memebuy23buy

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tumppu86
    replied
    Kysyinkin jo aikaisemmin,mutta kysytään uudestaan eli voiko tärinä johtua kitkarenkaista?Mulla on origaani peltivanteet ja kitkarenkaat.Perjaintaina vaihdettiin reaktiotangon puslat ja tärinä väheni tosi paljon,mutta vieläkin täryyttää ihan vähän.Ja missään ei ole väljää.

Leave a comment:

• Raputurkki
    replied
    Joo, kiitoksia kaikille, jotka ehdotti noita soviterenkaiden tarkistamista. Raidetangot ja keskitanko oli kans väljät, mutta niiden vaihto yhdessä noiden soviterenkaiden kanssa ratkasi kaikki mun ongelmat. Kustannus/Hyötysuhde oli selvästi paras noilla soviterenkailla.

Leave a comment:

• sheme
    replied
    Originally posted by Raputurkki
    Tärinät on poissa kokonaan.

Laitoin tänään soviterenkaat ja viimesetkin tärinät hävis kokonaan. Nyt tuntuu kuin ajelisi pumpulin päällä...

Kiitoksia kaikille mua jeesanneille ja niille jotka on vaivautunu ongelmaa kommentoimaan.

Itse kehotan kaikkia, joilla on sama ongelma pistämään heti ekaksi ne soviterenkaat alle, jos niitä ei vielä ole. Ei nimittäin maksa paljoa. 3,5 euroa kappale mun tapauksessa ja autto ongelmaan selvästi. Halpa ja hyvä keino.

Jo aikaisemmin mainitsemani raidetankojen vaihto auttoi myös. Mun tapauksessa koiranluiden ja alatukivarsien sekä tukitankojen vaihdolla ei saatu merkittävää parannusta tärinään. Eniten parannusta suhteessa hintaan tuli juuri viimeiseksi tekemästäni soviterenkaiden laittamisesta.

Toivottavasti jollekin on apua mun jutuistani myös.
    Taisin noista mainita jo viestiketjun alussa... mut hyvä kun korjaantu vika!

Leave a comment:

• Raputurkki
    replied
    Tärinät on poissa kokonaan.

Laitoin tänään soviterenkaat ja viimesetkin tärinät hävis kokonaan. Nyt tuntuu kuin ajelisi pumpulin päällä...

Kiitoksia kaikille mua jeesanneille ja niille jotka on vaivautunu ongelmaa kommentoimaan.

Itse kehotan kaikkia, joilla on sama ongelma pistämään heti ekaksi ne soviterenkaat alle, jos niitä ei vielä ole. Ei nimittäin maksa paljoa. 3,5 euroa kappale mun tapauksessa ja autto ongelmaan selvästi. Halpa ja hyvä keino.

Jo aikaisemmin mainitsemani raidetankojen vaihto auttoi myös. Mun tapauksessa koiranluiden ja alatukivarsien sekä tukitankojen vaihdolla ei saatu merkittävää parannusta tärinään. Eniten parannusta suhteessa hintaan tuli juuri viimeiseksi tekemästäni soviterenkaiden laittamisesta.

Toivottavasti jollekin on apua mun jutuistani myös.

Leave a comment:

• Hevimies
    replied
    Originally posted by Jeff
    Tuo Alessio saattaa olla se villakoiran ydin.
    Vähän sama käväisi mielessä...

Leave a comment:

• Jeff
    replied
    Joo, täytyy kysellä. Alessiot on alla.
    Tuo Alessio saattaa olla se villakoiran ydin. Original rules!

-Jeff
    Last edited by Jeff; 29-08-2005, 01:54.

Leave a comment:

• Raputurkki
    replied
    Joo, täytyy kysellä. Alessiot on alla.

Leave a comment:

• Hevimies
    replied
    Kiinnostais saada toi viimenenkin tärinä loppumaan ja ajattelin kokeilla noilla alumiinisilla soviterenkailla, jota porukka on kehunu.

Nyt täytyis vaan saada tietää, että mistä sellasia kannattaa pk-seudulla hakea?

Jos joku nyt tietää jonkun paikan, josta soviterenkaita vanteisiin kannattaa hakea, ni pistäkääpä yhteystietoja. Meikäläinen sitten taas raportoi, että lähtikö viimesetkin tärinät soviterenkaiden avulla. Kiitos.
    Vanteen valmistajalta pitäisi saada suoraan sopiva automallikohtainen soviterengas. Omissa AEZin Bimoissa (http://www.alufelni.info/images/type/2/4351214253.jpg) ainakin on kyseisen valmistajan toimittamat nyloniset soviterenkaat jotka istuvat todella hyvin. Kyseleppä jostain firmasta joka myy vannemerkkiäsi.

