Originally posted by Purtsi123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Nyt jos joku osais kertoa mistä löytää e34:sen m-sport alustaan iskareita niin olisin tyytyväinen. Oon yrittäny ettiä eri nettikaupoista, mutta ei ole sattunut silmään.
Ja miten tuo alusta eroaa vakiosta? Voiko sinne heittää vakio iskaria ollenkaan jos ei ala löytymään m-sportteja?E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostNyt jos joku osais kertoa mistä löytää e34:sen m-sport alustaan iskareita niin olisin tyytyväinen. Oon yrittäny ettiä eri nettikaupoista, mutta ei ole sattunut silmään.
Ja miten tuo alusta eroaa vakiosta? Voiko sinne heittää vakio iskaria ollenkaan jos ei ala löytymään m-sportteja?
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostSporttialusta on edestä 20mm ja takaa huimat 9mm matalampi kun vakiokorkeudella huojuva E34. Laita tilalle vaikka Bilsteinin Sprintit (B8) niin homma on sillä selvä, Sport (B6) toimii myös. Vakioiskarikin menettelee tuolla madalluksella, en kuitenkaan suosittele. B6 on sporttisempi vakioiskari.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostJa sprintit (tai muut laadukkaat normaalia lyhemmät iskarit) toimii myös silloin, kun huomaat, ettei M-sportin madallus riitäkään Ja tuon M-sport iskarin yläpää ei eroa normialustan iskarin yläpäästä ainakaan noiden tietojen mukaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876. Voit siis laittaa sinne normi-iskarit, jos haluat. Yksi näkökulma on sekin, että jos sprintien hintaan pistää saturaisen tai pari lisää, niin alkaa saamaan jo koko alustasarjoja, joissa on jopa joku merkki kyljessä. Elämä on valintoja.
Sopisko sitten paremmin tuohon alustaan 535/540 vakio iskarit, vai meneekö liiankin jäykäks? Tuo bilstein sprint kuulostaa kyllä myös mahdolliselta.
Ja nykyinen korkeus on minun makuun ihan sopiva. Ei ainakaan matalemmaks tarviis paljoo mennä. Nytkin jo saa aurata puskurilla pihamaita välillä.
Ja mitään tonnin satsia en meinaa tuohon enää hankkia kun autokaan ole kun n. 3 tonnin arvonen, ja elämänsä ehtoo puolella pikku hiljaa.Last edited by Purtsi123; 14-01-2009, 18:50.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostJa sprintit (tai muut laadukkaat normaalia lyhemmät iskarit) toimii myös silloin, kun huomaat, ettei M-sportin madallus riitäkään Ja tuon M-sport iskarin yläpää ei eroa normialustan iskarin yläpäästä ainakaan noiden tietojen mukaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876. Voit siis laittaa sinne normi-iskarit, jos haluat. Yksi näkökulma on sekin, että jos sprintien hintaan pistää saturaisen tai pari lisää, niin alkaa saamaan jo koko alustasarjoja, joissa on jopa joku merkki kyljessä. Elämä on valintoja.
Comment
-
-
Tällasia löyty motonetin sivuilta. Mutta jos tulkitsin oikein noita ohjeita iskarin yläpäistä niin
tuon alimmaisen voi varmaankin unohtaa.? Ja tuo ylimmäinen on TRW merkkiä.
524-535 E34 88--7.90 Eteen (ja Sport-518/520). . . . . . . 36-6005 69.94 ???
524-535 E34 88--7.90 Eteen Sachs (ja Sport-518/520). . . . 85-4074 82.50 ???
530/535 E34 8.90--96 Eteen (ja Sport-524/525). . . . . . . 36-6007 79.50 ???
Nuo nyt ei ainakaan vararikkoon aja hintansa puolesta.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTällasia löyty motonetin sivuilta. Mutta jos tulkitsin oikein noita ohjeita iskarin yläpäistä niin
tuon alimmaisen voi varmaankin unohtaa.? Ja tuo ylimmäinen on TRW merkkiä.
524-535 E34 88--7.90 Eteen (ja Sport-518/520). . . . . . . 36-6005 69.94 ???
524-535 E34 88--7.90 Eteen Sachs (ja Sport-518/520). . . . 85-4074 82.50 ???
530/535 E34 8.90--96 Eteen (ja Sport-524/525). . . . . . . 36-6007 79.50 ???
