Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeta
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 25
    • Manses

    #31
    Onko kellään ollut vikaa alkuperäisen Delphin laturin kanssa?
    Alkoi yhtäkkiä tehdä "Internal fault" vilkutusta kun laittaa laturin seinään pistorasiaan kiinni. Autossa ei ole ongelmaa. Toisella laturilla lataa hyvin. Delphiä ei tarvitse siis kytkeä autoon ollenkaan, ja vikatila alkaa.

    Bmwi3.com foorumilta näytti löytyvän pari vastaavaa kokemusta, joista on selvitty kuivattamalla. Mä oon tuota nyt 12h kuivatellut sisällä, mutta en ole testannut auttoiko. Tosin en tiedä edes onko i3:ssa täsmälleen sama laturi.
    E36 M3 sedan
    F30 330e
    i4M50..


    Ex
    F10 LCI X-Drive, F11 530dA M-Sport X-Drive Shadowline, E39 530dA, F25 X3 X-Drive, F20 118d

    Etc

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1355
      • Lempäälä

      #32
      ei ois mahdottomuus että ois rikki.

      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • TJK
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 257
        • Kotka

        #33
        Se alkuperäinen kaapeli on kyllä todella herkkä murtumaan. Etenkin pakkasella. Itse vaihdoin omaan paremman ja hiukan pidemmän ja ainakin toistaseksi on kestänyt hyvin. Mutta se nyt kannattaa ainakin ekana katsoa.
        BMW G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #34
          Originally posted by repsa View Post
          Pro-tip mikä jäi mietityttämään kun lueskelin noita vastuksien (lämmitys) palamisia.

          Katsokaa jännitepuolen jäähdytyspiirin nestetaso, koska jos se vastus pääsee olemaan yhtään ilmassa (järjestelmässä vähän ilmaa liikaa siis) niin 5kW teholla se kyllä palaa melkolailla heti.

          Korkki on se keulassa oleva paisari oikealla. Vasen on moottorikierron, mikä on syytä myös välillä tsekata.

          Näissä kai on vähän ollut ongelmana että noi korkit vähän päästää nestettä läpi välillä. Ongelma ei siis ole iso, mutta saattaa aiheuttaa turhaa rahanmenoa jos ei malta tsekata.
          Iso paisuntasäiliö vaikuttaa tuon korkeajännite sisätilan lämmityslaitteen nesteytykseen.

          Pieni taasen imusarjan, KLE:n ja EME:n jäähdytykseen oman jäähdyttimensä ja kiertovesipumppujensa avulla.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1355
            • Lempäälä

            #35
            Originally posted by zakspeed View Post
            Iso paisuntasäiliö vaikuttaa tuon korkeajännite sisätilan lämmityslaitteen nesteytykseen.

            Pieni taasen imusarjan, KLE:n ja EME:n jäähdytykseen oman jäähdyttimensä ja kiertovesipumppujensa avulla.
            jäähdytyskierrosta i'll stand corrected, mutta itse aihe on täyttä asiaa. Katsokaa ne nesteen pinnat
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Poppamies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 104
              • Suomi

              #36
              Originally posted by eeta View Post
              Onko kellään ollut vikaa alkuperäisen Delphin laturin kanssa?
              Alkoi yhtäkkiä tehdä "Internal fault" vilkutusta kun laittaa laturin seinään pistorasiaan kiinni. Autossa ei ole ongelmaa. Toisella laturilla lataa hyvin. Delphiä ei tarvitse siis kytkeä autoon ollenkaan, ja vikatila alkaa.

              Bmwi3.com foorumilta näytti löytyvän pari vastaavaa kokemusta, joista on selvitty kuivattamalla. Mä oon tuota nyt 12h kuivatellut sisällä, mutta en ole testannut auttoiko. Tosin en tiedä edes onko i3:ssa täsmälleen sama laturi.
              Täällä sama vika. Ostin geneerisen 16a version.

              Comment

              • eeta
                Newbiemmer
                • Mar 2018
                • 25
                • Manses

                #37
                Originally posted by eeta View Post
                Onko kellään ollut vikaa alkuperäisen Delphin laturin kanssa?
                Alkoi yhtäkkiä tehdä "Internal fault" vilkutusta kun laittaa laturin seinään pistorasiaan kiinni. Autossa ei ole ongelmaa. Toisella laturilla lataa hyvin. Delphiä ei tarvitse siis kytkeä autoon ollenkaan, ja vikatila alkaa.

                Bmwi3.com foorumilta näytti löytyvän pari vastaavaa kokemusta, joista on selvitty kuivattamalla. Mä oon tuota nyt 12h kuivatellut sisällä, mutta en ole testannut auttoiko. Tosin en tiedä edes onko i3:ssa täsmälleen sama laturi.
                Korkkasin omastani kannet auki, annoin olla vuorokauden verran ja kannet kiinni. Alkoi toimia.
                E36 M3 sedan
                F30 330e
                i4M50..


