Nyt paukahti kiihdytyksessä vikatilaan ja käy kuin vanha massikka. Vähän myös metalli haisee. Sulikohan sieltä katti. Ostin ma niin kestihän se vajaan viikon😆
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Kartiopari View PostNyt paukahti kiihdytyksessä vikatilaan ja käy kuin vanha massikka. Vähän myös metalli haisee. Sulikohan sieltä katti. Ostin ma niin kestihän se vajaan viikon😆F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Originally posted by Kartiopari View PostNäköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdollae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
2013 F31 mittariston päivitystä
Mielessä päivittää perus mittaristo sport? -versioon jossa näyttö jatkuu kiekkamittarin alle.
Mitä tuon luovuttaja auton mittariston "virginointi" maksaa, ja tekeekö niitä kukaan Suomessa?
Tarkoituksena välttää "tamper dot":tia ja saada vähän nykyaikaisempi mittaristo
-JussiI3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Comment
-
-
Originally posted by Tuimasika View PostMielessä päivittää perus mittaristo sport? -versioon jossa näyttö jatkuu kiekkamittarin alle.
Mitä tuon luovuttaja auton mittariston "virginointi" maksaa, ja tekeekö niitä kukaan Suomessa?
Tarkoituksena välttää "tamper dot":tia ja saada vähän nykyaikaisempi mittaristo
-JussiS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNäissä on kolmea eri mittaristoa. Perusmalli, jossa pieni neliö alhaalla. Sitten laajennetulla digiosuudella, joka jatkuu kierroslukumittarin alle, ja sitten on täysdigi versio. Tarkoititko tuota keskimmäistä? Mikään sport versio se ei ole nimeltään, mutta vaihtaminen varmasti on mahdollista.
Mitä tekijöitä voisi Suomessa kiusia hinnoista?I3 94Ah REX -16
F31 316d -13
Ex E90 318d -06
Ex E46 320iA Touring - 00
Ex E36 320 Coupé -93
Ex E36 318 Sedan -94
Ex E46 316 Sedan -00
Ex E36 325 Coupé -94
Ex E39 520 Touring -98
Ex E46 316 Compact -03
Comment
-
-
Originally posted by Kartiopari View PostNäköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdollaLast edited by Kartiopari; 22-07-2021, 13:59.F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Kuljettajan kyynernoja nähtävästi kulunut puhki
93tkm ja 6 vuotta kesti. Ehkä vähän heikko suoritus. Tulee kieltämättä kyllä ajettua siten että kyynerpää nojaa yleensä lähes aina samaan kohtaan. Jotain tuolle pitäisi tehdä, mutta mitä? Eikai tuo osa nahkaa ole? Autossa Sport paketin kangasistuimet, pre-lci malli kyseessä. Olisikohan tuo käsinoja jotain vinyyliä tms?
Vaihtoehdot jotka itselle tulee mieleen on:
A) Jonkinlainen paikkausaine, mutta epäilen niiden kestoa.
B) Uusi osa. Tästä päästäänkin pariin kysymykseen. Yritin Real OEM bongailla oikeaa osaa enkä nyt oikein tiedä mikä olisi oikea osanumero:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_8523
Osa 1 kyllä, mutta onkohan autossa:
Armrest, front left SCHWARZ 1 51417279295
vai
Armrest in leather, front left SCHWARZ 1 51417279301
Seuraava mikä mietityttää on että millainenkohan homma tuo on vaihtaa? Ideoita?
Comment
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostB) Uusi osa. Tästä päästäänkin pariin kysymykseen. Yritin Real OEM bongailla oikeaa osaa enkä nyt oikein tiedä mikä olisi oikea osanumero:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_8523
Osa 1 kyllä, mutta onkohan autossa:
Armrest, front left SCHWARZ 1 51417279295
vai
Armrest in leather, front left SCHWARZ 1 51417279301
Seuraava mikä mietityttää on että millainenkohan homma tuo on vaihtaa? Ideoita?
En ole itse tuota vaihtanut mutta TIS ohjeen mukaan alkuperäinen on asennettu niin että sen muovitapit on sulatettu ovipahvin takapuolelta ja ne pitää porata / dremelöidä jotta sen saa irti. Uusi osa kuuluisi laittaa samoista kohdista kiinni ruuveilla. Nämä ruuvit ovat ehkä realoem kuvassa näkyvät osat nro 13?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostKatso ensin autosi VIN numerolla että mikä sisustan tarkka koodi on ja sen mukaan sitten pitäisi löytyä että mikä osa on oikea.
En ole itse tuota vaihtanut mutta TIS ohjeen mukaan alkuperäinen on asennettu niin että sen muovitapit on sulatettu ovipahvin takapuolelta ja ne pitää porata / dremelöidä jotta sen saa irti. Uusi osa kuuluisi laittaa samoista kohdista kiinni ruuveilla. Nämä ruuvit ovat ehkä realoem kuvassa näkyvät osat nro 13?
Comment
-
-
Originally posted by Galaxy1223 View PostKiitos näistä. Sisusta näyttää olevan BEL2 eli siitä selvisi nojan osakoodi. Rekisteröidyin tonne newtis sivulle... pystytkö laittamaan linkkiä ohjeeseen mitä katsoit kun ei tunnu löytyvän
Repair Manuals and Technical Data / 51 Body equipment / 51 41 Front door trim panel with armrests
Ja itse sivu:
51 41 060 Removing and installing or replacing armrest on door trim panel, front left or rightTällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Moro palstalaiset!
Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.
Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.
Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?
Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.
Kiitos vastauksista.
Comment
-
-
Jakoketjuthan noissakin jossain vaiheessa venyy ja jossei ole jo vaihdettu niin kannattaa kuulostella. Itse en ole dieselmiehiä niin kaikki ronksottaa jonkin verran mutta sellainen laahaava ääni (varsinkin heti startin jälkeen tai 1700-1800 kierroksella) on huolestuttava. Tuon ikäiseen/hintaiseen ottaisin ehkä tuollaisen turvan, vaikka niissä onkin monesti pienellä präntätty aika tarkat ehdot (esim. huoltoja ei saa olla ylitettynä)
Yksi kaveri antoi mulle vinkkiä, että jakolaatikkoa kannattaa testata isolla vaihteella loivaan ylämäkeen, jos nypyttää niin voi olla remppaa edessä.Last edited by Zeta; 29-07-2021, 21:32.
Comment
-
Comment