Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Ei saa kuin tiskiltä ja ovat ainakin omasta mielestä melko halpoja kapistuksia. Perän puslista ei tietoa, luultavasti on niilläkin joku asento. Tai jos tarkoitit isoja puslia niin kyllä ne pitää laittaa tiettyyn asentoon.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Cell View Post
      Ei saa kuin tiskiltä ja ovat ainakin omasta mielestä melko halpoja kapistuksia. Perän puslista ei tietoa, luultavasti on niilläkin joku asento. Tai jos tarkoitit isoja puslia niin kyllä ne pitää laittaa tiettyyn asentoon.
      Muistatko mitä ne makso? Juu niitä perän kolmea puslaa tarkotin millä itse perä tulee apurunkoon kiinni.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Kaikki osat on nyt noin 10tunnin ihmettelyn jälkee irti takapäästä. Samalla kun heitin pyörien laakerit vaihtoon heitin mukaan myös apurungon johon prässättii uudet puslat, en tosin vielä saanut toista tukivartta mukaan kun ois menny ylitöiden puolelle. Täytyy maanantaina hakea.

        Pistin tossa kasaan takapään iskarit. Eli sprintit ja jousiks tuli Vogtlandit. Pitäis olla reilusti progressiiviset jotta jonkinsortin ajomukavuus säilyy, mutta ei tiedä ennenku pääsee testaa. Raportoin sitten lisää. Mutta pistin vakion pohjaanlyöntikumin ja hommasin ison prikan alapään kiinitykseen. Katotaan miten toimii



        EDIT: En ite ainakaan huomannut väljyyttä tai muuta niissä puslissa millä tukivarret kiinittyy apurunkoon. Joten en nyt niitä vaihda.
        Last edited by Supa; 29-02-2008, 21:07.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Onko kukaan saanut mitään aikaan? Itellä alkaa ihan just etupään rakentelu. Tänään tuli kotiin kyllä halvimmat Febin alkuperäiset alatukivarret mitä löytyy. 91euroo kotiovelle saksasta. Täysin uuden febin alumiinisit tukivarret puslilla, ei paha omasta mielestä. 200euroo säästi suomen hintoihi

          Toinen paketti on vielä tulossa missä tulee ylätukivarret sekä raidetangot. Kalleimmaks tulee nyt tuo 16mm iskarille tarkotettu yläpäänlaakeri (7/92->) kun hommatut bilsteinit sopis semmosille. 135e/kpl pyytää kl-varaosat, saako mistään muualta halvemmalla alkuperäsiä yläpäitä? Ei oo näkyny ebayssäkää vaikka oon kuinka katellu.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Originally posted by Violin View Post
            Jämäkkä muttei mielestäni liian kova, joskin mukavuutta tuo 15" papparenkaat Millainen lie olisi 18" kuminauhoilla
            18" en tiedä, mutta 19" on melko kivireki Ei ny liikaa,mutta huomaa kyl kuopat...
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2883
              • Akaa / Toijala

              Originally posted by Supa View Post
              Kalleimmaks tulee nyt tuo 16mm iskarille tarkotettu yläpäänlaakeri (7/92->) kun hommatut bilsteinit sopis semmosille. 135e/kpl pyytää kl-varaosat, saako mistään muualta halvemmalla alkuperäsiä yläpäitä? Ei oo näkyny ebayssäkää vaikka oon kuinka katellu.
              Laakkoselta tais olla 132€ eli ei vissiin paljoo halvemmalla saa

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Soittelin ihan tonne kl-varaosiin vielä ja löyty joku laakeri mikä oli 16mm ja tommonen "isompi laippanen" eli selkeesti kaksosanen, alumiininen laippa. Myyjä sano hinnaks 105e, pistin tilauksee, saa nähä mimmonen tulee, ei nyt voi kauhee kaukana olla ku ulkonäkö ja reiän halkasia täsmää. Vai montako 16mm yläpäätä e34:ssa on ollu?

                EDIT: Tänään tuli myös ylätukivarret sekä uloimmat raidentangot saksasta, ei ollut tälläkertaa febin kamaa vaan Meylen josta olen aikasemmin foorumilla jo kyselly. Väittävät että heidän osansa on suuniteltua uudelleen vahvistaen alkuperästä ja kestäis pitempään. No onhan noissa puslissa enemmän kumia sisällä mutta saa nähä kui pitkää kestää. Hintaa oli yhteensä postituskuluineen vaan 140e niin eipä tuossa paljoa häviä jos joutuu uusimaan jossainvaiheessa.
                Last edited by Supa; 29-10-2007, 18:43.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • rounders
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 113
                  • helsinki

                  noi alkaa kuulostaa jo mun hinnoilta. mistä tilasit ?
                  itellä toi saksasta tilaaminen vähän ollu hukassa kun kieltä ei osaa sanaakaan.
                  eli saa laittaa tarkempiakin ohjeia jos jaksaa naputella.

                  itellä on etupää jo siinä kunnossa ,että pienimmästäkin kantista kolahtaa pohjaan.
                  muutenkin koko alusta tuntuu siltä ,että kohta romahtaa jostain kulmasta alas jossain töyssyssä. eli kiire alkaa olee
                  ex: 323i -99
                  ex: 535i -91
                  ex: 525i -89
                  ex: 316i -88

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5224
                    • Hki 43

                    Noni! Auto näyttäs menevän näillä näkymin seisomaan tän viikon torstaina ja nyt ois sitten talvi aikaa keräillä osia ja laittaa alle. Jouset ja iskarit on uusittu ja nyt laitetaan uusiksi sitten kaikki loput, kun ei jaksa tärinöitä ja vapinoita. Kysymyksiä on hitosti ja toivottavasti joku viitsii vastata, kun alustan rakenne ei oo mulle mikään selviö.

