Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    Klokkerholmia saa 1.0mm ja 0.7mm paksuisena, en kyllä 0.7mm plootua laittaisi jos miettii esim. tunkinpaikkojen ympärystöjä. Millistä Klokkerholmia sai ihan Motonetin tiskiltä tilaamalla ja olikohan 45€/puoli ilman postikuluja. Kannattaa huomioida toki, että tuo päällipelti on vasta noin 20% hommasta yleensä ja aika menee tunkinpaikan vahvikkeiden ja muiden helman sisuskalujen korjaukseen.

    Jos helmat on takapäästä kunnolla mädät (niinkuin ne yleensä on) ja on budjettia vähän niin suosittelen orkkis korjauspaloista ottamaan nuo 41008181707 ja 41008181708 palat.

    Maksavat n. 180€/puoli mikä on toki ikävää, mutta tuota aikaa ja vaivaa menee kyllä ihan riittävästi jokatapauksessa kun tekee molemmat helmat kunnolla.

    Helman etupätkää ei taida järkihintaan saada enää, pitäisi ottaa tuon A-pilarin korjauspala joka on jo vähän arvokas 270€/puoli.
    Last edited by ekkoo1; 15-03-2021, 23:48.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • bumer3
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 186
      • Riihimäki

      e34 mittaristo

      mittaristo
      Last edited by bumer3; 08-04-2021, 19:28.
      e36 325i BLACK TAXI
      e39 525i välikelipitkäkatto
      e34 540iA
      ex e34 520i välikelipitkäkatto
      ex sunny talviauto
      ex e34 518i
      ex carina II
      ex civic

      Comment

      • puupaa99
        Bimmer Rookie
        • Apr 2021
        • 40
        • seinäjoki

        takakelkkan vaihto liittyviä kysymyksiä

        tarkootus olis vaihtaa takakelkka ku entinen omistaja on vetänyt tolppaan takakulman niin sitä lähdin kyselemään että millainen työ se on vaihtaa ja mitä pitää ottaa huomioon autona siis 535i 89 vuoden e34 ja kurkistelin jo auton alle pikaasesti niin perä vaikutti olevan 188 perä koska 6 pultilla oli kiinni kardaanissa kelkka vaikutti olevan kehtomallia en ole aivan sata varma ja tosiaan tukivarsi on vaihdettu ja edelleen takarengas auraa.

        pirkkaniksejä otetaan vastaan ja mietin tässä että pystyykö kelkan vaihtaa ihan peruskelkkaan vai onko sen pakko olla kehtomallin kelkka.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          Originally posted by puupaa99 View Post
          tarkootus olis vaihtaa takakelkka ku entinen omistaja on vetänyt tolppaan takakulman niin sitä lähdin kyselemään että millainen työ se on vaihtaa ja mitä pitää ottaa huomioon autona siis 535i 89 vuoden e34 ja kurkistelin jo auton alle pikaasesti niin perä vaikutti olevan 188 perä koska 6 pultilla oli kiinni kardaanissa kelkka vaikutti olevan kehtomallia en ole aivan sata varma ja tosiaan tukivarsi on vaihdettu ja edelleen takarengas auraa.

          pirkkaniksejä otetaan vastaan ja mietin tässä että pystyykö kelkan vaihtaa ihan peruskelkkaan vai onko sen pakko olla kehtomallin kelkka.
          Se, onko perä typ 210 vai typ180 näkee perän poskilaippojen pulttien määrästä, ei kardaanin.

          Ite kun ajoin takapyörän kanttikiveen niin pelkkä toinen takakynkkä siinä vääntyi, ei koko takakelkka
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1345
            • pks

            M60 jakopää. Minkälaisella ajomäärällä yleensä tarpeen remontoida? :think
            sigpic

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              Originally posted by jj5 View Post
              M60 jakopää. Minkälaisella ajomäärällä yleensä tarpeen remontoida? :think

              Aika tapauskohtasta.

              Hyvällä huollolla varmaan 3-400tkm sillä päästelee:think

              Kiristimenhän voi vaihtaa ns. Huvikseen muutamassa minuutissa.

              Ota venakopat auki ja katso missä kunnossa kamat on, endoskoopilla pääsee varmaan vähän kattomaan alarissan ja taittopyörän sekä laahaimien kuntoa

              Se, miten pitkälle kiristin työntyy, kertoo varmaan karkeesti miten kulunut ketju on
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1345
                • pks

                Kiitos vinkeistä. Täytynee ihmetellä.
                sigpic

                Comment

                • puupaa99
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2021
                  • 40
                  • seinäjoki

                  ensinmäinen bemmi hommattu ja remonttia heti kärkeen tiedossa parit vinkkiviitosia etsimässä

                  -mitä öljyä jengi on käyttänyt tai pikemminki paremmin muotoiltuna mitä standarteja öljyltä pitää löytyä

                  - takakelkka menee vaihtoon niin uuden ku haen huomenna niin mietin että mistä löydän kaikki puslat motonetistä käyty ja sieltä löyty vaan isot puslat jotka menöö runkoon kehtomallin takakelkka kyseessä. :think

