Mun ajot ois aika vähäistä, mutta avovaimon työkulkine tuo olisi. Työmatkaa noin 20km suuntaansa, kesäkelillä saattaisi siis päästä pätkän matkaa takaisinkin patterin voimin. Kotona voisi aina latailla, töissä ei. Sillä mietin kulutusta kun kuitenkin satunnaisesti
autolla pitkääkin matkaa ajetaan, niin mitä sillon bensaa palaisi. Noh, todennäköisesti vähemmän mitä tuo nykyinen anti-ekopirssi.
Edit. Ja niin, konttihan taitaa olla hyvinkin pieni, ja kun koukkuakaan näihin ei taida saada, niin varmaan suksiboksisysteemit joutuu touhuamaan lomareissuja varten. Jos nyt tällaisen ostaa.
Onko tuo 20km minkälaista tietä? 120km/h motaria? 80? taajamaa? Arkiajot päässee hyvinkin pienellä kulutuksella
Totuushan on sähköajon ja bensakoneella ajon yhdistelmä. Sen "Paljonko kuluttaa akku tyhjänä" kyttääminen on myös melko epäolennaista. Ellei sitten suunnittele jättävänsä latailut tyystin ja ajaa aina vaan bensalla.
Hybridin mielekkyys riippuu täysin siitä sinun ajoprofiilista. Ajatko päivittäin pitkiä matkoja? Kuinka pitkiä? Pystytkö latamaan kotona ja / tai töissä aina? jne.
KLE-yksikkö on näissä heikko kohta. Kuluja lienee siitä kaikkea tuhannen ja kolmen välissä riippuen miten ja missä fiksaa.
Mun ajot ois aika vähäistä, mutta avovaimon työkulkine tuo olisi. Työmatkaa noin 20km suuntaansa, kesäkelillä saattaisi siis päästä pätkän matkaa takaisinkin patterin voimin. Kotona voisi aina latailla, töissä ei. Sillä mietin kulutusta kun kuitenkin satunnaisesti
autolla pitkääkin matkaa ajetaan, niin mitä sillon bensaa palaisi. Noh, todennäköisesti vähemmän mitä tuo nykyinen anti-ekopirssi.
Edit. Ja niin, konttihan taitaa olla hyvinkin pieni, ja kun koukkuakaan näihin ei taida saada, niin varmaan suksiboksisysteemit joutuu touhuamaan lomareissuja varten. Jos nyt tällaisen ostaa.
Täällä ois haaveissa vaihtaa 330i tämmöseen mopomallin patterimosseen. Range sähköllä kun on ilmeisesti mitä on, niin mitä tämä ihan omalla bensamoottorilla vie litroja sataselle? Patteripuolen ja sen bensaluukun solenoidin lisäksi onko erikoisempia huolenaiheita? Satunnaiset sekalaiset atk-bugit näyttää kans kuuluvan asiaan.
Totuushan on sähköajon ja bensakoneella ajon yhdistelmä. Sen "Paljonko kuluttaa akku tyhjänä" kyttääminen on myös melko epäolennaista. Ellei sitten suunnittele jättävänsä latailut tyystin ja ajaa aina vaan bensalla.
Hybridin mielekkyys riippuu täysin siitä sinun ajoprofiilista. Ajatko päivittäin pitkiä matkoja? Kuinka pitkiä? Pystytkö latamaan kotona ja / tai töissä aina? jne.
KLE-yksikkö on näissä heikko kohta. Kuluja lienee siitä kaikkea tuhannen ja kolmen välissä riippuen miten ja missä fiksaa.
Täällä ois haaveissa vaihtaa 330i tämmöseen mopomallin patterimosseen. Range sähköllä kun on ilmeisesti mitä on, niin mitä tämä ihan omalla bensamoottorilla vie litroja sataselle? Patteripuolen ja sen bensaluukun solenoidin lisäksi onko erikoisempia huolenaiheita? Satunnaiset sekalaiset atk-bugit näyttää kans kuuluvan asiaan.
Hankin vkl tällaisen 115tkm ajetun.
