Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Olapade View Post
    Orkkis kokoa meinasin toki.. 195/60 ja 15", jotakuinkin noin?
    Sivuosuma, 195/65-15".
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      Originally posted by Olapade View Post
      Orkkis kokoa meinasin toki.. 195/60 ja 15", jotakuinkin noin?
      Juuei.

      Toi on liian pieni koko, orkkis olisi 205/65R15.
      Ja siihen hyvät paineet olisi 2,5 barista 3 bariin riippuen omista mieltymyksistä. Ja tämä siis talvirenkaisiin...
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        205/65 tosiaan näyttää alla kyllä paremmalta. Olikohan molemmat, siis 195 ja 205, merkattuna siihen oviaukon tarraan? :think
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Olapade
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 262
          • Häslinki

          Originally posted by Cell View Post
          205/65 tosiaan näyttää alla kyllä paremmalta. Olikohan molemmat, siis 195 ja 205, merkattuna siihen oviaukon tarraan? :think
          Kiitos korjauksesta. Täytyy käydä katsomassa, jos tuo tarra olisi vielä paikoillaan.
          M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Olapade View Post
            Orkkis kokoa meinasin toki.. 195/65 ja 15", jotakuinkin noin?

            Edit. korjattu.
            Kyllähän noissa sais käyttöpaine olla siinä 2.5 kiloa molemmissa päissä.. Enempää en laittais kun voi alkaa kulua keskeltä.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Mahdollisuuksia miksi M60 ei nosta lämpöjä ajossa kuin sinisen ja keskiviivan välissä olevalle viivalle? Paikallaan nostaa lämmöt keskiviivalle ja siinä pysyy, samoin hiljaisessa ajossa, maantiellä kun ajaa niin lämmöt ei nouse:think Termostaatti nyt kannattais vissiin ekana kattoa? Ja kysymys, missä lämpötilassa avautuva termari tonne kannattaa tunkea?

              Auto siis E34 530i -93

              E: 95 asteinen termostaatti näyttää maksavan kl-varaosissa 26€, 85 asteinen 58€ Taidanpa siis laittaa 95 asteisen, vai käykö kone silloin jo liian kuumana kesällä?:think
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                Originally posted by Peltsii View Post
                Kyllähän noissa sais käyttöpaine olla siinä 2.5 kiloa molemmissa päissä.. Enempää en laittais kun voi alkaa kulua keskeltä.
                Itseasiassa menee just toisin päin. Nykyaikanen vyörengas kun ei mene "pallon" malliseksi vaikka sinne laittas 4 kiloa ilmaa, mutta jos ilmaa on liian vähän niin keskipakovoima venyttää rengasta ajossa ja alkaa kulumaan keskeltä.
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  Originally posted by Ravermeister View Post
                  Itseasiassa menee just toisin päin. Nykyaikanen vyörengas kun ei mene "pallon" malliseksi vaikka sinne laittas 4 kiloa ilmaa, mutta jos ilmaa on liian vähän niin keskipakovoima venyttää rengasta ajossa ja alkaa kulumaan keskeltä.
                  Ei muuten mene noin, vyörengas vääntää itsensä palloksi kovalla paineella aivan kuin rättirengaskin... Tästä on väännetty meillä töissäkin aika rajusti, mutta asian ratkaisi eräs Michelinin edustajan kirja/video vai mikä se olikaan.. Vois kaivaa sen netistä jos löytyy, paremmalla ajalla
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Mahdollisuuksia miksi M60 ei nosta lämpöjä ajossa kuin sinisen ja keskiviivan välissä olevalle viivalle? Paikallaan nostaa lämmöt keskiviivalle ja siinä pysyy, samoin hiljaisessa ajossa, maantiellä kun ajaa niin lämmöt ei nouse:think Termostaatti nyt kannattais vissiin ekana kattoa? Ja kysymys, missä lämpötilassa avautuva termari tonne kannattaa tunkea?

