Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Täristää. Miksi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

Originally posted by Tome
    Uskokaa nyt huviksenne et vika löytyy soviterenkaista
    Omien kokemusten pohjalta olen tästä asiasta täysin samaa mieltä.

Comment

• Anselmo H
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 942
      • Vantaa

Originally posted by mallat78
      Onko vanteissa pystyheittoa?
      Varmasti täristää jos on. Mulla on kahdet samanlaiset vanteet ja toisissa pientä tärinää 100km/h vauhdissa. Vanteissa pystyheittoa, mutta tasapainot 0.
      Tuliterät vanteet ja renkaatkin ihan asialliset. Poitti tässä oli se, että nyt renkaat on tasapainotettu kolmessa eri putiikissa. Jokaisessa ovat todenneet, että heittoa löytyy ja edellinen tasapainotus on tehty kehnosti. Varmaan pienikin epätasapaino tuntuu helpommin kun jossain on väljä pusla. Eli jos keula olisi muutoin kunnossa, se ei olisi niin arka renkaiden tasapainotuksille.

Nykyiset soviterenkaat metallia, pitänee testata muovisia jos niillä saisi tiukemman paketin.
      F11 523iA Touring
      E93 325i cabrio
      E81 116i
      Triumph Daytona 955i

Comment

• Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

Kiinnostais saada toi viimenenkin tärinä loppumaan ja ajattelin kokeilla noilla alumiinisilla soviterenkailla, jota porukka on kehunu.

Nyt täytyis vaan saada tietää, että mistä sellasia kannattaa pk-seudulla hakea?

Jos joku nyt tietää jonkun paikan, josta soviterenkaita vanteisiin kannattaa hakea, ni pistäkääpä yhteystietoja. Meikäläinen sitten taas raportoi, että lähtikö viimesetkin tärinät soviterenkaiden avulla. Kiitos.

Comment

• Hevimies
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1456
          • Savonlinna

Originally posted by Raputurkki
          Kiinnostais saada toi viimenenkin tärinä loppumaan ja ajattelin kokeilla noilla alumiinisilla soviterenkailla, jota porukka on kehunu.

Nyt täytyis vaan saada tietää, että mistä sellasia kannattaa pk-seudulla hakea?

Jos joku nyt tietää jonkun paikan, josta soviterenkaita vanteisiin kannattaa hakea, ni pistäkääpä yhteystietoja. Meikäläinen sitten taas raportoi, että lähtikö viimesetkin tärinät soviterenkaiden avulla. Kiitos.
          Vanteen valmistajalta pitäisi saada suoraan sopiva automallikohtainen soviterengas. Omissa AEZin Bimoissa (http://www.alufelni.info/images/type/2/4351214253.jpg) ainakin on kyseisen valmistajan toimittamat nyloniset soviterenkaat jotka istuvat todella hyvin. Kyseleppä jostain firmasta joka myy vannemerkkiäsi.

Comment

• Raputurkki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 545
            • Suomi

Joo, täytyy kysellä. Alessiot on alla.

Comment

• Jeff
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 202
              • Mämmilä

Joo, täytyy kysellä. Alessiot on alla.
              Tuo Alessio saattaa olla se villakoiran ydin. Original rules!

-Jeff
              Last edited by Jeff; 29-08-2005, 02:54.

Comment

• Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

Originally posted by Jeff
                Tuo Alessio saattaa olla se villakoiran ydin.
                Vähän sama käväisi mielessä...

Comment

• Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

Tärinät on poissa kokonaan.

Laitoin tänään soviterenkaat ja viimesetkin tärinät hävis kokonaan. Nyt tuntuu kuin ajelisi pumpulin päällä...

Kiitoksia kaikille mua jeesanneille ja niille jotka on vaivautunu ongelmaa kommentoimaan.

Itse kehotan kaikkia, joilla on sama ongelma pistämään heti ekaksi ne soviterenkaat alle, jos niitä ei vielä ole. Ei nimittäin maksa paljoa. 3,5 euroa kappale mun tapauksessa ja autto ongelmaan selvästi. Halpa ja hyvä keino.

Jo aikaisemmin mainitsemani raidetankojen vaihto auttoi myös. Mun tapauksessa koiranluiden ja alatukivarsien sekä tukitankojen vaihdolla ei saatu merkittävää parannusta tärinään. Eniten parannusta suhteessa hintaan tuli juuri viimeiseksi tekemästäni soviterenkaiden laittamisesta.

Toivottavasti jollekin on apua mun jutuistani myös.

Comment

• sheme
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 344
                    • ESPOO/THAILAND

Tärinät on poissa kokonaan.

Laitoin tänään soviterenkaat ja viimesetkin tärinät hävis kokonaan. Nyt tuntuu kuin ajelisi pumpulin päällä...

