Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Ei rattivalitsimet kerro mielestäni totuutta, koska itsellä sport laatikko ja ei rattiläpysköjä.
    Näissäkin taitaa olla alkupään ja LCIn välillä eroja.
    esim minulla on alkupään auto ja oli silloin ostettaessa 100 varma, että jos vaihdevalitsin oli "käärmeenpää" niin silloin oli sport laatikko. (jos joku ei ole vaihtanut myöhemmin)
    LCIssä taitaa olla kaikkea variaatiota ja onko sport vaihteenvalitsinta enää ollenkaan?

    eipä siinä softahan siellä on erona, että äkkiä saa tavallisesta laatikosta sportin

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by bmw apina View Post
    Minulla on m sport malli ja vaihdekepin nuppi on tuo normaali. VIN varusteista mukaan pitäisi olla sport laatikko. Onko aiempi omistaja vaihtanut nupin vai onko minulla normi laatikko sittenkin?

    Vastaan itse itselleni Normi laatikko minulla kun ei oo rattivalitsimia.

    Ei rattivalitsimet kerro mielestäni totuutta, koska itsellä sport laatikko ja ei rattiläpysköjä.

    Leave a comment:


  • bmw apina
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Minulla on m sport malli ja vaihdekepin nuppi on tuo normaali. VIN varusteista mukaan pitäisi olla sport laatikko. Onko aiempi omistaja vaihtanut nupin vai onko minulla normi laatikko sittenkin?

    Vastaan itse itselleni Normi laatikko minulla kun ei oo rattivalitsimia.
    Last edited by bmw apina; 19-09-2021, 16:17.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Ei ollut sulake :( seuraavaksi sitten täytyy varmaan mittailla tuleeko töötille asti sähköä...
    Meillä oli ainakin 12 mallisessa f30 juurikin itse töötti rikki.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Töötti lopetti eilen toimintansa kriittisellä hetkellä kun olisi taksia pitänyt kouluttaa. Kun painelee rattia kuuluu jonkun releen tms naksuntaa pelkääjän puolelta. Sulake? Yritin katsella vähän netistä ja ainakin meren toisella puolen on ollut tööteille joku korjauskampanja. Eli voi olla ettei olekaan sulake.
    Ei ollut sulake :( seuraavaksi sitten täytyy varmaan mittailla tuleeko töötille asti sähköä...

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mitä eroa on sport ja "tavallisen" vaihdelaatikoiden vaihdekepeissä?
    Ne on erilaiset ulkonäollisesti.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Mitä eroa on sport ja "tavallisen" vaihdelaatikoiden vaihdekepeissä?

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by bmw apina View Post
    Minulla F30 320ix facelift malli. Ajettu reilu 100.00km.

    Auto nypyttää/ravistaa vain kevyesti jarruttaessa yli 60km/h vauhdista. Tämä mielestäni pahenee kun jarrut lämpiää. Jotenkin tuntuu, että auto alkaa tasavauhdissakin tärisemään kovempien jarrutusten jälkeen.

    Onkohan minulla jarrulevyt kierona, laahaavat jarrut vai jarrujen lisäksi jotain vikaa jossain puslissa?

    Tuo nypytys/tärinä tuntuu eenemmnkin persuksissa ei ravista rattia.
    Etujarrupala tai palat jumittavat ja lämmittäneet jarrulevyn kieroksi.

    Leave a comment:


  • bmw apina
    replied
    Minulla F30 320ix facelift malli. Ajettu reilu 100.00km.

    Auto nypyttää/ravistaa vain kevyesti jarruttaessa yli 60km/h vauhdista. Tämä mielestäni pahenee kun jarrut lämpiää. Jotenkin tuntuu, että auto alkaa tasavauhdissakin tärisemään kovempien jarrutusten jälkeen.

    Onkohan minulla jarrulevyt kierona, laahaavat jarrut vai jarrujen lisäksi jotain vikaa jossain puslissa?

    Tuo nypytys/tärinä tuntuu eenemmnkin persuksissa ei ravista rattia.
    Last edited by bmw apina; 17-09-2021, 07:16.

    Leave a comment:


  • Juhs_
    replied
    Autona f31 ja -13. Takaluukusta hajosi oikeanpuoleinen kaasujousi ja nyt on vaihdettu uusi osa, mutta takaluukku ei toimi sähköisesti enään ollenkaa. Ainoastaan lukkoon napsahtaan ja lukosta pois. Olisiko vaihdossa pitänyt huomioida jotain? Vikakoodeina antaa:

    -HKL electric motor right: open circuit
    -HKL hall effect sensor 1 ja 2 right: short circuit to negative terminal or open circuit

    Edit: Takakontin johtosarjasta löytyi vika
    Last edited by Juhs_; 10-09-2021, 19:04.

