voisikohan päätellä, että jos jarrut puoltaa ja täristää 85-110 km/h niin alatukivarsien tai reatiotankojen puslissa vika?
Toisaalta hiukan auto tärisee tyhjäkäynnillä joten se voisi viitata laatikon tukikumien kuluneisuuten.?
Tyhmä kysymys vielä: pyöriikö kardaani jos vauhdissa heittää vapaalle?
E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
Originally posted by RaputurkkiLisää väliaikatietoja tärinän poistamisesta: Autoon nyt vaihdettu eteen alatukivarret ja tukitangot, sekä tehty nelipyöräsuuntaus.
Tulos: Tärinä väheni pikkuisen, mutta on silti huomattavaa. Itse alan olemaan sitä mieltä, että tärinä ei ole edestä kotoisin, vaan jostakin takaa. Takaa on vaihdettu puslat n. vuosi sitten, joten nyt täytyy taas tutkia olisko takana väljää jossakin. Pistän infoa taas kun asia etenee. Toivottavasti tästä on jollekin muullekin jotain apua.
Leave a comment:
-
-
Mitä itse omasta kokemuksesta olen huomannut niin etupään ongelmat tuntuu enemmän ratissa ja takapään onegelmat enemmän perseessä. Loogista... :P
Leave a comment:
-
-
veikkaan kyllä etupään reaktiotankoja, eli pitkittäis-suuntaan tukevat isot tukivarret (vastaavat kuin alatukivarret) Toisessa päässä pallonivel ja toisessa päässä nyrkin kokoinen pusla. Kokeile laittaa käsi molempien päälle ja käske kaverin potkia/töniä rengasta taaksepäin, välys tuntuu heti (jos sitä on). Ilmoita oliko välystä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RaputurkkiLisää väliaikatietoja tärinän poistamisesta: Autoon nyt vaihdettu eteen alatukivarret ja tukitangot, sekä tehty nelipyöräsuuntaus.
Tulos: Tärinä väheni pikkuisen, mutta on silti huomattavaa. Itse alan olemaan sitä mieltä, että tärinä ei ole edestä kotoisin, vaan jostakin takaa. Takaa on vaihdettu puslat n. vuosi sitten, joten nyt täytyy taas tutkia olisko takana väljää jossakin. Pistän infoa taas kun asia etenee. Toivottavasti tästä on jollekin muullekin jotain apua.
Eikös olisi helpompaa nostaa peräpää ilmaan ja tärinän aiheuttava nopeus kehiin. Selviää ainakin tuleeko edestä vai takaa. Ite syksyllä kokeilin ja koko autonosturi tärisi mukana.
Leave a comment:
-
-
Onko löytyny mitään keinoa vielä..on nimittäin itellä sama ongelma 90-105km/h vauhissa..sitten +140km/h alkaa pieni vapina myös
Leave a comment:
-
-
vanhan bemun herkkä etupää
Ei hirveesti leveistä vanteista ja halvoista renkaista innostu,millilleen tasapainottamalla saa kohtuullisisa tuloksia aikaan.BMW insinööri on tarkoin mitannut ja valinnut millä ET:llä ja millä rengaskoolla/merkillä ajo on mukavinta,siksi voi olla varma että kun ottaa alkuperäiset vanteet/renkaat ei mystisiä ongelmia juuri esiinny,sopivan näköisiä pitäs löytyä uudemmista mallisarjoista.Oma autoni kulki ennen upeasti ja suoraan ilman tärinöitä huippuihin 255km/h asti BMW vanteilla/renkailla,sitten alle sporttisempaa ja saman kokoista mutta eri ET:llä ja kummallisa vikoja on ollut,ja halvat renkaat veteli.Nyt muutaman osan vaidolla kyyti taas upeaa mutta kauaa ei varmaan kestä kun seuraava pulsa on väljä.Etupään tärinä johtuu useimmin renkaiden epätasapainosta tai laahavasta jarrusta,itselläni vasen etujarru saa välillä aikaan melkoiset tärinät kun ei palaudu loppuun asti,helppo todeta pienen ajelun jälkeen jos toinen vanne on kuumempi.
Kump
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 525iiäxäEhkä tyhmä kysymys, mutta ovatko renkaat varmasti kunnossa ? Tasapainotuksessa ei välttämättä näy runkovika tai jos rengas ei ole pyöreä.
Itseltäni lähti takapään tutinat huitsmäkeen kun tutkittiin renkaat vähän tarkemmin. Runko oli sökö ja rengas ei ollut pyöreä, kulutti jo rätitkin näkyviin yhdestä kohtaa.
Leave a comment:
-
-
Entä jos vikaa ei ole missään vaan joku pultti on jäänyt löysälle? Kardaaniakselin lumilaippa vaihteiston päässä aiheuttaa tuollaista jos 1 pulteista on löysällä.
Kardaanihan resonoi nopeuden mukaan. Vaihdekepin heiluminen viittaa kardaaniin / vetolaitteistoon. Onko kardaani asennettu oikein, neuvoja toisissa topikeissa? Vaikka kaikki puslat olisivat väljiä eivät ne sinällään täristä, tärinä johtuu aina epätasapainossa olevasta liikkuvasta massasta.
Leave a comment:
-
-
Lisää väliaikatietoja tärinän poistamisesta: Autoon nyt vaihdettu eteen alatukivarret ja tukitangot, sekä tehty nelipyöräsuuntaus.
Leave a comment:
-
-
Ehkä tyhmä kysymys, mutta ovatko renkaat varmasti kunnossa ? Tasapainotuksessa ei välttämättä näy runkovika tai jos rengas ei ole pyöreä.
Itseltäni lähti takapään tutinat huitsmäkeen kun tutkittiin renkaat vähän tarkemmin. Runko oli sökö ja rengas ei ollut pyöreä, kulutti jo rätitkin näkyviin yhdestä kohtaa.
Leave a comment:
-
-
Mulla oli sama ongelma omassani. Vaihdoin koiranluut -> tärinä paheni. Sen jälkeen vaihdoin vinon(?) tukivarren puslineen, ja tärinä lakkasi heti. Tosin nyt tärinä tuli takaisin, eli vielä pitää jonkun tukivarren pusla vaihtaa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by RaputurkkiNiin joo, en omien kokemusten perusteella hirveästi suosittele vaihtamaan koiranluita itse, mikäli vaivannäkö vituttaa. Mun autossa ne oli jämähtäneet aika perkeleen pahasti kiinni, eikä niiden muttereiden pyörityksestä meinannu tulla mitään.
Sitten kun ne mutterit lähti pyörimään, ni ruuvista meni jengat. Tuloksena oli se, että jouduin sahaamaan rautasahalla ruuvit molemmilta puolilta poikki. Ei muuten ollu ihan helppo paikka sahailla niitä ruuveja. Aika ahdasta oli, etenkin se koiranluun yläpään ruuvi. Että tällästä mulla.
Leave a comment:
-
-
Ihan tällainen pikku kysymys, onko vanteissa sovitinrenkaat? Minulla ainakin E34:ssä nuo sovitinrenkaat aiheutti aivan älyttömät tärinät (juuri 80-90 km/h), ennen kuin vahdoin ne uusiin!
Leave a comment:
-
Leave a comment: