Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #76
    varmaankin kyse keskuslukon moottorista.. Koitappa vaan nyplätä se moottori irti. Se on tod.näk paskana(jumissa) imeny vettä itteesä ja se on sillä selvä. Ovihan menee sitten lukkoon manuaalisesti kun sen pois ottaa, vaikka väliaikaisesti kunnes uuden saa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      #77
      Originally posted by vog-527 View Post
      varmaankin kyse keskuslukon moottorista.. Koitappa vaan nyplätä se moottori irti. Se on tod.näk paskana(jumissa) imeny vettä itteesä ja se on sillä selvä. Ovihan menee sitten lukkoon manuaalisesti kun sen pois ottaa, vaikka väliaikaisesti kunnes uuden saa.
      Jep. Juuri näinhän siellä oli tapahtunut. Moottori täynnä vettä ja aivan ruosteessa. Oma hommansa oli saada tuo moottori irti. Revin sen raakaa voimaa käyttäen paloina, kun vitun saksalaiset insinöörit on ratkassu laittaa ruuvit sinne oven sisäpuolelle päin.

      Uusi moottori oli jo odottamassa... mutta ylläri ylläri, tottakai siinä oli erilainen kiinnitys systeemi siihen lukko hässäkkään. Pitäis jotain patenttia vääntää väliin kun tuossa uudessa on lyhyempi se varsi mikä pyöräyttää oven lukkoon. Lisäks meni jo puol tuntia ja puol askia tupakkaa kun yritin ruuvailla kiinni uutta moottoria. Saa käännettyä aina kymmenes osa kierroksen kerrallaan ruuvia tuolla oven välissä.
      E61 525xda -08

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #78
        Originally posted by Purtsi123 View Post
        Jep. Juuri näinhän siellä oli tapahtunut. Moottori täynnä vettä ja aivan ruosteessa. Oma hommansa oli saada tuo moottori irti. Revin sen raakaa voimaa käyttäen paloina, kun vitun saksalaiset insinöörit on ratkassu laittaa ruuvit sinne oven sisäpuolelle päin.

        Uusi moottori oli jo odottamassa... mutta ylläri ylläri, tottakai siinä oli erilainen kiinnitys systeemi siihen lukko hässäkkään. Pitäis jotain patenttia vääntää väliin kun tuossa uudessa on lyhyempi se varsi mikä pyöräyttää oven lukkoon. Lisäks meni jo puol tuntia ja puol askia tupakkaa kun yritin ruuvailla kiinni uutta moottoria. Saa käännettyä aina kymmenes osa kierroksen kerrallaan ruuvia tuolla oven välissä.
        niitä on tosiaan kahta eri mallia niitä moottoreita ,itselläni kävi sama homma mutta sain sen vaihdettua oikeanlaiseen. Ei se omasta mielestä pikku räikällä kovinkaan vittumainen ollut irroittaa tai kiinnittää...:think
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by vog-527 View Post
          niitä on tosiaan kahta eri mallia niitä moottoreita ,itselläni kävi sama homma mutta sain sen vaihdettua oikeanlaiseen. Ei se omasta mielestä pikku räikällä kovinkaan vittumainen ollut irroittaa tai kiinnittää...:think
          Pitää vääntää jostain metallinpalasta patentti siihen. En jaksa ruveta vaihtamaan. Irrotus ois varmaan räikällä onnistunu ihan hyvin jos ois ees nähny minkälaisilla ruuveilla on kiinni. Mutta kiinni laitto on kyllä aika vittumaista varsinkin kun ei oo pitkää hylsyä tai tosi lyhyttä jatkoo. Pahasti edessä tuo lasin kisko.
          Tänään jos illalla sorkkis tuon kuntoon. Parin oluen jälkeen luonnistuu varmasti paremmin.
          Last edited by Purtsi123; 14-11-2008, 13:32.
          E61 525xda -08

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            #80
            Tänään pari tuntia taas vietin tuon oven kanssa ja sain moottorin paikalleen ja väännettyä jatko kappaleen tuohon työntö varteen. Toimi loistavasti.

