E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maikkeli
    replied
    E34 mittaristo. Siinä alapalkissa on se ajotietokone? Näyttää lämpötilan,kulutuksen jne.

    Vetää päivällä diskoa mutta iltaisin kun on viileämpää niin toimii ihan normaalisti.

    Saako tuota korjattua ja miten? :think

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Miten lähtee sähkösäädöllisen sportti penkin takasuojus irti..?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Kiitokset, täytynee korvata se jollain muulla. Onko diskanteille jakosuotimet vahvarissa vai jossain muualla? Mietin että voiko tökätä vaan kajareille lähtevät johdot vahvistimeen kiinni, vai täytyykö laittaa jakosuotimet väliin.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Tuossa vielä kuva havainnollistamaan.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Mulla löytyy varustelistalta 676 hifi loudspeaker system, niin onko autossa joku erillinen vahvistin? Jos on niin mistä päin autoa sitä lähtee metsästämään? Varmaankin se mykkänä, kun ei kuulu mistään mitään..
    Vahvistin sijaitsee takapaksissa, kuskinpuollella sen sivuverhoilun takana.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mulla löytyy varustelistalta 676 hifi loudspeaker system, niin onko autossa joku erillinen vahvistin? Jos on niin mistä päin autoa sitä lähtee metsästämään? Varmaankin se mykkänä, kun ei kuulu mistään mitään..

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Tarkennetaanpas. Nyt kun testailin niin vaikka käytti virtoja pois ja päälle nii kaikki toimi, myös keskuslukko. Mutta kun auton löi käyntiin, niin lasit ja kattoluukku katos kokonaan. Tosin takalasit ei näköjään toimi ollenkaan. Ja kun auton sammutti, niin ei toiminut keskuslukkokaan. Sähköpenkit kyllä toimii kokoajan, luulis että noita mukavuusjuttuja ohjais kaikkia sama laatikko? Ainakin laseja, luukkua ja penkkejä vai kuinka on? Ja takapenkin alle pikaseen kurkkasin, pääsulake lienee se, joka lähtee yhdestä plussa navan johosta? Se oli ainakin ehjä ja samoin kaksi maadoispaikkaa siellä oli jotka näytti hyviltä, molempiin meni ehkä kymmenkunta johtoa. Myöskään tuo kattoluukun napin pohjassa pitäminen ei auttanut. Ja sellainen vielä, että kun laittaa virrat päälle ja avaa kattoluukun siihen takapää ylös asentoon, niin sepä ei siitä menekkään kiinni ennen kuin käyttää virrat pois päältä ja takas päälle. Normi avausta en tajunnut kokeilla.
    Nyt tuli savut oik. takaoven ja b pilarin sisältä. Ränkkäilin takaikkunoiden nappeja siinä toivossa, että aukeaisivat ja niin kävikin. Eli kun tuolta tuli savut, niin hetkenpäästä sitten tuo oik. takaikkuna laski ja sitten ei enään mitään taas. Valko-lila johto, joka menee takaoven omalle ikkuna katkasijalle. Nyt ei siis toimi enää kattoluukku ja etulasitkaan ollenkaan.. Ja oli myös polttanut takapenkin alta yhden 30a sulakkeen, josta johtuen keskuslukkokaan ei pelittänyt. Se tuli takasin tuon sulakkeen vaihdolla kyllä. Tosin sekin siis katoaa edelleen, jos käyttää virrat päällä mutta toimii taas kun auto hetken on itsekseen. Tuo johto nyt täytyy ainakin uusia, mutta mikä purkki ohjaa noita laseja ja k-luukkua? Luultavasti se nyt kärähtänyt. Ja ilmeisesti jossain takajalkatilassa menee johtosarjat jostain päin yleensä huonoksi?

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Noh, oma auto tuli mulle 7v takaperib, täristävillä jarruilla ja liudalla muita vikoja, luonnollisesti.

    Tein tuolloin jarruhuollon, ja vaihdoin uudet laikat. En tällöin putsannut satuloiden reikiä.

    Uudet levyt veti nopeesti kieroon. Nut puhdistin nuo reijät, ja laitoin sitä kuparitahnaa ja uudet ATE kumit ja liukutapit. Vielä on suorat levyt, ja liukutapit liikkuu keveästi. Että tiedä nyt sitten.

