E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sippis
    replied
    [QUOTE=Cell]Mikä ihmeen täristystesti?

    no se härveli siinä nosturissa millä ne saa heilutettua renkaita joka suuntaan!kyllä siinä aika hyvin näkee jos joku antaa periksi!eikä siellä etupäässä niitä puslia kauheen montaa ole!se on halpa konsti käydä kokeilemassa jos se maksaa sen 13e ennen ku menee varaosa kauppaan ja lataa satoja euroja tiskiin ja mielessään jossittelee et jos se näillä osilla lakkais täristämästä!

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Tuskin on vanteetkaan, rengasmies kyllä olisi sanonut jos vähänkään on motivoitunut työhönsä. E34 on vaikea auto noiden väljien suhteen, itsellä katsastusmies havaitsi ihan pienen väljän raidetangon oikeassa päätynivelessä, ei kuulemma haitannut ja meni kirkkaasti läpi. Hetken päästä vaihdoin kaiken paitsi keskitangon, se minkä katsastusmies huomasi oli totaalisen sökö, muissakin väljää...

    Leave a comment:


  • tumppu86
    replied
    Originally posted by Cell
    Kierot vanteet ja sököt renkaat jää jäljelle, tosin nämäkin esiintyvät erittäin harvoin vain tietyllä nopeudella. Onko nyt IHAN varma ettei esim. raidetangon keskipätkän nivelissä ole väljää? Itsellä sökö raidetanko sai gummit vispaamaan.
    Tuota tärinää on esiintyny lapinpolttajien kitkoilla ja Michelin Ivalo nastarenkailla. Ei pitäisi olla raidetangon keskipätkissäkään väljää, kun niitä väänneltiin ja käänneltiin. Eli vanteet sitten jää jäljelle..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Kierot vanteet ja sököt renkaat jää jäljelle, tosin nämäkin esiintyvät erittäin harvoin vain tietyllä nopeudella. Onko nyt IHAN varma ettei esim. raidetangon keskipätkän nivelissä ole väljää? Itsellä sökö raidetanko sai gummit vispaamaan.

    Toimitusajasta vielä kun Antti O siitä mainitsi, itse tilasin lauantaina ja torstaina aamulla oli kuriiri oven takana. Paypalin kautta kun maksoi niin eipä kauaa nokka tuhissut .

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Itelle tulossa justiinsa Cell^:n suosittelemasta paikasta reaktiotangot+puslat eteen, saas nähä millonka ne saapuu.

    Kerron sit kokemuksia miltä ne tuntuu ajella.

    Leave a comment:


  • tumppu86
    replied
    Mistähän minun E34:ssä mahtaa johtuna pienoinen tärinä ~100km/h:n vauhdissa? Reaktiotangon puslat on vähän aikaa sitten vaihdettu ja tutkittu, että muuallakaan ei ole väljää. Eli mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Autossa on originaalit peltivanteet

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ei, vaan 150e, sis. kaksi ylätukivartta, kaksi alatukivartta, kaksi koiranluuta, postikuluineen kotiovelle toimitettuna. Ja nyt summa laskusta tarkistettuna: 154,25 eugenia. Lisäksi itselle tuli (laiska kun olin) 46e noiden osien vaihdosta sekä 50e nelipyöräsuuntauksesta -> etupääremppa n. 250e. Ja taas ajellaan pitkästi

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Cell
    Mikä ihmeen täristystesti?

    Löystyneitä puslia ei millään normikeinolla mitata, vaihtoon vaan jos ei mitään vikaa löydy. Sököt pallonivelet kuulee kolinasta ja revenneet puslat näkee, siinäpä se. Germaaniasta saapi etupään ylä- ja alatukivarret + koiranluut puslineen ja toimituskuluineen halvimmillaan n. 150e hintaan, vaikkei yhtä kauan kestäiskään (vaikka miksei kestäis) kun originaalit tai kl-varaosien antimet, niin noita vaihtaa muutaman satsin sillä hinnalla kun saa yhden originaalin. Ihan näin vinkkinä.
    eli 150€ /puoli ilmeisesti?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Mikä ihmeen täristystesti?

