Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jani73
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Lämpöanturilta, lämpömittarin ensimmäisellä viivalla alkaa käyttää lambdaa, näin ainakin Motronicissa.
    Kun kone alkaa lämmetä, niin siinä jossain sinisen alueen puolivälissä tulee yleensä pieni tehopotku, ei iso, mutta sellainen että jotain tapahtuu. En tiedä mihin liittyy, ei välttämättä lambdaan. Tämä vain tällainen huomio.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Missä vaiheessa M50B20-koneessa lambda alkaa toimia? Heti, vaiko sitten kun moottori on lämmennyt tarpeeksi? Jos lämpötila on rajana niin mistä ecu saa tämän tiedon, moottorin lämpöanturilta vaiko lambdasta itsestään?
    Kuten todettua, lambdasäätö ei lähde aivan heti toimimaan vaan ehkä 1-2min päästä käynnistyksestä riippuen siitä kuinka kylmästä lähdetään.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Missä vaiheessa M50B20-koneessa lambda alkaa toimia? Heti, vaiko sitten kun moottori on lämmennyt tarpeeksi? Jos lämpötila on rajana niin mistä ecu saa tämän tiedon, moottorin lämpöanturilta vaiko lambdasta itsestään?

    Lämpöanturilta, lämpömittarin ensimmäisellä viivalla alkaa käyttää lambdaa, näin ainakin Motronicissa.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Missä vaiheessa M50B20-koneessa lambda alkaa toimia? Heti, vaiko sitten kun moottori on lämmennyt tarpeeksi? Jos lämpötila on rajana niin mistä ecu saa tämän tiedon, moottorin lämpöanturilta vaiko lambdasta itsestään?

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Kuinka pitkä toi 5hp30 laatikko on, m60b40 koneena jos sillä merkitystä? :think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by aplari View Post
    Pitääpi seuraavaksi vaihtaa se asento tunnistin, useamman kerran mitannut ja mittaus arvo vaihtelee 510-550 välillä päivästä riippuen, vaikka onkin noissa raja-arvoissa
    Tuo arvo vain ei kerro kuin että yhteys ei ole täysin poikki.

    Pitäisi tutkia oskilloskoopilla.

    Leave a comment:


  • aplari
    replied
    Pitääpi seuraavaksi vaihtaa se asento tunnistin, useamman kerran mitannut ja mittaus arvo vaihtelee 510-550 välillä päivästä riippuen, vaikka onkin noissa raja-arvoissa

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by aplari View Post
    Tähän lisäystä, vika edelleen päällä, kylmänä käyntii laittaessa haisee bensa runsaasti ja hävittää pyttyä hetken kuhan lämpiää ja nykäisee satunnaisesti ajellessa, lisähuoltona tehty kansiremppa, nokka, nostajat, kaikki tiivisteet, eri ecu laatikkolla ja ilmamassamittarilla kokeiltu, ei vaikutusta, eri virranjakan kantta kokeiltu, tulppia, kaasuläpän asentoanturi,moottorinlämpötila anturi vaihdettu. Eikai tohon jää enää muutakun nuo bochin suuttimet on vialliset tai sitten bensapaineensäädin?. :think
    Tuo satunnainen nykiminen ajaessa voisi viitata mielestäni vialliseen kampiakselin asentotunnariin. Vaikka arvot onkin ok niin mielestäni silti niissä on saattanut olla ongelmia:think

    Originally posted by jj5 View Post
    Noihin pakoputken kannatinkumeihin. Muistelen että orkkiksissa ois jonkinsortin "kangas"/vahvike siellä kumin sisällä mikä ainakin halvimmissa tarvikkeissa puuttuu. Varmaan kumin laadussakin on eroa. Jotain parempilaatuista vaan sinne, en muista nyt tähän hätään mistä tai minkä merkkistä itse olen ostanut. Motonetistä tuli just sellaisia mitkä kesti pari kuukautta.
    Mulla kun oli ongelma päällä niin myös ne alkuperäiset missä on kangasvahvike meni noin puolen vuoden sisällä poikki

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Minkä ikäisissä tai millä ominaisuuksilla varustetuissa E34:ssä kuuluu olla raittari? Ilmastoiduissahan on käsittääkseni aina, mutta onko joku vuosimalli mistä ylöspäin semmoinen on aina, olipa ilmastointia tai ei?
    Originally posted by Haju69 View Post
    Ei ole aina ilmastoidussakaan. Itsellä oli - 90 manuaali ilmastoitu ilman raitisilmasuodatinta.

