Ei saa kuin tiskiltä ja ovat ainakin omasta mielestä melko halpoja kapistuksia. Perän puslista ei tietoa, luultavasti on niilläkin joku asento. Tai jos tarkoitit isoja puslia niin kyllä ne pitää laittaa tiettyyn asentoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 alustaremontti
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostEi saa kuin tiskiltä ja ovat ainakin omasta mielestä melko halpoja kapistuksia. Perän puslista ei tietoa, luultavasti on niilläkin joku asento. Tai jos tarkoitit isoja puslia niin kyllä ne pitää laittaa tiettyyn asentoon.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Kaikki osat on nyt noin 10tunnin ihmettelyn jälkee irti takapäästä. Samalla kun heitin pyörien laakerit vaihtoon heitin mukaan myös apurungon johon prässättii uudet puslat, en tosin vielä saanut toista tukivartta mukaan kun ois menny ylitöiden puolelle. Täytyy maanantaina hakea.
Pistin tossa kasaan takapään iskarit. Eli sprintit ja jousiks tuli Vogtlandit. Pitäis olla reilusti progressiiviset jotta jonkinsortin ajomukavuus säilyy, mutta ei tiedä ennenku pääsee testaa. Raportoin sitten lisää. Mutta pistin vakion pohjaanlyöntikumin ja hommasin ison prikan alapään kiinitykseen. Katotaan miten toimii
EDIT: En ite ainakaan huomannut väljyyttä tai muuta niissä puslissa millä tukivarret kiinittyy apurunkoon. Joten en nyt niitä vaihda.Last edited by Supa; 29-02-2008, 21:07.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Onko kukaan saanut mitään aikaan? Itellä alkaa ihan just etupään rakentelu. Tänään tuli kotiin kyllä halvimmat Febin alkuperäiset alatukivarret mitä löytyy. 91euroo kotiovelle saksasta. Täysin uuden febin alumiinisit tukivarret puslilla, ei paha omasta mielestä. 200euroo säästi suomen hintoihi
Toinen paketti on vielä tulossa missä tulee ylätukivarret sekä raidetangot. Kalleimmaks tulee nyt tuo 16mm iskarille tarkotettu yläpäänlaakeri (7/92->) kun hommatut bilsteinit sopis semmosille. 135e/kpl pyytää kl-varaosat, saako mistään muualta halvemmalla alkuperäsiä yläpäitä? Ei oo näkyny ebayssäkää vaikka oon kuinka katellu.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Violin View PostJämäkkä muttei mielestäni liian kova, joskin mukavuutta tuo 15" papparenkaatMillainen lie olisi 18" kuminauhoilla
Ei ny liikaa,mutta huomaa kyl kuopat...
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKalleimmaks tulee nyt tuo 16mm iskarille tarkotettu yläpäänlaakeri (7/92->) kun hommatut bilsteinit sopis semmosille. 135e/kpl pyytää kl-varaosat, saako mistään muualta halvemmalla alkuperäsiä yläpäitä? Ei oo näkyny ebayssäkää vaikka oon kuinka katellu.eli ei vissiin paljoo halvemmalla saa
Comment
-
-
Soittelin ihan tonne kl-varaosiin vielä ja löyty joku laakeri mikä oli 16mm ja tommonen "isompi laippanen" eli selkeesti kaksosanen, alumiininen laippa. Myyjä sano hinnaks 105e, pistin tilauksee, saa nähä mimmonen tulee, ei nyt voi kauhee kaukana olla ku ulkonäkö ja reiän halkasia täsmää. Vai montako 16mm yläpäätä e34:ssa on ollu?
EDIT: Tänään tuli myös ylätukivarret sekä uloimmat raidentangot saksasta, ei ollut tälläkertaa febin kamaa vaan Meylen josta olen aikasemmin foorumilla jo kyselly. Väittävät että heidän osansa on suuniteltua uudelleen vahvistaen alkuperästä ja kestäis pitempään. No onhan noissa puslissa enemmän kumia sisällä mutta saa nähä kui pitkää kestää. Hintaa oli yhteensä postituskuluineen vaan 140e niin eipä tuossa paljoa häviä jos joutuu uusimaan jossainvaiheessa.Last edited by Supa; 29-10-2007, 18:43.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
noi alkaa kuulostaa jo mun hinnoilta. mistä tilasit ?
