Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14439
    • Oulu

    Originally posted by Dillinger View Post
    Sekä lämmöt tuntuvat edelliseen verrattuna(M20B25) nousevan todella nopeasti eli onko tämä normaalia?
    M30 lämpeää kyllä nopeasti, se on mukavaa myös talvella. Varsinkin M20:iin verrattuna.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Dillinger
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 511
      • Lappeenranta/Kotka

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Tuohon valon vilkkumiseen voi olla syypäänä öljynpaineanturi tai sitten konessasi ei ole öljynpainetta tyhjäkäynnillä.

      Kannattaa katsoa tilanne mittarilla ennen kuin käyttää autoa enempää.

      Jos painetta ei ole tietää se remppa enemmän tai vähemmän.
      Tarkennetaan vielä vähän elikkä kylmällä konella ei valo vilku ollenkaan ja tyhjäkäynti on noin 750rpm ja jos kaasua painaa vähänkin niin vilkkuminen loppuu heti.

      Ja auto on seisonut aika useamman kuukauden jos sillä mitään merkitystä on.
      sigpic

      Jetta Mk2 -89

      ex.E34 535i -89

      ex.E34 525i -88

      Comment

      • Dillinger
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 511
        • Lappeenranta/Kotka

        Originally posted by zener View Post
        M30 lämpeää kyllä nopeasti, se on mukavaa myös talvella. Varsinkin M20:iin verrattuna.
        Tämä on hyvä tietää, tuo öljypaine vielä askarruttaa mutta pitää sitä anturia tarkastella ensimmäisenä, kone kuitenkin muuten hyvässä kunnossa ei savuta jne.
        sigpic

        Jetta Mk2 -89

        ex.E34 535i -89

        ex.E34 525i -88

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16357
          • Leppävirta

          Originally posted by Dillinger View Post
          Tarkennetaan vielä vähän elikkä kylmällä konella ei valo vilku ollenkaan ja tyhjäkäynti on noin 750rpm ja jos kaasua painaa vähänkin niin vilkkuminen loppuu heti.

          Ja auto on seisonut aika useamman kuukauden jos sillä mitään merkitystä on.
          Eipä se kylmänä vilkukkaan. Vaan sitten kun öljyt on lämpimät. Mittaa öljyn paineet, mutta silti olen lähes varma että laakerit ne siellä alakerrassa huutaa hoosiannaa. Lisäät purkin olikohan se STP öljyn lisäaine niin herkeää vilkkumasta vähäksi aikaa. Mutta joka tapaukessa se laakerointi siellä odottaa vuoroaan.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Dillinger
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 511
            • Lappeenranta/Kotka

            Originally posted by Haju69 View Post
            Eipä se kylmänä vilkukkaan. Vaan sitten kun öljyt on lämpimät. Mittaa öljyn paineet, mutta silti olen lähes varma että laakerit ne siellä alakerrassa huutaa hoosiannaa. Lisäät purkin olikohan se STP öljyn lisäaine niin herkeää vilkkumasta vähäksi aikaa. Mutta joka tapaukessa se laakerointi siellä odottaa vuoroaan.
            No tämähän se kuulostaa oikein mukavalta yllätykseltä.

            Mutta onko siellä mitään muuta mikä voisi tuon aiheuttaa esim öljypumppu tai joku muu vastaava, kun ei ihan heti ole rahaa mihinkään laakeri remppaan laittaa. Ja olisiko jotain arviota mitä tuo laakerien vaihto tulee sitten maksamaan?
            sigpic

            Jetta Mk2 -89

            ex.E34 535i -89

            ex.E34 525i -88

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16357
              • Leppävirta

              Originally posted by Dillinger View Post
              No tämähän se kuulostaa oikein mukavalta yllätykseltä.

              Mutta onko siellä mitään muuta mikä voisi tuon aiheuttaa esim öljypumppu tai joku muu vastaava, kun ei ihan heti ole rahaa mihinkään laakeri remppaan laittaa. Ja olisiko jotain arviota mitä tuo laakerien vaihto tulee sitten maksamaan?
              Minä ainakin kokeilin kahteen kertaan öljyn paineen anturin vaihtoa ja se ei sillä korjaantunut. Jälkeenpäin selvisi että paineet oli tyhjäkäynnillä vähissä.

              Mittauta ne öljynpaineet nyt ensimmäisenä ennen kuin slaagin saat.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Dillinger
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 511
                • Lappeenranta/Kotka

                Originally posted by Haju69 View Post
                Minä ainakin kokeilin kahteen kertaan öljyn paineen anturin vaihtoa ja se ei sillä korjaantunut. Jälkeenpäin selvisi että paineet oli tyhjäkäynnillä vähissä.

                Mittauta ne öljynpaineet nyt ensimmäisenä ennen kuin slaagin saat.
                No ei tässä mitään slaagia olla saamassa

                Kunhan nyt kyselin vain kaikkia mahdollisia vika kohteita, eikä asialla niin kiire edes ole kun eipä tolla autolla muutenkaan voi vielä pariin viikkon ajella.
                sigpic

                Jetta Mk2 -89

                ex.E34 535i -89

                ex.E34 525i -88

                Comment

                • Dillinger
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 511
                  • Lappeenranta/Kotka

                  Originally posted by Dillinger View Post
                  No ei tässä mitään slaagia olla saamassa

                  Kunhan nyt kyselin vain kaikkia mahdollisia vika kohteita, eikä asialla niin kiire edes ole kun eipä tolla autolla muutenkaan voi vielä pariin viikkon ajella.
                  Sitä anturin johtoa painelin paremmin kiinni ja käytin koneen lämpimäksi ja nyt ei valo vilkkunut yhtään.

