Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibaa
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 581
    • Vaasa

    Originally posted by peto2 View Post
    itse toivoisin että olisi lamppujen pesurit.. nyt on lamput aina paskassa.. mutta sillähän se lakkaa ruikkimasta kun ottaa pumpulta johdon irti
    Pyrin pesemään auton ainakin kerran viikossa/kun likaantuu, ei siinä ajassa ehdi likaantua niin paljon

    Olisi semmoinen kuva mielessä että pumput ovat aika hyvin piilossa V8:n konehuoneessa, ainakin pissapojan säiliö täytyy irroittaa? Vai olenko aivan hakuteillä?
    sigpic
    E34 530iA

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by Vibaa View Post
      Pyrin pesemään auton ainakin kerran viikossa/kun likaantuu, ei siinä ajassa ehdi likaantua niin paljon
      Tampereelta kun lähtee ugiin nollakelillä suolapaskan sekaan, saa pysähtyä pimeellä muutaman kerran putsaamaan valot kun näkyvyys on tasan 0. Olispa itselläkin käyttiksessä noi pesurit, ovat kyllä pirun hyvät jos autolla pitäis ajaakkin
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Vibaa View Post
        Pyrin pesemään auton ainakin kerran viikossa/kun likaantuu, ei siinä ajassa ehdi likaantua niin paljon

        Olisi semmoinen kuva mielessä että pumput ovat aika hyvin piilossa V8:n konehuoneessa, ainakin pissapojan säiliö täytyy irroittaa? Vai olenko aivan hakuteillä?
        kerran viikossa ei riitä, kerran päivässä tarvii lamput pestä että näkee (työmatka 50km/suunta ja koko matka suolattua tietä)

        hmm.. nyt en oo ihan varma noista V-koneisista.. pikkukoneisissa on toinen säiliö toisella puolen konehuonetta pelkästään lamppujen pesuria varten mutta V-koneisissa tuolla paikalla on jotain muuta :think


        E: kuvan mukaan siinäkin on toinen säiliö, sijoittelu ei van selviä tuosta kuvasta.. johto irti pumpusta nin ei ruiki
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Vibaa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 581
          • Vaasa

          Juu kattelinkin jo samoja kuvia, pitääpä tutkia lähemmin kunhan ehtii/inspiraatio iskee

          Taikka sitten pidän nuo pesurit, suuntaan ne oikein sekä hankin ehjän vasemman puoleisen suuttimen. Etenkin ajatellen sitä että muutan kohta jolloin päivittäin tarvisi ajaa lähemmäs 100km maantietä kuten sinullakin...
          sigpic
          E34 530iA

          Comment

          • Tuokki2
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 377
            • hamina

            Originally posted by Haju69 View Post
            Kyynärnojallisia penkkejä löytyy E34:een.
            tiedän, autossa on kyynärnojalliset penkit jotka kohta vaihtuu sportteihin joissa ei ole nojia, sen takia kyselen. matka-ajossa tosi mukava tuo noja
            Skyline R33 GT-R v-spec
            Subaru legacy GT spec B -03
            e39 528ia
            ski-doo x600rs -07

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Pistä ne nojat niihin sportteihin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • thst
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 252
                • Jkl

                Njoo, tuli tänään laakkoselta haettua tuo päävirtasulake, mutta ongelmana on että konetilassa ei näy tuota koteloa missä sen kuuluisi olla.. Akun johtoja seurattu, mutta ei tärppää. Eli ilmeisesti ohitettu jo aiemmin.

                Ja muutenkin ilmeisesti sain väärän osan, koska näyttää samalta kuin tässä kuvassa


                Kun eikös tuollainen ole niissä joissa akku on penkin alla?
                Perhana kun menee taas vaikeaks, kun eivät laakkosella taida sähköosia edes takaisin huolia vaikka käyttämättömiä olisi :think

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  Onko tästä kuvasta apua?

                  Comment

                  • thst
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 252
                    • Jkl

                    Tuon kuvan löysinki jo tuolta FAQ:sta, mutta ei tuollaista vain löydy.. Moneen kertaan seurailin kaapelia ja katselin paikat, mutta ei. Ei tässä paljon muita vaihtoehtoja jää kuin että se on poistettu joskus sieltä.

                    Pitää sitten rueta noita vikoja selvittelemään muualta, kun tuosta se ei sitten voi johtua.

                    Comment

                    • dantte
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1532
                      • Helsinki

                      e34 vakiokorkeus

                      Lueskelin noita vanhoja topikkeja, mut ei nyt oikein osunut silmään mikä on e34 SEDAN mallin vakiokorkeus edestä ja takaa. Siis tarkoitan vakio jousilla ja vakio iskareillla. Ja kiinnostaisi tietää mistä kohtaa se mitataan edestä ja takaa. Kertokaas viisaimmat Keulii meinaa oma e34 aika pahasti. Toinen takaiskari ainakin vuotaa nestettä. Nousiskohan perä jos vaihtais pelkät iskarit. Vain kannattaisko vaihtaa myös jouset?

