Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merkki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 454
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Kal.ju View Post
    Onko E34 jo niin "fiksu" että ilmoittaa jäähdytysnesteen vaihdosta?? Herjaa heti kun laittaa virrat päälle "kuhlwassertand". Nesteitä kuitenkin on riittävästi. :think

    Onhan ne vaihdettu viimeeks 2012...

    Jäähdytys nesteen määrää se huutelee.
    Tod. näk kosketus häiriö liittimessä/anturi sökö jos kerran nestettä oikea määrä.
    e32 730i
    e34 m5
    e34 525i

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Kal.ju View Post
      Onko E34 jo niin "fiksu" että ilmoittaa jäähdytysnesteen vaihdosta?? Herjaa heti kun laittaa virrat päälle "kuhlwassertand". Nesteitä kuitenkin on riittävästi. :think

      Onhan ne vaihdettu viimeeks 2012...
      Joo ei ilmoita vaihdon tarpeesta mutta se tunnistin anturi voi olla viallinen.
      Kun otat johdon irti anturista niin pistämällä auton pään töpseliin lenkin saat äkkiä tarkistettua että johdotus yms. on kunnossa.

      Sitten vain anturin vaihtoon.

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2882
        • Akaa / Toijala

        Jeps.

        Kiitos nopeista vastauksista. Täytynee testailla.

        Comment

        • Worldfuture
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 324
          • Forssa

          Mikäs kuskin ikkunaa jumittaa? Aukeaa jonkun viitisen senttiä omin voimin. Ovipahvi oli irti ja laitoin rasvaa niille kiskoille, toimi jotenki omin voimin ylös ja alas mut ku laitto pahvin takas nii ei aukee ton enempää omin voimin:think puolen välin kohtaal se näytti ottavan kovimmille, moottori huono vai vivustot vaa? Luulis kyl rasvaamal alkaa pelittää jos niistä saksista olis kii.

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            Oliskohan niin, että moottoriin tai sen vaihteistoon on päässyt kosteutta, ja homehduttanut.

            Ei näissä kamalasti muita vaihtoehtoja ole, mekanismi kun on varsin simppeli.

            Moottorin ottaisin irti, ja avaisin sen vaihteiston luukun, että mitä siellä näkyy.

            Comment

            • D//Power02
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 55
              • Vaasa

              Voihan v***u. Tänään tuli uusi anturi, mutta eipä tuo rönttä herännyt... kokeilin nimenomaan sillai et hypytin pumpun käyntiin, ja annoin 10 sek olla ja sit vasta yritin startata.

              Vaihdoin myös sen rikkinäisen letkun, mut sillä nyt tuskin on mitään merkitystä.

              Mitähän muuta siinä voisi olla?

              Itse keksisin ainaski sen että ainetta ei tule paineella tai sit pa-suodatin tukossa.
              -91 518i E34

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                Siis asensit uuden kampiakselin asentotunnistimen, eikä herää?

                - Onko hankkimasi asentotunnistin originaalimallia?

                - Onko asentotunnistin asennettu speksin mukaiselle etäisyydelle hammaskehästä?

                En tiedä millainen dampperi tuossa nelosoneessa on, mutta kokeile nyt vielä varuiksi, että hammaskehä on tiukasti kiinni sisäkehässä, ts. mahdollinen kehien väliin vulkanoitu kumi ei ole antautunut. Näitä on kutoskoneisissa sattunut useamman kerran, ja hammaskehän kääntyessä riittävästi sisäkehään nähden, tunnistettu paikkatieto on pahasti pielessä, ja tällöin kipinä ja polttoaineen ruiskutushetki ovat pielessä.

                - Toimivalla anturoinnilla syytä pumpun hypyttämiselle ei pitäisi olla. Ecun tulee pyörimistieto tunnistaessaan aktivoida polttoainepumpun rele, ja pumpun näinollen käynnistyä.

                - Polttoainesuodattimen yhtäkkinen tukkeutuminen bensiinimoottorissa, ilman pakkasen vaikutusta, siten, että auto ensin toimii normaalisti, ja yhtäkkiä ei suostu edes käynnistymään, lienee yhtä epätodennäköistä kun lottovoitto. Jos auto on seissyt todella pitkän ajan, voi kukaties olla mahdollista, mikäli polttoaine on "geeliytynyt". Tällöin on kyllä ongelmia odotettavissa ainakin suuttimien kanssa.