Leave a comment:

• Raputurkki
    replied
    Kiinnostais saada toi viimenenkin tärinä loppumaan ja ajattelin kokeilla noilla alumiinisilla soviterenkailla, jota porukka on kehunu.

Nyt täytyis vaan saada tietää, että mistä sellasia kannattaa pk-seudulla hakea?

Jos joku nyt tietää jonkun paikan, josta soviterenkaita vanteisiin kannattaa hakea, ni pistäkääpä yhteystietoja. Meikäläinen sitten taas raportoi, että lähtikö viimesetkin tärinät soviterenkaiden avulla. Kiitos.

Leave a comment:

• Anselmo H
    replied
    Originally posted by mallat78
    Onko vanteissa pystyheittoa?
    Varmasti täristää jos on. Mulla on kahdet samanlaiset vanteet ja toisissa pientä tärinää 100km/h vauhdissa. Vanteissa pystyheittoa, mutta tasapainot 0.
    Tuliterät vanteet ja renkaatkin ihan asialliset. Poitti tässä oli se, että nyt renkaat on tasapainotettu kolmessa eri putiikissa. Jokaisessa ovat todenneet, että heittoa löytyy ja edellinen tasapainotus on tehty kehnosti. Varmaan pienikin epätasapaino tuntuu helpommin kun jossain on väljä pusla. Eli jos keula olisi muutoin kunnossa, se ei olisi niin arka renkaiden tasapainotuksille.

Nykyiset soviterenkaat metallia, pitänee testata muovisia jos niillä saisi tiukemman paketin.

Leave a comment:

• Hevimies
    replied
    Originally posted by Tome
    Uskokaa nyt huviksenne et vika löytyy soviterenkaista
    Omien kokemusten pohjalta olen tästä asiasta täysin samaa mieltä.

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Joo...jos pyörässä on "selkäheittoa", ei tasapainoitus auta niistä johtuviin tärinöihin/vapinoihin pätkääkään.
    Eli vanteet oikaisuun jos niissä on kieroutta. Sovitteet toki pitää olla oikealla mitoituksella ja esikiristys käsin varovasti rengasta pyöritellen. Ristiinkiristys.

Leave a comment:

• Tome
    replied
    Uskokaa nyt huviksenne et vika löytyy soviterenkaista jos sellaiset on! Vaikka soviterengas tuntuiskin ”kohtuu” tiukalta, silti vanne ei todennäköisesti täysin keskity. Ja heittoa ei todellakaan tarvitse olla juuri ollenkaan ja rengas/vanne pyörii aavistuksen epäkeskeisesti ja kohta on renkaassa pystyheittoa ym.. ei auta tasapainoitukset.. Eiku vaan jonnekin pajalle sorvauttamaan kunnon soviterenkaat vaikkapa alumiinista ja tiukalla sovitteella. Veikkaampa et aika monen tärinät poistuis..

Leave a comment:

• mallat78
    replied
    Originally posted by Kadunvaltaaja
    Omassa kiesissä sama vika. Renkaiden tasapainotuksella sai tärinän vaimenemaan jonkun verran mutta ei kokonaan. Toiveikkaana vein renkaat tasapainotettavaksi uudelleen seuraavaan pajaan, siellä äijä totesi heittoa löytyvän ja siirteli painot uuteen paikkaan. Lopputuloksena vispaus paheni. Talvirenkailla (15") ongelmia ei ole.

Niinpä kysymys kuuluukin: Mistä löytyy pääkaupunkiseudulla sellainen rengasliike jossa rattaat saa oikeasti tasapainoon? Ei tarvi olla halpa, vaan todellakin sellainen missä homma onnistuu.

Onko vanteissa pystyheittoa?
    Varmasti täristää jos on. Mulla on kahdet samanlaiset vanteet ja toisissa pientä tärinää 100km/h vauhdissa. Vanteissa pystyheittoa, mutta tasapainot 0.

Leave a comment:

• Anselmo H
    replied
    Omassa kiesissä sama vika. Renkaiden tasapainotuksella sai tärinän vaimenemaan jonkun verran mutta ei kokonaan. Toiveikkaana vein renkaat tasapainotettavaksi uudelleen seuraavaan pajaan, siellä äijä totesi heittoa löytyvän ja siirteli painot uuteen paikkaan. Lopputuloksena vispaus paheni. Talvirenkailla (15") ongelmia ei ole.

Niinpä kysymys kuuluukin: Mistä löytyy pääkaupunkiseudulla sellainen rengasliike jossa rattaat saa oikeasti tasapainoon? Ei tarvi olla halpa, vaan todellakin sellainen missä homma onnistuu.

Leave a comment:

Working...
X