Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    Originally posted by 525 TD View Post
    mustat kattoverhoilun osat on saanut ainakin M5-mallin touringiin

    E34-touringiin ei ole tehty yksiosaista kattoluukkua

    kattoluukuton touringi lienee harvinaisempi kuin luukullinen
    Mun M5:ssa on ainakin mustat lipat ja kahvat.. Saattoi olla entisessä 535:ssakin :think

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      Onko tuo pyyhkijän akselin/moottorin vaihto E34:seen millainen homma? Liitoksen pultti ei oo löysä vaan akselissa on klappia...
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • T.K.
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 112
        • Kajaani

        Onko tuo pyyhkijän akselin/moottorin vaihto E34:seen millainen homma? Liitoksen pultti ei oo löysä vaan akselissa on klappia...
        Heh.

        Mulla kans vänkärin varren akselissa klappia ja siitä johtuen varsi kolahtelee konepeltiin kiinni...

        Ei ole hirveä homma vaihtaa eli sen akselin ulkokehä on sitä itse vivuston runkoa. Konehuoneen puolelta luukku iri, neljällä pultilla -> varret pois ja niitten alta runngon kiinnitys mutterit -> tais vielä olla parilla muullakin pultilla runko kotelon sisällä kiinni ja sitten sen pitäs lähtä sen luukun kautta koko moska irti moottoreineen päivineen.

        Noh, en itelle ainakaan ole mistään löytäny ehjää runko/akseli systeemiä, alkaa vissiin kaikissa e34 koreissa olla niin väljiä. Mietin vain että saiskohan sinne sorvattua jonkun holkki systeemin:think
        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

        Comment

        • jrasi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 53
          • Viljakkala

          Ei niinkään kysymys, mutta pieni vinkki kaikille touringilla kurvaileville

          Älkää ostako ainakaan King -merkkisiä takaluukun kaasupumppuja. Omaan on tuollaiset joskus vaihdettu (auto tuotu suomeen 2004, eli max. 5v vanhat). Toinen pumppu irtosi kertaalleen siitä alapään pallonivelestä ja eilen napsahti sitten pumppu poikki siitä nivelen juuresta.
          GM

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            Originally posted by T.K. View Post
            Noh, en itelle ainakaan ole mistään löytäny ehjää runko/akseli systeemiä, alkaa vissiin kaikissa e34 koreissa olla niin väljiä. Mietin vain että saiskohan sinne sorvattua jonkun holkki systeemin:think
            Käyttäkääs välillä sitä hakua, tästäkin on ollut juttua jo vuodesta 2004 ja aiemminkin... Klik.

            Ja jos se nivelissä on väljää niin siihen ei auta muu kuin koko niveltangon vaihto.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • sasu`
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 352
              • Tuusula

              Tossa edessä kojelaudalla + ovissa peilien kohdalla näyttäis olevan jotkut kaiuttimien/diskanttien paikat, onko ne pääkaiuttimet 5,25" vai mitenkäs? Omasta löytyy vaan jalkatilasta ja ne alkuperäset on jostainsyystä tyhjennetty...

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                Originally posted by sasu` View Post
                onko ne pääkaiuttimet 5,25" vai mitenkäs?
                On. Jos autoon on otettu lisävarusteena silloin joskus hifipaketti, niin keskiäänet ovat niissä kojelaudan ritilöiden alla, diskantit sitten siinä peilien kohdalla ovessa.

                Comment

                • Radon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 463
                  • Suomi-Finland

                  Originally posted by T.K. View Post
                  Heh.

                  Mulla kans vänkärin varren akselissa klappia ja siitä johtuen varsi kolahtelee konepeltiin kiinni...

                  Ei ole hirveä homma vaihtaa eli sen akselin ulkokehä on sitä itse vivuston runkoa. Konehuoneen puolelta luukku iri, neljällä pultilla -> varret pois ja niitten alta runngon kiinnitys mutterit -> tais vielä olla parilla muullakin pultilla runko kotelon sisällä kiinni ja sitten sen pitäs lähtä sen luukun kautta koko moska irti moottoreineen päivineen.