    Ex-ilmastoinnillisessa -91:ssä oli jo raitisilmansuodatin.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Kellään tiedossa e34 540 6gang kardaanin pituutta?, real oem ei osannu kertoa:think

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Noihin pakoputken kannatinkumeihin. Muistelen että orkkiksissa ois jonkinsortin "kangas"/vahvike siellä kumin sisällä mikä ainakin halvimmissa tarvikkeissa puuttuu. Varmaan kumin laadussakin on eroa. Jotain parempilaatuista vaan sinne, en muista nyt tähän hätään mistä tai minkä merkkistä itse olen ostanut. Motonetistä tuli just sellaisia mitkä kesti pari kuukautta.

    Leave a comment:


  • aplari
    replied
    Originally posted by aplari View Post
    Ongelmana hajoavat pakoputken kannatinkumit, schmiedmanin tekeleet ja motonetin kumit tahtoo hajota alle vuoteen/10tkm, onko porukka käyttänyt minkä valmistajan kumeja mitkä kestäis pidempään kuin vuoden? Nyt keväällä laitetut motonetin kannatinkumit, keskimmäiset jo hävinneet ja taaemmat takapöntön kumit on hajoamispisteessä :think.

    Toisena vikana m30b34 satunnainen yhden pytyn häviäminen pelistä kylmällä koneella ja satunnainen nykiminen kevyellä pintakaasulla, vaihdettua osaa tähän mennessä: Tulpajohdot, tulpat, puola,lambda, virranajakan kansi ja pyöriä,ilman+bensansuodatin, venttiilit säädetty,kaikki imuletkut vaihdettu ja tarkastettu, uudet suuttimet (bosch ev14 214cc), ecun lämpöanturi ja kamp asentotunnistin mitattu ja ok, päästötestistäkin meni heittämällä läpi ilman kierrättelyä ja polkemista, vetää hyvin alhaalta, mutta tuntuu että kangertelee 4.5 tonnin jälkeen rajottajalle asti satunnaisesti.
    Tähän lisäystä, vika edelleen päällä, kylmänä käyntii laittaessa haisee bensa runsaasti ja hävittää pyttyä hetken kuhan lämpiää ja nykäisee satunnaisesti ajellessa, lisähuoltona tehty kansiremppa, nokka, nostajat, kaikki tiivisteet, eri ecu laatikkolla ja ilmamassamittarilla kokeiltu, ei vaikutusta, eri virranjakan kantta kokeiltu, tulppia, kaasuläpän asentoanturi,moottorinlämpötila anturi vaihdettu. Eikai tohon jää enää muutakun nuo bochin suuttimet on vialliset tai sitten bensapaineensäädin?. :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Minkä ikäisissä tai millä ominaisuuksilla varustetuissa E34:ssä kuuluu olla raittari? Ilmastoiduissahan on käsittääkseni aina, mutta onko joku vuosimalli mistä ylöspäin semmoinen on aina, olipa ilmastointia tai ei?
    Ei ole aina ilmastoidussakaan. Itsellä oli - 90 manuaali ilmastoitu ilman raitisilmasuodatinta.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Minkä ikäisissä tai millä ominaisuuksilla varustetuissa E34:ssä kuuluu olla raittari? Ilmastoiduissahan on käsittääkseni aina, mutta onko joku vuosimalli mistä ylöspäin semmoinen on aina, olipa ilmastointia tai ei?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    ”520i

    The 520i was built throughout the E34 production, with two very different L6 engines: From the start of the production in late 1987 up through May 1990, a single overhead cam M20B25 L6-engine with 12 valves was used. This engine was also already familiar from other BMW cars, such as the E28 and the E30. Generating 129 horsepower, it was barely changed for the E34.

    In June 1990 (1991MY), this engine was replaced by the double overhead cam M50B25 engine with 24 valves, raising power to 150 horsepower. Also, fuel economy improved by ten percent, and a change from a timing belt to a timing chain improved reliability. A further revision of the 520i engine took place in September 1992, when VANOS was added to the M50 engine, which was henceforth designated the M50TU.”

    https://bmwguide.net/bmw-e34-history...aracteristics/
    Virheitä..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