Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2024
    • Mikkeli

    Originally posted by Zetz View Post
    koitin internettiä tutkia mutta en oikein löytänyt, liekkö väärät hakuehdot. elikkä mistä järkevin tilata virinokka m30b34 koneeseen, tarkoitus pitää vaparina tuo vehje. futurez:iltä saa enemin nokan mutta muita vaihtoehtoja kuulostelisin mielellään
    Originally posted by Klasu- View Post
    Omassa Schrick 284 ja ihan mukava muutos moottorin luonteessa isompien venttiilien ja kansitöiden kaverina.

    Aikalailla vastaa tehdaskuntoista 3-3,5krpm asti, jolloin tulee selkeä piristyminen. Alunperinhän teho kasvaa aikalailla lineaarisesti läpi alueen.

    Tyhjäkäynti tai käytettävyys ei mielestäni kärsinyt lainkaan, päästöt pitää katsurin katsoa sormien läpi. Co ja hc nousee yli rajojen etenkin tyhjäkäynnillä.
    Saa menemään rajoihin, kun säätää lambdan puitteissa just sinne 1,03 rajamaille, mutta käytettävyys kärsii.

    Kaveriksi ehdottomasti uudet keinuvivut ja keinuvipuakselit, mikäli yhtään väljää näissä.
    schrickiä itekkin voin suositella. siihen kaveriksi vielä säädettävä nokkapyörä, säädettävä moottorinohjaus (niin saa katsastuksesta läpi vaikka vähäpäästösenä) ja kansityöt ni rupee ole ihan ok. sit jos haluaa vielä hieman parantaa, niin pakosarja kannattaa vaihtaa. orkkis on aika ahdas.

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3233
      • Joensuu

      Originally posted by Heiska View Post
      schrickiä itekkin voin suositella. siihen kaveriksi vielä säädettävä nokkapyörä, säädettävä moottorinohjaus (niin saa katsastuksesta läpi vaikka vähäpäästösenä) ja kansityöt ni rupee ole ihan ok. sit jos haluaa vielä hieman parantaa, niin pakosarja kannattaa vaihtaa. orkkis on aika ahdas.
      kdfi tulee toimimaan ohjauksena, pakosarjaa koitan metsästää jostain, tuo dbilas 282 pyöri mielessä, kun noita tutkailin. onko schrikc:issä millainen nosto verrattuna tuodon dbilaskseen.
      Last edited by Zetz; 20-01-2017, 09:26.
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1296
        • Kajaani

        Käypikö tavallisen jousikellon tilalle tuo pikku obc? ei vaan taida näyttää ulkolämpötilaa
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2542
          • Kajaani

          Originally posted by Soininen View Post
          Käypikö tavallisen jousikellon tilalle tuo pikku obc? ei vaan taida näyttää ulkolämpötilaa
          Tuosta apuja.

          Edit: "The user should check the wiring loom into the back of the clock. If it has a 'bunch' of wires then your ok, if it contains only three wires (as is the case withe my E34) then it is not possible."
          Last edited by Roisto; 20-01-2017, 20:15. Reason: löytyhän se mitä muistelin
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4328
            • Turku

            Originally posted by Roisto View Post
            Tuosta apuja.

            Edit: "The user should check the wiring loom into the back of the clock. If it has a 'bunch' of wires then your ok, if it contains only three wires (as is the case withe my E34) then it is not possible."
            Mä ainakin vaihdoin omaani johtosarjan kojelautaan, jolla sain laitettua ison OBC:n ja hyvin toimii.

            Oiskohan faqissa tai jossain juttua noista.

            Tuolla oli noita mun tarinoita
            Last edited by jani73; 20-01-2017, 22:17.

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1296
              • Kajaani

              Originally posted by Roisto View Post
              Tuosta apuja.

              Edit: "The user should check the wiring loom into the back of the clock. If it has a 'bunch' of wires then your ok, if it contains only three wires (as is the case withe my E34) then it is not possible."
              Kuuleppa Rosvo...! otetaanko joku ilta auto tallille ja ihmtellään että mitä sille tekisi? Mullahan on yks iso obc varastossa eekolomenepaan...

              Originally posted by jani73 View Post
              Mä ainakin vaihdoin omaani johtosarjan kojelautaan, jolla sain laitettua ison OBC:n ja hyvin toimii.

              Oiskohan faqissa tai jossain juttua noista.

              Tuolla oli noita mun tarinoita
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....obc+e34&page=2
              Täytyypä tutkia tätä
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2542
                • Kajaani

                Originally posted by Soininen View Post
                Kuuleppa Rosvo...! otetaanko joku ilta auto tallille ja ihmtellään että mitä sille tekisi? Mullahan on yks iso obc varastossa eekolomenepaan...
                Näin se on tehtävä
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • Teep
                  Newbiemmer
                  • Dec 2016
                  • 7
                  • Lappeenranta

                  Terve! Tuli tuossa joulukuussa hommattua tuollainen 540ia. Yhteiselo sujuikin oiken mukavasti siihen asti kunnes lävähti Trans program tauluun. Vika ilmeni kun risteyksestä lähti, yritti ilmeisesti kakkosta laittaa silmään mutta ei onnistunut. Auto sammuksiin ja uudestaan tulille, kävin vaihteet läpi ja liikkuu kaikilla muilla paitsi tuolla pakko 2. Muutaman metrin liikkuu eteenpäin ja sitten loppuu meno. Osaisikohan joku valaista mikä vikana? Kuulavikaa olen myös miettinyt, voiko aiheuttaa tälläistä vaiko ainoastaan sitä pakin toimimattomuutta?