Kiitoksia kaikille mua jeesanneille ja niille jotka on vaivautunu ongelmaa kommentoimaan.

Itse kehotan kaikkia, joilla on sama ongelma pistämään heti ekaksi ne soviterenkaat alle, jos niitä ei vielä ole. Ei nimittäin maksa paljoa. 3,5 euroa kappale mun tapauksessa ja autto ongelmaan selvästi. Halpa ja hyvä keino.

Jo aikaisemmin mainitsemani raidetankojen vaihto auttoi myös. Mun tapauksessa koiranluiden ja alatukivarsien sekä tukitankojen vaihdolla ei saatu merkittävää parannusta tärinään. Eniten parannusta suhteessa hintaan tuli juuri viimeiseksi tekemästäni soviterenkaiden laittamisesta.

Toivottavasti jollekin on apua mun jutuistani myös.
                    Taisin noista mainita jo viestiketjun alussa... mut hyvä kun korjaantu vika!
                    MB 300E
                    Fiat Panda -isolohko:think

EX - AUDI COUPE
                    EX - 750iA E32
                    EX - AUDI
                    EX - MB 500 SEC (C140)
                    EX - Mini Leyland -78
                    EX - Mini -74
                    EX - 540 E39
                    EX - M3 E36
                    EX - 528I E39
                    EX - 518/535 E34

Comment

• Raputurkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 545
                      • Suomi

Joo, kiitoksia kaikille, jotka ehdotti noita soviterenkaiden tarkistamista. Raidetangot ja keskitanko oli kans väljät, mutta niiden vaihto yhdessä noiden soviterenkaiden kanssa ratkasi kaikki mun ongelmat. Kustannus/Hyötysuhde oli selvästi paras noilla soviterenkailla.

Comment

• tumppu86
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 900
                        • E-pohjanmaa

Kysyinkin jo aikaisemmin,mutta kysytään uudestaan eli voiko tärinä johtua kitkarenkaista?Mulla on origaani peltivanteet ja kitkarenkaat.Perjaintaina vaihdettiin reaktiotangon puslat ja tärinä väheni tosi paljon,mutta vieläkin täryyttää ihan vähän.Ja missään ei ole väljää.

Comment

• 535bmw
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 49
                          • keminmaa

Täristää..... ei täristä.... täristää, joopa joo. Auto 540/E34 hankkiessani huomattava tärinä/resonointi alkaen vauhdista 50-60 km/h, joka "häipyi" yli 140 vauhdissa! Selvä diagnoosi.... kardaanin tukikumi/laakeri joka vaihdettiin ja samalla tarkistettiin molemmat liittymis"palikat" kardaanin päistä, jotka todettiin ehjiksi.
                          Tärinä korjaantui lähestulkoon, paitsi vauhtia 55-70 välillä, ohjaamoon kuuluu helposti havaittava matalataajuinen tärinä/hurina. Renkaista/vanteista tuo ei johtune, koska rattiin ei havaittavissa minkäänlaista vapinaa - eikä "takapuolituntuma" kerro takarattaistakaan sen tulevan. Koska auto on muutoin tosi hiljainen ja kulkee tasaisesti, tuo häiriö on kiusallinen. Mystiseksi asian tekee se että tuo "vika" tuntuu joillakin ajokerroilla poistuvan kokonaan?
                          Alustan kaikki liikkuvat osat on tarkistettu, eikä varmuuden vuoksi olla vaihdettu kuin etuvakaajan pystytangot (koiranluut).
                          Renkaita/vanteita on kokeiltu vaihtamalla - ei muutosta. Seuraavaksi vaihdan automaattilaatikon kohdalla sijaitsevat kumivaimennetut pakoputken kannattimet jotka näyttivät olevan rikki.
                          Käytin myös auton perän "pukeilla", tärinä tuntui samoilla nopeusalueilla renkain/ilman takarenkaita.
                          Vielä tuosta kardaanista, joka siis muutoin näytti kunnossaolevalta (paitsi tuo tukilaakeri - pieni väljyydentuntu), lukuunottamatta ristiniveltä - joka oli kyllä täysin tiivis, ei siis väljyyden tuntua, mutta ikäänkuin "jumi" kiinni joissakin kohdin.

Comment

• bandit
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 489
                            • oulu

tätä mieltä minäkin olin alusta asti että soviterenkaat itsellä oli nimittäin samavika..
                            NHF- Nerd Home Function

Comment

• bandit
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2002
                              • 489
                              • oulu

ja vanteet oli aez simas extreme ja leeveet ku mitkä...korjaantu sovitteilla.
                              NHF- Nerd Home Function

Comment

• DiisseliKiisseli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 550
                                • Uusimaa

Siis oletteko ajanu vanteilla joissa on väärän kokoinen keskireikä?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