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2542
                    • Kajaani

                    Originally posted by puupaa99 View Post

                    - takakelkka menee vaihtoon niin uuden ku haen huomenna niin mietin että mistä löydän kaikki puslat motonetistä käyty ja sieltä löyty vaan isot puslat jotka menöö runkoon kehtomallin takakelkka kyseessä. :think

                    Nettikaupat jos ei kiire ole, esim aeromotors, autodoc yms yms

                    Varaosanumeroita voi etsiä räjäytyskuvista VINillä bmwfans.info tai realoem.com
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      Originally posted by puupaa99 View Post
                      ensinmäinen bemmi hommattu ja remonttia heti kärkeen tiedossa parit vinkkiviitosia etsimässä

                      -mitä öljyä jengi on käyttänyt tai pikemminki paremmin muotoiltuna mitä standarteja öljyltä pitää löytyä

                      - takakelkka menee vaihtoon niin uuden ku haen huomenna niin mietin että mistä löydän kaikki puslat motonetistä käyty ja sieltä löyty vaan isot puslat jotka menöö runkoon kehtomallin takakelkka kyseessä. :think
                      Mikä moottori ja puhutaanko moottoriöljystä? Jos kyllä ja esim m40/m50/m60 sarjan moottori, niin pääsääntöisesti öljyksi käy 5w-40 viskositeettillä oleva öljy ja merkeistä täyttävät vaatimukset mm. castrol magnatec, teboil diamond, mobil super 3000...

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4332
                        • Turku

                        Vaihteistoöljyjen kanssa kannattaa olla tarkkana. Joskus luotin motonetissa olleeseen mobilin suositustaulukkoon ja sillä menin. Manuaali kyseessä ja mobilin öljyillä vaihteiden vaihto alkoi takkuilla. Ilmeisesti synkrot ei tykänneet öljyistä. Sitten vaihdoin jotain vähän laadukkaampaa tilalle, tämän nimestä ei muistikuvaa, mutta sekään ei oikein helpottanut. Vasta kun kävin marmorin pikahuollossa sain sinne kuuluvat öljyt ja aika pian ne alkoivat taas toimia. Sen jälkeen ajellut kymmeniä tuhansia kilometrejä, ehkä kuitenkin alle satkun ja vaihteet toimii edelleen hyvin. Eli öljyllä on väliä.

                        Comment

                        • puupaa99
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2021
                          • 40
                          • seinäjoki

                          Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                          Mikä moottori ja puhutaanko moottoriöljystä? Jos kyllä ja esim m40/m50/m60 sarjan moottori, niin pääsääntöisesti öljyksi käy 5w-40 viskositeettillä oleva öljy ja merkeistä täyttävät vaatimukset mm. castrol magnatec, teboil diamond, mobil super 3000...
                          M30B34 moottori on kiinni niin sinne aattelin tunkea teboilin diamondii se ollut käyttöautossa ja toiminut hyvin niin aattelin että miksi vaihtaa hyvää pois

                          uusi kyssäri vedän ton mun kitkaperän pois ku vaihdan takakelkan autoon niin nyt ollaan niin ulapalla että mitä öljyä sinne perään tunkea ku ei oo ennemmin tarvinnut vaihtaa tai murehtia ku eipä oo paljoo takatuupparit soitellut. vinkkejä mistä tonkia tietoa.:think

                          onko vinkkejä mistä löytää taakse jarrukilvet haluisin vaihtaa uudet mutta pikaisella räjäytyskuvien tutkimisella ja varaosa numeroiden hakemisella ei löytynyt äkkiseltään niin pitäis jostain repiä taakse jarrukilvet mietin et passaisko jonkun muun bemmin jarrukilvet taakse. :think

                          olo on aika uus avuton mutta jokainen harrastaja on ollut aluksi ja niin on mäki.

                          kiitoksia jokaselle joka vaivautuu vinkkailemaan tällästä uusavutonta

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4332
                            • Turku

                            Eikös nämä jarrukilvet sovi kaikkiin malleihin? Tilasin tuolta viime vuonna.
                            Realoem.comista nuo numerot löytyi nopeasti.


                            Comment

                            • Veikkajarv
                              Newbiemmer
                              • Aug 2020
                              • 29
                              • Suomi

                              M50 öljysihtien erot?

                              Oljysihti räks poikki samalla kun ö-pohjan runttasin kiveen, joten kysymys lienee onko e34 ja e36 samallaiset öljysihdit kerta öljypohjat ovat erillaiset m50:ssä?:think

                              Comment

                              • Rhodry
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 3270
                                • Siuntio

                                Originally posted by jani73 View Post
                                Eikös nämä jarrukilvet sovi kaikkiin malleihin? Tilasin tuolta viime vuonna.
                                Realoem.comista nuo numerot löytyi nopeasti.


                                https://www.schmiedmann.fi/fi/catn-ol?q=34211159934
                                Nopeesti katottuna menee kaikkiin. Jos haluu varmistaa ni voin kattoo vinilläki.
                                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