Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    Originally posted by HTK12 View Post
    Sisempi pala on se jossa se anturi on kiinni (etu vasen & taka oikea). Sen renkaan nyt irroittaa parkkipaikallakin muutomassa minuutissa ja katsoo miltä ne palat & anturi näyttää. Kuten aiemmin sanoin, niin siihen jarrupala varoitukseen on vain muutoma mahdollinen syy ja ne on äkkiä katsottu parkkipaikallakin kun ottaa renkaan pois edestä.
    Tsekkasin ja niinhän se oli kun neuvottiin. Sisäpuolella ei näy palaa ollenkaan, pelkkä rauta. Ja ulkopuolella tyyliin sentti paksuutta palassa..... Käytätin autoa korjaamolla 1kk sitten abs-anturin vaihdossa ja pyysin kattoon samalla jarrupalat ku alko näyttää parisataa kilsaa huoltoon. Sanovat että hyvin on palaa jäljellä. Taisivat tehdä saman virheen kun minä, että vain ulkopuolelta kattoivat palaa

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Smack View Post
      Tsekkasin ja niinhän se oli kun neuvottiin. Sisäpuolella ei näy palaa ollenkaan, pelkkä rauta. Ja ulkopuolella tyyliin sentti paksuutta palassa..... Käytätin autoa korjaamolla 1kk sitten abs-anturin vaihdossa ja pyysin kattoon samalla jarrupalat ku alko näyttää parisataa kilsaa huoltoon. Sanovat että hyvin on palaa jäljellä. Taisivat tehdä saman virheen kun minä, että vain ulkopuolelta kattoivat palaa
      Tuo sisäpalan enemmän kuluminen on normaalia kaikissa perinteisissä yksi tai kaksi mäntäisissä satuloissa, joten siksi pitää aina tarkistaa se sisempi pala (siksi se anturikin on siinä palassa). Herkistelmällä jarruja toki saa tuon eron aika pieneksi, mutta ilman herkistelyjä tilanne on usein edellä kuvatun lainen. Missä kunnossa jarrulevy on sisäpuolelta? Lähinnä nyt sitä meneekö ne levytkin vaihtoon, jos sillä on ajettu metalli metallia vasten. Jos siellä ei ole yhtään palaa enää jäljellä, niin kannattaa ehkä ajella vähän rauhallisemmin kunnes on uudet palat.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Paarma78
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 291
        • Klaukkala

        Joku 9tkm sitten vaihdettu omaan jarrulevyt ja palat eteen. Kävin Alastarolla ajelemassa yhden pappakerhon päivän puolikkaan ja nyt näyttää 9tkm jarruhuoltoon. Katselin että palaa olis jäljellä niin perkeleesti tuolla Alastarolla mutta tässäkin tapauksessa lienee sitten tuo sisempi pala kulunut. Täytyypä kurkkia.
        BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
        BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
        ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
        ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2542
          • Pirkkala

          Kun tuosta f31:stä paikattiin ylimääräiset kilventelineen reiät puskurista, niin en raskisi siihen ainakaan enää samaa kilpitelinettä/-pahkaa ruuvata kiinni.

          Ilman ihmeempiä toimenpiteitä kilpi jää hieman hassusti vinoon, joten mietin, että tuonne alle askartelisi/3d-tulostaisi pienet palat, jotka kääntäisivät kilven suoraan...

          Onko kukaan miettinyt tai jopa totetuutanut tällaista?
          sigpic

          Comment

          • larsen
            Bimmer Rookie
            • Jul 2020
            • 73
            • Tampere

            [QUOTE=QUASIMODO;4301632]Kun tuosta f31:stä paikattiin ylimääräiset kilventelineen reiät puskurista, niin en raskisi siihen ainakaan enää samaa kilpitelinettä/-pahkaa ruuvata kiinni.

            Ilman ihmeempiä toimenpiteitä kilpi jää hieman hassusti vinoon, joten mietin, että tuonne alle askartelisi/3d-tulostaisi pienet palat, jotka kääntäisivät kilven suoraan...

            Onko kukaan miettinyt tai jopa totetuutanut tällaista?[/QUOTE


            Ihan vastaavaa rakennetta en ole tehnyt, mutta edellisessä elämässä peitin saksalaiset kiinnitysreiät 3D-tulostetuilla jatkeilla kilpikehikon reunoille. 2-komponenttiliimalla laitoin kiinni, ja hyvin pysyivät.




            F36 420ix
            Ex. E39

            -- menneiltä vuosilta --
            Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
            pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita

            Comment

            • Juhs_
              BTCF Member
              • May 2013
              • 20
              • Suomi

              Autona f31 ja -13. Takaluukusta hajosi oikeanpuoleinen kaasujousi ja nyt on vaihdettu uusi osa, mutta takaluukku ei toimi sähköisesti enään ollenkaa. Ainoastaan lukkoon napsahtaan ja lukosta pois. Olisiko vaihdossa pitänyt huomioida jotain? Vikakoodeina antaa:

              -HKL electric motor right: open circuit
              -HKL hall effect sensor 1 ja 2 right: short circuit to negative terminal or open circuit

              Edit: Takakontin johtosarjasta löytyi vika
              Last edited by Juhs_; 10-09-2021, 20:04.

