan vanheneminen ei taida tulla mahdolliseksi, kun tuo range on vain 30 km maksimissaan

                          No ei tuo 330e sen pidemmälle mene. Tai ainakaan ikinä ei ole itellä mennyt, ei edes lähelle.

                          Lisäksi jos lämpötila on alle 10c niin alkaa olemaan aamulla sähköllä ajaminen vähän niin ja näin kun ulisee kylmästä akusta.


                          Nyt kun parisen vuotta tällaisella ajellut niin pikkuhiljaa on lataaminen jäänyt vähemmälle ja vähemmälle kun range niin olematon, talvella joo toimii sisälämppärinä ja kesällä ilmastointina jos latailee. Myös jos sportilla ajelee niin siellä yleensä molenpiin riittävästi sähköä.

                          Aika taloudellinenhan tämä vaikka ei latailekaan, aika tasan 6l/100km keskikulutus viimesen 10tkm.
                          Last edited by jobo; 17-11-2021, 22:26.
                          BMW i4 M50 -23

                          BMW 330e M-sport -17
                          BMW 120d M-sport -14
                          MINI JCW -09

                          Comment

                          • Tiki
                            Newbiemmer
                            • Sep 2020
                            • 27
                            • Kirkkonummi

                            Onko joku näihi kerenny lisävaloja asentelemaan, onko millane homma?

                            Comment

                            • Juhoa
                              Newbiemmer
                              • Dec 2019
                              • 25
                              • Etelä-Karjala

                              Mitä akkua tämä koodi meinaa?

                              2228C8 Starter unit, auxiliary battery: Aged auxiliary battery.

                              Kannattaako tässä vaiheessa akku vaihtaa?

                              Mitä jos kertoo istalla että akku on vaihdettu? Tarkoittaako tuo että akku on vain ikääntynyt vai onko siinä jotain vikaa?

                              Comment

                              • Viljami
                                Newbiemmer
                                • Jul 2010
                                • 22
                                • Tornio

                                Originally posted by Juhoa View Post
                                Mitä akkua tämä koodi meinaa?

                                2228C8 Starter unit, auxiliary battery: Aged auxiliary battery.

                                Kannattaako tässä vaiheessa akku vaihtaa?

                                Mitä jos kertoo istalla että akku on vaihdettu? Tarkoittaako tuo että akku on vain ikääntynyt vai onko siinä jotain vikaa?
                                Tarkoittanee konepellin alta löytyvää pikkuakkua 44Ah(?). Varta B36 taitaa olla vastaava.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