Käykö e30 325:n perä suoraan -89 525:een? Oire on jurina takaa moottorijarrutuksella, eli siis tasauspyörästö paskana.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei kait tuossa kummempia ongelmia pitäisi olla. Molemmissa typ188 mallinen perä ja taitaa välityksetkin olla about samoja.Originally posted by -weke- View PostKäykö e30 325:n perä suoraan -89 525:een? Oire on jurina takaa moottorijarrutuksella, eli siis tasauspyörästö paskana.E39 ja E91
Comment
-
Tuossa tullut jonku verran selailtua interwebbiä ja koittanut etsiä E34 facelift konepeltiä suomesta, mutta tuloksetta. Onko suomessa ollenkaan puljuja jotka myy tarvikkeena facelift konepeltejä? Vai pitääkö vaan yrittää facelift purkuautoja kalastaa.
Saksan markkinoilta noita peltejä kuitenkin löytyisi: *klik*
Sitten semmoinen ropleema kun otin tuossa vetokoukun autosta irti. Samaan syssyyn tietenkin irroitin perävaunun moduulin ja johtosarjan, kun niille ei luonnollisesti ollut tarvetta. Operaation jälkeen ajotietokone antaa ilmoitusta perävaunun valosta (anhänger licht). Täytyy siis kytkeä jotkut johdot yhteen ettei ajotietokone herjaa.
Mitkä johdot täytyy yhdistää tuolta liittimeltä josta otin johtosarjan irti? Onko tuohon liittimeen olemassa siihen tarkoitettua "jumpperia" BMW:ltä?Last edited by M-Lead; 22-02-2009, 17:46.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
Tuolta ainakin löytyy: http://www.merteil.fi/Originally posted by M-Lead View PostTuossa tullut jonku verran selailtua interwebbiä ja koittanut etsiä E34 facelift konepeltiä suomesta, mutta tuloksetta. Onko suomessa ollenkaan puljuja jotka myy tarvikkeena facelift konepeltejä? Vai pitääkö vaan yrittää facelift purkuautoja kalastaa.
Comment
-
Originally posted by -weke- View PostKäykö e30 325:n perä suoraan -89 525:een? Oire on jurina takaa moottorijarrutuksella, eli siis tasauspyörästö paskana.Kardaanin laippa voi olla erilainen ja takakannen joutuu vaihtamaan. E34:n etukiinnikeraudasta en ole varma löytyykö sille kierteet 325:n murikasta.Originally posted by Harri G View PostEi kait tuossa kummempia ongelmia pitäisi olla. Molemmissa typ188 mallinen perä ja taitaa välityksetkin olla about samoja.
Comment
-
Auto -91 E34 535 isolla ajotietokoneella.
Mistä johtuu, että välillä, todella harvoin, erittäin hiljaisissa nopeuksissa saattaa nopeusmittari yhtäkkiä hypätä johonkin 60-80kmh asti ja samantien takaisin alas. tänään kyseisen hyppäyksen tapahduttua ajotietokone piippasi Speed Limitistä, koskaan ennen ei ole kyllä samalla siitä piippaillut:think
Jatkokysymys keskuslukituksesta, mistä voisi johtua että lukkoon kääntäessä ensin menee lukkoon, mutta puolen sekunnin päästä kaikki ovet taas napsahtaa auki, toisen kerran kun kääntää lukkoon niin sitten kyllä pysyykin lukossa? Auki kääntäessä ei mitään ongelmaa, eli ei vetäise ovia takaisin lukkoon.E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
Itsellä samat ongelmat. Nopeusmittarin ongelmasta ei mitään hajua, eikä ole pistänyt silmään foorumia lueskellessa myöskään samanlainen vika. Ehkä olen vain sokea.Originally posted by x-men View PostAuto -91 E34 535 isolla ajotietokoneella.
Mistä johtuu, että välillä, todella harvoin, erittäin hiljaisissa nopeuksissa saattaa nopeusmittari yhtäkkiä hypätä johonkin 60-80kmh asti ja samantien takaisin alas. tänään kyseisen hyppäyksen tapahduttua ajotietokone piippasi Speed Limitistä, koskaan ennen ei ole kyllä samalla siitä piippaillut:think
Jatkokysymys keskuslukituksesta, mistä voisi johtua että lukkoon kääntäessä ensin menee lukkoon, mutta puolen sekunnin päästä kaikki ovet taas napsahtaa auki, toisen kerran kun kääntää lukkoon niin sitten kyllä pysyykin lukossa? Auki kääntäessä ei mitään ongelmaa, eli ei vetäise ovia takaisin lukkoon.
Keskuslukituksessa samanlaista, mutta toisinpäin. Auki kääntäessä pompauttaa kerran ja toisella kerralla kääntäessä pysyy kyllä lukossa. Lukkoon kun kääntää niin toimii ekalla. Omassa tapauksessa diagnoosi viittaisi kontin lukkopesän/keskuslukituksen moottorin jumiutumiseen, pitää purkaa kamat sieltä kun kerkeää. Edellinen omistaja on myös kuskin ovesta nojannut kädellä vinoon sen lukkotapin, tai vinossa se on ainakin. Kuskin oven nuppi ei nouse välillä ylös asti ovia avatessa, vaan se pitää käsin nostaa takaoven kautta. Keskuslukituksen moottorissa voi kyllä kuskin ovessakin olla jotain vikaa.
