Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4328
    • Turku

    Originally posted by Kal.ju View Post
    Joo tämä visio on kyllä ollut mielessä, lähinnä vaan että nollaantuuko tuo kampi nyt sitten ihan vammaiseen asentoon. Mutta joo kyllä se tuolla tavalla onnistuu.
    Jos noita kuvia katselee, niin eikös sen moottorin kammen asento ole oleellinen suhteessa muuhun vivustoon.
    Olisiko tuo kammen oikea parkkiasento suoraan vasemmalle?

    https://www.bimmerforums.com/forum/s...-Motor-Removal)

    Toimisiko tämä metodi myös E34:ssa.

    I finally figured out how to fix my wipers. Although this is a simple fix, I could not find this information anywhere, and no one knew or cared to

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      Originally posted by Kal.ju View Post
      Joo tämä visio on kyllä ollut mielessä, lähinnä vaan että nollaantuuko tuo kampi nyt sitten ihan vammaiseen asentoon. Mutta joo kyllä se tuolla tavalla onnistuu.
      Moottori pyörähtää täysympyrän, ei oo ainakaan itellä jääny ihme asentoon. Voit myös käsin kokeille sen liikeradan irtalllaan.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 936
        • Espoo

        Originally posted by Hurubavaria View Post
        Tähän ongelmaan palatakseni kun tuossa ohjeessa sanotaan, että ohjelmoitaessa kuskinovi ei oo saanut olla auki ja jos on niin seuraavat ohjelmointi kerrat ei onnistu kun mennyt lukitus päälle. No tätähän en tiedä mitä edelliset omistajat tehneet Liekköhän tätä lukitusta saa sitten poistettua millään virtojen irrottelulla, joten taitaa olla tietokone hommia. Onkohan lie sillä ads kaapelilla comportilla oleva inpa ainut mikä tähän sitten pystyy poistamaan?
        Oho, voisiko tässä olla vastaus omaan samanlaiseen ongelmaan. Minulla on yksi avain infrapunalla, mutta en ole edes kokeillut, koska ed. omistaja sanoi ettei toimi ja kaikkea mahdollista on yritetty. Jotain uuttakin oli ostettu tähän, mutta en muista mitä.

        Eli ensin varmaan uusi paristo ohjaimeen, lukitus pois softalla + piuhalla jossain missä ko. onnistuu ja sitten ohjeiden mukainen ohjelmointi (ovi kiinni)? Vai voiko näissä olla jotain muuta tyypillistä rikkisärki? Sen olen ainakin katsonut, että ohjain säteilee infrapunaa (kun patteri oli vielä elossa).
        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • Hurubavaria
          Newbiemmer
          • May 2021
          • 22
          • Kerava/Helsinki

          Originally posted by E39-530A View Post
          Oho, voisiko tässä olla vastaus omaan samanlaiseen ongelmaan. Minulla on yksi avain infrapunalla, mutta en ole edes kokeillut, koska ed. omistaja sanoi ettei toimi ja kaikkea mahdollista on yritetty. Jotain uuttakin oli ostettu tähän, mutta en muista mitä.

          Eli ensin varmaan uusi paristo ohjaimeen, lukitus pois softalla + piuhalla jossain missä ko. onnistuu ja sitten ohjeiden mukainen ohjelmointi (ovi kiinni)? Vai voiko näissä olla jotain muuta tyypillistä rikkisärki? Sen olen ainakin katsonut, että ohjain säteilee infrapunaa (kun patteri oli vielä elossa).
          Joo kokeile vielä pariston vaihdon jälkeen tolla kuvan ohjeella muistaen kans sit se ovi kiinni

          Luultavasti mulla se lukko on päällä sitten.
          Mää rupeen lomien jälkeen katseleen kyseleen kellä ois jotain ads kaapeli com portilla inpaa läppärillä sopivaa korvausta vastaan tehdä toimenpide helsinki tai uusimaalla kun kuulemma sillä ainakin pitäs onnistuu homma tehdä
          E30 316i Bavaria
          E34 525iA Touring

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2881
            • Akaa / Toijala

            Originally posted by jani73 View Post
            Jos noita kuvia katselee, niin eikös sen moottorin kammen asento ole oleellinen suhteessa muuhun vivustoon.
            Olisiko tuo kammen oikea parkkiasento suoraan vasemmalle?

            https://www.bimmerforums.com/forum/s...-Motor-Removal)
            Juurikin noin kuin tuossa bimmerforumsin diy ohjeessa.

