Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E39-530A
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Mikä olisi toimiva konsti saada (sedanin) kaatuvan takapenkin vyö pois jumista? Se oli kaiketi mennyt siinä yhteydessä, kun olen viimeksi kaatanut penkkiä akun johdon irroituksen yhteydessä. Nyt se on lukossa eikä tule ollenkaan ulospäin. Onnistuin jopa tempomaan sitä niin paljon, että penkkiä ei saa edes ylös asti. Vyön irrotus alhaalta irrottamalla voi olla vähän "haastavaa". Taisi olla niin, että kun paukutin penkkiä normiasentoon, niin se oranssi tappi pysyi alhaalla eikä noussut ylös, vaikka vetelin kippikahvasta ym.
    Olisiko tähän mitään? Ilmeisesti asentotunnistin voisi pistää vastaan. Penkkiä ei saa enää ylös, vaan vyö on täysin tiltissä. Onko tähän enää mitään muuta keinoa kuin sakset ja uusi vyö?

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    M60B30 moottorin öljyntilavuus?

    Molemmat M60B30 ja M60B40 7,5 litraa.

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    M60B30 moottorin öljyntilavuus?

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    M50B20 vm 1991 heitti tällaisen vikakoodin:

    73 Nopeusimpulssi: väärä signaali / ei signaalia

    Testerinä Bosch Esitronic. Viittaakos tuo nyt kampuran vai nokan anturiin?
    ei kumpaankaan :think toimiiko sulla nopeusmittari? meinaan vaan on nopeusmittarin koodi tuo

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Takavyö jumissa

    Mikä olisi toimiva konsti saada (sedanin) kaatuvan takapenkin vyö pois jumista? Se oli kaiketi mennyt siinä yhteydessä, kun olen viimeksi kaatanut penkkiä akun johdon irroituksen yhteydessä. Nyt se on lukossa eikä tule ollenkaan ulospäin. Onnistuin jopa tempomaan sitä niin paljon, että penkkiä ei saa edes ylös asti. Vyön irrotus alhaalta irrottamalla voi olla vähän "haastavaa". Taisi olla niin, että kun paukutin penkkiä normiasentoon, niin se oranssi tappi pysyi alhaalla eikä noussut ylös, vaikka vetelin kippikahvasta ym.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Oliskos hyviä ideoita seuraavaan: sisävalot ja etummainen 12v pistoke pimeänä. Aiemmin takapenkin alla olevista sulakkeista yksi 30a sulake suli aina köntiksi aina kun sen vaihtoi, mutta ei siis palanut(tällöin kaikki toimi). Viime talven projektointien jälkeen sama sulake paloi pari kertaa, jolloin sisävalot ei pelannut(12v pistookkeesta en ole varma). Nyt ei sulake ole enää palanut eikä sulanut, mutta ei kyllä pelaa sisävalotkaan Onko tuolla takapenkin alla joku sulake joka liittyy töötin toimintaan? Sekin on mykkänä ja konehuoneesta sen sulake ehjä. Oik. etuoven keskuslukon moottori ilmeisesti rikki, kun avaa mut ei mene lukkoon. Tällä tuskin mitään yhteistä sisävalojen ym kanssa(moottori on jo hankintalistalla)?
    Ja kyseessä siis 6/89 valmistettu 535i.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    M50B20 vm 1991 heitti tällaisen vikakoodin:

    73 Nopeusimpulssi: väärä signaali / ei signaalia

    Testerinä Bosch Esitronic. Viittaakos tuo nyt kampuran vai nokan anturiin?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    M50b25nv, onko vakio eculla varustettuun mitään järkeä vaihtaa pakonokaksi imunokkaa ja kellolla ajoittaa molemmat nokat, meneekö johonkin vikatilaan jos imunokka ei ole kohdallaan vertaa vaikka siihen asentoon mitä se vakiona on? Ja mitä ne nokat alunperin on auki @ykk

