Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?

    Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think

    Comment

    • kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1017
      • Pikis

      Originally posted by rizzo View Post
      Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?

      Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
      Jos on siivet solmussa jääpalojen takia niin laita marmorilla goodwill hakemus vetämään, saat ehkä 50/50 päätöksen jolloin itselle jää maksettavaa hiukan matkaa toista tonttua (näin ainakin Turun Autokeskuksessa vuosi sitten). Kustannus menee about samoihin kunnostetulla turbolla yksityisellä mutta marmorin kahden vuoden varaosatakuu kääntää vaakaa. Ilman goodwilliä marmorin hinta on aika suolainen.
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Kiitos tiedosta. Pitääpä pohtia miten teen.
        Last edited by rizzo; 13-03-2021, 19:18.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by rizzo View Post
          Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?

          Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
          Ahdin~2K€, työt 1.5tuntia ja öljyt + suodatin ohjeenmukaisesti ahdinvauriossa päälle (vara-osatakuun ehto).

          Sittenpä niitä saat kahden vuoden kuluessa varaosatakuisiin niin monta, kuin ehtii menemään. Eli pahimmillaan ahdin/talvi.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • luikas
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 644
            • Oulu area

            Originally posted by zakspeed View Post
            ...

            Sittenpä niitä saat kahden vuoden kuluessa varaosatakuisiin niin monta, kuin ehtii menemään. Eli pahimmillaan ahdin/talvi.
            Asiaa sivuten, onko tuota ahdintuhoa mahdollista välttää joillain ennakoivilla toimilla?
            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
            Past:
            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
            F31 318d xdrive -14
            F07 530d GT-11
            E90 330xda LCI -09
            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
            E39 530d M-Sport -03
            E39 530iA M-Sport -02
            E39 528i -97
            E30 320i -88

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by luikas View Post
              Asiaa sivuten, onko tuota ahdintuhoa mahdollista välttää joillain ennakoivilla toimilla?
              Välttämällä lyhyttä ajoa nollakelin tai pakkasen tuntumassa. Ajamalla moottori kuumaksi asti ja niin, että ilma liikkuu ahtimen imupuolella = kunnolla kaasua ajoittain.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by zakspeed View Post
                Ahdin~2K€, työt 1.5tuntia ja öljyt + suodatin ohjeenmukaisesti ahdinvauriossa päälle (vara-osatakuun ehto).

                Sittenpä niitä saat kahden vuoden kuluessa varaosatakuisiin niin monta, kuin ehtii menemään. Eli pahimmillaan ahdin/talvi.
                Kiitokset sulle tästä(kin) tiedosta. Sulta kyllä tulee aina todella kattavia ja informatiivisia vastauksia.

                Millä kilsoilla noita alkaa paukkua yleensä? Naapurifoorumilla raportointiin todella matalilla kilsoilla oleva. Itsellä se kesti 170tkm.

                Ja jotain mutuilua oli, että näitä turboja menisi nimenomaan 3- ja 4-sarjalaisista, eikä olisi niin yleistä 5-sarjassa? Onko tuossa mitään perää?

                EDIT: Sekä vielä yksi kysymys: uskaltaako viheltävällä autolla ajaa ollenkaan (matalia kierroksia pitäen)?
                Last edited by rizzo; 16-03-2021, 12:02.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Kiitokset sulle tästä(kin) tiedosta. Sulta kyllä tulee aina todella kattavia ja informatiivisia vastauksia.

                  Millä kilsoilla noita alkaa paukkua yleensä? Naapurifoorumilla raportointiin todella matalilla kilsoilla oleva. Itsellä se kesti 170tkm.

                  Ja jotain mutuilua oli, että näitä turboja menisi nimenomaan 3- ja 4-sarjalaisista, eikä olisi niin yleistä 5-sarjassa? Onko tuossa mitään perää?

                  EDIT: Sekä vielä yksi kysymys: uskaltaako viheltävällä autolla ajaa ollenkaan (matalia kierroksia pitäen)?
                  Ei katso juuri ikää. Olen nänhyt siipivaurion 20tkm ajetussa ahtimessa ko asian tiimoilta.

                  En suositteleisi kyllä ajamista kovin kauaa, koska ahdin on pahoin epätasapainossa.

                  * Koskee juurikin 1/3/4sarjaa johtuen imuilmaputken muodosta ja rakenteesta. Voi tapahtua 5 sarjassakin, mutta erittäin epätodennäköisesti vrt 3/4srj.
                  Last edited by zakspeed; 16-03-2021, 12:07. Reason: *tarkennus
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Ei katso juuri ikää. Olen nänhyt siipivaurion 20tkm ajetussa ahtimessa ko asian tiimoilta.

                    En suositteleisi kyllä ajamista kovin kauaa, koska ahdin on pahoin epätasapainossa.

                    * Koskee juurikin 1/3/4sarjaa johtuen imuilmaputken muodosta ja rakenteesta. Voi tapahtua 5 sarjassakin, mutta erittäin epätodennäköisesti vrt 3/4srj.
                    No on melkoinen laite kyllä. Mutta kiitos tästä, en lähde siirtämään itse autoa nyt 100km, saa ostajaliikkeen kaveri ajaa ihan itse

                    Vaihtelin oman F31 LCI:n nyt F10 LCI ja aloin jo miettiä, että sama showko tässä on edessä - mutta hyvä että on epätodennäköisempää.