            Mutta.. annas olla kun sain työllä ja tuskalla ovipahvin kaikkine hilppeineen kiinni niin ==> ovi menee lukkoon kyllä ihan hyvin, mutta ei aukea kokonaan. Joutuu nostamaan lukkonupista hiukan ennenkuin aukee. Jäykisty jotenkin tuo mekanismi ihan perhanasti ovipahvin laiton jälkeen.

            Eihän se nyt niin vahvasti menny. Ja oli muuten joka ikinen sellanen muovi missä ne klipsut on irronnu ovipahvista. En purkaessa sen enempää tutkinut niin luulin että niiden kuuluukin lähteä. Ja eihän ne siihen tavallisella euron pikaliimalla tarttunut takasinkaan.
            E61 525xda -08

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              #81
              Originally posted by Purtsi123 View Post
              Tänään pari tuntia taas vietin tuon oven kanssa ja sain moottorin paikalleen ja väännettyä jatko kappaleen tuohon työntö varteen. Toimi loistavasti.

              Mutta.. annas olla kun sain työllä ja tuskalla ovipahvin kaikkine hilppeineen kiinni niin ==> ovi menee lukkoon kyllä ihan hyvin, mutta ei aukea kokonaan. Joutuu nostamaan lukkonupista hiukan ennenkuin aukee. Jäykisty jotenkin tuo mekanismi ihan perhanasti ovipahvin laiton jälkeen.

              Eihän se nyt niin vahvasti menny. Ja oli muuten joka ikinen sellanen muovi missä ne klipsut on irronnu ovipahvista. En purkaessa sen enempää tutkinut niin luulin että niiden kuuluukin lähteä. Ja eihän ne siihen tavallisella euron pikaliimalla tarttunut takasinkaan.
              paljon mahdollista että se tanko johon "lukkonuppi" kierretään kiinni kun ovipahvi on paikoillaan, on hieman vääntynyt ja ei siis pääsee suorassa herkästi nousemaan kun avaa keskuslukon. Näin kävi mullakin. sen kun saa vaan oikaistua hieman ikäänkuin alkuperäseen muotoonsa niin sit se pelaa...
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                #82
                Aivan! Tuotapa en muistanu tarkistaakaan. Paljon mahdollista että se vääntyi kun irrottelin vanhaa moottoria. Ja oon kyllä aika varma. Kiitos neuvosta. Kait se pitää vielä purkaa.

                Edit: Tai siis mulla väänty todennäkösesti se mikä menee lukkonupista sinne lukolle. Eli se pitkä tanko.
                E61 525xda -08

                Comment

                • Purtsi123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1011
                  • Kuopio

                  #83
                  Minkälaista ongelmaa vois olla, kun nopeesti painaa kaasua tyhjäkäynnillä niin meinaa sammua auto? Ja alakierroksilla tuntuu aika laiskalta auto. Vai onko ihan normaalia? Sitten 4000 kierroksen paikkeilla on ihan järjeton teho piikki, varmaan lastusta johtuu.

                  Lisäks kunnon kiihdytyksessä jossain 4000 kiekan kohdilla rupee kuulumaan sellasta "sihinää" koneesta. Mikä vois olla? Vai voisko vaan joku hihna ruveta kovemmilla kierrokslla luistamaan.

                  Minkälainen homma ois asentaa uudet jarrupalojen kuluneisuus anturit etu jarruihin? Ei ole tässä, ja sen takia ajotietokone huutaa välillä brake linigssia. Paljon anturien hinta suunnilleen olis?
                  E61 525xda -08

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    #84
                    Originally posted by Purtsi123 View Post
                    Minkälaista ongelmaa vois olla, kun nopeesti painaa kaasua tyhjäkäynnillä niin meinaa sammua auto? Ja alakierroksilla tuntuu aika laiskalta auto. Vai onko ihan normaalia?
                    Meinaako esim. risteyksestä lähtiessä sammuakin vai miten se tuntuu se laiskuus...? Tulee mieleen samoja oireita kuin itselläkin taannoin ja vika oli lambda anturissa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Konda112
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 92
                      • Pudasjärvi/Oulu

                      #85
                      niin mitäs teen sille kierroslukumittarille kun se ei toimi? onkos mittarin akuissa jotain vikaa? vai
                      Last edited by Konda112; 16-11-2008, 15:43.

