Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1270
    • Kajjjaani

    Itselläkin oli vaihdettu tuulilasi joskus eikä oltu viitsitty puhdistaa sedetunnistinta kunnolla siitä asennusgeelistä. Oli vain laitettu uusi geelityyny ja jätetty vanhat geelijämät jotka oli tunnistimen irroituksessa jääneet paikoilleen. Lisäksi ulkoapäin katsottuna tunnistin ei näyttänyt olevan kauttaaltaan kiinni tuulilasissa. Ei toiminut sadetunnistin kunnolla eikä tietenkään kalibrointikaan auttanut (ISTA kehotti vaihtamaan tunnistimen), lopulta ei toiminut huonostikaan.

    Sadetunnistin irti ja tunnistimen sekä tuulilasin puhdistus, uusi geelityyny tunnistimen ja tuulilasin väliin, sekä tunnistimen kiinnityshakasten kiristys että geelityyny puristuu kunnolla tunnistimen ja tuulilasin väliin. Tuon jälkeen kalibrointi ISTA:lla, jonka jälkeen tunnistin on toiminut kuin unelma.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • Sludu
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 26
      • Lappeenranta

      Itellä ollu auto nyt kolme vuotta ja lakkas toimimasta muutama kk sit. Lasia ei oo mun aikana vaihdettu. Liittimet näytti olevan myös paikallaan. Oiskohan itse tunnistin sökö tai geelityynyn vaihto edessä.
      f30 328i -12
      ex. e60 525iA -04
      ex. e46 328i -98

      Comment

      • irspa
        Newbiemmer
        • Mar 2017
        • 28
        • Kaarina

        Autona pre-lci F31. Satunnaisesti ajotietokone huutelee vasen takavilkku toimintahäiriö ja pari kertaa tullut vasen jarruvalo toimintahäiriö. Molemmat polttimot ehjät ja toimivat, viat siis tulevat cold tai warm checkin myötä.

        Otin umpion irti suihkiakseni contact cleaneria ja huomasin maa-liittimen pinnin tummuneen ja puoliksi katkenneen. Ulkomaan foorumeilla ja youtubessa näytti vastaavaa tulleen vastaan jonkun verran. Fiksinä polttimoiden kannan ja johtosarjan liittimen vaihtaminen. Liittimiä näytti löytyvän schmiedmanniltakin varastosta noin 15€ mutta pohjan saatavuutta pitää selvittää. Saksalaisilta oe-liikkeiltä löytyy hyvin 40-50€ hintaan. Osanumerot vasemman puolen polttimoiden pohja: 63217313047 ja liitin 61132359993. Homma pitäisi olla hyvin selkeä ja helposti itse tehtävissä jos liittimien näpräys luonnistuu.

        En täältä tai suomenkielisiltä foorumeilta löytänyt kokemuksia vastaavista niin ajattelin rustailla, jos muilla vastaavia ilmoituksia on tai tulee lopultahan huono kontakti sulattaa liittimen eikä vilkku ja jarruvalo toimi.

        Comment

        • Joelbmw
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 17
          • Helsinki

          Mistähän mahtaa johtua vastikään alkanut vinkuna moottorista? Vinkunaa kuuluu matalilla nopeuksilla(alle 40kmh) ja loppuu kun kaasun vapauttaa. Kyseessä siis 157tkm ajettu 316i 2013. Ei kai tuolta ole jakoketju hajoamassa?
          F30 330e -18
          ex:F30 316i -13
          ex:E36 316 -93
          ex:E36 323 -96

          Comment

          • Paarma78
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 291
            • Klaukkala

            Tuli sitten tilattua uudet kattokaiteet kun ei 2nd hand tahdo järkeviä löytää. Nyt hakusessa sitten kattotelineet erityisesti pyöräkuljetusta ajatellen.

            Saako BMW OEM telineisiin 3kpl Thulen Proride pyörätelineitä (ja pyörät mahtumaan)? Ahdasta varmaan tulee. Telineet jo löytyy.

            Onko tuo OEM nyt sitten se "paras"? Toinen vaihtoehto lienee Thulen Wingbar, joka myös leveämpi. Näitä sais myös kokomustana, joka ihan jepa mutta ei pakollinen juttu.

            Saa muuten tarjota jos jollain ylimääräisenä.
            BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
            BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
            ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
            ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              f31 katolla alkaa olla esim. kahdella fatbikellä läheiset tunnelmat, joten kolmella voipi tehdä päänvaivaa sijoittaa, vaikka pyörätelineitä mahtuisikin kolme. Ehkä jos kolmas on välissä takarengas menosuuntaan?

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Paarma78
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 291
                • Klaukkala

                Juu joutuu laittaan keskimmäisen perä menosuuntaan, sama oli E60 autossa.
                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                Comment

                • duckland
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 418

                  Originally posted by Joelbmw View Post
                  Mistähän mahtaa johtua vastikään alkanut vinkuna moottorista? Vinkunaa kuuluu matalilla nopeuksilla(alle 40kmh) ja loppuu kun kaasun vapauttaa. Kyseessä siis 157tkm ajettu 316i 2013. Ei kai tuolta ole jakoketju hajoamassa?
                  Juurikin tuon kuulonen on alakerran ketjuvika. Kuuluu myös tyhjäkäynnillä jos pumppaat kaasua.