EDIT: Ajotietokone valittaa myös "1 BRAKE LIGHT" kun poljinta polkaisee, ja yksi valohan siellä vain palaa. Poltin on ehjä, koitin toistakin sinne vaihtaa tilalle ilman mitään vaikutusta. Pitää varmaan kanssa tuo kontin johtosarja tarkastaa ja mahdollisesti pääsulake. Autoon on vaihdettu taakse valot tommoseen puna-kirkas sarjaan, onko noissa yleensä ollut joitain ongelmia? Mistä muualta vikaa kannattaisi etsiä?E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
Ootko tarkistanu kontin saranan kohdalta johtojen kunnon?Originally posted by x-men View PostJatkokysymys keskuslukituksesta, mistä voisi johtua että lukkoon kääntäessä ensin menee lukkoon, mutta puolen sekunnin päästä kaikki ovet taas napsahtaa auki, toisen kerran kun kääntää lukkoon niin sitten kyllä pysyykin lukossa? Auki kääntäessä ei mitään ongelmaa, eli ei vetäise ovia takaisin lukkoon.
Comment
-
En usko että niissä mitään vikaa on kun kulkevat siellä alkuperäisen muovisen suojakoteloinnin sisässä:think pitää varmaan putsailla perämurikasta sitä nopeus anturia ja tarkistaa sen kunto.. jospa se siitä.Originally posted by zener View PostOotko tarkistanu kontin saranan kohdalta johtojen kunnon?E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
Voi olla siltikin johdot huonoja. Itellä sama, mutta silti oli sieltä päästä mistä johdot tulee konttiin, niin puolet johdoista poikki.Originally posted by x-men View PostEn usko että niissä mitään vikaa on kun kulkevat siellä alkuperäisen muovisen suojakoteloinnin sisässä:think pitää varmaan putsailla perämurikasta sitä nopeus anturia ja tarkistaa sen kunto.. jospa se siitä.E61 525xda -08
Comment
-
Katselin tänään tarkemmin niin olihan sieltä kaksi johtoa, valkoinen sinisellä raidalla ja yksi sininen johto ihan poikki ja melkein kaikista muistakin oli eriste jo murtunut... täytyy tinailla uutta johtoa tilalle jossain vaiheessa... mitähän nuo kaksi johtoa voisivat olla? kaikki perseen valot toimii kuitenkin ihan hyvin, kontti ja bensaluukkukin menee kyllä lukkoon:thinkOriginally posted by Purtsi123 View PostVoi olla siltikin johdot huonoja. Itellä sama, mutta silti oli sieltä päästä mistä johdot tulee konttiin, niin puolet johdoista poikki.
Toivottavasti sitten tuon johtosarjan korjaamisen jälkeen rupeaa tuo keskuslukitus toimimaan kunnolla...E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
Tämä ongelma korjaantui itseltä hyvin mystisellä tavalla. Eilen menin tallille vaihtamaan tulpat ja muuta pikkuhommaa, ja siinä kun odottelin että kone viilenee niin paneuduin ongelmaan taas vähän tarkemmin. Vaihdoin alkuperäisen takavalon tuonne paikalle ja koitin polkea jarrua, valitti samaa. Sitten katselin virtakynällä että kyllä pistokkeeseen virta tulee selvästi. Noh, oma takavalo takaisin kiinni eikä mitään ongelmaa sen jälkeen. Ilmeisesti en osannut laittaa tuota pistoketta takaisin paikalleen kunnolla.. En ymmärrä mikä muukaan siellä olisi voinut olla. Polttimotkin vaihdoin noiden valojen kanssa keskenään, eli käytin samoja polttimoita koko ajan. Kummallista.Originally posted by aakoo View PostEDIT: Ajotietokone valittaa myös "1 BRAKE LIGHT" kun poljinta polkaisee, ja yksi valohan siellä vain palaa. Poltin on ehjä, koitin toistakin sinne vaihtaa tilalle ilman mitään vaikutusta. Pitää varmaan kanssa tuo kontin johtosarja tarkastaa ja mahdollisesti pääsulake. Autoon on vaihdettu taakse valot tommoseen puna-kirkas sarjaan, onko noissa yleensä ollut joitain ongelmia? Mistä muualta vikaa kannattaisi etsiä?
Muita sähkövikoja ei ole tähän mennessä keskuslukituksen temppuilua lukuunottamatta löytynyt, joten en ruvennut kontin johtosarjaa edes tutkimaan tai tuota pääsulaketta. Keskuslukitus aikalailla 100% varmasti temppuilee pasaksi menneiden keskuslukituksen moottoreiden takia, onneksi nekin pääsee kohta vaihtamaan uusiin.
EDIT: Lainatakseni topicia vielä lisää, onko kukaan vaihtanut Powerflexin puslia apurunkoon? Komeat on ohjeet tuollaisten alkuperäisten vaihtamiseen FAQ:ssa, mutta meinasi pojalta mennä sormi suuhun kun posti kuljetti kotiin Powerflexin laatikon ja sen avattua löysin sieltä tuollaisen kaksiosaisen puslan. Onko tuo asennus peräti jopa helpompi alkuperäisiin verrattuna, painaa vaan puslat molemmin puolin sitä holkkia kiinni ja tuon tapin sinne sisälle, vai mikä tässä on ideana? Vituttaa olla amatööri. Tuokin asia toki selviäisi varmasti hyvin nopeasti kun ne alkuperäiset puslat sieltä irrottaisi, mutta olisi toki kiva tietää etukäteen jos noissa on jotain vippaskonsteja, auto kun kuitenkin on jokapäiväisessä ajossa.Last edited by aakoo; 08-03-2009, 13:33.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
Comment
-
-
Comment