Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    Originally posted by bemmeri View Post
    Adaptiojen nollaus? 3.3 dme, eli M60 540i.

    Inpalla ei ollu sitä reset adaption values täppää, minkä sai esim. e39:ssä. Ei muutenkaan tuo inpa kunnolla toimi, niin liekö sen takia.


    Mutta miten sai adaptiot nollille? Akun kenkä irti ja sitten oli jotain kikkailua että sai dme tyhjäksi.

    Minua on informoitu että boksin liitin irti, niin nollaa boksin. Tuntui että toimi....
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Originally posted by Pikkuvelii View Post
      Suurempi melun aiheuttaja on paska asfaltti ja leveä kumi pienellä profiililla.

      Strongflexin punaiset ovat lähestulkoon vakiopuslaa vastaava, mutta käytännössä ikuinen.
      Itselläni kaikki puslat kovemmat strongflexin keltaiset 90sha puslat ja ei se kyllä mikään täristin ole. Ehkä yksi parhaista muutoksista mitä auton alustaan tehnyt bc:n alustan lisäksi...
      Kaveri laittoi farkku 46:een powerflexit takakelkkaan niin melua tuli niin että ite jättäisin kyllä laittamatta ko. puslat. Itsellä e34 takakelkassa powerflex ja ei mitään ääniä. Jännä homma. Itse laitan varmaan reaktiotankoihin jonkun suht jämäkän koska inhottaa jos kovemmassa jarrutuksessa vetelee sen takia että pyöränkulmat menee munalleen.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Minua on informoitu että boksin liitin irti, niin nollaa boksin. Tuntui että toimi....
        Ok. Joutus vaan tuon boxin kaivelee esille. Meinasin jos ois helpompaa/nopeempaa keinoa. Joskus muistan täältä lukeneeni (?), että akun navat otti irti ja sit piti jotain temppuja tehdä sen lisäksi että saa boxin konkat, tms tyhjäksi.


        Tyhmä kysymys, mutta jos auto olisi ns. lastutettu, niin ei kai ole vaaraa että jotain oleellista menee pieleen? Käsittäkseni tuohon motr. 3.3 boxiin laitetaan uusi ohjelmoitu lastu, eikä ohjelmoida kuten uudempia. Onko näin?
        En usko että on lastuja, tms laiteltu, mutta mistäpä näistä vanhoista tietää.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Arde92
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1330
          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

          Originally posted by bemmeri View Post
          Ok. Joutus vaan tuon boxin kaivelee esille. Meinasin jos ois helpompaa/nopeempaa keinoa. Joskus muistan täältä lukeneeni (?), että akun navat otti irti ja sit piti jotain temppuja tehdä sen lisäksi että saa boxin konkat, tms tyhjäksi.


          Tyhmä kysymys, mutta jos auto olisi ns. lastutettu, niin ei kai ole vaaraa että jotain oleellista menee pieleen? Käsittäkseni tuohon motr. 3.3 boxiin laitetaan uusi ohjelmoitu lastu, eikä ohjelmoida kuten uudempia. Onko näin?
          En usko että on lastuja, tms laiteltu, mutta mistäpä näistä vanhoista tietää.
          akun kengät irti, ja kengät yhteen jollain kiintoavaimella
          E39 M5 Titansilber<------
          F11 530D Spacegray
          E36 323i M-sport Med Hölsteri
          Ex :E61 525D Lci Carboni
          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by Arde92 View Post
            akun kengät irti, ja kengät yhteen jollain kiintoavaimella
            Jotain tämmöistä oli muistikuvassa. Pitikö minkä aikaa pitää kenkiä yhdessä? Jotenkin tuohon liitty vielä avaimen kääntely johonkin asentoon (varmaan se II, eli sytytysasento) jossain vaiheessa. :think
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1330
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Originally posted by bemmeri View Post
              Jotain tämmöistä oli muistikuvassa. Pitikö minkä aikaa pitää kenkiä yhdessä? Jotenkin tuohon liitty vielä avaimen kääntely johonkin asentoon (varmaan se II, eli sytytysasento) jossain vaiheessa. :think
              kyllä ihan sekunneista puhutaan:think
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • Sisal
                Newbiemmer
                • Mar 2014
                • 13
                • Pohojanmaa

                Moroo.. Ajovalot lakkas pelaamasta, polttimot ja sulakkeet ehjät. No foorumi kertoo että vika voisi olla valomoduulissa (LKM) mutta omasta yksilöstä sitä ei löydykkään sulakerasian vierestä niin kuin pitäis. Missähän se vois olla? Kulkine 525Tds -92

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3264
                  • Siuntio

                  Osaisko joku heittää jonkun hyvän arvauksen mikä tuota mun kuskin oven lukkoa vaivaa. Aiemmin ei meinannu aueta millään, vaan avainta piti painaa eti suuntiin että avas oven. Ostin uuden kahvan joka kuitenkaan ei toiminut, mutta otin siitä osia tuohon vanhaan kun siitä oli rikki se osa missä on ne vivut kiinni. Nyt se ei meinaa millään mennä kiinni mutta aukeaa helposti. Apparin ovessa on vähän samaa vikaa mutta ei noin paha. Voiko tuo johtua siitä lukkopesästä itessään vai niistä kahvan osista?
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Sisal View Post
                    Moroo.. Ajovalot lakkas pelaamasta, polttimot ja sulakkeet ehjät. No foorumi kertoo että vika voisi olla valomoduulissa (LKM) mutta omasta yksilöstä sitä ei löydykkään sulakerasian vierestä niin kuin pitäis. Missähän se vois olla? Kulkine 525Tds -92
                    Tuossa ei sitä taida ollakkaan vaan löytyy ihan normi releet.

