E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
Originally posted by RaputurkkiJoo, täytyy kysellä. Alessiot on alla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HöröTukilaakeri hajoo kyllä ennemmin kuin ristinivel, semmoinen kumilärpäke kun on. Eli ääni tukilaakerille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BenzinoKardaanin ristinivel löystyy ja alkaa falskaamaan.. Voi myös rikkoa tukilaakerin liikeellään... Rättinivel harvemmin syynä kardaanipohjaiseen täristykseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LakesonJos jytkii ainoastaan veto päällä, niin veikkaisin kardaanin tukilaakeria tai vaihdelaatikon perästä löytyvää rättiniveltä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by LakesonJos jytkii ainoastaan veto päällä, niin veikkaisin kardaanin tukilaakeria tai vaihdelaatikon perästä löytyvää rättiniveltä.
edit: äsken välähti mieleen et toi rättinivel on pari kk sit vaihteistoremontin yhteydes jo vaihdettu, joten oletettavasti ei olis sit se.Last edited by kosti; 01-10-2005, 15:09.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kostiLainaan topiccia..eli oli autossa viime viikolla jossain vaiheessa alkanut huomata tärinää vaihdekepissä kiihdyttäessä ykkösellä. Ei kuitenkaa mitään dramaattista joten unohdin asian. Nyt tänään homma kusi sitten kunnolla ku tuohon tuli n. 40km/h kohdalle aivan jumalaton jyskytys. Tuntuis olevan keski-takapäässä autoa. Ei ole edes tärinää vaan todellakin jyskyttää oikein.
mikäs näistä ratkaisuista tähän purisi? reaktiotangot, puslat or what?
Leave a comment:
-
-
Lainaan topiccia..eli oli autossa viime viikolla jossain vaiheessa alkanut huomata tärinää vaihdekepissä kiihdyttäessä ykkösellä. Ei kuitenkaa mitään dramaattista joten unohdin asian. Nyt tänään homma kusi sitten kunnolla ku tuohon tuli n. 40km/h kohdalle aivan jumalaton jyskytys. Tuntuis olevan keski-takapäässä autoa. Ei ole edes tärinää vaan todellakin jyskyttää oikein.
mikäs näistä ratkaisuista tähän purisi? reaktiotangot, puslat or what?
Leave a comment:
-
-
täristäminen loppu
renkaiden huolellinen ja kunnollinen tasapainoitus autto mun ongelmaan onneks..tosin auto oottaa nyt uusia iskareita ja jousia
Leave a comment:
-
-
Jep. Kyllä se tärinä kardaanista tulee. Tai sitten noista takapyöränlaakereista.
Vai onko noi 500-sarjan bemarit tärissy uutenakin jos jollain huono vanne/rengasvalinta???
Leave a comment:
-
-
vanteet siis bmw alkuperäiset 15" hunajakennot, jotka ei tarvii soviterenkaita - ovat "riittävän tiukka" sovitteiset.
Lisäksi siis kokeilin perä ylhäällä pukkien päällä "ajaa" renkain ja ilman niitä - siis pelkillä navoilla. Tulos oli täsmälleen sama eli tärinä kuului/tuntui D-vaihteella suurinpiirtein samoilla kierrosalueilla.
Leave a comment:
-
-
Siis oletteko ajanu vanteilla joissa on väärän kokoinen keskireikä?
Leave a comment:
-
-
ja vanteet oli aez simas extreme ja leeveet ku mitkä...korjaantu sovitteilla.
Leave a comment:
-
-
tätä mieltä minäkin olin alusta asti että soviterenkaat itsellä oli nimittäin samavika..
Leave a comment:
-
-
Täristää..... ei täristä.... täristää, joopa joo. Auto 540/E34 hankkiessani huomattava tärinä/resonointi alkaen vauhdista 50-60 km/h, joka "häipyi" yli 140 vauhdissa! Selvä diagnoosi.... kardaanin tukikumi/laakeri joka vaihdettiin ja samalla tarkistettiin molemmat liittymis"palikat" kardaanin päistä, jotka todettiin ehjiksi.
Tärinä korjaantui lähestulkoon, paitsi vauhtia 55-70 välillä, ohjaamoon kuuluu helposti havaittava matalataajuinen tärinä/hurina. Renkaista/vanteista tuo ei johtune, koska rattiin ei havaittavissa minkäänlaista vapinaa - eikä "takapuolituntuma" kerro takarattaistakaan sen tulevan. Koska auto on muutoin tosi hiljainen ja kulkee tasaisesti, tuo häiriö on kiusallinen. Mystiseksi asian tekee se että tuo "vika" tuntuu joillakin ajokerroilla poistuvan kokonaan?
Alustan kaikki liikkuvat osat on tarkistettu, eikä varmuuden vuoksi olla vaihdettu kuin etuvakaajan pystytangot (koiranluut).
Renkaita/vanteita on kokeiltu vaihtamalla - ei muutosta. Seuraavaksi vaihdan automaattilaatikon kohdalla sijaitsevat kumivaimennetut pakoputken kannattimet jotka näyttivät olevan rikki.
Käytin myös auton perän "pukeilla", tärinä tuntui samoilla nopeusalueilla renkain/ilman takarenkaita.
Vielä tuosta kardaanista, joka siis muutoin näytti kunnossaolevalta (paitsi tuo tukilaakeri - pieni väljyydentuntu), lukuunottamatta ristiniveltä - joka oli kyllä täysin tiivis, ei siis väljyyden tuntua, mutta ikäänkuin "jumi" kiinni joissakin kohdin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: