Originally posted by zäbää
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by zäbää View PostLaitatteko malleja missä näitä parempia on? Esim. 320?
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostSyystä että?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
330e vs 330d
Morjensta.
Sellanen mietinnässä kun katsellut noita 330e ja 330d mallistoja niin mitä hyvää ja huonoa tuossa on?
Onko tuossa 330e mitenkä tuo kilometrien näkyvyys, niinkuin esim 150tkm-200tuhatta niin onko kestänyt ja kestääkö sellanen kone paljon? Lähinnä tuo kulutus on plussaa. Entäs 330d minkälaisia kokemuksia siitä kilometrien suhteen? Olis aika luopua tosta e60 mikä mulla on ollu jo 4vuotta. Ja ihan offtopick myös 123d miettiny.
Comment
-
-
Originally posted by Busch View PostOnko kanssa käyttäjillä ollut lämpötilan säädön kanssa ongelmaa? Sellanen ongelma että etu ilma suulakkeista puhaltaa kylmää vaikka pyyntö on 24-asteessa. Kun pyynnön laittaa 28-asteeseen alkaa tuleen vasta lämmintä, mutta sitten on jo liian kuuma.
2014 f31Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Täältä kun kysäsee Bemarista ja Mersusta yhdessä, niin tottakai odotan saavani tietynsuuntaisia mielipiteitä, mutta kysytään silti(no enempi tässä kiinnostaa konkreettiset f31 ongelmat kumminkin).
Pahamaineinen f31 328i n20 koneella (-13) on ollut vahvasti harkinnassa 100000km ajettuna. Saisi sellaisen diilin että vaikea kieltäytyä, ja bensakoneessa tekis kuitenkin mieli pysyä vaikka dieselkin on vaihtoehto. Luotettavuus siis ehdottomasti tärkeintä, sitten vasta käyttövoima.
Yhdessä vaiheessa tiputin n20 moottoriset jo suoraan listalta pelkästään jakopään ongelmien vuoksi. Nyt kuitenkin kun on tullut kaivettua nettiä jo viikkotolkulla, alkaa vaikuttamaan siltä että ihan kaikki BMW:n neloskoneet kärsii tästä ihan yhtä lailla (olkoon bensa tai diesel), eivätkä näiden autojen kutosdieselitkään olleet sittenkään tälle immuuneja vaikka esson baarissa niin väitetään. Nelosdieseleistä piti joidenkin mukaan b47 olla se kestävä valinta, mutta luin ihan samanlaista kauhustooria loppujenlopuksi siitäkin jakopäästä, ja että käyttäisi pitkälti samoja palikoita. Kyse on ilmeisesti vaan ollut siitä, että b-koneilla on ajettu toistaiseksi vähemmän eikä ongelmia vielä ehtinyt ilmaantua niin paljon kuin esim. n20:ssä? Korjatkaa jos olen ehdottomasti väärässä. Lisäksi noissa uudemmissa lukemani perusteella olisi vieläpä turbon jäätymisongelmaa lähes varmasti odotettavissa, eli tuntuu että hyppäisi ojasta allikkoon b-koneiden kanssa.. Lci:stä maksaminen ei siis tunnu järkevältä jos luotettavuutta miettii, silläkin hintaerolla kun remppaisi jo moneen kertaan kaikenlaista siihen pre-lci malliin.
Miten nyt näette kokeneemmat asian, onko n20 todistettavasti yhtään sen pahempi jakopäänsä puolesta, kuin muut f31 bemarin koneet, tai jopa mercedeksen om651 jos siitä on mitään tietoa (toinen mahdollinen valinta bemarin ohella, ja bensamersut kuulemma vihonviimeisiä pommeja joten niitä en edes harkitse)?