                Ex
                F10 LCI X-Drive, F11 530dA M-Sport X-Drive Shadowline, E39 530dA, F25 X3 X-Drive, F20 118d

                Etc

                Comment

                • Tiki
                  Newbiemmer
                  • Sep 2020
                  • 27
                  • Kirkkonummi

                  #38
                  Mitäs laatikkoöljyä ootte käyttäny?

                  Comment

                  • ASFilms
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2018
                    • 37
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Paljonko teiä 330e on ajettu? Uskaltaako 150tkm+ ajettuja katella ollenkaa:think
                    Tehtaan akkutakuu tais olla se 6v/100tkm eli pitäis siirtyä jo sitten uudempaan G koppaan jos haluaa takuuta säilyttää
                    F30 330e

                    Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

                    Comment

                    • Nallu
                      Newbiemmer
                      • Feb 2022
                      • 4
                      • lovisa

                      #40
                      Originally posted by asfilms View Post
                      paljonko teiä 330e on ajettu? Uskaltaako 150tkm+ ajettuja katella ollenkaa:think
                      tehtaan akkutakuu tais olla se 6v/100tkm eli pitäis siirtyä jo sitten uudempaan g koppaan jos haluaa takuuta säilyttää
                      ~95000

                      Comment

                      • 315i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2014
                        • 238
                        • Arctopolis

                        #41
                        144t, hyvin on vielä toiminut. Range sama kun uutena.

                        Comment

                        • ASFilms
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2018
                          • 37
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by 315i View Post
                          144t, hyvin on vielä toiminut. Range sama kun uutena.
                          Tuli tänää väänettyä kaupat 159tkm ajetusta. Toivotaa että se 30-40tkm kestää mun ajossa
                          F30 330e

                          Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1355
                            • Lempäälä

                            #43
                            Originally posted by ASFilms View Post
                            Paljonko teiä 330e on ajettu? Uskaltaako 150tkm+ ajettuja katella ollenkaa:think
                            Tehtaan akkutakuu tais olla se 6v/100tkm eli pitäis siirtyä jo sitten uudempaan G koppaan jos haluaa takuuta säilyttää
                            147tkm tais olla nyt.

                            Vastaus, uskaltaa, kunhan tarkistaa akun kapasiteetin tositoimissa.
                            Talvikelissä vaan valitettavan hankalaa, mutta talvella pikkupakkasilla pitäs päästä parikytä kilsaa.
                            Kesällä tuolla omalla pääsin parhaimmillaan 37km, mikä kertoo omaa tarinaansa akun kunnosta --> ei "isohkon kuuloinen" suorite ole mitenkään paha.

                            Aina joukkoon mahtuu niitä missä se yksittäinen kenno kjyrvähtää jostain syystä. Käytetyn auton myyjällä lie jonkinlainen vastuu, vaikka koittavatkin "ei ajoakusto kuulu enää meille".

                            ja näemmä olitkin tälläisen ostanut, onnea hankinnasta !
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • ASFilms
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2018
                              • 37
                              • Hyvinkää

                              #44
                              Originally posted by repsa View Post
                              147tkm tais olla nyt.

                              Vastaus, uskaltaa, kunhan tarkistaa akun kapasiteetin tositoimissa.
                              Talvikelissä vaan valitettavan hankalaa, mutta talvella pikkupakkasilla pitäs päästä parikytä kilsaa.
                              Kesällä tuolla omalla pääsin parhaimmillaan 37km, mikä kertoo omaa tarinaansa akun kunnosta --> ei "isohkon kuuloinen" suorite ole mitenkään paha.

                              Aina joukkoon mahtuu niitä missä se yksittäinen kenno kjyrvähtää jostain syystä. Käytetyn auton myyjällä lie jonkinlainen vastuu, vaikka koittavatkin "ei ajoakusto kuulu enää meille".

                              ja näemmä olitkin tälläisen ostanut, onnea hankinnasta !
                              Kiitoksia. Nyt ei muuta kuin opiskelemaan kaikki mahdollinen näistä hybrideistä kun diesel autoja ollut ainoastaan tähän asti
                              F30 330e

                              Auton ohjelmointia Hyvinkäällä! .

                              Comment

                              • anselmo
                                Newbiemmer
                                • Feb 2021
                                • 19
                                • Kouvola

                                #45
                                Kävin koeajamassa 2017 vm. 330e ja kiinnitin ajossa huomiota, että vaihteistossa oli ihmeellisen suuri viive käsikäyttömoodissa. Siis ihan verrattuna omaan f10 530d:n. Koeajoyksilössä kun vaihtoi isommalle tai pienemmälle, niin aski mietti huomattavasti pidempään, kuin tuossa omassa kulkineessa. Onko tämä 330e:lle ominaista, vai oliko koeajoyksilössä mahdollisesti jotakin orastavaa vikaa tai ongelmaa?
                                Last edited by anselmo; 17-03-2022, 19:25. Reason: typo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