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    Originally posted by Paarma78 View Post
                    Tuli sitten tilattua uudet kattokaiteet kun ei 2nd hand tahdo järkeviä löytää. Nyt hakusessa sitten kattotelineet erityisesti pyöräkuljetusta ajatellen.

                    Saako BMW OEM telineisiin 3kpl Thulen Proride pyörätelineitä (ja pyörät mahtumaan)? Ahdasta varmaan tulee. Telineet jo löytyy.

                    Onko tuo OEM nyt sitten se "paras"? Toinen vaihtoehto lienee Thulen Wingbar, joka myös leveämpi. Näitä sais myös kokomustana, joka ihan jepa mutta ei pakollinen juttu.

                    Saa muuten tarjota jos jollain ylimääräisenä.

                    Lyöt ne pyörät sinne poikittain
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • Smack
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 320
                      • Oulu

                      Minulla 2012 vuoden F31 huutaa että etujarrupalat pitäs vaihtaa. Minusta pintaa on jälellä lähempänä uusia paloja kuin loppuun kuluneita. Onko tuossa asennettu anturi väärin, vai mistä se tsekkaa vaihtotarvetta? Ja saako tuon jotenkin itse nollattua?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by Smack View Post
                        Minulla 2012 vuoden F31 huutaa että etujarrupalat pitäs vaihtaa. Minusta pintaa on jälellä lähempänä uusia paloja kuin loppuun kuluneita. Onko tuossa asennettu anturi väärin, vai mistä se tsekkaa vaihtotarvetta? Ja saako tuon jotenkin itse nollattua?
                        Katsoitko sen kuskin sisemmän palan? Jos palat jumittaa, niin ulompi voi näyttää hyvältä vaikka sisempi on jo melko loppu. Edessä vasemmalla on anturi siinä sisemmässä palassa. Joko pala on jo niin kulut, että sen takia herjaa anturi tai sitten anturin johdoissa ongelmaa (poikki tms.).
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Katsoitko sen kuskin sisemmän palan? Jos palat jumittaa, niin ulompi voi näyttää hyvältä vaikka sisempi on jo melko loppu. Edessä vasemmalla on anturi siinä sisemmässä palassa. Joko pala on jo niin kulut, että sen takia herjaa anturi tai sitten anturin johdoissa ongelmaa (poikki tms.).



                          Juuri näin, se sisempi sieltä yleensä menee ja siinä se anturikin on. Tietenkin jos pitää jarrut hyvässä kunnossa, niin kuluu tasaisesti. Tärkeää olisi jarrujakin käyttää muutenkin kuin hivelemällä. Esim. emännän autossa sisemmät kuluu jonkin verran enemmän, vaikka liu'ut ym. olenkin koittanut pitää hyvässä kunnossa.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • Smack
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 320
                            • Oulu

                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Juuri näin, se sisempi sieltä yleensä menee ja siinä se anturikin on. Tietenkin jos pitää jarrut hyvässä kunnossa, niin kuluu tasaisesti. Tärkeää olisi jarrujakin käyttää muutenkin kuin hivelemällä. Esim. emännän autossa sisemmät kuluu jonkin verran enemmän, vaikka liu'ut ym. olenkin koittanut pitää hyvässä kunnossa.
                            Ja onko ne sisemmät palat semmoiset mitä ei suoraan nää siitä päältäpäin? Oon kattonu vain mitä on siinä heti näkösällä suht avonaisen vanteen läpi. Kyllä se jarrupalojen kilometriluku kuitenkin pikkuhiljaa väheni, ei kertarysäyksellä mennyt huollon puolelle.

                            Aika nuukastihhan minä oon jarrutellut näinä ilmastotuskan aikoina, kun vihreätkin päässy hallitukseen ja kantanut näin korteni kekoon Kävin ny kerran ratapäivilläkin tälle kesää niin siellä kyllä jarruteltiin sitten kunnolla

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Smack View Post
                              Ja onko ne sisemmät palat semmoiset mitä ei suoraan nää siitä päältäpäin? Oon kattonu vain mitä on siinä heti näkösällä suht avonaisen vanteen läpi. Kyllä se jarrupalojen kilometriluku kuitenkin pikkuhiljaa väheni, ei kertarysäyksellä mennyt huollon puolelle.

                              Aika nuukastihhan minä oon jarrutellut näinä ilmastotuskan aikoina, kun vihreätkin päässy hallitukseen ja kantanut näin korteni kekoon Kävin ny kerran ratapäivilläkin tälle kesää niin siellä kyllä jarruteltiin sitten kunnolla
                              Sisempi pala on se jossa se anturi on kiinni (etu vasen & taka oikea). Sen renkaan nyt irroittaa parkkipaikallakin muutomassa minuutissa ja katsoo miltä ne palat & anturi näyttää. Kuten aiemmin sanoin, niin siihen jarrupala varoitukseen on vain muutoma mahdollinen syy ja ne on äkkiä katsottu parkkipaikallakin kun ottaa renkaan pois edestä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Galaxy1223
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 121
                                • Suomi

                                Töötti lopetti eilen toimintansa kriittisellä hetkellä kun olisi taksia pitänyt kouluttaa. Kun painelee rattia kuuluu jonkun releen tms naksuntaa pelkääjän puolelta. Sulake? Yritin katsella vähän netistä ja ainakin meren toisella puolen on ollut tööteille joku korjauskampanja. Eli voi olla ettei olekaan sulake.
                                Last edited by Galaxy1223; 01-09-2021, 10:40.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