    Löystyneitä puslia ei millään normikeinolla mitata, vaihtoon vaan jos ei mitään vikaa löydy. Sököt pallonivelet kuulee kolinasta ja revenneet puslat näkee, siinäpä se. Germaaniasta saapi etupään ylä- ja alatukivarret + koiranluut puslineen ja toimituskuluineen halvimmillaan n. 150e hintaan, vaikkei yhtä kauan kestäiskään (vaikka miksei kestäis) kun originaalit tai kl-varaosien antimet, niin noita vaihtaa muutaman satsin sillä hinnalla kun saa yhden originaalin. Ihan näin vinkkinä.

    Leave a comment:


  • sippis
    replied
    jepjep

    kannattaa käydä katsatuskonttorilla tekemässä täristystesti jos epäilee jotain puslia tai niveliä!itsekkin soittelin sinne ja tiedustelin että tekeekö ne semmosia juttuja vaikka auto olisikin katsastettu hiljattain ja sanoivat et tekee paljonkin!13e maksoi ja vika selvisi eikä tarvi laittaa enää turhaan satasia niveliin sun muihin osiin kun koittaa hakea vikaa!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Taitaa olla niin, että 50%:ia e34:n "tärinäongelmista" johtuu e39:n vanteista,
    joissa pulttijako ja et-luku on oikea....mutta keskireikä ei.

    Leave a comment:


  • Opan
    replied
    Opan

    Joo tuttu juttu mut ennen kuin vaihtaisin mitään niveliä ja koiranluita niin irrottaisin etupyörän ja mittaisin keskiöreiän onko joku kymppi suurempi kuin pyörännapa. mulla oli ja teki juuri saman kuin sulla kun ostin uudemman kärryn vanteet ja sitä ei huomaa tasapainopenkissä kun se menee kartioon.
    ps. siihen saa kyllä holkit yht. 10 ekee

    Leave a comment:


  • Leka
    replied
    Originally posted by Esko
    Onko muuten porukalla tietoa eroaako noi M5:n alustan puslat ja koiranluut miten vakio E34:n osista? Tietty ainakin kallistuksenvakaajien kumit on eri kokoiset kun vakaajatkin on suuremmat femmassa
    Ei siellä muuta eroavaisuuksia ole kuin nuo reaktiotankojen puslat joita käytetään M5:ssa ja loppupään 540:ssä. Samoja kallistuksenvakaajan kumeja kuin M5:ssa on käytetty joissain maaversioissa M-Tech alustan kanssa jossa on 25mm etuvakaaja.

    Muistutetaanpa vielä kerran niistä jäykimmistä orkkispuslista jotka ovat BMW osa# 31 12 1 136 607 ja jota käytetään E31 840/850, E32 740/750:ssä.

    Leave a comment:


  • Save
    replied
    Originally posted by Esko
    Itelläkin tuntuu toi femma vapisevan aika epämiellyttävästi alle 100km/h nopeuksissa...
    Ei ole päässy vaa kunnolla nosturin alle tarkastamaan noita puslia ja koiranluita niin paha sanoa mikä ton aiheuttaa

    Toki kun vähän aikaa ajaa niin vapina häviää melkein kokonaan

    Ja lompakko tykkää hyvää

    Onko muuten porukalla tietoa eroaako noi M5:n alustan puslat ja koiranluut miten vakio E34:n osista? Tietty ainakin kallistuksenvakaajien kumit on eri kokoiset kun vakaajatkin on suuremmat femmassa
    Mun mielestä ei käy mitkää vitosen puslat muihin mut aikasemmin oli juttua et seiskan puslat ois niitä jäykimpiä ja ne sopii.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Itelläkin tuntuu toi femma vapisevan aika epämiellyttävästi alle 100km/h nopeuksissa...
    Ei ole päässy vaa kunnolla nosturin alle tarkastamaan noita puslia ja koiranluita niin paha sanoa mikä ton aiheuttaa

    Toki kun vähän aikaa ajaa niin vapina häviää melkein kokonaan

    Ja lompakko tykkää hyvää

    Onko muuten porukalla tietoa eroaako noi M5:n alustan puslat ja koiranluut miten vakio E34:n osista? Tietty ainakin kallistuksenvakaajien kumit on eri kokoiset kun vakaajatkin on suuremmat femmassa

    Leave a comment:

Working...
X