Originally posted by Klasu-
View Post
En ole itse tuolle mitään tehnyt, vaan kaikki on tehty pajalla, joten en ole kaikista asennuksen yksityiskohdista aivan selvillä. Ei ole oikein paikkaa, uskoa eikä työkalujakaan tuon tekemiseen. Tuossahan kardaani on putkiston päällä piilossa, joten en pääse katsomaankaan mm. tuota kumilimppua.
Laakerin vaihdon jälkeen tuolle on tehty seuraavaa:
- kardaani otettu pois, toimitettu voimansiirtoon erikoistuneelle pajalle, jossa tasapainotettu ja vaihdettu jompi kumpi nivel (pitäisi tutkia kuitteja, jos tallella, veikkaan ristikkoa).
- limppu vaihdettu
- tämän jälkeen muista syistä on vaihdettu takakelkan puslat
- kulmat on säädetty kaikkien em. remonttien jälkeen
- peräöljyt olen vaihtanut itse kerran ja toisen kerran pajalla. Oli ihan puhtaan näköistä. Perä on tosiaan se iso perä (typ210).
Muuta:
- ei eroa kesä- ja talvirenkaiden välillä. Molemmat ovat 15" orkkisvanteilla ensiasennuskokoa.
- Ei merkkejä epätasaisesta kulumisesta. Molemmat setit ovat tietty kohtalaisen uusia eikä ole sattuneesta syystä viitsinyt ajella pitkää reissua.
- Se ääni peräpäästä on enemmänkin sellaista korkeaa siistiä vihellystä, ei renkaiden rallatusta. Ääni voimistuu, kun on veto päällä.
- Vetoakselien suojakumeista en muista varmaa, mutta ainakin edellisessä renkaanvaihdossa ne näyttivät olevan ehjät ja pari viikkoa sitten katsastuksessa kehuttiin autoa poikkeuksellisen hyväkuntoiseksi (???). Pitää tarkastaa nuo, kun tulee kitkarenkaiden alle laitto eteen.
Oikeastaan mikään korjaus tuon alussa tehdyn tukilaakerin vaihdon jälkeen ei ole vaikuttanut juuri mitenkään. Tuntuu, että on enemmänkin päivästä kiinni, kuinka paljon ravistaa. Joskus kun auto on ollut pukeilla eli pyörät ovat roikkuneet vapaina, on sen jälkeen tutinat tilapäisesti hävinneet tai vähentyneet. Tutina kiihdytettäessä noin 30 Km/h kohdalla tuli jonkun noiden välissä tehtyjen remppojen jälkeen. Onkohan auto kiero vai eikö kardaania osineen ole saatu oikein asennettua...
Comment