Mersun dieselin tapauksessa tuntuisi että jakopää kestää jotenkuten, mutta kaikkea adblueen liittyvää skeidaa olisi sitten senkin rahan edestä odotettavissa, sekä vielä kaikkea muuta kivaa. Adbluen viat eivät tietääkseni edes aina korjaannu puolta vuotta pidemmäksi linkoamalla tonneja nox-antureiden ynnä muiden ureatankkien vaihtoihin, siinä missä bemarin jakopää pitäisi olla pitkäksi aikaa kerralla kunnossa jos sen laittaa? Tämä ajaa mielenkiinnon takaisin BMW puolelle, tuntuu että olisi jotenkin helpommin ennustettavissa oleva laite varsinkin bensakoneisena.
Jostain syystä en ole saanut selkeää käsitystä siitä, että mikä bemareissa jakopään lisäksi on sitten toiseksi suurin ongelma ja kuinka usein se toistuu. Oliko siis f31:ssä jotain toistuvaa kallista (ajamiseen vaikuttavaa) esim. sähkövikaa tiedossa? Ainakin jatkuvasti saa kuulla että bemareissa kojetaulu välkkyy kuin joulukuusi, mutta mitään konkreettista tästä on vaikea päätellä nettiä lukemalla.
Niin, ja kaiken mahdollisen teen DIY:nä tietenkin, mutta mitään oikeita työtiloja ei isommille projekteille ole, esim. jakopäähommille.
Miten muuten oli, korjaantuuko se n20 jakopää edes ihan perusosat vaihtamalla, vai oliko tässä juuri ongelmaa kampiakseliin koneistetun ketjupyörän kanssa myös? Onko ketjun vaihto siis vain tekohengitystä eikä tuo täyttä varmuutta hyppääkö ketju ehkä silti ensi vuonna vai ei? Oletetaan, että auto olisi tuo 100000km rullattu yksilö, ja teettäisin siihen heti alkuun jakopään uusiksi.
Huh että osaakin olla stressaavaa modernin takavetoisen ostaminen, Hondat alkaa kuitenkin riittämään nyt viiden putken jälkeen. Entisenä e36 kuskina BMW tuntuisi jotenkin taas kodikkaalta valinnalta.
Comment
-
-
Tuota edellistä kysymystulvaa vois vähän tiivistää nyt kun alkaa hahmottua paremmin asiat. Jos unohdetaan dieselit ja mersut, sen verran tulee pätkäajoa mulla.
Onko b48 (320i:ssä) jotenkin huomattavasti ongelmattomampi kone kuin n20? Pahaa sanottavaa en tosta b sarjalaisesta löydä..
Noita LCI bensamalleja nimittäin on huikeat 1kpl omiin spekseihin sopiva takavetoisena myynnissä farkkukorilla, mutta siitä joutus maksamaan aika monta tonnia enemmän kuin vähemmän ajetuista n20 vaihtoehdoista. Eli onkohan kuitenkaan worth it..
Kumman ottaisitte, 130tkm ajetun b48 320i:n, vai 100tkm ajetun n20 328i:n, johon laittaisi heti jakopään uusiksi? Unohdetaan tehot, kun käsittääkseni tuota 320i b48:a saa kuitenkin piristettyä ihan riittävästi halutessaan.
Tai sitten 123tkm ajettu n20 320i jossa 23tkm sitten vaihdettu kokonaan tehdasuusi moottori Laakkosella. Kuulostaa siltä että on taas n20 ollut ihan maineensa veroinen siinä, mutta ei välttämättä ihme kun vanhan moottorin aikana oli muutama huoltomerkintä ollut myöhässä (keltaisella). Liekö tossa autossa mahdollisesti sitten muutankin laiminlyötyä vaikka kone on nyt käytännössä uusi. Miltään pommilta se ei ainakaan näytä.
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostOudolta kuulostaa. Ja siis etusuulakkeilla tarkoitat niitä tuulilasin alareunassa olevia? Missä asennossa se keskirulla on?
Puhallus nopeus on myös 2-asennossa ja ilmaa tuntuu tulevan melko runsaasti ei ajattelisi että 2-nopeus olisi noin voimakas. Tein myös sellaisen huomion että oikealle eteen tulee lämpimämpää kuin vasemmalle eteen vaikka pyyntö on molemmissa sama 24-astetta ja automaatti asennolla.