                    Comment

                    • KarkkainenL
                      Aluevastaava
                      • Sep 2013
                      • 767
                      • Tampere

                      Pitäis sigun autoon kytkin vaihdella. Ei varmaan vauhtista tarvi vaihdella, kun ei kolkota eikä muitakaan sivuääniä tai tuntemuksia tunnu ajaessa? :think
                      Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                      E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                      EX E36 320iA -98
                      EX E39 520i -01
                      EX E34 525 Tds -95

                      Comment

                      • nixari
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 134
                        • Pikis

                        Sopiiko 402 ja 405 loppuiset motronic boksit keskenään?
                        Tuo 402 siis -91 e36 320 ja 405 loppuinen on-91 e34 520.
                        405 boksissa taitaa olla joku lastu kun kiertää ainakin 7000, ja 2500 kierroksen asti pätkii/röpöttää eikä oikein halua kulkea mihinkään, ihan kun olis yks pytty pois pelistä välillä? 2500> pelaa kuitenkin ok.

                        Molemmat nonvanos koneita, kysymys siis voiko noita bokseja kokeilla vaihtaa päittäin ilman että mikään hajoaa?
                        - Ihala Connection-
                        e28 "518i" bavaria

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Mistä päin autoo löytyy värikoodi?

                          Comment

                          • Dankova
                            BTCF Member
                            • May 2011
                            • 211
                            • Kuortane

                            Originally posted by Make H. View Post
                            Mistä päin autoo löytyy värikoodi?
                            Konetilasta apukuskinpuolelta.
                            BMW X3 E83 2.5i Automatic

                            Comment

                            • maanmittaaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 111
                              • Salo

                              Originally posted by maanmittaaja View Post
                              Mahtaakohan 525tds turbo olla lopuillaan, kun pukkaa jonku verran mustaa ja tuntus ettei vetojakaa iha kaikki ois tallella?? Ainaki nakkaa helpommin pientä ylämäkiin ja tuprua tulee... lämmöt iha ok ja muutenki iha hyvi pelittää... Vai tekeekö tää kuumuus vaan jotain ihmeellistä, ku mun mielestä viime kesänäki alko pöllyttelee, mut syksyl parantu
                              Noniin, tästä vehkeestä taas. Eilen motarilla pari kertaa kiihdyttäessä 120km/h kohdalla loppui veto kuin rajoitinta vasten. Kun polkaisi kickdownin yli, lähti kiihtymään. Voiko hukkaportti aueta liian helposti? Vai vuotaisiko painepuoli tietyssä rasituksessa oikein reippaasti yli? Ja mitenkäs tuota painepuolen vuotoja saa tutkittua, onko hyvää vinkkiä?? Itse turbon tarkastelen tänään tai edes tällä viikolla... eikös se ole, että klappi pitää tuntua, mutta ei näkyä??

                              Ja sitten luin sellaistakin, että kun tuo ketju venyy, niin sekin aiheuttaa ajoitukseen muutosta (niinno tottakai) ja yksi ongelma on pitkä startti lämpimänä. Se on ollut koko ajan havaittavissa. Tosin mitään kummempaa rallatusta ei kuulu yleensä. Ihan joskus tainnut tyhjäkäynnillä olla erottavinaan rallatusta mutta ei kuitenkaan. Eli ehkäpä sitä vois vajaa 40eur sijoittaa ja tuonkin vaihtaa. Paljos nää m51d25 padat noin muuten kestää ajaa?? Tämä on 400tkm selvinnyt...

                              Tosin kyllähän tuo korikin alkaa kukkimaan ja autolla alkaa arvo olla jo pienehkö, joten voipi olla että tulee vain ajettua sen, minkä eteenpäin menee ja sitten paaliin... halpaa tekohengitystä vain

                              Comment

                              • maanmittaaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 111
                                • Salo

                                Tietääkö kukaan tuota turbon väljyyttä? Kyllä ihan visuaalisestikin heilu, tosin eihän klappi paljoa siellä laakerissa ole, jos akselin pääty vähän heiluu. Itsellä ei mitn käsitystä. Yksi letkuklemmari oli kyllä löyhähkö, eikä kierteet pitäny ja letkukin hieman hassun näkösesti. Että voi hyvinki olla paineita tuosta vuotanut. Harmi kun ei varastossa ollut sopivaa klemmaria, pienempiä ja suurempia toki riesaks asti..

                                Noh jotenki kiristy, huomen näkee onko eroo... tänäänhän tuo meni vajaatehoseks useessa ylämäessä motaril. Ja aina kun tehot katoo, katoo savuki kyllä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