Jo ostohetkellä tökkäsin piuhan nokkaan ja perinteiset;
-Pikkuakku väsähtänyt
-Sähkölämppäri ei pelaa
-Polttoainetankin painetunnistin sökönä.
Pikkuakun vaihdoin tänään ja range nousi 16km -> 23km näillä n. -10 pakkasilla.
My bmw näyttää, että akkuun menee ~6kWh ja pukkasin vielä virtamittarin väliin ja se näytti 7%->100% 6.4kWh. Akut pitäisi siis olla vielä ihan kunnossa.
Lämppärin tilasin ja se täytys vaihtaa vielä. Tuota polttoaineen painetunnistinta en ala vielä vaihtamaan, kun se ei oireile mitenkään.
Diagnoosi starttimoottorin vioittumisesta valtuutetusta huollosta vuoden vaihteessa ja vieläkin odotellaan uutta starttia… onko muilla startti uusittu ja kauan kestänyt uuden osan tulla? 🙄
Omasta 330e:stä meni vuodenvaihteessa KLE moduli rikki, lopetta lataamisen ja tuli vain punainen rinkula latauspistokkeen ympärille.
Nyt vasta alkuviikosta sain uuden modulin vaihdettua ja tänään saatiin vasta koodattua. Autolla ajettu 119000km
Joo oma haettu ja akkuakin ladailtu, -15 aamusäässä 100% latauksesta 5.5km matkalla kaupunkiajoa ja töissä täyteen virtaan 3,7kwh, eli aikalailla puolet jos noissa täysi akku 7.6kwh. Pidän siis ihan hyvänä, ei tarvi stressailla akun perään
Joku jossakin näitä varmaan jo korjailee, näitähän voisi vaihtaa vaihto-osana, eli maksetaan sitten oman laturin korjauskulujen mukaan + kate?
Taitaa olla kylmä fakta, että jos ei omaa tuttuja elektroniikka-korjausliikkeessä, niin epäilen vahvasti uuden ostamisen olevan investointina järkevämpi, ja vanhan pistäminen kiertoon vikaiaena.
haiskahtas vähä vielä ehkä hyvällä tuurilla korjattavissa olevalta laturilta, ehkä.
Voi olla myös että siellä on joku kylmäjuotos minkä takia noin oireilee. Kylmäspräyllä tai muilla perinteisillä menetelmillä saa sen löydettyä.
Onko kellään ollut vikaa alkuperäisen Delphin laturin kanssa?
Alkoi yhtäkkiä tehdä "Internal fault" vilkutusta kun laittaa laturin seinään pistorasiaan kiinni. Autossa ei ole ongelmaa. Toisella laturilla lataa hyvin. Delphiä ei tarvitse siis kytkeä autoon ollenkaan, ja vikatila alkaa.
Bmwi3.com foorumilta näytti löytyvän pari vastaavaa kokemusta, joista on selvitty kuivattamalla. Mä oon tuota nyt 12h kuivatellut sisällä, mutta en ole testannut auttoiko. Tosin en tiedä edes onko i3:ssa täsmälleen sama laturi.
Delphi (IP 67), 5 vuotta ja noin 2000 latauskertaa sukosta, kylmien myötä vilkuttaa 3:a faultvilkkua kun sukon kiinnittää. Kun lämmittää puhaltimella kuumaksi, pystyy lataamaan akun täyteen mutta viileässä jää sitten taas vilkuttamaan. Onkohan kypsä lopullisesti vai onko joku komponentti jonka vaihto auttaisi?
180tkm ajettu 330e kiikarissa, koeajolla -5 talvisessa kelissä erilaista kiihdyttelyä sun muuta niin 13km matka vei noin 60% akkua? Mitä lukenut niin vaikka bmw lupaa 40km rangen niin tuo ton verran ajetulle ja tän ikäselle aika hyvä saavutus? Pitäisi akuston olla kunnossa
Ei noilla kesälläkään 40km pääse. Hyvältä suoritukselta kuulostaa.
Leave a comment: