Originally posted by smeagul
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F11 535d xDrive M-Sport -13
-
-
mites muilla 525tds manuaali e34 huitelee kierrokset 120 vauhissa? eli onko normaalia että on päälle 3000 kierrosta?? oman muistiin luottaen niin parivuotta sitten kun omistin samanmoisen vehkeen mutta -91 ja tomaattina, niin siinä oli jotain 2500 luokkaa kiekat 120 vauhissa, ja kulutusmittarin neula pysy siinä 6-7l tuntumissa, toisin kuin tässä mennään 9-10l tuntumassa? onkohan tähän mahtollisesti vaihdettu tiheämpi perä? ja ahdotkin pörrää kyseisessä vauhdissa 0.6 kohilla? näihin jos saisin vastauksen niin olisin taas viisaampi, notta tartteeko alkaa ehtii orkkis perää tuohon.E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti
Comment
-
-
Pystyykös tossa M30B34:ssä vaihtamaan keinuvipuja ilman kannen irrotusta? Searchilla tuli vähän ristiriitasta vastausta :thinkBMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Merkki :
Selkeä skippi on käynnissä, joku, tai jotkin sylinterit ei osallistu työhön kokoaikaa.
Tällä on selvä seuraus jo siten, että noin käydessä Lambda - anturille ajautuu palamiseen osallistumatonta ilmaa (happea..) siitä pois jääneestä palotapahtumasta, ja lambda lähtee tätä korjaamaan rikastamalla, jollon mennään yhä enemmän päin mäntyä käynnin ja päästöjen osalta.
Korkea CO on etenkin rikkaan seoksen merkki ennen muita, HC kohoaa siinä ohella.
-Tarkasta tulpanjohdot yleismittarilla, resistanssi. Jos kauheasti yli 6Kohm, kannattaa ruveta miettimään uusimista.
-Mittaa jäähdytinnesteen lämpötila-anturin resistanssi kylmä/lämmin. "kylmä on muistaakseni ilmoitetti +20 celsiusasteessa, joten kohtalaisen lähelle kannattaa tähdätä. Arvojen pitäisi olla sekä kylmänä, että kuumana melko lähelle speksejä.
-Kaasuvivuston asentotunnistimelle löytyy muistaakseni sillekin resistanssiarvot, riittänee kun tarkastaa tyhjäkäynnillä, kaasu auki, ja mittarilla silmämääräinen syyni, että menee kohtalaisen järkevästi tuolla välillä. Tuohon tyhjäkäyntiinhän se ei muulta alueeltaan edes vaikuta.
-Et maininnut viestissäsi vaihtaneesi sytytystulppia. Jos vaihdosta on pitkä aika, voi suositella. Yksi kypsä tulppa voi saada koneen käymään noin, ja toimii muun kierrosalueen ongelmitta. NGK on hyvä merkki tällä saralla.
Tulpat ei välttämättä silminnähden ole mitenkään huonot, siitä ei voi sanoa.
-Bensapaineensäädin, tarkista alipaineletku, jos pienintäkään epäilystä letkun kunnosta/halkeemia, vaihtoon. Jos alipaineletkussa bensiiniä, on säätimestä kalvo hajalla, ja koko säädin vaihdettava.
Säätimelle imupuolelta menevä alipaine laskee bensapainetta. Alipaine imupuolella suurimmillaan pienillä kuormilla, joten säätimen oikean toiminnan vaikutus suurin juuri tyhjäkäynnillä.
Comment
-
-
Kiertovesipumppu levisi M50B20 koneisesta farmarista.
Kyseisen pumpun hinta oli KL varaosilla 149€, motonetissa oli myynnissä tarvikemalli 89,90€. No tuli tilattua tuolta motonetista ja huomasin että letkulähdöt oli 16mm letkulle kun olisi pitänyt olla 19mm. Palautin pumpun takaisin.
Mutta onkohan sillä pumpun mallilla mitään isompaa merkitystä, täältähän noita saman näköisiä saa alle 40€ alkaen?
Mikähän lie alkuperäisen pumpun tuotto?
750l/h näyttää noissa tarvikemalleissa olevan?Last edited by simuna; 08-10-2014, 12:09.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostMimmonen homma olis laittaa kattoluukun veivin tilalle sähkönen systeemi?
Kuvat eivät ole enää näkyvillä, mutta ohjeen tekijältä varmaan löytyy tähän lisätietoa(?)E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by simuna View PostKiertovesipumppu levisi M50B20 koneisesta farmarista.
Kyseisen pumpun hinta oli KL varaosilla 149€, motonetissa oli myynnissä tarvikemalli 89,90€. No tuli tilattua tuolta motonetista ja huomasin että letkulähdöt oli 16mm letkulle kun olisi pitänyt olla 19mm. Palautin pumpun takaisin.
Mutta onkohan sillä pumpun mallilla mitään isompaa merkitystä, täältähän noita saman näköisiä saa alle 40€ alkaen?
Mikähän lie alkuperäisen pumpun tuotto?
750l/h näyttää noissa tarvikemalleissa olevan?
Itse en nähnyt lämmityksessä muuta eroa, kuin että tyhjäkäynnillä lämppärinkenno ei lämpeä yhtä nopeasti, mutta ajaessa, kun saa veden kiertämään eroa ei huomaa.