            Taisin tässä nyt tehdä itselleni turhan epäröinnin yms arpomisen. Muistin eilen että kammen irroituksen jälkeen en moottoria enää käännelly ja kuvankin olin napannut missä asennossa kampi tuli purettua.

            Uusi kampi paikoileen ja loppu vivusto takaisin autooon. Eiköhän se pelitä niinkuin pitääkin.

            E: Alunperin rupesin asian kanssa arpomaan, kun lukasin ohjetta huoltomanuaalista.

            Comment

            • E39-530A
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 936
              • Espoo

              Originally posted by Hurubavaria View Post
              Joo kokeile vielä pariston vaihdon jälkeen tolla kuvan ohjeella muistaen kans sit se ovi kiinni

              Luultavasti mulla se lukko on päällä sitten.
              Mää rupeen lomien jälkeen katseleen kyseleen kellä ois jotain ads kaapeli com portilla inpaa läppärillä sopivaa korvausta vastaan tehdä toimenpide helsinki tai uusimaalla kun kuulemma sillä ainakin pitäs onnistuu homma tehdä
              Jees. Koitan tuolla ohjeella kun pääsen auton luokse. Minulla on pdf:nä suomenkielinen käyttäjän opas ja siinä ohje on yksinkertaisempi eikä mistään ovista puhuta mitään. Tosin kuvissa avain sekin on erinäköinen, sellainen mötikkä, josta aukeaa mekaaninen avain. Minulla se ainoa infrapuna-avain ei ole kummankaan ohjeen avaimen näköinen tai siis se muistuttaa tuota laittamasi ohjeen avainta, mutta napit ovat vierekkäin.

              Pelkään, että se on edellisten yritysten ja edellisten omistajien yrittämisten jälkeen lukittuna ja pitää sitten saada omakin johdon päähän.
              E92 335iA -08

              ---
              ex E34 540iA -93
              ex E90 325iA -05
              ex E39 530iA -00
              ex Toyota Avensis
              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

              Comment

              • Tuppiman
                Newbiemmer
                • Jan 2013
                • 11
                • Finland

                Moro! M50b20 vanoksella ei lähde enää käyntiin nokka-akselin anturin vaihdon jälkeen. Ei edes hörähdä eikä ala bensa haisemaan. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? On myös kokeiltu parilla eri nokka-akselin anturilla, mutta ei ole auttanut.

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  Originally posted by Tuppiman View Post
                  Moro! M50b20 vanoksella ei lähde enää käyntiin nokka-akselin anturin vaihdon jälkeen. Ei edes hörähdä eikä ala bensa haisemaan. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään? On myös kokeiltu parilla eri nokka-akselin anturilla, mutta ei ole auttanut.
                  Bensatankin pumppun johdot poikki
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • Tuppiman
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 11
                    • Finland

                    Originally posted by Scitso View Post
                    Bensatankin pumppun johdot poikki
                    Onko jotain tiettyä paikkaa mistä yleensä on poikki?

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4328
                      • Turku

                      Originally posted by Tuppiman View Post
                      Onko jotain tiettyä paikkaa mistä yleensä on poikki?
                      Voisiko olla kyse samasta, kuin tässä E39 jutussa.


                      Mittaamalla tietysti selviäisi, tuleeko jännite pumpulle asti ja toinen mittaus olisi noiden pumpun johtojen kunto vastusmittauksella.

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        Kannattaa tietty tarkistaa myös sulakkeet. Bensan tulon saa helposti selville ku irrottaa bensaletkun starttauksen ajaks.
                        Voi myös olla venttiilinnostimet jumissa jos ennen anturin vaihtoa käytetty käynnissä vain hetken
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku

                          Tyhjäkäynti alkoi seilaamaan 500 ja 800 välillä, tuntuen siltä, että moottori lähellä sammumispistettä. Ongelma esiintyy vain kun tulen valoihin ja päästän kaasun ylös. En nyt muista, että tasoittuiko tyhjäkäynti hetken kuluttua valoissa seistessä. Kun auto on pihalla parkissa ja painan kaasua, tyhjäkäynti on ihan fine ja asettuu noin 700rpm.
                          Äsken kävin kokeilemassa vielä jarrupolkimen painallusta, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Ajattelin että olisiko jarrutehostimessa jotain. Kierrokset kyllä oli tasaiset, mutta pientä epätasaisuutta äänessä oli, olisiko käynyt viidellä tmv.
                          Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu noin vuosi sitten, orkkis.
                          Tyhjäkäyntimoottoria en ole ikinä putsannut, mutta voisiko se toimia eri tavalla parkissa ja rasituksesta tyhjäkäynnille siirtyessään?
                          Olen vähän googlaillut, mutta ei ihan vastaavaa tullut täältä tai muualtakaan vastaan.