                Tässäkohtaa on kysyttävä, miten vika ilmeni? Onko auto omistusaikanasi toiminut normaalisti, ja yhtenä päivänä vain kieltäytyi käynnistymästä?
                Last edited by Klasu-; 09-05-2017, 19:08.

                Comment

                • D//Power02
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 55
                  • Vaasa

                  Scmiedmannilt tilasin OE-laatuu vastaavan tunnistimen, suoraan vanhan paikalle.

                  Vika ilmeni sillai et se pari kertaa starttasi joskeenkin huonommin, ja kolmannella sit antautui.
                  -91 518i E34

                  Comment

                  • Klasu-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 546
                    • Helsinki

                    Hammaskehän paikan tarkastus seuraavaksi.

                    Sitten polttoainepaineen mittaus, moottori sammutettuna pumppu hypytettynä, noin 3 bar pitäisi löytyä.

                    Jos painetta löytyy, ei syy käyntiinlähtemättömyyteen ole bensapuolella.

                    Edit : eikös ton ikänen ole vielä jakohihnalla? Hihnan vaihtoväli tais olla tosi lyhyt näissä, millon viimeksi uusittu?
                    Last edited by Klasu-; 09-05-2017, 19:19.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      tupla
                      Last edited by peto2; 09-05-2017, 20:28.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by D//Power02 View Post
                        Scmiedmannilt tilasin OE-laatuu vastaavan tunnistimen, suoraan vanhan paikalle.

                        Vika ilmeni sillai et se pari kertaa starttasi joskeenkin huonommin, ja kolmannella sit antautui.
                        Schmiedmanin "Tuote on tarvike mutta OE- laatua" tarkoittaa käytännössä että palikka sopii paikalleen (useimmiten), kategoriaan sopii kaikki kiinalaisista lähtien.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Klasu-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 546
                          • Helsinki

                          Saman olen itse joutunut havaitsemaan.

                          Joskus ostin apusimpukan helan tuollatavalla schmiedmanilta. Yllätys oli suuri, mutta ei järin positiivinen, kun vanhan ulos prässättyäni uusi mennä lupsahti paikalleen ilman prässiä, ja jäi vielä yli milli väljääkin.

                          Palauttaessani epäsopivaa helaa tiskin takana työskentelevä henkilö totesi, että jaha, ei tarvita enempää ihmettelyä, ja nakkasi ojentamani helan laatikkoon, jossa samaisia oli useita kymmeniä :think

                          Comment

                          • D//Power02
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 55
                            • Vaasa

                            Kyllähän tuo on hihnalla, mutta ei ole vielä lähellekään ajettu sitä määrää.

                            Veikkaan tuota bensan painetta, silloin ku viimeksi lupasi nii se.pumpun ääni kuului selvästi, nyt on todella.vaimea surina. Ja edelleen se 20 litraa bensaa tankissa.
                            -91 518i E34

                            Comment

                            • Klasu-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 546
                              • Helsinki

                              Oletko varma polttoainemittarin näyttämästä, nyt kun kävi ilmi, että polttoainettakin on niukanlaisesti.

                              Bensapumpun ääni tosiaan muuttuu, kun se pylrii tyhjää, versus oikeasti pumppaa jotakin.

                              Jos nyt ei muuta, niin koita laittaa toiset 20l varakannuista sinne tankkiin, ja katso muuttuuko ääni.

                              Paineen mittaus on kuitenkin ihan ylivoimaisesti helpoin, varma tapa. Tai vaikka letkun irroitus, pätkä letkua tilalle, ja laskee vaikka auton viereen sijoitettuun astiaan polttoainetta. Oikein toimivasta pumpusta on vaikea erehtyä, letkun täydeltä tulee tavaraa.

                              Näissä tietysti kannattaa olla varuillaan, ja tehdä liitokset kunnolla, ettei polttoainetta pääse roiskuamaan hallitsemattomasti mihinkään.

                              Rupeaa olemaan muuttujia melko paljon jo näin netin yli tehtävän diagnoosin osalta. Töissä näkee valitettavan usein tapauksia, jossa asiakas miettii yhtä&toista puhelimessa, mutta auton saapuessa hinurilla kupletin juoni selkenee välittömästi.
                              Last edited by Klasu-; 09-05-2017, 20:49.

                              Comment

                              • D//Power02
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 55
                                • Vaasa

                                Tuossa on 80 litran tankki, joten 20 litraa on 1/4 tankkia. Pitänee testata tuo virtaus, otan.suoraa.pumpun juurelta sen, tosin.sillä eliminoin mahdollisen pa-suodattimen tukkeutumisen.
                                -91 518i E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