                    Auto siis E34 530i -93

                    E: 95 asteinen termostaatti näyttää maksavan kl-varaosissa 26€, 85 asteinen 58€ Taidanpa siis laittaa 95 asteisen, vai käykö kone silloin jo liian kuumana kesällä?:think
                    Termari joo jumittunut snadit auki..Kato mitä bmw suosittelee? ja sen mukaan laittaa.. Vois kuvitella että 95ast. tänne "pohjolaan" ja 85:nen tuonne etelänlämpöön, Italiat jne.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Ravermeister
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1508
                      • Melkeen Turkkuses

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Ei muuten mene noin, vyörengas vääntää itsensä palloksi kovalla paineella aivan kuin rättirengaskin... Tästä on väännetty meillä töissäkin aika rajusti, mutta asian ratkaisi eräs Michelinin edustajan kirja/video vai mikä se olikaan.. Vois kaivaa sen netistä jos löytyy, paremmalla ajalla
                      Ainakin autonrengasliiton kanta asiaan on eri kuin tällä Michelinin edustajalla, nimim. monessa rengasratsiassa mukana ollut...
                      Ainoa joka äkkiä googlettamalla löytyi oli tämä linkki, jonka viimeiset lauseet ovat:

                      Niin yllättävältä kuin se kuulostaakin, renkaan pinta kuluu keskeltä enemmän vajaalla kuin liian korkealla paineella.
                      Pekka Virtanen, lähteet Michelin ja Autonrengasliitto
                      -Turku Connection-
                      HDJ80 4.2TD
                      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Ravermeister View Post
                        Ainakin autonrengasliiton kanta asiaan on eri kuin tällä Michelinin edustajalla, nimim. monessa rengasratsiassa mukana ollut...
                        Ainoa joka äkkiä googlettamalla löytyi oli tämä linkki, jonka viimeiset lauseet ovat:

                        Niin yllättävältä kuin se kuulostaakin, renkaan pinta kuluu keskeltä enemmän vajaalla kuin liian korkealla paineella.
                        Pekka Virtanen, lähteet Michelin ja Autonrengasliitto
                        Miten selität sitten sen, kun rengas kuluu molemmilta reunoilta..?
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Savlari
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2002
                          • 56
                          • Pertteli

                          Tarttis tietää saako -89 525 ajotietokoneeseen jostain suomen kieliset ohjeet, kun napit on saksaksi??? Taitaa olla pieni ajotietokone...

                          Saako ne mittariston saksankieliset tekstit jollain ohjelmoitua suomeksi??

                          Koitin ettiä täältä, mut en löytänyt mitään apuja??

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            Originally posted by Savlari View Post
                            Tarttis tietää saako -89 525 ajotietokoneeseen jostain suomen kieliset ohjeet, kun napit on saksaksi??? Taitaa olla pieni ajotietokone...

                            Saako ne mittariston saksankieliset tekstit jollain ohjelmoitua suomeksi??

                            Koitin ettiä täältä, mut en löytänyt mitään apuja??
                            FAQista löytyy.
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • Ravermeister
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1508
                              • Melkeen Turkkuses

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Miten selität sitten sen, kun rengas kuluu molemmilta reunoilta..?
                              Yleensä syynä on väärän levynen vanne kumiin nähden.
                              Mutta se nyt on nähty jo moneen kertaan viimesen 5 vuoden aikana kun olen alalla ollut kun asiakas tulee uusia renkaita ostamaan ja ihmettelee että "miten voi olla renkaat keskeltä kulunut kun on ollut vain 2bar ilmanpainetta" ja kysyy vielä perään että pitäisikö laittaa vieläkin vähemmän...
                              -Turku Connection-
                              HDJ80 4.2TD
                              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                              Comment

                              • Dillinger
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 511
                                • Lappeenranta/Kotka

                                Mikäs mahtais olla vikana kun tuolta laatikon suunnalta kuuluu sellasta vinkumista ja kun pellin avasin niin tuli palaneen käryä.

                                Kytkin pohjassa kuuluu kovempaa ja koneena on M30B34 manuaalivaihteilla.
                                sigpic

                                Jetta Mk2 -89

                                ex.E34 535i -89

                                ex.E34 525i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