Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    Originally posted by peto2 View Post
    Onkos tankissa myös 3 vuotta vanhaa bensaa?
    Originally posted by rgaweer View Post
    Kyllä sen pitäisi mielestäni ihan suht nätisti käydä tuon ikäisellä bensalla jos ln muuten kunnossa.


    Nykybensoissa ei älyttömän pitkät säilyvyysajat ole.. joten noin vanha bensa voi kyllä jo jotain oireita aiheuttaa.. mahdollisesti siellä seistessään töhnännyt jotaan paikkoja, joka taas saattaa heijastua käyntihäiriöinä..:think

    netistä voi paljon lukea miten porukalla aiheuttanut erilaista päänvaivaa vanhentunut polttoaine seisotuksen aikana, toki pitää seisoa vuosi tai enempi, harvoin se yhdessä talvessa niin huonoksi menee ettei kannullisen uutta lisäämällä tokene.

    Bensasta kevyet yhdisteet haihtuu ja sitä ei voi millään säilyvyyden lisäaineilla edes estää, pienkonebensa taas säilyy erittäin pitkään kun ei haihdu niin herkästi.
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • Haggis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1570
      • Wackyland

      Tarviiko m50b25 kansipahvin laitossa paikalleen mitään tiivisteainetta?
      Normi pahvi kyseessä.
      Käyttis:Kia Optima TF

      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Haggis View Post
        Tarviiko m50b25 kansipahvin laitossa paikalleen mitään tiivisteainetta?
        Normi pahvi kyseessä.
        Ei ainakaan pahvin väliin.

        Comment

        • jepe-
          BTCF Member
          • Feb 2008
          • 711
          • Kotka

          Takajarruista.. Kahta eri kokoa noita jarrusatulan tiivistesarjoja, 38 ja 40mm. Onko touringissa ainoastaam 40mm?
          Alpina B10 3.3 Touring
          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by jepe- View Post
            Takajarruista.. Kahta eri kokoa noita jarrusatulan tiivistesarjoja, 38 ja 40mm. Onko touringissa ainoastaam 40mm?
            Luulen että nuo suuremmat ovat kenties 540:ssä.
            Ei eroa touringin ja sedanin välillä.

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Mitähän tuolle ohjaukselle voisi tehdä, kun keskialue on todella tahmea? Ärsyttävää maantiellä, kun saa kokoajan veivata kun ei keskitä yhtään. Välystä ei kylläkään ole niinkuin näissä yleensä. Minkälainen ohjauksesta tulee, jos sitä säätöruuvia kirraa liikaa? Voisiko tuollanen johtua siitä, että on liikaa kiristetty?
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • Agee-
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 594
                • Jns

                Originally posted by Jondis View Post
                Mitähän tuolle ohjaukselle voisi tehdä, kun keskialue on todella tahmea? Ärsyttävää maantiellä, kun saa kokoajan veivata kun ei keskitä yhtään. Välystä ei kylläkään ole niinkuin näissä yleensä. Minkälainen ohjauksesta tulee, jos sitä säätöruuvia kirraa liikaa? Voisiko tuollanen johtua siitä, että on liikaa kiristetty?
                Yleensä juurikin liiallinen kiristys tekee keskialueesta tahmean, toinen mikä aiheuttaa vastaavaa on juminut apusimpukan hela. Tai jos on vaihdettu tarvikehela, joka on useimmiten vulkanoitu umpeen.
                VW T5 -08
                XC70 -05
                Superb -11

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Kiitoksia tästä, täytyy ottaa syyniin
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    Onko miten veemäinen homma vaihdella apurungon puslia kyseiseen koppaan,veikkaan että on?Tai mitähän tuolle sirkukselle vois tulla palttiarallaa hintaa korjaamolla? And the toinen kysymys että noita lasinnostimen valkoisia muovisia ohjureita mitkä kiskoilla liikkuu,niin saakohan hyllytavarana Kl:stä tai marmorilta? -94 sedan malli kyseessä.

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1192
                      • Muhos

                      Originally posted by Homer View Post
                      Onko miten veemäinen homma vaihdella apurungon puslia kyseiseen koppaan,veikkaan että on?Tai mitähän tuolle sirkukselle vois tulla palttiarallaa hintaa korjaamolla? And the toinen kysymys että noita lasinnostimen valkoisia muovisia ohjureita mitkä kiskoilla liikkuu,niin saakohan hyllytavarana Kl:stä tai marmorilta? -94 sedan malli kyseessä.
                      Ei se apurungon puslien vaihto paha rasti oo, jos on oikeat työkalut: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182

                      Comment

                      • Homer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 3653
                        • Springfield-Jyväskylä

                        Originally posted by MPV View Post
                        Ei se apurungon puslien vaihto paha rasti oo, jos on oikeat työkalut: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182
                        Kiitokset tästä.

