Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1642
    • Pirkanmaa

    Originally posted by pyroz View Post
    Jo aiemmin mainittu ero hankintahinnassa on tosiasia. Bensamallit maksaa pari tonnia enemmän ostaa. Sillä erolla maksaa dieselveron jo viideksi vuodeksi. Sitten tuo "oikein varovasti ajaen kulutus" on dieselillä luokkaa 5L/100km. En sanoisi kovin helposti bensamallia halvemmaksi. Varsinkaan jos ajaa jopa 15tkm vuoteen.
    Mutta joskus myydessä sen auton se arvo on myöskin sen samanverran bensamallin hyväksi.... :think
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 195
      • Oulu

      No ettei menisi kulutuskinasteluksi annan lisää speksejä. Kilometrejä autossa on n. 150tkm, muuten menee budjetti pitkäksi. Eli kummassa alkaa todennäköisemmin isompi pyörre lompakossa kun autoa käytetään korjaamolla. B vs D.
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6722
        • PK-seutu

        Originally posted by riuska View Post
        Meneehän toi bensa helposti 6L.
        Lähempänä 5 kuin 6. Matkassa.
        Jos sukkasillaan ajetaan, niin F3x 4-cyl diesel menee matkassa alle 4,5L/100km.
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          Originally posted by XV70D View Post
          No ettei menisi kulutuskinasteluksi annan lisää speksejä. Kilometrejä autossa on n. 150tkm, muuten menee budjetti pitkäksi. Eli kummassa alkaa todennäköisemmin isompi pyörre lompakossa kun autoa käytetään korjaamolla. B vs D.

          Mulla on nyt kilometrejä vajaa 150tkm tossa bensa x-drivessä. Itse ajanut yli 100tkm ja vaihdettu perushuoltojen lisäksi 1kpl suutin n.160eur. Näillehän maistuu myös hyvin tuo etanoli jos sellainen puoli kiinnostaa. Huollettu merkkiliikkeessä takuuaika ja sen jälkeen bmw erikoistuneessa nyrkkipajassa. Itseä alkuun arvelutti tuo vapareista turboon siirtyminen, mutta on ihan kivuttomasti mennyt. Dieseliä ei voi ostaa, koska joku saattaisi luulla saidaksi.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • kobluna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 134
            • Espoo

            Originally posted by AlpinWeiss View Post
            Mulla on nyt kilometrejä vajaa 150tkm tossa bensa x-drivessä. Itse ajanut yli 100tkm ja vaihdettu perushuoltojen lisäksi 1kpl suutin n.160eur. Näillehän maistuu myös hyvin tuo etanoli jos sellainen puoli kiinnostaa. Huollettu merkkiliikkeessä takuuaika ja sen jälkeen bmw erikoistuneessa nyrkkipajassa. Itseä alkuun arvelutti tuo vapareista turboon siirtyminen, mutta on ihan kivuttomasti mennyt. Dieseliä ei voi ostaa, koska joku saattaisi luulla saidaksi.
            E85 olisi vähän bensaa halvempaa ja lisää tehoakin sillä saisi. Mutta eikös polttoainejärjestelmä vaadi muutoksia, kun ei taida letkut kestää vakiona? Vai mitenkä on?

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4627
              • Tampere

              Originally posted by XV70D View Post
              2. auto hakusessa, eli farmari 320i ja 320d kateltu vm 2015->. Kumpi sitten on käytössä edulllisempi kun kilometrejä tulee vain 15tkm/v? Ja kumpi noista on varmempi kulkija vai onko kaikki vaan tuurista kiinni?
              Täälläkin on ollut kakkosauto jo hakusessa pitkään. Onkohan nuo 3 pyttyset ihan tuohoon tuomittuja laitteita?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                Originally posted by kobluna View Post
                E85 olisi vähän bensaa halvempaa ja lisää tehoakin sillä saisi. Mutta eikös polttoainejärjestelmä vaadi muutoksia, kun ei taida letkut kestää vakiona? Vai mitenkä on?

                Kestää letkut hyvinkin. Periaatteessa riittää esim. JB4 ja siihen se anturi ja etanolikartta päälle. Suuttimet ja pumppu pysyy hyvin mukana.
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Täälläkin on ollut kakkosauto jo hakusessa pitkään. Onkohan nuo 3 pyttyset ihan tuohoon tuomittuja laitteita?

                  Mulla oli Etelä-Afrikassa muutaman viikon tuollainen kolmepyttyinen ajossa, ja on se vaan kaukana siitä mihin on tottunut. Mäissä ei muuttunut kaasu pohjassa kuin lähinnä ääni ja se kolmepyttyisen ääni ei ole kovin hyvin tuohon koriin m-sporttina liitettynä vakuuttava Ajat toki muuttuu, mutta silti
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4627
                    • Tampere

                    Originally posted by AlpinWeiss View Post
                    Mulla oli Etelä-Afrikassa muutaman viikon tuollainen kolmepyttyinen ajossa, ja on se vaan kaukana siitä mihin on tottunut. Mäissä ei muuttunut kaasu pohjassa kuin lähinnä ääni ja se kolmepyttyisen ääni ei ole kovin hyvin tuohon koriin m-sporttina liitettynä vakuuttava Ajat toki muuttuu, mutta silti
                    Näin vähän ajattelinkin että on kuin sukkaan puhaltaisi.

