Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondis
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 698
    • Tuusula

    Kaipa ne kannattaa sitten marmorilta hakea, jos eivät miljoonia kerran maksa. Täytyy sinne suunnata
    Edit: kurkkasin kl:n sivuilta osanumeroilla, niin melkein 40eskoa kipale.. taidan sittenkin hakea metritavaraa
    Last edited by Jondis; 20-03-2017, 22:02.
    MB E55 AMG -05
    E36 318TiA -96
    E34 535i -89 imolarot
    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      Originally posted by Klasu- View Post

      Myös auton perältä keulalle kulkevat polttoaineen meno/paluu ja EVAP - putken sai niinikään marmorilta, nämä olivat jotakin 50e/kpl, ja jälleen sopivuus ensiluokkaista.
      Näitä jos joutuu vaihtelemaan, on taka-apurunko tosin tiputettava, ellei katkaise putkia muutamasta kohdasta tuon apurungon alituksen osalta.
      Mä sain ne jollain ilveellä ehjinä asennettua vaikka laskin apurunkoa vain muutaman sentin. Mutta oli kädet verillä sen jälkeen. Putkia joutui vaan taivuttelemaan tosi paljon että ne sai ujutettua.

      Comment

      • susi_ihminen
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 62
        • Janakkala

        Pitäisi hankkia Meyle HD etuiskareiden yläpäät, nin mistä niistä näkee minkäkokoinen reikä niissä on?

        Ebayssä pari missä lukee "inner diameter=14mm" mutta suurimmassa osassa ei lue mitään.

        Mitat mun iskareissa on:
        L=65 / D=16 / M 14
        Wannabiemmer
        ---------------------------
        E53 X5 3.0d -04
        E87 130i -05
        E34 520i -91 M30B34

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2882
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by susi_ihminen View Post
          Pitäisi hankkia Meyle HD etuiskareiden yläpäät, nin mistä niistä näkee minkäkokoinen reikä niissä on?

          Ebayssä pari missä lukee "inner diameter=14mm" mutta suurimmassa osassa ei lue mitään.

          Mitat mun iskareissa on:
          L=65 / D=16 / M 14
          Eli 14mm reikä, joten tuo sun 16mm ei siihen mahdu. Tarvitset siis 16mm reiällä olevat. Yleensä se tarkoittaa tehtaan m-sport alustaa, mutta poikkeuksiakin on. Parastahan se olis että sen pääsis mittaamaan ennen ostoa.

          E: tuolla OEM numerolla olevasta yläpäästä löytyy se 16mm reikä 31331139437
          Last edited by Kal.ju; 24-03-2017, 08:49.

          Comment

          • susi_ihminen
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 62
            • Janakkala

            Originally posted by Kal.ju View Post
            Eli 14mm reikä, joten tuo sun 16mm ei siihen mahdu. Tarvitset siis 16mm reiällä olevat. Yleensä se tarkoittaa tehtaan m-sport alustaa, mutta poikkeuksiakin on. Parastahan se olis että sen pääsis mittaamaan ennen ostoa.

            E: tuolla OEM numerolla olevasta yläpäästä löytyy se 16mm reikä 31331139437
            Kiitoksia, nyt löytyi tuon numeron avulla Britti ebaystä oikeat yläpäät.
            Wannabiemmer
            ---------------------------
            E53 X5 3.0d -04
            E87 130i -05
            E34 520i -91 M30B34

            Comment

            • TsTPioneeri
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 258
              • Muurame

              Hei mistäs löytäisi hyvät ohjeet raiteilta lähteneen sähkölasin korjaamiseksi?

              Takaovien sähkölasit pitäs korjata toinen on jo tipahtanut ja toinenkaan ei enään suoraan mene... :think

              Prkl pitäs olla vaan rehdit ikkunaveivit niin ei olisi mitään ongelmia.
              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

              Bmw 525i E34 91'
              Bmw 540i E34 93'
              Bmw 335i E30 83'

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                Niin, eiköhän tässä tosiaan ole nyt kyse niiden muovisten liukupalojen rikkoutumisesta.

                Eli lasia nostavassa saksimekanismissa on kaksi muovista liukuholkkia, saksen molemmissa päissä.

                Liukuholkit liukuvat lasin alareunaan kiinnitetyssä kiskossa auton pituussuunnassa lasin liikkuessa ylös - alas.

                Korjaus yksinkertaisimmillaan on hankkia kaksi liukuholkkia/ovi, irroittaa ovipahvi, ja ensin pihdeillä vanhoista metalliset sokat irti, ja vetää tämän jälkeen irti saksimekanismissa olevista "pallonivelistä".
                Tämän jälkeen holkit voi liu`uttaa pois lasin alareunassa olevien kiskojen päädyistä.

                Holkkeihin käsiksi pääsemistä helpottaa, kun laskee lasia sopivasti, jolloin holkit tulevat alemmaksi, oven sisäpellityksessä olevien aukkojen kohdalle.