itellä toi saksasta tilaaminen vähän ollu hukassa kun kieltä ei osaa sanaakaan.
eli saa laittaa tarkempiakin ohjeia jos jaksaa naputella.
itellä on etupää jo siinä kunnossa ,että pienimmästäkin kantista kolahtaa pohjaan.
muutenkin koko alusta tuntuu siltä ,että kohta romahtaa jostain kulmasta alas jossain töyssyssä. eli kiire alkaa oleeex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
-
Noni! Auto näyttäs menevän näillä näkymin seisomaan tän viikon torstaina ja nyt ois sitten talvi aikaa keräillä osia ja laittaa alle. Jouset ja iskarit on uusittu ja nyt laitetaan uusiksi sitten kaikki loput, kun ei jaksa tärinöitä ja vapinoita. Kysymyksiä on hitosti ja toivottavasti joku viitsii vastata, kun alustan rakenne ei oo mulle mikään selviö.
Eli uusiksi ainakin:
-puslat (750i)
-reaktiotangot
-koiranluut
Mitä muuta pitäs vaihtaa? Mistä noita nyt kannattaa lähteä tilailemaan? Ja jos joku on tehnyt samanlaisen projektin niin vois vaikka laittaa ihan rautalangasta väännettyä osalistaa. Myydäänks noita puslia jonain settinä vai pitääkö realoemista poimia pusla kerralla numeroita?
Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
Vituttais olla köyhä.
T: AlustanoviisiMercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Tilannepäivitystä. En löytänyt käytetyihin bilsteineihi mistää ehjiä suojakumeja. Meni hermot ja tilasin sitten auton yläpäihin suoraan sopivat uudet iskarit ja jätin 16mm yläpäät kaupan hyllylle.
Nyt tilanne näyttää tältä, enää tarttis aikaa vaihtaa noita.
Eikös se niin mennyt että uusi alusta (jouset?) hakee korkeuttaan hetken, eli tippuu ajan kanssa alas vähän? Kauan menee? päivä pari ajoa vai enemmän?
Täytyy varmaan eka vaihtaa iskarit+jouset ja kun ovat asettuneet niin tukivarret jottei tarvis aukoo pultteja ja kiristää kun on oikeel korkeudel?
PS. Eli kaupan olis 16mm kiinityksellä olevat käytetyt bilsteinin sprintit, ei muuta vikaa kuin suojakumit hieman rikki, voi varmaan viritellä yleismalliset kiinni jos haluaa, PM:ää jos kiinostaa- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Katsastuksessa selvisi pienen kolinan lähteeksi oikea ylätukivarsi tai reaktiotanko mikä lieneekään. Tarkemmin siis sen pallonivel. Lueskelin täältä jonkun saaneen Motonetistä ihan orggislaatuisia tankoja joten poikkesin matkalla sinne. Tiskillä jo totesin että eipä sattunut niin hyvä tuuri mutta otin silti tangon, maksoi jotain 50-60e. Sain kuukauden päästä vaihdettua. Tulos - selvästi huonompi kuin vanha paskalla nivelellä oleva! Takapään kumipusla on niin löysä että jalalla painaen rengas menee 1,5 senttiä taaksepäin. Tämä aiheuttaa kolahduksen joka kantin ylityksessä ja muutenkin tuntuu nuljulta ajaa. Aattelin prässätä vanhan puslan sinne mutta tietenkin halkaisijassa on puolen millin heitto.
Nyt sitten ostamaan uutta jostain muualta ja taas säästettiin. Sellainen tarina tällä kertaa - ottakaa nyt joku edes opiksi.
Comment
-
-
Originally posted by DTR View PostItse tilailin eBayn kautta osia yritykseltä nimeltään Autoteilemann. Varsin asiallista ja nopeaa palvelua ja noin 220 eurolla rahteineen sain seuraavat osat:
- Febin alumiiniset alatukivarret puslineen
- Meyle HD ylätukivarret vihreillä puslilla
- Meyle raidetangot- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Vielä ootetaan vastausta noihin ym. kysymyksiin.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostEli uusiksi ainakin:
-puslat (750i)
-reaktiotangot
-koiranluut
- Alatukivarret
- Raidetangot
- Ohjauksen keskitanko
- Apusimpukan hela
Siis etupäähän.
Jos tuonkin jälkeen ohjauksessa välystä, niin sitten simpukkaa tutkailemaan.
Comment
-
Comment