Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aakoo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 777
    • Espoo

    Originally posted by KaKaRa View Post
    535:ssa, vm 88, on syylärin etupuolella sähköinen puhallin. Mikä ohjaa tätä puhallinta? Omassa lämmöt kävi melkein 3/4 lämpö viivalla mutta siltikään ei puhallin pyörinyt...
    Taitaa olla aika yleinen vika toi toimimattomuus, muistaakseni johtui sen flektin vastuksen kyrvähtämisestä. Searchilla varmasti löytyy asiasta lisää. Omassa autossakaan en oo tuota saanut pyörimään, mutta en kyllä oo missään tilanteessa kohdannu minkäänlaisia lämpöongelmiakaan. Autoa joko raiskattu ihan kunnolla tai sit ei taida olla ihan kaikki muutenkaan kohdallaan..?
    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

    Comment

    • KaKaRa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 130
      • Turku/Kuopio

      Originally posted by aakoo View Post
      Taitaa olla aika yleinen vika toi toimimattomuus, muistaakseni johtui sen flektin vastuksen kyrvähtämisestä. Searchilla varmasti löytyy asiasta lisää. Omassa autossakaan en oo tuota saanut pyörimään, mutta en kyllä oo missään tilanteessa kohdannu minkäänlaisia lämpöongelmiakaan. Autoa joko raiskattu ihan kunnolla tai sit ei taida olla ihan kaikki muutenkaan kohdallaan..?

      Ok, täytypä tutkia jos löytäisi lisäinfoa.

      Pähkäilen vaan mistä lähtisi vikaa etsimään. Visko on myös tiensä päässä, niillä 3/4 lämmöillä pysäytin sen lumiharjan harjasosalla... Eli ei varmaan "jähmety" enää mitenkään. Lisäksi syyläri olisi pesun tarpeessa.

      Kunhan pähkäilin aamupäivällä mistä lähtisi hommaa viemään eteenpäin. Normaalissa ajossa ei ole mitään ongelmaa, lämmöt on viisarin verran yli puolen välin.
      E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
      E90 330d -06
      E36 328iT -96, "M-sport"
      VW junakeula -64

      Comment

      • ^T-T^
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 218
        • Veteli

        Originally posted by Haju69 View Post
        Minulla 535i teki nimenomaan noin kun lambda anturi oli vaihtokunnossa. Mutta jos autossasi ei sellaista kuulu olla niin sitten en valitettavasti voi auttaa. Vai onko siinä ollut ja se on poistettu? Silloin ääni lambdalle.
        Eli autossa pitäisi olla lambda, mutta sitä ei ole koskaan ollut.Ainakaan paikkaa ei ole missään, eli luultavasti on joko vaihdettu putkiston osia ja lambdalle ei ole paikkaa ollut tai moottorinohjausyksikkö on vaihdettu sellaisesta autosta, jossa on ollut lambda. Aikaisemmin autoa tutkittiin kun check-engine valo paloi mittaristossa niin piti saada selvyys. Eli vikakoodeista ilmoitti, että lambda ei toimi. No tässä joulun välipäivinä olisi tarkoitus asentaa tuo lambda paikalleen ja toivotaan että se vika olisi se. Pitää sitten käydä läpi noita muita vaihtoehtoja, joita Juhis$ tuossa ehdotti.
        Nyt:
        E39 540i Oxfordgrun
        MB Vito 112cdi '00
        EX:
        E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
        Nissan Pick-Up 2,5d
        E34 M5 Calypsorot
        BMW 325i Coupe Mauritius Blau
        BMW 525i m20b25 Luxorbeige
        E34 525td Diamantschwarz

        Comment

        • promille
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2009
          • 276
          • Valkeakoski

          kertokaas ny joku mimmonen homma toi hiilien vaihto laturiin olis?
          e61

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            Originally posted by promille View Post
            kertokaas ny joku mimmonen homma toi hiilien vaihto laturiin olis?
            M20:llä olevaan E34:een taitaa olla tupakkitauon kanssa 10 min.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • promille
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 276
              • Valkeakoski

              Originally posted by Leka View Post
              M20:llä olevaan E34:een taitaa olla tupakkitauon kanssa 10 min.
              täs on kyseessä m50b20 ja yks täystumpelo, auto pitäs saada kuntoon tossa parkkipaikalla... vittu että korpee vieläki toi hinauslasku! onneks en ollu duunimatkalla jossain tre-helsinki välillä.
              e61

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                onko veivi- ja sähkölaseissa sama mekanismi? mitenkäs lasien muuttaminen sähköisiksi, onko johdot valmiina -91? uutta palikkaa tarvittaneen kytkimet, moottorit ja GM ja/tai RM?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • nut
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1613
                  • Vaasa/Kauhajoki

