E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MPV
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Tyhmä kysymys: Mistä mittariston kulutusmittari ottaa lukemansa? Onko jossakin anturi, joka mittaa polttoaineen virtausta, vai onko se jokin ecun laskema summittainen arvo?

    Rupesin miettimään tätä kun yritän pähkäillä että saako mun M50B20 välilämpöisenä liikaa vai liian vähän bensaa, kun oireet on aivan kuin se saisi liian vähän polttoainetta, vaikka kulutusmittari huutaa hoosiannaa. Toisin sanoen voiko kulutusmittari näyttää perunoita, jos vaikkapa bensapumppu on vähän väsähtänyt eikä polttoainetta vain tule tarpeeksi, ja moottori joutuu sen vuoksi ponnistelemaan normaalia enemmän.

    Eculta se kulutustieto tulee. Laskee muistaakseni suutinten aukioloajan perusteella suhteessa muihin määreisiin. En yhtäkkiä löytänyt sitä dokumenttia, jossa tuon toiminta selostetaan, mutta samalla tavalla se on toiminut jo E28:kin.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Tyhmä kysymys: Mistä mittariston kulutusmittari ottaa lukemansa? Onko jossakin anturi, joka mittaa polttoaineen virtausta, vai onko se jokin ecun laskema summittainen arvo?

    Rupesin miettimään tätä kun yritän pähkäillä että saako mun M50B20 välilämpöisenä liikaa vai liian vähän bensaa, kun oireet on aivan kuin se saisi liian vähän polttoainetta, vaikka kulutusmittari huutaa hoosiannaa. Toisin sanoen voiko kulutusmittari näyttää perunoita, jos vaikkapa bensapumppu on vähän väsähtänyt eikä polttoainetta vain tule tarpeeksi, ja moottori joutuu sen vuoksi ponnistelemaan normaalia enemmän.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Morriz View Post
    Mulla ei sammu tuo ihkan ropelli 🤔

    Olikohan 16min mitä kestää että se sammuu. Lähtee taas pyörimään kun avaat oven.

    Leave a comment:


  • Morriz
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Joku vois lainata ehjää mittaristoo, ni sais rajattua sen pois..
    Mulla ei sammu tuo ihkan ropelli 🤔

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Jesse93 View Post
    Ropelli sammuu kyllä. Testailtu irrotella myös ihkan johdot sekä kongi ja edelleen ainoa joka vaikuttaa tähänmennessä on mittaristo. Ehdotuksia?

    Ikkunoihin liimattu muuten jotain varashälyttimeen viittaavia tarroja mutta vaikka toiminnassa olisi niin tuskin mittariston irrottaminen siihen vaikuttaisi?
    Joku vois lainata ehjää mittaristoo, ni sais rajattua sen pois..

    Leave a comment:


  • hegemon80
    replied
    Muistaakseni siihen keltaiseen mittariston liittimeen tulee kolme tai neljä johtoa kojelaudan keskeltä tai apparinpuolelta. Mulla oli pari johtoa ainakin ottanut kipeetä sillä tavalla et vois aiheuttaa jokinmoisen oikkarin.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Voihan toi olla niinkin, että varsinainen vika ei ole mittariston päässä vaan piiri sopivasti katkee kun ottaa mittariston irti:think.
    Originally posted by -Markus- View Post
    Sammuuko IHKA:n propeli?
    Ropelli sammuu kyllä. Testailtu irrotella myös ihkan johdot sekä kongi ja edelleen ainoa joka vaikuttaa tähänmennessä on mittaristo. Ehdotuksia?

    Ikkunoihin liimattu muuten jotain varashälyttimeen viittaavia tarroja mutta vaikka toiminnassa olisi niin tuskin mittariston irrottaminen siihen vaikuttaisi?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by ///Marko View Post
    Löytyykö Style 5 -vanteiden keskilätkiin mistään uusia BMW-merkkejä?
    Ebay, marmori, kl-varaosat jne

    Leave a comment:


  • ///Marko
    replied
    Löytyykö Style 5 -vanteiden keskilätkiin mistään uusia BMW-merkkejä?

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    M20 kova vauhtipyörä, e21 323i painelaakeri tai työsylinterin tappiin hieman jatkoa.


    EDIT: lisäksi sorvaa vauhtipyörää tai sipaisee hieman öljypohjasta pois.
    Kiitos mutta ei jatkoon, liian työläs. Minulla oikeastaan tavoitteena vain kustannustehokkuus tässä vrt. 2massa, ei tarttis edes paketin keventyä kun ei tämä mikään racecar ole kuitenkaan.

    Noh, täytyy tutkailla osanumeroita ja räjäytyskuvia kun kerkiää. 325 e36 toimii hyvästi 320i kytkinpaketilla ja vauhtiksella ainakin.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    jossain siellä 600-800rpm nurkilla se pitäis kylmänäkin olla. Imusysteemissä vuotoa tai tyhjäkäyntisäädin riki?

    Minkäsmoisilla palikoilla manuaali 525i m50 yksimassavauhtipyörään? Varmaan joku on laittanut?

    520i/ 320i e36 osat, sopiikohan sellaiset?

    Tai rikkinäinen kaasuläpän asentotunnistin, hemulle löytyy uudehko imuputki, tyhjäkäyntimoottori ja ehkä jopa tunnistinkin.


    M20 kova vauhtipyörä, e21 323i painelaakeri tai työsylinterin tappiin hieman jatkoa.


    EDIT: lisäksi sorvaa vauhtipyörää tai sipaisee hieman öljypohjasta pois.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    jossain siellä 600-800rpm nurkilla se pitäis kylmänäkin olla. Imusysteemissä vuotoa tai tyhjäkäyntisäädin riki?

    Minkäsmoisilla palikoilla manuaali 525i m50 yksimassavauhtipyörään? Varmaan joku on laittanut?

    520i/ 320i e36 osat, sopiikohan sellaiset?

    Leave a comment:


  • Hemu`s
    replied
    Mikä mahtaa olla kylmänä normaali tyhjäkäynti m50 koneessa?Itellä huitelee yli 2000.Ja melko usein hetken humpailee yli 2000-1500kier/min?

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Löytyi niitä kuvia tuommoisesta lokerostakin, johon viittasin, kuten tässä ketjussa:

    Missään ei tällekään lue BMW varaosanumeroa, joten tuskin on BMW alkuperäisvaruste, vaikka mallikohtaisesti olisikin valmistettu.
    Samaa itsekin luulen että ei ns. oem ole, sillä mitään osanumeroita eikä bemarin logoja kyseisestä kapistuksesta löydy (itsellä siis tuollainen). Liekkö missä sitten myyty lisävarusteena:think

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Sammuuko IHKA:n propeli?

    Leave a comment:

Working...
X