Siihen en osaa vastata varmasti onko pumpuissa eroja Mutta todennäköisesti ei.Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostOnkos tää ny se pumppu mikä on vesiventtiilien vieressä? Itse omastani otin rattaan kokonaan pois, kun moottori simahti. Eli vesi kiertää vesipumpun voimalla.
Itse en nähnyt lämmityksessä muuta eroa, kuin että tyhjäkäynnillä lämppärinkenno ei lämpeä yhtä nopeasti, mutta ajaessa, kun saa veden kiertämään eroa ei huomaa.
Siihen en osaa vastata varmasti onko pumpuissa eroja Mutta todennäköisesti ei.
Tosin itte laittaisin toimivan.. varsinkin kun kolmeneloseen ne ei edes maksa käytännössä mitään.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
viikko sitten tuli hommattua -89 525i turboprojekti ja keskuslukituksen kanssa vähän ongelmia.. elikkäs kun kaukosäätimestä tai ovesta laittaa ovet lukkoon niin joka oven lukosta kuuluu pien naksaus mutta mikään ovi ei mene lukkoon.. mistähän kannattaa vikaa lähteä etsimään? :thinkex: e36 325i -92
nykyinen: e30 316i -89
e34 525i turbo -89 projekti
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostOnkos tää ny se pumppu mikä on vesiventtiilien vieressä? Itse omastani otin rattaan kokonaan pois, kun moottori simahti. Eli vesi kiertää vesipumpun voimalla.
Itse en nähnyt lämmityksessä muuta eroa, kuin että tyhjäkäynnillä lämppärinkenno ei lämpeä yhtä nopeasti, mutta ajaessa, kun saa veden kiertämään eroa ei huomaa.
Siihen en osaa vastata varmasti onko pumpuissa eroja Mutta todennäköisesti ei.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Pitikö koiranluut kiristää auton ollessa maassa vai koskiko se vaan noita tukivarsien heloja?
Miten se menikään. Miksi alumiinisiin tukivarsiin ei saa muka vaihdettua puslaa? (en muista enää syytä)
Miten käytännössä vaihdetaan rättinivel? Pakoputki pois, kardaani pois jne, pitääkö kadraanin takaisin asettelussa laittaa esijännite vai miten se nyt oli? :think
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostPitikö koiranluut kiristää auton ollessa maassa vai koskiko se vaan noita tukivarsien heloja?
Miten se menikään. Miksi alumiinisiin tukivarsiin ei saa muka vaihdettua puslaa? (en muista enää syytä)
Miten käytännössä vaihdetaan rättinivel? Pakoputki pois, kardaani pois jne, pitääkö kadraanin takaisin asettelussa laittaa esijännite vai miten se nyt oli? :think
Alumiininen varsi on varsin hanurista prässätä. Hajoaa helposti siinä yhteydessä.
Juuri noin ja esijännitys kyllä.
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostOnkos tää ny se pumppu mikä on vesiventtiilien vieressä? Itse omastani otin rattaan kokonaan pois, kun moottori simahti. Eli vesi kiertää vesipumpun voimalla.
Itse en nähnyt lämmityksessä muuta eroa, kuin että tyhjäkäynnillä lämppärinkenno ei lämpeä yhtä nopeasti, mutta ajaessa, kun saa veden kiertämään eroa ei huomaa.
Siihen en osaa vastata varmasti onko pumpuissa eroja Mutta todennäköisesti ei.Originally posted by peto2 View Postturha sitä pumppua on hajottaa.. ottaa kokonaan pois
Tosin itte laittaisin toimivan.. varsinkin kun kolmeneloseen ne ei edes maksa käytännössä mitään.
Mulla rupesi se pumppu vuotamaan kesken ajun sieltä kannen välistä ja lämmöt nousi punarajalle liikennevaloissa. Mielessäni noiduin että älä nyt lopullisesti keitä ennen valojen vaihtumista vaikka jo hieman usvaa pukkasikin konepellin sivusta
Pääsin sitten valojen vaihtuessa sivummalle parkkikselle ja huomattuani ettei höyry tullutkaan sylinterin kannen välistä ja enimmän usvan häivyttyä huomasin missä se vuoto sitten oli. Ei kun pikainen pumpun ohitus, useampi litra vettä koneeseen ja kun ei näyttänyt enää lämpöjä nostavan niin äkkiä kotio.
Menomatkalla ei kylläkään ruvenny tulemaan lämmintä kuin vasta reilun viiden kilsan ajun jälkeen mutta kylläpä siellä taisi ilmaakin olla ihan reilusti vielä nesteen seassa. Pienoinen vitutus ja nolotus esti tarkemmat ilmailut parkkipaikalla.
Luin jostain että jos on rikkinäinen pumppu niin lämppäri ei toimi huonostikaan, mutta näissä tapauksissa varmaankin on ollut se rikkinäinen pumppu vielä paikollaan haittaamassa nesteen kiertoa.
No, kopaistaanpa nyt ens hätään tuota ohitusta kunnollisen ilmauksen kera.
Luulisi että jos tarvikepumpussa lukee että käy johonkin saman koko luokan autooon tai pakuun niin tuskimpa niissä lie kovin suuria eroja tuoton suhteen.
Pitänee tilata jossain välissä tuollainen edullisempi vaihtoehto.Last edited by simuna; 10-10-2014, 16:33.
Comment
-
Comment