              Comment

              • bmw apina
                Newbiemmer
                • Sep 2013
                • 9
                • Suomi

                Minulla F30 320ix facelift malli. Ajettu reilu 100.00km.

                Auto nypyttää/ravistaa vain kevyesti jarruttaessa yli 60km/h vauhdista. Tämä mielestäni pahenee kun jarrut lämpiää. Jotenkin tuntuu, että auto alkaa tasavauhdissakin tärisemään kovempien jarrutusten jälkeen.

                Onkohan minulla jarrulevyt kierona, laahaavat jarrut vai jarrujen lisäksi jotain vikaa jossain puslissa?

                Tuo nypytys/tärinä tuntuu eenemmnkin persuksissa ei ravista rattia.
                Last edited by bmw apina; 17-09-2021, 08:16.

                Comment

                • 314da
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 243
                  • J

                  Originally posted by bmw apina View Post
                  Minulla F30 320ix facelift malli. Ajettu reilu 100.00km.

                  Auto nypyttää/ravistaa vain kevyesti jarruttaessa yli 60km/h vauhdista. Tämä mielestäni pahenee kun jarrut lämpiää. Jotenkin tuntuu, että auto alkaa tasavauhdissakin tärisemään kovempien jarrutusten jälkeen.

                  Onkohan minulla jarrulevyt kierona, laahaavat jarrut vai jarrujen lisäksi jotain vikaa jossain puslissa?

                  Tuo nypytys/tärinä tuntuu eenemmnkin persuksissa ei ravista rattia.
                  Etujarrupala tai palat jumittavat ja lämmittäneet jarrulevyn kieroksi.

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2542
                    • Pirkkala

                    Mitä eroa on sport ja "tavallisen" vaihdelaatikoiden vaihdekepeissä?
                    sigpic

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2084
                      • Naantali

                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Mitä eroa on sport ja "tavallisen" vaihdelaatikoiden vaihdekepeissä?
                      Ne on erilaiset ulkonäollisesti.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • Galaxy1223
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 121
                        • Suomi

                        Originally posted by Galaxy1223 View Post
                        Töötti lopetti eilen toimintansa kriittisellä hetkellä kun olisi taksia pitänyt kouluttaa. Kun painelee rattia kuuluu jonkun releen tms naksuntaa pelkääjän puolelta. Sulake? Yritin katsella vähän netistä ja ainakin meren toisella puolen on ollut tööteille joku korjauskampanja. Eli voi olla ettei olekaan sulake.
                        Ei ollut sulake :( seuraavaksi sitten täytyy varmaan mittailla tuleeko töötille asti sähköä...

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          Originally posted by Galaxy1223 View Post
                          Ei ollut sulake :( seuraavaksi sitten täytyy varmaan mittailla tuleeko töötille asti sähköä...
                          Meillä oli ainakin 12 mallisessa f30 juurikin itse töötti rikki.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • bmw apina
                            Newbiemmer
                            • Sep 2013
                            • 9
                            • Suomi

                            Originally posted by miyli View Post
                            Minulla on m sport malli ja vaihdekepin nuppi on tuo normaali. VIN varusteista mukaan pitäisi olla sport laatikko. Onko aiempi omistaja vaihtanut nupin vai onko minulla normi laatikko sittenkin?

                            Vastaan itse itselleni Normi laatikko minulla kun ei oo rattivalitsimia.
                            Last edited by bmw apina; 19-09-2021, 17:17.

                            Comment

                            • AlpinWeiss
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 927
                              • West coast

                              Originally posted by bmw apina View Post
                              Minulla on m sport malli ja vaihdekepin nuppi on tuo normaali. VIN varusteista mukaan pitäisi olla sport laatikko. Onko aiempi omistaja vaihtanut nupin vai onko minulla normi laatikko sittenkin?

                              Vastaan itse itselleni Normi laatikko minulla kun ei oo rattivalitsimia.

                              Ei rattivalitsimet kerro mielestäni totuutta, koska itsellä sport laatikko ja ei rattiläpysköjä.
                              MBCLK240 -02
                              E36 318 -93
                              E46 320 Ci -01
                              E46 330 CiA -01
                              E60 520i -04
                              E93 325i -07
                              F36 420xi -16

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                                Ei rattivalitsimet kerro mielestäni totuutta, koska itsellä sport laatikko ja ei rattiläpysköjä.
                                Näissäkin taitaa olla alkupään ja LCIn välillä eroja.
                                esim minulla on alkupään auto ja oli silloin ostettaessa 100 varma, että jos vaihdevalitsin oli "käärmeenpää" niin silloin oli sport laatikko. (jos joku ei ole vaihtanut myöhemmin)
                                LCIssä taitaa olla kaikkea variaatiota ja onko sport vaihteenvalitsinta enää ollenkaan?

                                eipä siinä softahan siellä on erona, että äkkiä saa tavallisesta laatikosta sportin
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