                          Moottori on M50B20 nonvanos.

                          Mitä muuta siinä voisi olla vialla?

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4328
                            • Turku

                            Originally posted by jani73 View Post
                            Tyhjäkäynti alkoi seilaamaan 500 ja 800 välillä, tuntuen siltä, että moottori lähellä sammumispistettä. Ongelma esiintyy vain kun tulen valoihin ja päästän kaasun ylös. En nyt muista, että tasoittuiko tyhjäkäynti hetken kuluttua valoissa seistessä. Kun auto on pihalla parkissa ja painan kaasua, tyhjäkäynti on ihan fine ja asettuu noin 700rpm.
                            Äsken kävin kokeilemassa vielä jarrupolkimen painallusta, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Ajattelin että olisiko jarrutehostimessa jotain. Kierrokset kyllä oli tasaiset, mutta pientä epätasaisuutta äänessä oli, olisiko käynyt viidellä tmv.
                            Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu noin vuosi sitten, orkkis.
                            Tyhjäkäyntimoottoria en ole ikinä putsannut, mutta voisiko se toimia eri tavalla parkissa ja rasituksesta tyhjäkäynnille siirtyessään?
                            Olen vähän googlaillut, mutta ei ihan vastaavaa tullut täältä tai muualtakaan vastaan.

                            Moottori on M50B20 nonvanos.

                            Mitä muuta siinä voisi olla vialla?
                            Ongelma ratkaistu.
                            Sehän oli se perinteinen, eli imuilmavuoto. Löytyi heti kun avasi konepellin päivänvalolla. Kahden sentin taaempi letku, joka lähtee imusarjan paksusta sisääntuloletkusta, oli päästään kaks senttiä halki. Sitä sai lyhennettyä vielä.
                            Panen kuitenkin letkun ja muut imusarjan takana olevat letkut tilaukseen ja vaihdan jossain vaiheessa, sekä putsaan tyhjäkäyntimoottorin, kun tuo letkun vaihto vaatii imusarjan irroituksen.

                            Comment

                            • sepi79
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 263
                              • Nokia

                              Lämppärinongelmia kolmenelkussa.



                              Lämmönsäätimet ei vaikuta tuulilasille eikä jaloille tulevan ilman lämpötilaan millään tavalla vaan molemmille tulee jatkuvasti lämmintä. Naamalle puhaltelee lämmintä ja viileää säätöjen mukaan. Keskisuulakkeen lämmin/raitis rulla toimii, joskin vähän kumilankamaisesti. Rulla ei mene kumpaankaan äärilaitaan vaan palautuu aina hieman keskiasentoa kohti.


                              Autossa on manuaalinen ilmastointi jossa itse ilmastointi ei tietenkään toimi eikä siis näin ollen ole koskaan edes päällä.


                              Vesiventtiileitä en ole tutkinut kun lämmönsäätö vaikuttaa toimivan keskisuulakkeille ihan normaalisti.
                              Last edited by sepi79; 28-07-2021, 21:04. Reason: Vesiventtiilistä lisäys

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by sepi79 View Post
                                Lämppärinongelmia kolmenelkussa.



                                Lämmönsäätimet ei vaikuta tuulilasille eikä jaloille tulevan ilman lämpötilaan millään tavalla vaan molemmille tulee jatkuvasti lämmintä. Naamalle puhaltelee lämmintä ja viileää säätöjen mukaan. Keskisuulakkeen lämmin/raitis rulla toimii, joskin vähän kumilankamaisesti. Rulla ei mene kumpaankaan äärilaitaan vaan palautuu aina hieman keskiasentoa kohti.


                                Autossa on manuaalinen ilmastointi jossa itse ilmastointi ei tietenkään toimi eikä siis näin ollen ole koskaan edes päällä.


                                Vesiventtiileitä en ole tutkinut kun lämmönsäätö vaikuttaa toimivan keskisuulakkeille ihan normaalisti.
                                Keskisuuttimien lämmönsäätö toimii siten että sinisessä asennossa ilman ohjataan lämppärin kennon ohi ja punaisella lämppärin kennon läpi. Ei siis kerro vesiventtiilien kunnosta mitään.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