                    Entäs N13 vs B48 luotettavuuden suhteen? Suomessa ainakin B48 ei juurikaan ole ainakaan 320i malleina myynnissä. Liekö valtaosa sitten noita 330e malleja. :think
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      F30 kuumeen ollessa päällä kannattaa käydä testaamassa F30 ohjaus ja rengasmelu (nastoilla) ettei tule pettymyksiä.

                      Liikaa ei ennen kannata korimallia pohtia jos ei ole ajanut aiemmin vielä.

                      Jos em asiat hyväksyy niin sitten pääsee varmasti sinuiksi lopun auton kanssa.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • Jassooo
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 55
                        • Suomi

                        Originally posted by fraatti View Post
                        Näin vähän ajattelinkin että on kuin sukkaan puhaltaisi.

                        Entäs N13 vs B48 luotettavuuden suhteen? Suomessa ainakin B48 ei juurikaan ole ainakaan 320i malleina myynnissä. Liekö valtaosa sitten noita 330e malleja. :think
                        B48 F31 neliveto vm-17, 48tkm ollu ja ei valittamista. Softa ainaki moottoriin ni kulutus tippuu ja miellyttävämpi ajaa taajamassa sekä matkaa esim ohituksissa.

                        Comment

                        • SC90
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 280

                          Originally posted by AlpinWeiss View Post
                          Mulla oli Etelä-Afrikassa muutaman viikon tuollainen kolmepyttyinen ajossa, ja on se vaan kaukana siitä mihin on tottunut. Mäissä ei muuttunut kaasu pohjassa kuin lähinnä ääni ja se kolmepyttyisen ääni ei ole kovin hyvin tuohon koriin m-sporttina liitettynä vakuuttava Ajat toki muuttuu, mutta silti
                          Ei ole oikein katetta M-merkeille tuollaisella tekniikalla. Ainakin itse olen sen verran vanhanliitonmies, että kyllä ämmäläisessä pitää tehoakin olla reilummin. Valitettavan inflaation kokee nykyään M-Sport, kun joka saakelin autoon pitää ne laittaa, siis korisarja ja sisusta.
                          - M3 convertible 2005

                          - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                          - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                          - Fiat 850 Special 1969

                          - Lexus GS300 2000 TwoTone

                          - Lexus LS600h 2008

                          - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                          Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                          o44-531 82oo

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2545
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Jos sukkasillaan ajetaan, niin F3x 4-cyl diesel menee matkassa alle 4,5L/100km.
                            Cruisen kanssa n. 90% ajomäärästä 5.6L/100km. Ihme kyllä edes näillä pakkasilla ei tullut keskikulutukseen hirveää lisää, vaikka kylmäkäynnistys kuluttaa kaikkein eniten. Ajonopeus keskim. +10% rajoitukseen, niin että ei välähdä kuskilla tai maisemakamerassa. Ajomäärä ollut aika lailla n. 31tkm/v., puhdasta kaupunkiajoa todella harvoin, vaikuttaa ehkä eniten keskikulutukseen.

                            Diesel alkaa maksamaan saman tai jopa enemmän kuin bensa, hintaero kuroutuu hetkittäin aika pieneksi. Mutta ehkä joskus diesel alle.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2545
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              F30 kuumeen ollessa päällä kannattaa käydä testaamassa F30 ohjaus ja rengasmelu (nastoilla) ettei tule pettymyksiä.

                              Liikaa ei ennen kannata korimallia pohtia jos ei ole ajanut aiemmin vielä.

                              Jos em asiat hyväksyy niin sitten pääsee varmasti sinuiksi lopun auton kanssa.
                              +1

                              Ei se nyt niin hirveän meluisa ole ja ainakin oma M Sport -alustainen Sport Servotronic toimii ihan OK. G30 (520d iX) oli ensikokemuksena melkein järkytys, sen verran tunnoton tapaus että todellakin oli ikävä oman auton rattiin vaikka muuten ihan kiva olikin. Mutta jos käytettyjen markkinoilla on vaihtoehtoja ja prefenssit painottuvat mukavuuteen ja ennen kaikkea äänettömyyteen, niin ehdottomasti koeajamaan muitakin vaihtoehtoja.

                              Nastamelusta pääsee eroon ajamalla kitkoilla.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6722
                                • PK-seutu

                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Cruisen kanssa n. 90% ajomäärästä 5.6L/100km. Ihme kyllä edes näillä pakkasilla ei tullut keskikulutukseen hirveää lisää, vaikka kylmäkäynnistys kuluttaa kaikkein eniten. Ajonopeus keskim. +10% rajoitukseen, niin että ei välähdä kuskilla tai maisemakamerassa. Ajomäärä ollut aika lailla n. 31tkm/v., puhdasta kaupunkiajoa todella harvoin, vaikuttaa ehkä eniten keskikulutukseen.

                                Diesel alkaa maksamaan saman tai jopa enemmän kuin bensa, hintaero kuroutuu hetkittäin aika pieneksi. Mutta ehkä joskus diesel alle.
                                Tuossa yllä haettiin ilmeisesti puhtaasti matka-ajon lukemia. Olen itse ajanut '14 318d:llä kesälomareissun yli 1000km ja kulutus oli 4,2. Ja myöskin noin 10 yli rajoitusten ja mukana oli reilusti motaria, 100km/h ja 120km/h myös. Seka-ajossa itsellä ollut usemmassa F31 4-cyl dieselissä reilu 5L/100km
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