Nuo nyt ei ainakaan vararikkoon aja hintansa puolesta.
Niin, ja muista sitten hommata kasa nippeliä ja nappelia liittyen iskariremppaan. Ainakin jousen ylä- ja alakumit, pölysuojat, yläpäähän metallilautaset... Kaikki nämä oli itsellä vaihtokunnossa. Mahdollisesti myös yläpään laakerit kaipaavat uusimista. Suosittelen että haet ensimmäisen listan osat valmiiksi. Todellinen tarve selviää kun tolppa on osissa pöydällä.Last edited by Harri G; 17-01-2009, 16:18.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by JaniMotturi View PostOn alkanut kuulumaan kolinaa, jonka paikallistin takaiskarin yläpäähän. Ko kulmassa iskari tuntuu pehmeältä/loppuun kuluneelta. Mikä tuolla on rakenne ja missä yläpää on kiinni, löytyiskö kuvaa? Käykö tohon sportin iskarit? Alusta on m.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Yläpään kiinnitys koriin on periaatteessa samanlainen kuin edessä eli 3 mutteria. Periaatteessa tuota tunkkia ei tartte kun löysää nuo 3 mutteria tarpeeksi niin eihän se tolppa siitä kovin kauas tipahda, yläpään mutteria voi tosiaan löysätä tuossa paikallaan jos haluaa.
Käytännön toteutus:
- penkit pois
- pyörät pois
- yläpäästä kolme mutteria auki
- alapäästä pultti pois
- tolppa pöydälle
- asennusolut, 0,568 litraa joko Olvi taikka Karhu
- puristellaan tarpeen mukaan jousia
- iskarin päästä mutteri pois
- kasaus käänteisessä järjestyksessä, paitsi toinen asennusolut lopuksiE39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by JaniMotturi View PostKiitos näistä tiedoista. Miten toi iskari jotta käykö sport m:ään
Jos nyt laitan yhden mutu-mielipiteen, kun on puhuttu näistä M-sport-alustoista. E34 on 20 vuotta vanha keksintö. Lieneekö tuolla hirveästi väliä, mikä alusta siellä on alun perin ollut. Laittaa sitä alustan osaa tilalle, mistä pitää. Uskon, että samalla hinnalla kuin M-sport-osat saa jo jotain muuta mukavaa tilalle. Niinpä ymmärrän esim. nimimerkki Purtsi123:n ajatusta laittaa normi-iskaria tilalle.E39 ja E91
Comment
-
-
No voi hyvä päivä. Se epäilty kolina taitaa minun tapauksessa olla sittenkin irrallaan heiluva tunkki tuolla kontin reunalla. Laiton sen kiinni telineeseen ja pehmustelin vielä niin ei oo kuulunu mitään.
Jännä vaan kun kuulosti ihan että olis kuulunu edestä. Pitää nyt vielä tarkkailla tilannetta.
Mutta pitää nyt kattoo tuota iskari hommaa, kun tuntuu semmosissa "heitoissa" että pomppaa ihan liikaa takasin. Taidan jättää kesään kun ei ole tallia missä vaihtaa.
Tietääkö kukaan millä saa takaspoilerin kiinni, kun irtos tossa yksi päivä toiselta puolelta, kun ei meinannu mennä takaluukku kiinni.
Voiko olla että se on tosiaan vaan jollain liimalla ollu kiinni? Koska spoilerin kummassakin päässä on kaks pulttia jotka menee just sellasen "vahvikkeen" alle piiloon. Sinne vähän hankala mutteria pyörittää.
Edit: Ja vielä yksi juttu tuli mieleen. Huomasin tuossa että kuskin puolen valoille on vedetty virta oikean puolen valoilta. Ilmeisestikään ei pitäisi olla näin? Vai? Kun tuolla aiemmin jo kysyin tuosta, kun OBC herjaa vasenta lähivaloa, niin tässäkö löyty sitten ratkaisu.Last edited by Purtsi123; 21-01-2009, 18:13.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostNo voi hyvä päivä. Se epäilty kolina taitaa minun tapauksessa olla sittenkin irrallaan heiluva tunkki tuolla kontin reunalla. Laiton sen kiinni telineeseen ja pehmustelin vielä niin ei oo kuulunu mitään.
Vasta paljon paljon myöhemmin paljastui tunkkia esiin ottaessa, ettei se ollutkaan ihan kunnolla paikallaan.
Comment
-
Comment