                    Kiitos sulle tiedoista, näistä on varmasti apua jatkossa monelle muullekin.

                    EDIT: ja tarkennus: Myin siis auton eteenpäin turborikkoisena, vastapuoli tietää tämän
                    Last edited by rizzo; 16-03-2021, 12:26.

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 902
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Ei katso juuri ikää. Olen nänhyt siipivaurion 20tkm ajetussa ahtimessa ko asian tiimoilta.

                      En suositteleisi kyllä ajamista kovin kauaa, koska ahdin on pahoin epätasapainossa.

                      * Koskee juurikin 1/3/4sarjaa johtuen imuilmaputken muodosta ja rakenteesta. Voi tapahtua 5 sarjassakin, mutta erittäin epätodennäköisesti vrt 3/4srj.
                      olihan b47 kyseessä? mites x3 tai x4?

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • ^Rikke
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2014
                        • 293
                        • Pieksämäki

                        Mitä madallusjousia kannattaa miettiä f31 330d xdriveen msport alustan kaveriks? Ajettavuus ja ulkonäkö nimenomaan just 20" vanteille. :think
                        Showroom!
                        BMW e91 325d LCI M-sport -09

                        IG!
                        rrikkee

                        Comment

                        • juvee_
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 66
                          • Kuopio & Kouvola

                          F31 -14 sähköinen takaluukku, oikeanpuoleinen nostin pamahti poikki kertalaakista. Tilaukseen meni käytettynä pumput molemmille puolille ~130e. Onko muilla ollut probleemia sähköisen takaluukun kanssa? :think
                          Last edited by juvee_; 27-03-2021, 12:00.

                          Comment

                          • Dj Niksperi
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 2437
                            • Salo, Finland

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?

                            Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
                            Juurikin tehtiin 100% Goodwillinä(luojan kiitos!) ahtimen vaihto merkkihuollossa B47 koneeseen(vm.2017). Loppusumma oli 3161,68€. Pelkkä ahdin oli BMWllä 2495€

                            Eli ehdottomasti kannattaa tuota GWtä kysellä ahtimen suhteen.

                            Aikaisemmin tehtaan takaisinkutsuna on autoon tullut päivitetty ahtoputki + snow valve.
                            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                            -Team Pussihousu-
                            Salo///Works
                            sigpic

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6731
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Dj Niksperi View Post
                              Juurikin tehtiin 100% Goodwillinä(luojan kiitos!) ahtimen vaihto merkkihuollossa B47 koneeseen(vm.2017). Loppusumma oli 3161,68€. Pelkkä ahdin oli BMWllä 2495€

                              Eli ehdottomasti kannattaa tuota GWtä kysellä ahtimen suhteen.

                              Aikaisemmin tehtaan takaisinkutsuna on autoon tullut päivitetty ahtoputki + snow valve.
                              Paljonko autossa km lukema?
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • MiniTomppa
                                Newbiemmer
                                • Aug 2017
                                • 7
                                • Tampere

                                330e (F30) hankinta edessä - kysymyksiä

                                Tervehdys!

                                Nyt on päädytty siihen pisteeseen, että uskollisen F11 työjuhdan kaveriksi olisi tulossa 330e F30 korinen 2016/2017 vuosimallia oleva plugari. Aika monta ketjua täällä kahlannut ja paljon hyvää tietoa autosta saanut, joka osaltaan on vakuuttanut, että näyttäisi olevan ihan soiva peli.

                                Muutamia kysymyksiä on kuitenkin herännyt, mihin en ole oikein meinannut mistään löytää vastauksia. Lisäksi kaivattaisiin vielä hieman näkökulmaa muutamaan asiaan täältä asiaintuntijoilta. Kysysten teema lienee aika pitkälle "Käytetyn BMW:n ostamisen tuska optimoiden hinta/varustelu suhde" joten varmaan aika tuttu topicci monelle.

                                1) Onko 330e F30 vuosimallien 2016 - 2018 välillä mitään eroa? Joten ihan sama onko 2016/2017/2018, focus muihin juttuihin?

                                2) Sportsline vs. Business/Luxuryline? merkittävimmät erot?

                                3) Sporttipenkit vai tavan penkit?

                                4) Muut "pakolliset" varusteet, jotka tuossa kannattaa olla?

                                5) mahdolliset pommit/sudenkuopat/muut asiat, jotka kannattaa tsekata esim. koeajon yhteydessä? Onko järkeä viedä esim. autotohtorille tarkistukseen tms?

                                6) Ottaisitteko autoliikkeen erikoisturvan (esim. SAKA laaja) ja jos niin 12 vai 24kk? (hinta n. 800/1200)

                                7) n. satkun ajetun hinnat pyörivät 25/26ke. Maksaisitko 2-3ke n. 50tkm ajetusta? Ts. onko tuo 50tkm muutaman tonnin arvoinen sijoitus?

                                Siinäpä kait ne polttavimmat ajatukset oli.
                                Tämähän on ihan kauheaa kun tarjontaa on aika hyvin ja sitten koitat valkata parhaan yksiln optimoiden hinta/varustelusuhdetta jne.
                                Kiitos jo etukäteen vastauksista, arvostan!

                                / Tomppa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