    Kun sitä jarrulumirasvaa kuitenkin tarvitaan, niin mikäettei.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Eikä muuten varmasti sitä kuparitahnaa siihen reikään mihin se liukutapin kumi tulee. Kuparitahna, kuten myös vaseliini, turvottaa kumia joten aika +/-0 tilanne kuten ennen remonttia. Tuollaisia kohteita varten on jarrukumirasvaa, käyttäkää sitä.
    Omien pommien kanssa saanut liiankin usein kirota sitä kun edellinen omistaja vaihtanut uudet jarruromut ja kasannut kuparitahnalla niin saa tehdä kaiken uusiksi ja lisänä vaihtaa turvonneet kumi osat uusiin.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Onko liukutapit varmasti kevytliikkeiset?

    Mitä usein tapahtuu on, että itse liukutappi on hyvässä voiteessa kuminsa sisällä, mutta kosteus on päässyt kumin ja satulan väliin.

    Kosteus ruostuttaa satulassa olevan reiän, jossa liukutapin kumi on. Ruoste "turvottaa" reikää, jolloin kumi puristuu tiukemmaksi, ja liukutapin liikkeet käy nahkeaksi.

    Seuraavaksi jarrulevyt onkin kierot, tapahtuu hyvin nopealla aikavälillä.

    Eli satuloiden reiät tulee puhdistaa huolellisesti kumit irrotettuna, tähän oiva työkalu on dremeliin saatava pieni teräsharjalaikka. Tämä sujahtaa juuri passelisti tuohon reikään, ja poistaa kaiken ruosteen.
    Kun ruoste on poistettu, reikä voidellaan kuparitahnalla ruosteen ehkäisemiseksi.
    Liukutapin ja kumin välissä käytetään sitten jarrukumirasvaa, kuparitahna ei ole paras tuohon väliin.

    Leave a comment:


  • AEP
    replied
    Unohtui mainita, männät liikkuu hyvin eikä liukutapeissakaan moittimista. Oikean puoleisessa kallistuksenvakaajan yhdystangossa "koiranluussa" ehkä pieni välys, mutta ei kai tuon pitäisi selvänä tärinänä tuntua?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by AEP View Post
    E34 täristelee jarruttaessa, etupäästä tulee, mielestäni oikealta puolelta.

    Välyksiä haettu kissojen ja koirien kanssa, ei tunnu löytyvän (paljon uutta osaakin) levyt muutaman tuhannen ajetut ATE:n valmisteet jotka suorat.
    Simpukassa pieni välys, mutta luulisi tuon aiheuttaessa tärinän tulevan rattiin? Nyt siis ei rattiin täristä, mutta muuten kyllä.
    Aika nopealla aikataululla tuo vika ilmennyt, viimeisen 200km aikana. Kertokaahan viisaammat mistä seuraavaksi lähtisi syypäätä etsimään? :think
    Eihän satuloissa ole jumitusta?

    Leave a comment:


  • AEP
    replied
    E34 täristelee jarruttaessa, etupäästä tulee, mielestäni oikealta puolelta.

    Välyksiä haettu kissojen ja koirien kanssa, ei tunnu löytyvän (paljon uutta osaakin) levyt muutaman tuhannen ajetut ATE:n valmisteet jotka suorat.
    Simpukassa pieni välys, mutta luulisi tuon aiheuttaessa tärinän tulevan rattiin? Nyt siis ei rattiin täristä, mutta muuten kyllä.
    Aika nopealla aikataululla tuo vika ilmennyt, viimeisen 200km aikana. Kertokaahan viisaammat mistä seuraavaksi lähtisi syypäätä etsimään? :think

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Starttia vaihtoon vaan, itellä teki kerran samaa ja oli vanhassa startissa jo akselissa klappia, pendix palautti millon sattuu.. karkee kolina startatessa ja yleensä ekassa startissa just tökkäs ku seinää ja starttaus loppu siihen, tokalla sitten lähti yleensä.

    Leave a comment:


  • bimmer90
    replied
    bmw

    Moro. Mikähän vois olla 535 vikana ku starttaa ni lähtee kyllä käyntiin mutta samalla kuuluu kolahdus todennäkösesti starttimoottorista.. pari päivää teki sitä että aina ku oli lähössä käyntii ni kolahus kuulu ja starttaamine loppu ku seinää :think oisko starttimoottorissa/hiilissä vika?

    Leave a comment:

Working...
X