Originally posted by Tome
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
Originally posted by mallat78Onko vanteissa pystyheittoa?
Varmasti täristää jos on. Mulla on kahdet samanlaiset vanteet ja toisissa pientä tärinää 100km/h vauhdissa. Vanteissa pystyheittoa, mutta tasapainot 0.
Nykyiset soviterenkaat metallia, pitänee testata muovisia jos niillä saisi tiukemman paketin.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Kiinnostais saada toi viimenenkin tärinä loppumaan ja ajattelin kokeilla noilla alumiinisilla soviterenkailla, jota porukka on kehunu.
Nyt täytyis vaan saada tietää, että mistä sellasia kannattaa pk-seudulla hakea?
Jos joku nyt tietää jonkun paikan, josta soviterenkaita vanteisiin kannattaa hakea, ni pistäkääpä yhteystietoja. Meikäläinen sitten taas raportoi, että lähtikö viimesetkin tärinät soviterenkaiden avulla. Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by RaputurkkiKiinnostais saada toi viimenenkin tärinä loppumaan ja ajattelin kokeilla noilla alumiinisilla soviterenkailla, jota porukka on kehunu.
Nyt täytyis vaan saada tietää, että mistä sellasia kannattaa pk-seudulla hakea?
Jos joku nyt tietää jonkun paikan, josta soviterenkaita vanteisiin kannattaa hakea, ni pistäkääpä yhteystietoja. Meikäläinen sitten taas raportoi, että lähtikö viimesetkin tärinät soviterenkaiden avulla. Kiitos.
Comment
-
-
Tärinät on poissa kokonaan.
Laitoin tänään soviterenkaat ja viimesetkin tärinät hävis kokonaan. Nyt tuntuu kuin ajelisi pumpulin päällä...
Kiitoksia kaikille mua jeesanneille ja niille jotka on vaivautunu ongelmaa kommentoimaan.
Itse kehotan kaikkia, joilla on sama ongelma pistämään heti ekaksi ne soviterenkaat alle, jos niitä ei vielä ole. Ei nimittäin maksa paljoa. 3,5 euroa kappale mun tapauksessa ja autto ongelmaan selvästi. Halpa ja hyvä keino.
Jo aikaisemmin mainitsemani raidetankojen vaihto auttoi myös. Mun tapauksessa koiranluiden ja alatukivarsien sekä tukitankojen vaihdolla ei saatu merkittävää parannusta tärinään. Eniten parannusta suhteessa hintaan tuli juuri viimeiseksi tekemästäni soviterenkaiden laittamisesta.
Toivottavasti jollekin on apua mun jutuistani myös.
Comment
-
-
Originally posted by RaputurkkiTärinät on poissa kokonaan.
Laitoin tänään soviterenkaat ja viimesetkin tärinät hävis kokonaan. Nyt tuntuu kuin ajelisi pumpulin päällä...
Kiitoksia kaikille mua jeesanneille ja niille jotka on vaivautunu ongelmaa kommentoimaan.
Itse kehotan kaikkia, joilla on sama ongelma pistämään heti ekaksi ne soviterenkaat alle, jos niitä ei vielä ole. Ei nimittäin maksa paljoa. 3,5 euroa kappale mun tapauksessa ja autto ongelmaan selvästi. Halpa ja hyvä keino.
Jo aikaisemmin mainitsemani raidetankojen vaihto auttoi myös. Mun tapauksessa koiranluiden ja alatukivarsien sekä tukitankojen vaihdolla ei saatu merkittävää parannusta tärinään. Eniten parannusta suhteessa hintaan tuli juuri viimeiseksi tekemästäni soviterenkaiden laittamisesta.
Toivottavasti jollekin on apua mun jutuistani myös.MB 300E
Fiat Panda -isolohko:think
EX - AUDI COUPE
EX - 750iA E32
EX - AUDI
EX - MB 500 SEC (C140)
EX - Mini Leyland -78
EX - Mini -74
EX - 540 E39
EX - M3 E36
EX - 528I E39
EX - 518/535 E34
Comment
-
-
Täristää..... ei täristä.... täristää, joopa joo. Auto 540/E34 hankkiessani huomattava tärinä/resonointi alkaen vauhdista 50-60 km/h, joka "häipyi" yli 140 vauhdissa! Selvä diagnoosi.... kardaanin tukikumi/laakeri joka vaihdettiin ja samalla tarkistettiin molemmat liittymis"palikat" kardaanin päistä, jotka todettiin ehjiksi.
Tärinä korjaantui lähestulkoon, paitsi vauhtia 55-70 välillä, ohjaamoon kuuluu helposti havaittava matalataajuinen tärinä/hurina. Renkaista/vanteista tuo ei johtune, koska rattiin ei havaittavissa minkäänlaista vapinaa - eikä "takapuolituntuma" kerro takarattaistakaan sen tulevan. Koska auto on muutoin tosi hiljainen ja kulkee tasaisesti, tuo häiriö on kiusallinen. Mystiseksi asian tekee se että tuo "vika" tuntuu joillakin ajokerroilla poistuvan kokonaan?
Alustan kaikki liikkuvat osat on tarkistettu, eikä varmuuden vuoksi olla vaihdettu kuin etuvakaajan pystytangot (koiranluut).
Renkaita/vanteita on kokeiltu vaihtamalla - ei muutosta. Seuraavaksi vaihdan automaattilaatikon kohdalla sijaitsevat kumivaimennetut pakoputken kannattimet jotka näyttivät olevan rikki.
Käytin myös auton perän "pukeilla", tärinä tuntui samoilla nopeusalueilla renkain/ilman takarenkaita.
Vielä tuosta kardaanista, joka siis muutoin näytti kunnossaolevalta (paitsi tuo tukilaakeri - pieni väljyydentuntu), lukuunottamatta ristiniveltä - joka oli kyllä täysin tiivis, ei siis väljyyden tuntua, mutta ikäänkuin "jumi" kiinni joissakin kohdin.
Comment
-
Comment