                Liukuholkit näkyvät kuvassa numerolla yhdeksän, ja tuon mukaan holkit olisivat kukaties erilaiset etu - ja takaovissa, en nyt ulkoa muista. Osanumeroilla selvinnee.

                Samalla kannattaa varata kaikkiin irroitettaviin ovipahveihin uudet kiinnitysnastat, ne tuppaavat vanhemmiten rikkoutumaan irroitettaessa, ja vaikka säilyisivät ehjänä, niiden puristusvoima on usein heikentynyt, ja vaarana on, että ovipahvi rupeaa prokkiksen jälkeen resonoimaan.



                Osat numero kaksi, tarve taisi olla jotakin vajaa 10kpl/ovi, näitä on hyvä ottaa isompi kasa varastoon, ovat erittäin edullisia.


                Kasausvaiheessa tietysti puhdistaa lasin alareunassa olevan liukukiskon, ja voitelee sen hyvin kevyesti ennen asennusta. Sama saksimekanismin palloihin.

                Comment

                • TsTPioneeri
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 258
                  • Muurame

                  Kyllä liukupalat ostinkin asennustapa oli vähän mysteeri.

                  Varmaan kannattaa minun vielä käydä verhoilukiinnikkeet hakemassa kun mulla toinen pahvi jäi löysälle kun sen kerran irroitin vaikka kuten mainitsit sain klipsit ehjänä irti.

                  Kiitoksia ohjeista enköhän minä näillä saa ikkunat skulaamaan.
                  Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                  Bmw 525i E34 91'
                  Bmw 540i E34 93'
                  Bmw 335i E30 83'

                  Comment

                  • Klasu-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 546
                    • Helsinki

                    Jees

                    Uusissa liukupaloissa on sitten ne uudet metallisokat. Ne pidetään paikallaan pojaan painettuina, ja painetaan saksen pallo vaan sinne kuppiin, niin, että naksahtaa. Sen metallisokan irroitus vaaditaan ainoastaan purkuvaiheessa


                    Kyllä väitän vaan, että E34:ssa on sellaiset lasinnostinmekanismit, jota osaa kaivata monia uudempia autoja katsellessa.

                    On vielä ajalta, jolloin asiat tehtiin suhtkoht. kunnolla, ja kestämään enemmänkin kun se takuuaika.

                    Muoviset liukuosat on halpoja, helpot uusia, eikä niitä tarvitse vaihtaa kun kerran kymmeneen vuoteen, mikäli ei yritä jäätyneitä laseja availla, tai muuta väärinkäyttöä.
                    Kaikki muu onkin sitten metallia, ja kestää ihan oikeasti auton pitkänkin eliniän normaalisti.


                    Verrataan tollaseen nykytyyliseen vaijerimekanismiin, niin kun sieltä jotakin antautuu, ostat koko mekanismin moottoreineen, vaijereineen ja muovisine pyörineen. Sillon tuntuu hintataso näissä todella edulliselta, ja vaihtokin on suoranainen nautinto.
                    Nimimerkillä tänään yhteen ja samaan autoon kolmeen oveen moisen vaijerimekanismin vaihtaneena.

                    Comment

                    • Gemmi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 3355
                      • Espoo

                      Paljon E34 M60 ohjaustehostin tuottaa painetta?, ajatuksena olisi korvata mekaaninen pumppu sähköisellä, tietäs vaan minkälaista rupee mettästään:think

                      Comment

                      • D//Power02
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 55
                        • Vaasa

                        Nyt tuli ongelma. 518i ei enää starttaa. Antaa kyllä pyörittää starttia mutta ei edes hörähdä. Tätä edelsi kaksi todella huonoa yritystä, koska auto ei meinannut jaksaa käydä. Kolmannella poksautti kaksi kertaa ja se olis sit siinä.
                        -91 518i E34

                        Comment

                        • mrrk
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 515
                          • Satakunta.

                          130 psi

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 460
                            • Joensuu

                            Originally posted by D//Power02 View Post
                            Nyt tuli ongelma. 518i ei enää starttaa. Antaa kyllä pyörittää starttia mutta ei edes hörähdä. Tätä edelsi kaksi todella huonoa yritystä, koska auto ei meinannut jaksaa käydä. Kolmannella poksautti kaksi kertaa ja se olis sit siinä.
                            Ekana selvittämään tuleeko bensa ja kipinä?

                            Comment

                            • D//Power02
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2014
                              • 55
                              • Vaasa

                              Sahatessa kyllä bensa tuoksahtaa, mutta ei sytytä millää. Mikäli on käynnistyksen esto nii kauanko akunkenkä pitää olla irti, jotta se.resetoituu?

                              Itse veikkaan bensapumppua, koska en kuule sen surinaa, kun laittaa virrat päälle.
                              Last edited by D//Power02; 02-04-2017, 12:29.
                              -91 518i E34

                              Comment

                              • Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

                                Originally posted by mrrk View Post
                                130 psi
                                ihmeen pieni paine:think, taitaa trw:n pumppu hajottaa vaan paikat kun 1500psi ilmottaa paineeks:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