                  Noh, en itelle ainakaan ole mistään löytäny ehjää runko/akseli systeemiä, alkaa vissiin kaikissa e34 koreissa olla niin väljiä. Mietin vain että saiskohan sinne sorvattua jonkun holkki systeemin:think

                  Hirveästä en tiedä mutta vittumainen ainakin on kyseinen prokkis, ja kyllä siinä yks päivä tuhraantuu kun homman tekee ekaa kertaa, joutuu irrottelemaan lämppärin puhaltimen ja muuta roinaa sieltä tulipellistä pienistä rakosista.

                  Mitä tulee itse vivustoon niin SUOSITTELEN todellakin ostamaan ihan uuden hintaa jossain 220€ tuntumissa ainakin näin olen jostain lukenut/kuullut, vanhoissa alkaa ne kiinnityskierteet olemaan monessa finaalissa sellaisesta ei enää kalua helposti tee. Ja väljää on vähän jokapaikassa eli hommaa on ja pitää olla ainakin uudet "nivelet" siihen vivustoon. Voimat tuossa vivustossa sen verran suuret että irtaallaan ei niin helposti sitä väjää huomaa mutta käytössä sitten kolisee. Kun kerran tekee niin laittaa sitten uuden vivuston sen verran työläs homma mielestäni.

                  Comment

                  • Incarnated
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 452
                    • Seinäjoki

                    Äkkiä muistelisin että Sjoen autokaaressa hinnaksi sanoivat 400€ kun ite aikanaan kyselin :P Päädyin sitten purkaamolta haettuun joka oli muuten hyvä mutta kas kummaa, apukuskin puolella ison mutterin kierteet vähän horot, pitäs siis käydä jossain traktorikorjaamossa, kaippa sieltä noin isot kierteentekovehkeet löytyy, mikä lie m24 tjsp

                    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      Originally posted by Incarnated View Post
                      Äkkiä muistelisin että Sjoen autokaaressa hinnaksi sanoivat 400€ kun ite aikanaan kyselin :P Päädyin sitten purkaamolta haettuun joka oli muuten hyvä mutta kas kummaa, apukuskin puolella ison mutterin kierteet vähän horot, pitäs siis käydä jossain traktorikorjaamossa, kaippa sieltä noin isot kierteentekovehkeet löytyy, mikä lie m24 tjsp
                      Tuo on juuri yksi ongelma ja siinä kierreosassa on melkoisen vähän sitä alumiinia ja murtuu/menee kierteet helposti kun mennään ilman rasvaa kiertämään sitä mutteria, eikä tosiaan uusia kierteitä helposti tehdä.

                      Nähtävästi on kovia eroja erillaisilla malleilla,61611384986 numeron vivusto jossa kiristinmoottorin paikka näyttäisi olevan halvin noista realoem 354$ ilman kiristin moottoria olevat sitten 515$ tiedä sitten sopiiko nuo mallit ristiin, luulisi sopivan kyllä.

                      Comment

                      • Alpina E34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1122
                        • Masku

                        Turun marmorilla noin vuosi takaperin maksoi 11/90 535:teen muistaakseni 280€ koko setti. Pikkukoneisissa on erilaiset pyyhkijänvarsien kiinnitykset. Ja olikohan niin että niistä puuttuu myös se kuskinpuolen kiristinmoottori?
                        E34 Lenz 536ds -89

                        E34 osille tarve:
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                        Originally posted by T3
                        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          Originally posted by Alpina E34 View Post
                          Ja olikohan niin että niistä puuttuu myös se kuskinpuolen kiristinmoottori?
                          ADV on lisävaruste.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Originally posted by Leka View Post
                            ADV on lisävaruste.
                            Mä just päivällä katsoin ja jäin siihen luuloon, että se on vakiona M30,M60 ja S38 koneisissa.

                            Itellä kans on akselin sorvaus ja holkit suunnitteilla. Itellä kans on akselin sorvaus ja holkit suunnitteilla. Entäs väljistyykö myös ne pyöreät metallipuslat ?
                            Last edited by pheno; 09-11-2009, 20:13.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              Originally posted by pheno View Post
                              Mä just päivällä katsoin ja jäin siihen luuloon, että se on vakiona M30,M60 ja S38 koneisissa.
                              Ei ole ollut kaikissa noissa ADV:tä joita olen tutkiskellut, lähes kaikissa kylläkin.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                ADV= nopeuden mukaan kiristyvät pyyhkijät? Ohjekirjassa lukee, että ko varuste on mallista 535 ylöspäin..:think
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