Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick the rocket
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 191
    • Mänts

Mulla näyttää average 11,3 100 km sigun rassilla. Eli kai sulla on aika kohillaan toi..
    E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

Comment

• Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 875
      • Keski-Suomi und Sawo

Originally posted by Peltsii View Post
      Mun mielestä toi kulutus kuulostaa ihan normaalilta jopa takaveto mallille, neliveto nyt vie varmasti vielä paljon enemmän voimansiirron ja juurikin tuon välityksen takia. Nykimisiin ym. voi olla lambda syynä
      Tosiaan, itse pyöritellyt kanssa tuota vaihtoehtoa eniten mielessä, tuntuu vaan typerältä kun 2.5l 24v kutonen vie matka-ajossa enemmän kun 3.4l 12v kutonen Mutta, vääntäähän jälkimmäinen jo paljon paremmin toisaalta taas. Täytyy koittaa tsiigaa noi vikakoodit aluks, kyllä tossa koneessa jotain hämärää joka tapauksessa on, lämmänä pyörii tosi tasasta tyhjäkäyntiä mutta tämä vähäkin ko. moottorissa oleva vääntö tuntuu puuttuvan kokonaan ja aaltomaisuus kiihdyttäessä häiritsee..

M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82

O: E24 osasia

Comment

• Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

Kaverilla -91 535i. ABS valo palaa, välillä ei pala, palaa.. Kun palaa niin välillä ei absit toimi välillä toimii. Mikähän ongelma..?

Sanoin kyllä että käy vikakoodit luetuttamassa ja sanon vielä uudelleen mutta onko jollain ollut samoja probleemia?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5150
          • Joensuu

Originally posted by rick the rocket View Post
          Mulla näyttää average 11,3 100 km sigun rassilla. Eli kai sulla on aika kohillaan toi..
          Ajatteko te pelkkää matkaa, kun tollaset lukemat? Ettekä käytä ikinä tyhjäkäyntiä?

Mulla kyl imee sen +15 kaupungissa pyöriessä. Kai tossa sit jotain vikaa on.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

Comment

• Magirus
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 875
            • Keski-Suomi und Sawo

Originally posted by ruupanen View Post
            Ajatteko te pelkkää matkaa, kun tollaset lukemat? Ettekä käytä ikinä tyhjäkäyntiä?

Omalla kiesillä tulee ajettua nyt suurin osa matkaa (n. 80%) ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan n. 9.5l/100km. Saman tuloksen saa laskemalla suurinpiirtein kun tankkaa aina täyteen.. Matka-ajossakin menis melkein kaheksalla litralla jos jurnuuttas tasan 80km/h koko ajan Tyhjäkäyntiä tulee pyöritettyä about melkein sinisen yläreunaan, siinähän se hörsköttelee autoa putsatessa ja tupakoidessa..

Btw. mitä näyttää tyhjäkäyntikulutukseksi teillä? Mulla ajotietokone näytti muistaakseen 2l tunnissa tolle M50 mosalle.. M30 mosa vei puol litraa enemmän

M47TU E61 520D FamilyWagon -06
            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82

O: E24 osasia

Comment

• rick the rocket
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 191
              • Mänts

Originally posted by ruupanen View Post

No tarkennettakoon sen verran, että on tossa suurinpiirtein noin mitä täältä meiltä tulee hyvinkäälle töihin matkaa ..62 km menopaluu ja loput melkein siihen sataan on tuollasta kaupunkiajoa..
              E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

Comment

• Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

Originally posted by rick the rocket View Post

aika kova, mulla on 16.3 nyt keskikulutus 530i manuaalilla Pari viikkoa sitten nollaantui, kun oli akku irti, ennen sitä oli melkein vuoden keskikulutus 12.3 :think
                DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• Purtsi123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1011
                  • Kuopio

Originally posted by Haju69 View Post
                  Kaverilla -91 535i. ABS valo palaa, välillä ei pala, palaa.. Kun palaa niin välillä ei absit toimi välillä toimii. Mikähän ongelma..?

Sanoin kyllä että käy vikakoodit luetuttamassa ja sanon vielä uudelleen mutta onko jollain ollut samoja probleemia?
                  Viime talvena teki samaa, mutta lopetti kevään tullen itsestään ja sen koommin ei ole abs valo palanu. En ole kyllä paneutunu mistä johtuu kun kerta "korjautu" itestään.:think

Mulla ei kyllä toiminu absit ikinä sillon kun valo paloi.
                  E61 525xda -08

Comment

• Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

Originally posted by Purtsi123 View Post
                    Viime talvena teki samaa, mutta lopetti kevään tullen itsestään ja sen koommin ei ole abs valo palanu. En ole kyllä paneutunu mistä johtuu kun kerta "korjautu" itestään.:think

Mulla ei kyllä toiminu absit ikinä sillon kun valo paloi.
                    Tämäkin ongelma on sellaista satunnaista joskus voi olla pitkään palamatta se valo.