                  Comment

                  • Incarnated
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 450
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by B33MERZ View Post
                    Vuoden 90 e34:ssa akku tyhjentyny ja ovia ei saa auki sitten millään. Keskuslukituksella. Avainkikkaa kokeiltu ja sekä kuskin että apparin ovia renkutettu tässä nyt pari päivää - ei toimi. Kontti aukes kyllä ja suksiluukku löytyy, sitä kautta päästiin semmosella keppi naru virityksellä takaoven lukon nuppiin ja saatiin oikeen tukevasti se vielä nupin ympärille, mutta ei noussut nuppi vaikka kuinka työnsi, onko tossa joku systeemi että jos keskuslukitus päällä niin takaoven nupit eivät nouse ollenkaan? Mut joo vinkkejä kaivattais ku alkaa neuvot olee vähissä miten pääsis sisään. Saisko nokkapellin jotenkin auki että pääsis virtaa antamaan?

                    edit. noh faq:sta tuo konepellin avausohje löytyikin, katsotaan jos sais auki..
                    Jännä lisähuomio muuten vielä kun vajaa vuosi sitten keväällä kävi sama homma koska olin unohtanut parkit päälle, niin sain tolla avainkikalla ovet auki laakista.

                    On siellä takalukko, jos ovet on ns. tuplalukossa, ei taida nousta millään voimalla, koska se on muistaakseni aika jykevä mekaaninen klipu, vaikka muovia onkin.

                    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                    Comment

                    • D//Power02
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2014
                      • 55
                      • Vaasa

                      Olenkin joskus tainnut mainita tämän...

                      Eli omassa kolmenelkussa noin tunnin ajon jälkee matkamittarien lukemat häviää.

                      Kuva ropleemasta


                      Onko tuo korjattavissa vai pitääkö hankkia uusi?

                      Kottero on tietenki 91 518i
                      -91 518i E34

                      Comment

                      • Merkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 454
                        • Uusikaupunki

                        M50b25 moottorissa kierrokset seilaa +-200rpm jos pitää paikallaan kaasua samassa kohdassa (tyhjäkäynnillä ei seillaa) ja myös ajossa huomaa kun kulutusmittari tekee kokoajan pientä liikettä tasaisella tiellä..
                        Vuoden vanha lambda--> imm piuha irrotettu mutta silti seilas-->toisella nokan anturilla testattu, imusarjassa uudet tiivisteet, eikä muitakaan imuvuotoja..
                        Onko kellään vastaavia ongelmia?
                        Ainut mikä tulee mieleen on enää kaasuläpän asennontunnistin. Voiko se aiheuttaa nuo oireet? Anturin irrottamaalla kierrokset pätkii reilusti eli kyllä se jotenkin toimii..
                        e32 730i
                        e34 m5
                        e34 525i

                        Comment

                        • >bemari<
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 239
                          • P-karjala

                          Kuin pitkälle (jos ollenkaan) m50b20 vanos voi säätää itestään sytkää ylipaineella pelkillä naku antureilla?

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by >bemari< View Post
                            Kuin pitkälle (jos ollenkaan) m50b20 vanos voi säätää itestään sytkää ylipaineella pelkillä naku antureilla?
                            Ei se oikein vakiona ymmärrä ylipaineesta juuri mitään.

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Joskus aikasemmin täältä kyselin värikoodin selvittämisestä ja nyt kun vein tuon e46:sen autokeskukselle bägin vaihtoon niin samalla pyysin kurkkaamaan tuon. Sama homma, kuin kaikilla vin decodereilla eli antaa vain tuon 490 numeron/sonderlack mikä tarkoittaa individual väriä. Saako tota jostain selvitettyä vai pitääkö vaan tyytyä siihen, että se on joku individual punanen? VIN loppuosa BE58909, jos joku osaa sen jostain tonkia.
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • susi_ihminen
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 62
                                • Janakkala

                                Mistä Vetoniveliä?

                                ....KL-Varaosat näköjään myy tarvikkeena(tässä setissä mukana myös pellit ja palkeet), Ebaysta ilmeisesti alkuperäisiä? pelkkiä niveliä hinta 200+ taalaa. Marmorilta en oo kyselly. Luultavasti sieltäkin saa mutta hintaa en uskalla arvailla.
                                Last edited by susi_ihminen; 20-02-2017, 22:24. Reason: vastailen itselleni.
                                Wannabiemmer
                                ---------------------------
                                E53 X5 3.0d -04
                                E87 130i -05
                                E34 520i -91 M30B34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