                    Eli uusiksi ainakin:

                    -puslat (750i)
                    -reaktiotangot
                    -koiranluut

                    Mitä muuta pitäs vaihtaa? Mistä noita nyt kannattaa lähteä tilailemaan? Ja jos joku on tehnyt samanlaisen projektin niin vois vaikka laittaa ihan rautalangasta väännettyä osalistaa. Myydäänks noita puslia jonain settinä vai pitääkö realoemista poimia pusla kerralla numeroita?

                    Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)

                    Vituttais olla köyhä.


                    T: Alustanoviisi
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Tilannepäivitystä. En löytänyt käytetyihin bilsteineihi mistää ehjiä suojakumeja. Meni hermot ja tilasin sitten auton yläpäihin suoraan sopivat uudet iskarit ja jätin 16mm yläpäät kaupan hyllylle.
                      Nyt tilanne näyttää tältä, enää tarttis aikaa vaihtaa noita.
                      Click image for larger version

Name:	IMG_5241.jpg
Views:	1
Size:	159.3 KB
ID:	4813411

                      Eikös se niin mennyt että uusi alusta (jouset?) hakee korkeuttaan hetken, eli tippuu ajan kanssa alas vähän? Kauan menee? päivä pari ajoa vai enemmän?
                      Täytyy varmaan eka vaihtaa iskarit+jouset ja kun ovat asettuneet niin tukivarret jottei tarvis aukoo pultteja ja kiristää kun on oikeel korkeudel?

                      PS. Eli kaupan olis 16mm kiinityksellä olevat käytetyt bilsteinin sprintit, ei muuta vikaa kuin suojakumit hieman rikki, voi varmaan viritellä yleismalliset kiinni jos haluaa, PM:ää jos kiinostaa
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • DTR
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 387
                        • Vantaa

                        Itse tilailin eBayn kautta osia yritykseltä nimeltään Autoteilemann. Varsin asiallista ja nopeaa palvelua ja noin 220 eurolla rahteineen sain seuraavat osat:

                        - Febin alumiiniset alatukivarret puslineen
                        - Meyle HD ylätukivarret vihreillä puslilla
                        - Meyle raidetangot
                        Mini Cooper S JCW -06
                        Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                        Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                        Ex. E39 528i ///M -00
                        Ex. E34 535i -91

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2051
                          • Riihimäki

                          Katsastuksessa selvisi pienen kolinan lähteeksi oikea ylätukivarsi tai reaktiotanko mikä lieneekään. Tarkemmin siis sen pallonivel. Lueskelin täältä jonkun saaneen Motonetistä ihan orggislaatuisia tankoja joten poikkesin matkalla sinne. Tiskillä jo totesin että eipä sattunut niin hyvä tuuri mutta otin silti tangon, maksoi jotain 50-60e. Sain kuukauden päästä vaihdettua. Tulos - selvästi huonompi kuin vanha paskalla nivelellä oleva! Takapään kumipusla on niin löysä että jalalla painaen rengas menee 1,5 senttiä taaksepäin. Tämä aiheuttaa kolahduksen joka kantin ylityksessä ja muutenkin tuntuu nuljulta ajaa. Aattelin prässätä vanhan puslan sinne mutta tietenkin halkaisijassa on puolen millin heitto.

                          Nyt sitten ostamaan uutta jostain muualta ja taas säästettiin. Sellainen tarina tällä kertaa - ottakaa nyt joku edes opiksi.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by DTR View Post
                            Itse tilailin eBayn kautta osia yritykseltä nimeltään Autoteilemann. Varsin asiallista ja nopeaa palvelua ja noin 220 eurolla rahteineen sain seuraavat osat:

                            - Febin alumiiniset alatukivarret puslineen
                            - Meyle HD ylätukivarret vihreillä puslilla
                            - Meyle raidetangot
                            Jep, täysin sama setti itellä samalta myyjältä. Voin suositella ainakin palvelun ja hinnan suhteen. Katotaan miten meylet kestää
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5224
                              • Hki 43

                              Vielä ootetaan vastausta noihin ym. kysymyksiin.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14509
                                • Oulu

                                Originally posted by Carbonfiber View Post
                                Eli uusiksi ainakin:

                                -puslat (750i)
                                -reaktiotangot
                                -koiranluut
                                Lisäisin listaan ainakin (jos ei ihan äsken ole vaihdettu):

                                - Alatukivarret
                                - Raidetangot
                                - Ohjauksen keskitanko
                                - Apusimpukan hela

                                Siis etupäähän.

                                Jos tuonkin jälkeen ohjauksessa välystä, niin sitten simpukkaa tutkailemaan.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