                  Originally posted by promille View Post
                  täs on kyseessä m50b20 ja yks täystumpelo, auto pitäs saada kuntoon tossa parkkipaikalla... vittu että korpee vieläki toi hinauslasku! onneks en ollu duunimatkalla jossain tre-helsinki välillä.
                  Kyllä ne M50 koneiseenkin aika näppärästi (muistaakseni) vaihtaa. Olisinkohan ilmanputsarin kopan joutunu ottamaan pois edestä.
                  BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                  Comment

                  • jrasi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 53
                    • Viljakkala

                    Nyt iski ihmeellinen "vika". Yhtäkkiä tänäaamuna huomasin, että autoa ostosta asti vaivannut alaväännöttymyys on tipotiessään. Mitään vikakoodejahan ei siis muistissa ollut. Nyt muutaman kuukauden jälkeen päätti lotja aloittaa uuden elämän (vai liekö joutsenlaulu kyseessä). Tuossa myöhemmin huomasin pakoäänien muuttuneen myöskin, eli olisko kokoajan vaivannut tukos pakoputkessa... 308tkm mittarissa m50b25
                    GM

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by promille View Post
                      ^ei kai ny 170tkm ajetusta vielä laturi o loppu en ainakaa suostu uskomaan.
                      Ei oo pakko, mutta se ei ole lainkaan uskon asia, selviää tarkastamalla.
                      Olli.

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        Tuli tuossa hommattua 525ix ja olis muutama kysymys ohjaustehostajasta. Elikkä lueskelin että peränsäädöllä varustetuissa autoissa on tuommonen "iso" säiliö tehostajalle ja öljyksi merkattu chf 11 tjsp. Mullahan on tuossa kyseinen säiliö joten merkkaako se sitä että ois se perän tasonsäätö? Ja miten se vaikuttaa ohjaustehostajaan? Itellä lämmänä tehostaja ääntää ja ei toimi.. Tarkotus ois vkl fiksata ja viikon oon kajaanissa niin ei voi ite öljyjä ostaa.

                        edit: Lueskelinpa tuossa vähän enempi tuosta tekniikasta ja ilmeisesti noissa on perässä sähköhydraulinen lukko ja se toimii ohjaustehostajan kanssa samassa.. Mites tuo vaikuttaa esim öljyjen vaihdon toimenpiteisiin? Ja jos tehostaja on kaputt niin eikö tuo lukkokaan pelaa oikein. On aika uutta tekniikkaa itelle viel..
                        Last edited by Magirus; 14-12-2009, 21:56.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Osmis
                          Moderator
                          • May 2006
                          • 5271
                          • Lieksa, Middle of Nowhere

                          Originally posted by promille View Post
                          ^ei kai ny 170tkm ajetusta vielä laturi o loppu en ainakaa suostu uskomaan.
                          Ja laturin hiilet on ihan kuluvia osia ja ne ei paljoo maksa, eikä tarvii olla mikään kotikylän leepu että ne vaihtaa
                          Sawo-Karjala - connection

                          @osmis_garage

                          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                          Comment

                          • ViperHawk
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 312
                            • Joensuu

                            Onko normaalia jos m50-moottori tyhjäkäynti on 1200rpm kylmänä auton likkuessa? Paikallaan tyhjäkäynti on normaali.
                            E30 -90 320i

                            Comment

                            • promille
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 276
                              • Valkeakoski

                              Originally posted by Osmis View Post
                              Ja laturin hiilet on ihan kuluvia osia ja ne ei paljoo maksa, eikä tarvii olla mikään kotikylän leepu että ne vaihtaa
                              jepjep, BOCH:in laturi siellä näyttäs olevan. koetetaan tossa kohta hinata toi purkki pajalle (rk-cityhuolto). saas nähä miten käy, vetoautona on +500 000 ajettu haieis, takaveto ja ilman turboa ei oikeen nappaa ruveta näillä pakkasilla tossa pihassa vaihtamaan. hinta-arvio hiilien vaihdolle olis 50e, ei nyt mitenkään älyttömän paha. sanoi myös ettei koko laturin vaihto olis mitenkään kallis homma, uus olis kuulema about 150e(ei muistanut hintaa ulkoa). katotaan ottaako hatanpään mäki selkävoiton hiacesta


                              edit: huomasi muuten että tuon ABS-boxin vieressä oli joku liitin irrallaan...ei sille mitään paikka äkkiseltään näkynyt, olisko edellinen omistaja napannut absit pois katsastusta varten...
                              e61

                              Comment

                              • Juhi$
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 1268
                                • Laukaa

                                Originally posted by promille View Post
                                hinta-arvio hiilien vaihdolle olis 50e, ei nyt mitenkään älyttömän paha. sanoi myös ettei koko laturin vaihto olis mitenkään kallis homma, uus olis kuulema about 150e(ei muistanut hintaa ulkoa)
                                Kyllähän ne varmasti haluisivat vaihtaa sinne vaikka mitä että saisivat rahastettua Uudet hiilet vaan nyt sinne ja kovaa ajoa! Hyville tuntipalkoille kyllä pääsevät jos 50e pitää maksaa 10min hommasta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