                  Mutta millä kierteellä tuo paineanturi on kiinni kun löytyy tollanen 1,5bar mittari niin pitää huomenna askarrella siitä öljypaine mittari.

                  Niin ja eipä sieltä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu koneen käydessä.
                  Last edited by Dillinger; 06-09-2009, 18:00.
                  sigpic

                  Jetta Mk2 -89

                  ex.E34 535i -89

                  ex.E34 525i -88

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by Dillinger View Post
                    Sitä anturin johtoa painelin paremmin kiinni ja käytin koneen lämpimäksi ja nyt ei valo vilkkunut yhtään.

                    Mutta millä kierteellä tuo paineanturi on kiinni kun löytyy tollanen 1,5bar mittari niin pitää huomenna askarrella siitä öljypaine mittari.

                    Niin ja eipä sieltä mitään ylimääräisiä ääniä kuulu koneen käydessä.
                    M12x1,5
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by Dillinger View Post
                      No tämähän se kuulostaa oikein mukavalta yllätykseltä.

                      Mutta onko siellä mitään muuta mikä voisi tuon aiheuttaa esim öljypumppu tai joku muu vastaava, kun ei ihan heti ole rahaa mihinkään laakeri remppaan laittaa. Ja olisiko jotain arviota mitä tuo laakerien vaihto tulee sitten maksamaan?

                      väärä/huono öljy voi aiheuttaa moista, kulunut öljypumppu myös. Laakereiden vaihto ei ole kovin kallis homma jos itse osaa tehdä, tiivisteineen, osien koneistuksineen jne. tulee maksamaan noin 400-500€, siis kk-laakerit, runkolaakerit, kampiakselin hionta, tiivistesarja, kampiakselin stefat. Samalla toki sitten remppaa myös kannen
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Dillinger
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 511
                        • Lappeenranta/Kotka

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        väärä/huono öljy voi aiheuttaa moista, kulunut öljypumppu myös. Laakereiden vaihto ei ole kovin kallis homma jos itse osaa tehdä, tiivisteineen, osien koneistuksineen jne. tulee maksamaan noin 400-500€, siis kk-laakerit, runkolaakerit, kampiakselin hionta, tiivistesarja, kampiakselin stefat. Samalla toki sitten remppaa myös kannen
                        Pitänee huomenna mitata ne öljynpaineet ja toivoa että menee pelkän anturin piikkiin.

                        Mutta sehän tässä hieno homma onkin kun ei ole tiloja alkaa mitään laakereita vaihtelemaan siksi vähäsen jännittää, ja kansi on juuri rempattu
                        sigpic

                        Jetta Mk2 -89

                        ex.E34 535i -89

                        ex.E34 525i -88

                        Comment

                        • Wgs
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 69
                          • Laplaaandia

                          Voiko joku kertoa miten saisin ajotietokoneesta keskikulutuksen näkymään hetkellisenä? Kun välillä tasaisella ajolla alkaa mittariston näytöllä näkymään lukemia 7.6, 8.3 yms. Vai onko tuo edes keskikulutus? Jos ei niin mikä sitten? Auto E34 525 12v USA -90, en ole varma onko autossa iso vai pieni ajotietokone..

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14439
                            • Oulu

                            Originally posted by Wgs View Post
                            Voiko joku kertoa miten saisin ajotietokoneesta keskikulutuksen näkymään hetkellisenä? Kun välillä tasaisella ajolla alkaa mittariston näytöllä näkymään lukemia 7.6, 8.3 yms. Vai onko tuo edes keskikulutus? Jos ei niin mikä sitten? Auto E34 525 12v USA -90, en ole varma onko autossa iso vai pieni ajotietokone..
                            Tuolta löytyy salavalikot: http://www.m5board.com/vbulletin/alp...html#post58758
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Wgs
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 69
                              • Laplaaandia

                              Originally posted by zener View Post
                              Kiitos paljon! Nyt löytyi

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Mikäli jollain on ylimääräisenä kunnossa oleva m30b34, niin privaa tai 041-5441417 Raaka moottori kelpaa.

                                Myös m60b40 saattaa kiinnostaa, mutta pitäisi olla valmis paketti. Eli johtosarjat, apulaitteet, laatikko jne.


                                E: Orkkis moottori siis otti ja petti, en tiedä mikä tuli. 6 sylinteri paskana, mäntä lastuna jossain päin moottoria ja kiertokanki hakannu sylinteriin reikiä läpi asti yms. muuta mukavaa
                                Jakoketju oli ainakin kireellä (en tiedä onko jako pompannut,mutta epäilen), keinu poikki ja lisäksi lastua vähän joka sylinterissä. Ei vaan keksi mikä sen tähän malliin on hajottanut?
                                Last edited by Micce///M; 10-09-2009, 23:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