Originally posted by Timppeliini
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Timppeliini View Postmikähän Omaa e34:sta vaivaa kun otin vakio bmw busines radion pois ja laitoin uuden usb mankan paikoilleen niin ei kuulu enää kaijuttimista mitään? irto kaijuttimella toimii normaalisti? missähän vika?- Pena -
BMW E39 528iA -99 orientblau
ex BMW e34 525 tds -92
Comment
-
-
Mikähän meni vikaan:
m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.
Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".
Ongelma:
Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä
Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä
Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?
Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?
vaihtoehdot:
- väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
- väärä painelaakeri?
- väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?
- Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?
Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...
Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen
Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(Last edited by Make H.; 17-09-2014, 00:11.
Comment
-
-
Joo nyt kun tässä tulee arvottua tuota putkistoa niin mitä eroa on 24v 525 ja V8 530 putkistolla? Pienemmät röörit katin jälkeen? Ebayta selannu ni joku myyjä laittaa että putkisto sopii M50B25 + M60B30 ja toinen taas pelkästään M50B25.. Noita M50 röörejä kun on ebayssa pilvin pimein ja halvalla, tuskin vakiossa M60B30 hirveästi ahdistaa jos vaan muuten pystyy naittamaan yhteen :think2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Timppeliini View PostJuu vahvistin kontissa kuskin puolella. virrat tulee vahvistimelle
Mahdollisesti täällä ollut vähän samaa sorttia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=56899Last edited by Muurahainen; 18-09-2014, 18:03.
Comment
-
-
Originally posted by Niko K View PostElikkäs tällänen ongelma M60B40 koneessa.
Käynnistyessä käy hetken ilmeisesti seitsemällä( tärisee niin p*rkeleesti ) ja jos esim vasemmalle mutkaan kääntyessä painaa kaasun pohjaan niin tuntuis hieman puutuvan:think
Apuja kaivataan!
Aloita ihan perus asioista, eli bensanpaineensäädin ja pumppu, lue vikakoodit, imusarjan huohotinventtiili onko ehjä, onko tulpankolot täys öljyä, piuhat kunnolla kiinni.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostMikähän meni vikaan:
m50b20 nv motti jonka perässä orggis kiinteä vauhtipyörä, jousitettu levy ja asetelma näille.
Laatikko m50b25 mallista ZF eli ns. "iso(laippainen) ZF".
Ongelma:
Kytkinpoljinta kun painaa niin toppaa jo n. 10mm ennen pientä kumista stopparia eli kytkinhaarukka vastaa asetelmaan. Luulin aiemmin kun tuota stopparia ei näkynyt että se on haurastunu ja tippunu vaan johki lattiamaton taakse mutta nyt uus stoppari ja edellä mainittu havainto eli vika ei korjaantunukkaan sillä
Tuon b20 moottorin kanssahan on alunperin käytetty siis getraggia pienellä laipalla ja jostain luin että kytkinhaarukat olisivat erilaisia. Niitä silloin molempia haarukoita pyörittelin käsissäni ja pöydällä silmämääräisesti ja tais olla mitallaki mittailin ja näytti ihan identtisiltä
Painelaakerikin näissä ilmeisesti on kaikissa yhtä paksu?
Mikä nyt todennäkösimmin vois olla vikana että osuu kytkinhaarukka asetelmaan ennen ku kytkinpoljin on ees pohjassa?
vaihtoehdot:
- väärä kytkinhaarukka (pitäis olla b20-laatikosta tms.)?
- väärä painelaakeri?
- väärä työsylinteri (eikös nääkki oo kaikki yhtä pitkillä tapeilla ja oli kyl iha hyvän näkönen ku asensin?)?
- Haarukka/painelaakeri/työsylinteri jotenki vituillaan?
Kytkinhaarukan toisessa päässä oleva muovitappiki oli muistaakseni iha iskussaan...
Autossa oli siis aiemmin m50b25 moottori ja nyt vaihdettu vaan m50b20 kone ja kytkin+vp ja työsylkkä parempikuntoiseen
Niin ja kytkin toimii muuten iha normaalisti ottaa/irrottaa puolivälissä liikerataa eikä oo jäykkä tai muutenkaan mitään ääniä kuulu, ottaa vaan "ennenaikaisesti" tuo haarukka asetelmaan :(E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostVaihda suurempihalkaisijainen työsylinteri, jolloin kytkimen painelaakerin liike lyhenee, jolloin ongelma korjaantuu... Pääsylkkä taitaa olla kaikissa malleissa sama, mutta työsylinterit vaihtelee.
Muttamutta, tuo työsylkkä kun muistaakseni on just nimeomaan tuosta getragista mikä oli koneen jatkona alunperin kun auton alkuperäsen ZF:n työsylkän varsi oli niin kulunut, mutta voi olla että muistan väärinkin...yks m50b25 työsylkkä löytys hyllystä.
Kokeilemisen arvonen juttu kuitenki ennen ku rupee laatikkoa irrottaan!
Eli nuo työsylkät pituudeltaan ja ulkoisilta mitoiltaan identtiset b20 vs. b25 mutta ilmeisesti männän halkaisijoissa eroja?
Voihan tuota tietysti säätää niinkin että laittas työsylkän ja laatikon väliin muutaman prikan mutta ois vaan kiva selvittää oikee ongelma:think
Comment
-
-
Tuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...
ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
Comment
-
-
Originally posted by Apexi123 View PostTuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...
ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilata
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by Apexi123 View PostTuli tässä mieleen että ossaako kukaan sanua täällä varmaksi että miten se "tikkumallin" ajonesto toimii? ohjekirjassa ei puhuta semmosesta mitään...
ja toinen juttu että mistä sais kaasupolkimen kolomineloseen?
Netistä en löytäny ku yhen polokimen ja silläki oli nii järkyttävä hinta että ei raskinu tilataLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostKäytät sitä "tikkua" siinä "silmässä" joka todennäköisesti jossain päin kojelautaa asennettuna niin sekunnin tai pari siinä kiinni ja rock'n'roll, toivottavasti. Poljin tuskin montaa euroa maksaa jos laitat ostoilmoituksen kauppatorin ostetaan osioon.. Tai kysyt joltain purkuauto myyjistä kauppatorilla.
Siis kyllähä minä sen oon bonjannu mite sen auton saa rokkaamaan mutta miten sen ajoneston niiku pitäs toimia sillonku se toimii? pitäskö sen röörin vilkkua vai palaa vai ei kumpiakaa nuista?
ja onko tuossa niiku jonku sortin hälyä esim. jos joku haluaa sisällä käyä ku ovet on lukossa?
Comment
-
Comment