Ooks kokeillu kiristää ohjausvaihdetta? Se vois auttaa vähän.
E34 Täristää. Miksi?
Collapse
X
-
herrakani
-
Omassa e34:ssa tärisi, kun viime kesänä alle pyöräytettiin uudet gummit ja vanteet.
Tärinä vain paheni syksyy kohti.
Kävin tänä keväänä uudelleen painottamassa <<Vantaa Euromasterilla>>.
Siellä totesivat, että pysty heittoa, eivät voi asialle mitään, kiitti 28€. Vanteet olivat sentään suorat.
Soitto Continentaalille, ja sieltä ohjasivat uudelleen punnitukseen.
<<Rengas-Soppi>> Hertzikkaan.
Siellä on laite, jolla pystyy mallintamaan tiehen kohdistuvan massan.
Kuulemaa koneelle syötetään renkaan valimistaja malli etc. , ja sitten kone sylkee ohj.arvot.
Minun tapauksessani yksi renkaista antoi liian ison massa arvon 13kg. Raja-arvo 8kg tahi alle.
Rengas vaihdettiin asiallisesti uuteen takuuna, vaikka gummit olivat yli 1vuoden vanhat ja aj.2000km.
Eli jos oikeasti haluaa renkaat tasapainoon suosittelen <<Rengas-Soppia>>.
Euromaster s.u.c.k
Nyt ei tutise motarilla, eikä jarrutuksissa.
Comment
-
-
herrakani
Comment
-
herrakani
Gangsta: mitä tuo maksoi?
Updatea omaan:
Kiristin ohjausvaihteen kokeeks "liian kireelle" niin vetely jatku mutta tärinä siirtyi selvästi takapäähän. Eli vaihdamma etummaiset tukivarret ja takapuslat alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, vois olla hantin alapallonivel rikki.
Comment
-
Originally posted by gangsta View Post
Soitto Continentaalille, ja sieltä ohjasivat uudelleen punnitukseen.
<<Rengas-Soppi>> Hertzikkaan.
Siellä on laite, jolla pystyy mallintamaan tiehen kohdistuvan massan.
Kuulemaa koneelle syötetään renkaan valimistaja malli etc. , ja sitten kone sylkee ohj.arvot.
Minun tapauksessani yksi renkaista antoi liian ison massa arvon 13kg. Raja-arvo 8kg tahi alle.Melko paljon
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by eskomorko View PostHauskaa tästä tekee se, että talvirenkailla täristystä ei tunnu ja nekin on kuitenkin 215/55 R16 profiililla.
Syy: Vanteet olivat kierot. Eli vaikka vaihdettaessa renkaat liikkeessa ne sai tasapainotettua vihreäksi, ne oli silti kierot. Vein sitten kaikki vanteet Sunilalle oiottavaksi ja suoristettavaksi, á 20€ ja siihen loppui tärinät.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
herrakani
Mulla oli kaikki takapään puslat ihan muruina, just oon vaihtamassa isoja takakelkan puslia. Seuraavaks vois vaihtaa ne kasin malliset jutut. Mitenhän ne takatukivarsien puslat saa vaihdettua?
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostMulla oli kaikki takapään puslat ihan muruina, just oon vaihtamassa isoja takakelkan puslia. Seuraavaks vois vaihtaa ne kasin malliset jutut. Mitenhän ne takatukivarsien puslat saa vaihdettua?
Comment
-
-
[QUOTE=BMW 325I avo;923031]Onko ne kesävanteet nyt sitten 100% suorat? Itsellä täristi n. 85-95km/h nopeudessa ja siitä kun meni yli niin loppui. Samaa vikaa oli n. 50km/h paikkeilla.
Kyllä ne vanteet on suorat. Vein uudestaa ne samaan paikkaan , jossa ne suoristutin ja sain vielä ite kattoa, jotta sain mielenrauhan. Eli sen ei pitäisi olla syynä. Olen ihan varma, että jossain on pahasti väljää, koska juuri silloin kun täristää ja kääntää vähän rattia, niin ravistus loppuu.
Comment
-
-
Saiskohan tätä topicia lainata saman tyylisellä vaivalla.
Mun 2002 E46 ravistaa ohjausta 60-100 vauhdissa, mutta vain kun jarruttaa lievästi. Mikäli jarruttaa voimallisemmin tai lopettaa kokonaan niin se loppuu. Tämä on pikkuhiljaa pahentunut ja ravistuksen nopeusaluekin on laajentunut. Kesärenkailla se on huomattavasti suurempaa (225/18") mutta talvirenkaillakin tuntuu. Ravistus tulee siis kun painaa vain pikkasen poljinta alaspäin.
Veikkaan että viime kesän jarrurempalla voisi olla jotain tekemistä koska vähän sen jälkeen ongelman huomasin. Kävin kyllä valittamassa siitä mutta tasapainottivat vain renkaat eivätkä olleet huomanneet testiajossa ravistusta (koska olivat vain ajaneet 50 km/h pikkutiellä)
Mistäköhän tämä voisi johtua?
Comment
-
-
herrakani
-
jos se jarrutuksessa täristää niin katsoa kannattaa jarrusatulan herkkyys että se kans ei jumita. Ja vaihtoehtoinahan on raidetangon päät sekä alapallonivelet ja pyöränlaakeri. Jos jossain on välystä niin se voi vaikuttaa asiaan. Varmaan noilla kesärenkailla vaikutus on isompi sillä kosketus alaa on enemmän tiehen ja herkempi urille (koon takia?), myös renkaiden pintamalli vaikuttanee asiaan että hakee jarrutuksissa. Katsoisin ensin että onko väljää nivelissä ja sitten herkistelisin molempien puolien satulat ja mikäli asia ei edelleenkään ole kummentunut niin sitten uutta levyä ja palaa alle vaan mikäli asia häiritsee.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostYmmärsinkö nyt ihan oikein, että rengas oli 5 kiloa painavampi mitä kuuluisi?Melko paljon
[QUOTE=herrakani;922980]Gangsta: mitä tuo maksoi?
0€ koska oli epäilys, että on vikaa. Jos kaikki renkaat olisivat olleet ok, niin varmaan sen perusmaksun ois joutunut maksamaan ~20€
Comment
-
Comment