Mulla ei ainakaan ollut tuollaista ongelmaa oman ex 535:n kanssa vaikka suhde kesti 4 vuotta.

Kai se on vaan patistettava se luettamaan ne vikakoodit.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

ABS anturi(t)
                      DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

Tulipa tutkittua kuinka paja vaihtanut apurungon puslat taakse, mielestäni on huolimattomasti tehty kun eivät ole painaneet niitä tarpeeksi syvälle.

Pakkia laittaessa päälle kuuluu sekä tuntuu vaimea klonk. FAQ osiossa puslat ainakin asennettiin pohjaan asti...

Kysymys kuuluu, onko tästä haittaa, otanko yhteyttä pajaan ja vaadin että tekisivät homman kunnolla?:think

sigpic
                        E34 530iA

Comment

• Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

Originally posted by Vibaa View Post
                          Tulipa tutkittua kuinka paja vaihtanut apurungon puslat taakse, mielestäni on huolimattomasti tehty kun eivät ole painaneet niitä tarpeeksi syvälle.

Pakkia laittaessa päälle kuuluu sekä tuntuu vaimea klonk. FAQ osiossa puslat ainakin asennettiin pohjaan asti...

Kysymys kuuluu, onko tästä haittaa, otanko yhteyttä pajaan ja vaadin että tekisivät homman kunnolla?:think

Ehdottomasti yhteyttä, nuo on ihan päin vittua laitettu. Mullakin oli edellinen omistaja laittanu noin uudet puslat, olivat täysin revenneet vuodessa kun nyt kesällä itse vaihdoin uudet sinne, eli se pusla ei kauaa kestä tollasena siellä.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• Eetu
                            Banned
                            • Oct 2008
                            • 2843

Mikä mahtaa vaivata E34 automaatti ilmastointia, ennen pelasi moitteitta, vaihdoin raitisilman suodattimen, ainoastaan lämmityslaitteeseen syttyy se merkkivalo, ei siis se taustavalo, edes takalasin lämmitin ei toimi.

Tietävä kertoo.

Ja puhallin lähtee päälle vain suurimmalla asennolla.
                            Last edited by Eetu; 22-11-2010, 16:50.

Comment

• r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

Originally posted by Peltsii View Post
                              Ehdottomasti yhteyttä, nuo on ihan päin vittua laitettu. Mullakin oli edellinen omistaja laittanu noin uudet puslat, olivat täysin revenneet vuodessa kun nyt kesällä itse vaihdoin uudet sinne, eli se pusla ei kauaa kestä tollasena siellä.
                              Joo väärin ne ovat. Syy on kyllä ilmeinen, ainakin mulla oli viimeksi puslat niin saatanan piukat, että vaihtotyökalun sai paiskata menemään, M14-kierretanko vaan venyi ja venyi ja venyi... koitettiin kaikkea tunkista pyhään henkeen, eikä niitä jaksanut painaa loppuun saakka kuin järjettömän kokoinen Kukko-ulosvedin, jollaista ei joka korjaamosta välttämättä löydy, ainakaan siis sellaista, joka sopisi paikalleen.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

Comment

• pexi-78
                                Newbiemmer
                                • Jan 2009
                                • 14
                                • Pirkanmaa

Originally posted by Morriz View Post
                                Kiitoksia Voit heittää privaankin tuota hintaa ja tietty tähänki että muutkin onnettomat m30 omistajat saa ihmetellä. Toivottavasti hinta on edes hiukan sinnepäin, että malttaa talviautoon laittaa, vaikka tuon 535i laittaminen lähti lapasesta jo ennen kuin leimaa on käyty edes kysymässä
                                Noniin. tuli marteluikselta vastaus joka kuuluu näin .. Terve,
                                Pakosarjaa ei tosiaan löydy tuotteena. Se on mahdollista tehdä
                                räätälöimällä. Hinta on noin 1200 +/- Euroa paikalleen asennettuna
                                hyvistä aineista tehtynä TIG-hitsattuna. Jos tehdään samalla kertaa
                                usampia niin hinta tippuu. 5 sarjaa voisi olla 750,00/ auto. Hintaan
                                sisältyy 1-kerros keraamipinnoitus.

T:Arto Martelius

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