    Leave a comment:


  • larsen
    replied
    [QUOTE=QUASIMODO;4301632]Kun tuosta f31:stä paikattiin ylimääräiset kilventelineen reiät puskurista, niin en raskisi siihen ainakaan enää samaa kilpitelinettä/-pahkaa ruuvata kiinni.

    Ilman ihmeempiä toimenpiteitä kilpi jää hieman hassusti vinoon, joten mietin, että tuonne alle askartelisi/3d-tulostaisi pienet palat, jotka kääntäisivät kilven suoraan...

    Onko kukaan miettinyt tai jopa totetuutanut tällaista?[/QUOTE


    Ihan vastaavaa rakennetta en ole tehnyt, mutta edellisessä elämässä peitin saksalaiset kiinnitysreiät 3D-tulostetuilla jatkeilla kilpikehikon reunoille. 2-komponenttiliimalla laitoin kiinni, ja hyvin pysyivät.



    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Kun tuosta f31:stä paikattiin ylimääräiset kilventelineen reiät puskurista, niin en raskisi siihen ainakaan enää samaa kilpitelinettä/-pahkaa ruuvata kiinni.

    Ilman ihmeempiä toimenpiteitä kilpi jää hieman hassusti vinoon, joten mietin, että tuonne alle askartelisi/3d-tulostaisi pienet palat, jotka kääntäisivät kilven suoraan...

    Onko kukaan miettinyt tai jopa totetuutanut tällaista?

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Joku 9tkm sitten vaihdettu omaan jarrulevyt ja palat eteen. Kävin Alastarolla ajelemassa yhden pappakerhon päivän puolikkaan ja nyt näyttää 9tkm jarruhuoltoon. Katselin että palaa olis jäljellä niin perkeleesti tuolla Alastarolla mutta tässäkin tapauksessa lienee sitten tuo sisempi pala kulunut. Täytyypä kurkkia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Smack View Post
    Tsekkasin ja niinhän se oli kun neuvottiin. Sisäpuolella ei näy palaa ollenkaan, pelkkä rauta. Ja ulkopuolella tyyliin sentti paksuutta palassa..... Käytätin autoa korjaamolla 1kk sitten abs-anturin vaihdossa ja pyysin kattoon samalla jarrupalat ku alko näyttää parisataa kilsaa huoltoon. Sanovat että hyvin on palaa jäljellä. Taisivat tehdä saman virheen kun minä, että vain ulkopuolelta kattoivat palaa
    Tuo sisäpalan enemmän kuluminen on normaalia kaikissa perinteisissä yksi tai kaksi mäntäisissä satuloissa, joten siksi pitää aina tarkistaa se sisempi pala (siksi se anturikin on siinä palassa). Herkistelmällä jarruja toki saa tuon eron aika pieneksi, mutta ilman herkistelyjä tilanne on usein edellä kuvatun lainen. Missä kunnossa jarrulevy on sisäpuolelta? Lähinnä nyt sitä meneekö ne levytkin vaihtoon, jos sillä on ajettu metalli metallia vasten. Jos siellä ei ole yhtään palaa enää jäljellä, niin kannattaa ehkä ajella vähän rauhallisemmin kunnes on uudet palat.

    Leave a comment:


  • Smack
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sisempi pala on se jossa se anturi on kiinni (etu vasen & taka oikea). Sen renkaan nyt irroittaa parkkipaikallakin muutomassa minuutissa ja katsoo miltä ne palat & anturi näyttää. Kuten aiemmin sanoin, niin siihen jarrupala varoitukseen on vain muutoma mahdollinen syy ja ne on äkkiä katsottu parkkipaikallakin kun ottaa renkaan pois edestä.
    Tsekkasin ja niinhän se oli kun neuvottiin. Sisäpuolella ei näy palaa ollenkaan, pelkkä rauta. Ja ulkopuolella tyyliin sentti paksuutta palassa..... Käytätin autoa korjaamolla 1kk sitten abs-anturin vaihdossa ja pyysin kattoon samalla jarrupalat ku alko näyttää parisataa kilsaa huoltoon. Sanovat että hyvin on palaa jäljellä. Taisivat tehdä saman virheen kun minä, että vain ulkopuolelta kattoivat palaa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