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ne sinun palikat ovat rikki tai lokarin reikä kasvanut korroosion johdosta jos eivät pysy paikoillaan.
    Hmm. Lokarit ovat kyllä tarvikkeet ja reiät olivat vielä ihan nätit neliskanttiset eikä näkynyt ruostetta. Voihan olla, että reikä ei niissä ole "ihan justiinsa", mutta joku ne oli sinne (maalaamossa) saanut. No, haen joka tapauksessa uudet, jos niitä nyt sattuisi Laakkoselta saamaan ja ihmettelen. Vähänhän nuo ovat nyt löysät, vaikka vilkuissa onkin se jousisysteemin tapainen. Kiitokset ohjeista.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Millä sen saa pysymään paikallaan? Ne vanhat taisivat olla juuri tuollaiset ja se tahma tarkemmin ajatellen ruostesuojamassaa. Ne olivat siis tuollaiset neliskanttiset pienet palat. Sormi toki menee sinne pellin taakse, kun vilkku on tieltä pois, mutta kun vilkku on paikallaan ja ruuvi pitäisi saada ruuvattua siitä läpi. Mitä yksinkertaista asiaa en nyt tajua?
    Ne sinun palikat ovat rikki tai lokarin reikä kasvanut korroosion johdosta jos eivät pysy paikoillaan.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Ei siihen liimaa tarvita. Siinä taitaa olla muovinen laajeneva mutteri, kuten linkissä kerrottiin. Se mutteri pitää kyllä itse itsensä paikallaan.
    Millä sen saa pysymään paikallaan? Ne vanhat taisivat olla juuri tuollaiset ja se tahma tarkemmin ajatellen ruostesuojamassaa. Ne olivat siis tuollaiset neliskanttiset pienet palat. Sormi toki menee sinne pellin taakse, kun vilkku on tieltä pois, mutta kun vilkku on paikallaan ja ruuvi pitäisi saada ruuvattua siitä läpi. Mitä yksinkertaista asiaa en nyt tajua?

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Onko olemassa joku OEM-osa, jolla sivuvilkkujen ruuvit tulevat kiinni? Kun vaihdoin niihin polltimot, niin ruuveja pois otettaessa siellä oli jotkut kikkareet jollain tahmalla kiinni ja ne putosivat sisälokarin uumeniin. Ruuvithan pyörii siten tyhjää. Vai tuleeko sinne joku kyläsepän patentti?:think

    EDIT: On siihen näköjään Realoem:n mukaan osa 63131378066
    Tuo siis tulee jollain liimalla ilmeisesti kiinni.
    Ei siihen liimaa tarvita. Siinä taitaa olla muovinen laajeneva mutteri, kuten linkissä kerrottiin. Se mutteri pitää kyllä itse itsensä paikallaan.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Haisunäätä jatkaa edelleen. Vaihdoin toisen etuvastuksen ja taas ajoin 2km ja alko haisemaan. Eilen ajoin ilman etuvastusta 20km eikä haissu yhtään. Onko siellä nyt sitte edelleen vaan jotain paskaa vaikka sitä on putsattu kolmeen kertaan vai mikä saatana sen ongelma on?
    On siellä pakko olla jotain ryönää vielä.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Sivuvilkkujen ruuvien kiinnitys

    Onko olemassa joku OEM-osa, jolla sivuvilkkujen ruuvit tulevat kiinni? Kun vaihdoin niihin polltimot, niin ruuveja pois otettaessa siellä oli jotkut kikkareet jollain tahmalla kiinni ja ne putosivat sisälokarin uumeniin. Ruuvithan pyörii siten tyhjää. Vai tuleeko sinne joku kyläsepän patentti?:think

    EDIT: On siihen näköjään Realoem:n mukaan osa 63131378066
    Tuo siis tulee jollain liimalla ilmeisesti kiinni.
    Last edited by E39-530A; 26-08-2018, 17:42. Reason: OEM-osa löytyy...

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Haisunäätä jatkaa edelleen. Vaihdoin toisen etuvastuksen ja taas ajoin 2km ja alko haisemaan. Eilen ajoin ilman etuvastusta 20km eikä haissu yhtään. Onko siellä nyt sitte edelleen vaan jotain paskaa vaikka sitä on putsattu kolmeen kertaan vai mikä saatana sen ongelma on?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