                      Comment

                      • Purtsi123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1011
                        • Kuopio

                        #86
                        Originally posted by vog-527 View Post
                        Meinaako esim. risteyksestä lähtiessä sammuakin vai miten se tuntuu se laiskuus...? Tulee mieleen samoja oireita kuin itselläkin taannoin ja vika oli lambda anturissa.
                        Lähinnä kun on vielä moottori kylmänä ja parkki paikalla "näpäyttää" kaasupoljinta niin meinaa sammua. Ja jotenki tuntuu että alle 2000 kierroksilla ei oikein kunnolla meinaa vetää. Ajoittain toimii ihan ok, mutta yleensä on vähän puhditon alakierroksilla.
                        Ja kyllä tuo risteyksissäkin pudottaa kiekat välillä tosi alas, ellei laita enemmän kaasua. Luulis että näinkin "iso" kone jaksais paremmin lähtee vääntämään alakierroksiltakin.
                        Last edited by Purtsi123; 16-11-2008, 18:30.
                        E61 525xda -08

                        Comment

                        • mutis
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 76
                          • Åbo Kickel

                          #87
                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Minkälaista ongelmaa vois olla, kun nopeesti painaa kaasua tyhjäkäynnillä niin meinaa sammua auto? Ja alakierroksilla tuntuu aika laiskalta auto. Vai onko ihan normaalia? Sitten 4000 kierroksen paikkeilla on ihan järjeton teho piikki, varmaan lastusta johtuu.
                          Mulla on kans kaikki nämä samat "ominaisuudet": ajoittainen olematon alavääntö, tehopiikki neljässä tonnissa, suhina kierrosten myötä, kaasun "sammuminen" eli ei ala ottaan heti jengaa kone.
                          Auto on tällä hetkellä palasina, mutta tarkoitus on jossain vaiheessa vaihtaa ainakin lambda ja tyhjäkäynnin säätömoottori, josko niistä olisi jotain apua.

                          Vettäkin kuulosti olevan pakoputkessa reippaanlaisesti kun sitä tuossa heiluttelin. Jostain täältä foorumilta luin että reikä porata takapönttöön, täytyypä kokeilla.

                          Se jarrujen kulumisantureiden vaihto on helppo homma, anturit on vasemmalla edessä ja oikealla takana. Hinta näytti olevan Motonetissä 3,36€ kpl.
                          E34 525

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #88
                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Lähinnä kun on vielä moottori kylmänä ja parkki paikalla "näpäyttää" kaasupoljinta niin meinaa sammua. Ja jotenki tuntuu että alle 2000 kierroksilla ei oikein kunnolla meinaa vetää. Ajoittain toimii ihan ok, mutta yleensä on vähän puhditon alakierroksilla.
                            Ja kyllä tuo risteyksissäkin pudottaa kiekat välillä tosi alas, ellei laita enemmän kaasua. Luulis että näinkin "iso" kone jaksais paremmin lähtee vääntämään alakierroksiltakin.
                            Mun veikkaus että lambda paskana.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              #89
                              Meinaan että se käyttäytyminen muuttuu aika paljon kun lambda hajoaa. Ja kokemusta on.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                #90
                                Originally posted by vog-527 View Post
                                Mun veikkaus että lambda paskana.
                                Voihan se olla. En löytäny motonetistä lambdaa muutakun 24v koneeseen. Käykö sitten muka 12v koneeseen sama? Pirun kallis ainakin tuo on.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