Olikos näissä sisäilman lämpötila tunnistin missä?
Noh täytyy varmaan vikakoodit lukea jos alkaa enemmän vaivaamaan....
Comment
-
-
Originally posted by J_h View PostTuota edellistä kysymystulvaa vois vähän tiivistää nyt kun alkaa hahmottua paremmin asiat. Jos unohdetaan dieselit ja mersut, sen verran tulee pätkäajoa mulla.
Onko b48 (320i:ssä) jotenkin huomattavasti ongelmattomampi kone kuin n20? Pahaa sanottavaa en tosta b sarjalaisesta löydä..
Noita LCI bensamalleja nimittäin on huikeat 1kpl omiin spekseihin sopiva takavetoisena myynnissä farkkukorilla, mutta siitä joutus maksamaan aika monta tonnia enemmän kuin vähemmän ajetuista n20 vaihtoehdoista. Eli onkohan kuitenkaan worth it..
Kumman ottaisitte, 130tkm ajetun b48 320i:n, vai 100tkm ajetun n20 328i:n, johon laittaisi heti jakopään uusiksi? Unohdetaan tehot, kun käsittääkseni tuota 320i b48:a saa kuitenkin piristettyä ihan riittävästi halutessaan.
Tai sitten 123tkm ajettu n20 320i jossa 23tkm sitten vaihdettu kokonaan tehdasuusi moottori Laakkosella. Kuulostaa siltä että on taas n20 ollut ihan maineensa veroinen siinä, mutta ei välttämättä ihme kun vanhan moottorin aikana oli muutama huoltomerkintä ollut myöhässä (keltaisella). Liekö tossa autossa mahdollisesti sitten muutankin laiminlyötyä vaikka kone on nyt käytännössä uusi. Miltään pommilta se ei ainakaan näytä.
Mainituista vaihtoehdoista jos on pakko valita niin se olis tuo hieman enemmän ajettu b48.Ex.
F20 LCI M140i
E91 LCI 335dA
E91 LCI 335iA xDrive
F31 328iA
E39 530dA
Comment
-
-
Niinpä, yllättävän kallis toi sähköinen pumppu ja ei kuullosta kovin luotettavalta vaikka sen vaihtaiskin.
Budjettia oli pakko venyttää LCI f36 420-430i:hin asti kun ei nyt huonoakaan sijoitusta haluais tehdä. f36 kumminkin käytännöllisyydeltään tarpeeksi lähellä farkkua. Tonhan pitäisi olla myös b48 koneella.
Tosissaan laskeskelin että arvonaleneminen voi olla aika hurjaa n20 koneisissa vaikka jakopään laittaisi heti uusiksi. Koska seuraava omistaja joutuis jossain vaiheessa sen laittamaan taas, tai pelkäämään henkensä edestä.
Ei siis b48 jakopäärikkoja ole kellään tiedossa? Auto tulis olemaan n. 130k ajettu.
Comment
-
-
Originally posted by J_h View PostNiinpä, yllättävän kallis toi sähköinen pumppu ja ei kuullosta kovin luotettavalta vaikka sen vaihtaiskin.
Budjettia oli pakko venyttää LCI f36 420-430i:hin asti kun ei nyt huonoakaan sijoitusta haluais tehdä. f36 kumminkin käytännöllisyydeltään tarpeeksi lähellä farkkua. Tonhan pitäisi olla myös b48 koneella.
Tosissaan laskeskelin että arvonaleneminen voi olla aika hurjaa n20 koneisissa vaikka jakopään laittaisi heti uusiksi. Koska seuraava omistaja joutuis jossain vaiheessa sen laittamaan taas, tai pelkäämään henkensä edestä.
Ei siis b48 jakopäärikkoja ole kellään tiedossa? Auto tulis olemaan n. 130k ajettu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment