Originally posted by 525 TD
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko tuo pyyhkijän akselin/moottorin vaihto E34:seen millainen homma? Liitoksen pultti ei oo löysä vaan akselissa on klappia...
Mulla kans vänkärin varren akselissa klappia ja siitä johtuen varsi kolahtelee konepeltiin kiinni...
Ei ole hirveä homma vaihtaa eli sen akselin ulkokehä on sitä itse vivuston runkoa. Konehuoneen puolelta luukku iri, neljällä pultilla -> varret pois ja niitten alta runngon kiinnitys mutterit -> tais vielä olla parilla muullakin pultilla runko kotelon sisällä kiinni ja sitten sen pitäs lähtä sen luukun kautta koko moska irti moottoreineen päivineen.
Noh, en itelle ainakaan ole mistään löytäny ehjää runko/akseli systeemiä, alkaa vissiin kaikissa e34 koreissa olla niin väljiä. Mietin vain että saiskohan sinne sorvattua jonkun holkki systeemin:thinke46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i
Comment
-
-
Ei niinkään kysymys, mutta pieni vinkki kaikille touringilla kurvaileville
Älkää ostako ainakaan King -merkkisiä takaluukun kaasupumppuja. Omaan on tuollaiset joskus vaihdettu (auto tuotu suomeen 2004, eli max. 5v vanhat). Toinen pumppu irtosi kertaalleen siitä alapään pallonivelestä ja eilen napsahti sitten pumppu poikki siitä nivelen juuresta.GM
Comment
-
-
Originally posted by T.K. View PostNoh, en itelle ainakaan ole mistään löytäny ehjää runko/akseli systeemiä, alkaa vissiin kaikissa e34 koreissa olla niin väljiä. Mietin vain että saiskohan sinne sorvattua jonkun holkki systeemin:think
Ja jos se nivelissä on väljää niin siihen ei auta muu kuin koko niveltangon vaihto.
Comment
-
-
Originally posted by T.K. View PostHeh.
Mulla kans vänkärin varren akselissa klappia ja siitä johtuen varsi kolahtelee konepeltiin kiinni...
Ei ole hirveä homma vaihtaa eli sen akselin ulkokehä on sitä itse vivuston runkoa. Konehuoneen puolelta luukku iri, neljällä pultilla -> varret pois ja niitten alta runngon kiinnitys mutterit -> tais vielä olla parilla muullakin pultilla runko kotelon sisällä kiinni ja sitten sen pitäs lähtä sen luukun kautta koko moska irti moottoreineen päivineen.
Noh, en itelle ainakaan ole mistään löytäny ehjää runko/akseli systeemiä, alkaa vissiin kaikissa e34 koreissa olla niin väljiä. Mietin vain että saiskohan sinne sorvattua jonkun holkki systeemin:think
Hirveästä en tiedä mutta vittumainen ainakin on kyseinen prokkis, ja kyllä siinä yks päivä tuhraantuu kun homman tekee ekaa kertaa, joutuu irrottelemaan lämppärin puhaltimen ja muuta roinaa sieltä tulipellistä pienistä rakosista.
Mitä tulee itse vivustoon niin SUOSITTELEN todellakin ostamaan ihan uuden hintaa jossain 220€ tuntumissa ainakin näin olen jostain lukenut/kuullut, vanhoissa alkaa ne kiinnityskierteet olemaan monessa finaalissa sellaisesta ei enää kalua helposti tee. Ja väljää on vähän jokapaikassa eli hommaa on ja pitää olla ainakin uudet "nivelet" siihen vivustoon. Voimat tuossa vivustossa sen verran suuret että irtaallaan ei niin helposti sitä väjää huomaa mutta käytössä sitten kolisee. Kun kerran tekee niin laittaa sitten uuden vivuston sen verran työläs homma mielestäni.
Comment
-
-
Äkkiä muistelisin että Sjoen autokaaressa hinnaksi sanoivat 400€ kun ite aikanaan kyselin :P Päädyin sitten purkaamolta haettuun joka oli muuten hyvä mutta kas kummaa, apukuskin puolella ison mutterin kierteet vähän horot, pitäs siis käydä jossain traktorikorjaamossa, kaippa sieltä noin isot kierteentekovehkeet löytyy, mikä lie m24 tjsp
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by Incarnated View PostÄkkiä muistelisin että Sjoen autokaaressa hinnaksi sanoivat 400€ kun ite aikanaan kyselin :P Päädyin sitten purkaamolta haettuun joka oli muuten hyvä mutta kas kummaa, apukuskin puolella ison mutterin kierteet vähän horot, pitäs siis käydä jossain traktorikorjaamossa, kaippa sieltä noin isot kierteentekovehkeet löytyy, mikä lie m24 tjsp
Nähtävästi on kovia eroja erillaisilla malleilla,61611384986 numeron vivusto jossa kiristinmoottorin paikka näyttäisi olevan halvin noista realoem 354$ ilman kiristin moottoria olevat sitten 515$ tiedä sitten sopiiko nuo mallit ristiin, luulisi sopivan kyllä.
Comment
-
-
Turun marmorilla noin vuosi takaperin maksoi 11/90 535:teen muistaakseni 280€ koko setti. Pikkukoneisissa on erilaiset pyyhkijänvarsien kiinnitykset. Ja olikohan niin että niistä puuttuu myös se kuskinpuolen kiristinmoottori?E34 Lenz 536ds -89
E34 osille tarve:
https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214
Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
Originally posted by T3BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
Comment
-
-
Originally posted by Alpina E34 View PostJa olikohan niin että niistä puuttuu myös se kuskinpuolen kiristinmoottori?
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostADV on lisävaruste.
Itellä kans on akselin sorvaus ja holkit suunnitteilla. Itellä kans on akselin sorvaus ja holkit suunnitteilla. Entäs väljistyykö myös ne pyöreät metallipuslat ?Last edited by pheno; 09-11-2009, 20:13.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMä just päivällä katsoin ja jäin siihen luuloon, että se on vakiona M30,M60 ja S38 koneisissa.
Comment
-
Comment