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Originally posted by Homer View Post
                          And the toinen kysymys että noita lasinnostimen valkoisia muovisia ohjureita mitkä kiskoilla liikkuu,niin saakohan hyllytavarana Kl:stä tai marmorilta? -94 sedan malli kyseessä.
                          Hyvällä säkällä on suoraa hyllyssä, tai sitten aika nopealla toimitusajalla saa luultavasti tilattuakin.
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • Klasu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 546
                            • Helsinki

                            Riippuen tietysti niin tiloista, auton käyttötarpeesta ym, mutta mikäli edellämainitut taipuu, voin suositella melkein apurungon tiputtamista, ja kaikkien puslien uusimista, jos perästä haluaa tip-top.

                            Isot kiinnikepuslat vaihtuu kyllä kohtalaisen simppelisti ja nopeasti, mutta eivät korjaa kaikkia ajettavuuteen liittyviä ongelmia enää näiden ikäisistä autoista.

                            Takatukivarsien puslat ovat yksi ongelmapaikoista. Ne kulahtavat samaan tapaan, ja tämä vaikuttaa suoraan pyöränkulmiin, ja niiden muuttumiseen eri ajotilanteissa.

                            Projektista tekee ikävän se, että tekemistä on jonkinverran, ja auto on liikuttelukelvoton ilman apurunkoa, eli seisoo paikallaan prokkiksen alusta loppuun.

                            Itse juuri prokkiksen tehneenä voi kyllä todeta, että oli suuri parannus ajettavuuteen. Perä ei tunnu enää osallistuvan ohjaamiseen lainkaan, ja jousituskin tuntuu ottavan epätasaisuudet nyt tosi hienostuneesti, mieto tömähdys vaan.

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              Originally posted by Homer View Post
                              And the toinen kysymys että noita lasinnostimen valkoisia muovisia ohjureita mitkä kiskoilla liikkuu,niin saakohan hyllytavarana Kl:stä tai marmorilta? -94 sedan malli kyseessä.
                              Löytyy myös motonetista suoraan hyllystä.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • Homer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 3653
                                • Springfield-Jyväskylä

                                Originally posted by Klasu- View Post
                                Riippuen tietysti niin tiloista, auton käyttötarpeesta ym, mutta mikäli edellämainitut taipuu, voin suositella melkein apurungon tiputtamista, ja kaikkien puslien uusimista, jos perästä haluaa tip-top.

                                Isot kiinnikepuslat vaihtuu kyllä kohtalaisen simppelisti ja nopeasti, mutta eivät korjaa kaikkia ajettavuuteen liittyviä ongelmia enää näiden ikäisistä autoista.

                                Takatukivarsien puslat ovat yksi ongelmapaikoista. Ne kulahtavat samaan tapaan, ja tämä vaikuttaa suoraan pyöränkulmiin, ja niiden muuttumiseen eri ajotilanteissa.

                                Projektista tekee ikävän se, että tekemistä on jonkinverran, ja auto on liikuttelukelvoton ilman apurunkoa, eli seisoo paikallaan prokkiksen alusta loppuun.

                                Itse juuri prokkiksen tehneenä voi kyllä todeta, että oli suuri parannus ajettavuuteen. Perä ei tunnu enää osallistuvan ohjaamiseen lainkaan, ja jousituskin tuntuu ottavan epätasaisuudet nyt tosi hienostuneesti, mieto tömähdys vaan.
                                Muita autoja kolme että sinänsä tuo kolmenepa vois seisoo vaikka koko talven,mutta pitkiä aikoja ei voi tallissa seisottaa eli menis ulkoilma hommiksi mahdollisesti.Ja kuume ois kova saada katsastettua ja ajoon nopsaan,mutta kopsahtaa ikävästi persaus ni ennen leimaa uusia ne suosiolla.Täytyypäs harkita muittenkin laittamista samalla.
                                Originally posted by Purtsi123 View Post
                                Löytyy myös motonetista suoraan hyllystä.
                                Tätä pähkäilin eilen kanssa että oisko,mut en uskonu ni en käyny kyselee.Kiitos,menen kiiruusti hakemaan tuosta 4 kilsan päästä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