Mistähän lähtis vikaa etsimään kun ohjaustehostin ns lakkaa toimimasta hetkeksi vasemmalle kääntäessä hitaassa vauhdissa? Öljyä on, hihna on ok. Oikealle kääntäessä toimii normaalisti. Vasemmalle kun kääntää niin aluksi toimii, sitten hetken aikaa ei toimi ja tarpeeksi kun kääntää niin alkaa taad toimia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rhodry View PostMistähän lähtis vikaa etsimään kun ohjaustehostin ns lakkaa toimimasta hetkeksi vasemmalle kääntäessä hitaassa vauhdissa? Öljyä on, hihna on ok. Oikealle kääntäessä toimii normaalisti. Vasemmalle kun kääntää niin aluksi toimii, sitten hetken aikaa ei toimi ja tarpeeksi kun kääntää niin alkaa taad toimia.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostStefa ei aiheuta ravistusta mutta tuon öljyvuodon kyllä.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostHiukan siinä kardaanissa oli välystä kun ravistelin, joten voiko tärinä tulla siitä, jos tukilaakeri on levinnyt/väljistynyt? Takapäässä on kaikki ihan ehjää ja renkaatkin oli tasapainossa, joten sieltäkään ei pitäisi ravistaa... :think
Myös tuon rättinivelen kunto kannattaa tarkistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSopivasti kun tukilaakerin saa veltoksi niin kardaani hakkaa pohjaan saakka.
Myös tuon rättinivelen kunto kannattaa tarkistaa.
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostFAQ:ssa on linkki joka kertoo puhaltimen moottorin esivastuksen sijainnin, mutta linkki ei toimi enää. Irrotin apukuskin jalkatilasta vasemmalta muovin irti jonka takana oletin sen olevan, mutta voisiko joku selventää tarkemmin missä se on tai jos olisi kuvaa jossain nii auttaisi löytämään?
Oisko tuosta apua?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
-
Palaan vielä tähän: 525 vuotaa öljyä vaihdelaatikon ja kardaanin liitoksesta. Mitä sieltä pitää/kannattaa vaihtaa ja millä aikataululla, eli onko kuin kiire? Loota ei kuitenkaan pidä minkäänlaista ääntä ja toimii hyvin (kop kop).
Kyseessä on ilmeisesti aika iso homma, joten mielellään varaisin valmiiksi ja vaihtaisin kerralla kaikki osat, jotka sieltä kannattaa vaihtaa.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Mittaristo onkelmaaa
Täytyy viisaammilta kysyä neuvoa enkä selaamalla sivustoa ole varsinaista ongelmaa koskevaa keakustelua löytänyt/jaksanut selata niin, Mikä on e34 -92 mittaristossa vikana kun muuten pelittää mutta ei anna niitä tarkistus tekstejä sinne eikä enää piippaa virrat kun laittaa päälle eikä tarkista tai ainakaan näytä niitä.?
Comment
-
-
Tarkastustekstejä?
Tarkoitatko nyt, ettet saa vilkkuviistä naputtamalla selattua ajotietokonetta mittaristossa?
Vai vikaviestejä, jotka ilmaantuvat äänimerkin kera näyttöön joka kerta virrat päälle/pois laitettaessa, mikäli vikoja löytyy?
Jos näitä, niin mitä vikaa/vikoja se on herjannut?
Tohon vaihteiston öljyvuotoon:
Eli elääkö kardaani nyt jotenkin epänormaalisti siellä, kuten olit aiemmin kuvannut, vai mistä on kyse?
Jos näin, on öljyvuoto syy, eikä seuraus, eikä sen korjausta tule yrittää seuraavasti, ennenkuin syy (tukilaakeri, välys?, rikkonainen rättinivel?) on poistettu.
Pelkkä öljyvuoto poistuu laatikon takastefan, ja todennäköisesti "vetokäpälän" vaihdolla (eli osa, joka pyörii siellä stefan sisällä, stefa kuluttaa tämän parissakymmenessä vuodessa uralle....)
Takastefan vaihto vaatii kardaanin tukilaakerin irroittamisen korista, jotta etupään saa irti vaihteistosta.
Tämä taas vaatii pakoputkiston tiputtamisen.
Muistaakseni tuon "vetokäpälän" kiinnitysmutteri on sellaisessa poterossa, että vaatii tosi ohutseinäisen (32mm?) hylsyn.Last edited by Klasu-; 28-09-2016, 19:09.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostTohon vaihteiston öljyvuotoon:
Eli elääkö kardaani nyt jotenkin epänormaalisti siellä, kuten olit aiemmin kuvannut, vai mistä on kyse?
Jos näin, on öljyvuoto syy, eikä seuraus, eikä sen korjausta tule yrittää seuraavasti, ennenkuin syy (tukilaakeri, välys?, rikkonainen rättinivel?) on poistettu.
Mutta täytyy tutkia asiaa.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
Comment