Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?
Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
Jos on siivet solmussa jääpalojen takia niin laita marmorilla goodwill hakemus vetämään, saat ehkä 50/50 päätöksen jolloin itselle jää maksettavaa hiukan matkaa toista tonttua (näin ainakin Turun Autokeskuksessa vuosi sitten). Kustannus menee about samoihin kunnostetulla turbolla yksityisellä mutta marmorin kahden vuoden varaosatakuu kääntää vaakaa. Ilman goodwilliä marmorin hinta on aika suolainen.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Asiaa sivuten, onko tuota ahdintuhoa mahdollista välttää joillain ennakoivilla toimilla?
Välttämällä lyhyttä ajoa nollakelin tai pakkasen tuntumassa. Ajamalla moottori kuumaksi asti ja niin, että ilma liikkuu ahtimen imupuolella = kunnolla kaasua ajoittain.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
F31 -14 sähköinen takaluukku, oikeanpuoleinen nostin pamahti poikki kertalaakista. Tilaukseen meni käytettynä pumput molemmille puolille ~130e. Onko muilla ollut probleemia sähköisen takaluukun kanssa? :think
Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?
Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
Juurikin tehtiin 100% Goodwillinä(luojan kiitos!) ahtimen vaihto merkkihuollossa B47 koneeseen(vm.2017). Loppusumma oli 3161,68€. Pelkkä ahdin oli BMWllä 2495€
Eli ehdottomasti kannattaa tuota GWtä kysellä ahtimen suhteen.
Aikaisemmin tehtaan takaisinkutsuna on autoon tullut päivitetty ahtoputki + snow valve.
Juurikin tehtiin 100% Goodwillinä(luojan kiitos!) ahtimen vaihto merkkihuollossa B47 koneeseen(vm.2017). Loppusumma oli 3161,68€. Pelkkä ahdin oli BMWllä 2495€
Eli ehdottomasti kannattaa tuota GWtä kysellä ahtimen suhteen.
Aikaisemmin tehtaan takaisinkutsuna on autoon tullut päivitetty ahtoputki + snow valve.
Nyt on päädytty siihen pisteeseen, että uskollisen F11 työjuhdan kaveriksi olisi tulossa 330e F30 korinen 2016/2017 vuosimallia oleva plugari. Aika monta ketjua täällä kahlannut ja paljon hyvää tietoa autosta saanut, joka osaltaan on vakuuttanut, että näyttäisi olevan ihan soiva peli.
Muutamia kysymyksiä on kuitenkin herännyt, mihin en ole oikein meinannut mistään löytää vastauksia. Lisäksi kaivattaisiin vielä hieman näkökulmaa muutamaan asiaan täältä asiaintuntijoilta. Kysysten teema lienee aika pitkälle "Käytetyn BMW:n ostamisen tuska optimoiden hinta/varustelu suhde" joten varmaan aika tuttu topicci monelle.
1) Onko 330e F30 vuosimallien 2016 - 2018 välillä mitään eroa? Joten ihan sama onko 2016/2017/2018, focus muihin juttuihin?
2) Sportsline vs. Business/Luxuryline? merkittävimmät erot?
3) Sporttipenkit vai tavan penkit?
4) Muut "pakolliset" varusteet, jotka tuossa kannattaa olla?
5) mahdolliset pommit/sudenkuopat/muut asiat, jotka kannattaa tsekata esim. koeajon yhteydessä? Onko järkeä viedä esim. autotohtorille tarkistukseen tms?
6) Ottaisitteko autoliikkeen erikoisturvan (esim. SAKA laaja) ja jos niin 12 vai 24kk? (hinta n. 800/1200)
7) n. satkun ajetun hinnat pyörivät 25/26ke. Maksaisitko 2-3ke n. 50tkm ajetusta? Ts. onko tuo 50tkm muutaman tonnin arvoinen sijoitus?
Siinäpä kait ne polttavimmat ajatukset oli.
Tämähän on ihan kauheaa kun tarjontaa on aika hyvin ja sitten koitat valkata parhaan yksiln optimoiden hinta/varustelusuhdetta jne.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, arvostan!
Comment