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by dantte View Post
                        Lueskelin noita vanhoja topikkeja, mut ei nyt oikein osunut silmään mikä on e34 SEDAN mallin vakiokorkeus edestä ja takaa. Siis tarkoitan vakio jousilla ja vakio iskareillla. Ja kiinnostaisi tietää mistä kohtaa se mitataan edestä ja takaa. Kertokaas viisaimmat Keulii meinaa oma e34 aika pahasti. Toinen takaiskari ainakin vuotaa nestettä. Nousiskohan perä jos vaihtais pelkät iskarit. Vain kannattaisko vaihtaa myös jouset?
                        Mittaus tapahtuu lokarin kaaren ylimmästä kohdasta vanteen keskimmäiseen kohtaan.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5150
                          • Joensuu

                          Originally posted by dantte View Post
                          Lueskelin noita vanhoja topikkeja, mut ei nyt oikein osunut silmään mikä on e34 SEDAN mallin vakiokorkeus edestä ja takaa. Siis tarkoitan vakio jousilla ja vakio iskareillla. Ja kiinnostaisi tietää mistä kohtaa se mitataan edestä ja takaa. Kertokaas viisaimmat Keulii meinaa oma e34 aika pahasti. Toinen takaiskari ainakin vuotaa nestettä. Nousiskohan perä jos vaihtais pelkät iskarit. Vain kannattaisko vaihtaa myös jouset?
                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Mittaus tapahtuu lokarin kaaren ylimmästä kohdasta vanteen keskimmäiseen kohtaan.
                          Juurikin noin tapahtuu mittaus minkä haju kertoikin. Alla kuva omasta pommista ennen madaltamista. Alla vakio jouset & iskarit (lähes uudet):



                          Pahastihan nää keulii vakiona ihan ehjilläkin osilla...
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • dantte
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 1532
                            • Helsinki

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Juurikin noin tapahtuu mittaus minkä haju kertoikin. Alla kuva omasta pommista ennen madaltamista. Alla vakio jouset & iskarit (lähes uudet):...
                            Okei toi selvisi, nyt puuttuu enää mitat.



                            Pahastihan nää keulii vakiona ihan ehjilläkin osilla...
                            Ohoh no niin näyttää keulivan... Ei sit varmaa tartte mittaillakaan, jos sulla näyttää lähes uusilla iskareilla tuollaiselta. Mulla meinaa näyttää ihan samalta. Kauhee väli lokarin ja renkaan välissä. Paljo jouduit keulaa pudottaa et tuli järkevän näköinen? Tuliskohan -30mm jo paremmaksi?

                            Nyt sitten ei vissiin ole muuta vaihtoehtoa, kuin madaltaa keulaa etujousilla samaan tasoon perän kanssa. Sitten seuraava kysymys on, että miten paljon keulaa voi pudottaa, että voi pitää vakio iskarit edessä? Onkohan -30 jo liikaa?

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by peto2 View Post
                              kerran viikossa ei riitä, kerran päivässä tarvii lamput pestä että näkee (työmatka 50km/suunta ja koko matka suolattua tietä)

                              hmm.. nyt en oo ihan varma noista V-koneisista.. pikkukoneisissa on toinen säiliö toisella puolen konehuonetta pelkästään lamppujen pesuria varten mutta V-koneisissa tuolla paikalla on jotain muuta :think


                              E: kuvan mukaan siinäkin on toinen säiliö, sijoittelu ei van selviä tuosta kuvasta.. johto irti pumpusta nin ei ruiki

                              Eikös toi toinen säiliö ole ns. intensive cleaning, eli sinne laitetaan raakaa lasinpesunestettä, ja kun painetaan pesurin viiksestä, se ruikkii sitä :think Lampunpesurit ottaa tavaransa kaiketi ihan normi säiliöstä, joten onkohan vaan ihan niin helppo toimenpide, että ottaa pumpun piuhan irti ? Voisko olla niin, että pumpussa on sisällä joku magneettiventtiili, mikä avaa joka 5 kerta kanavan myös lampunpesureille ? :think

                              Ei ole siis varmaa tietoa asiasta, kunhan mietin
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5150
                                • Joensuu

                                Originally posted by dantte View Post
                                Okei toi selvisi, nyt puuttuu enää mitat.





                                Ohoh no niin näyttää keulivan... Ei sit varmaa tartte mittaillakaan, jos sulla näyttää lähes uusilla iskareilla tuollaiselta. Mulla meinaa näyttää ihan samalta. Kauhee väli lokarin ja renkaan välissä. Paljo jouduit keulaa pudottaa et tuli järkevän näköinen? Tuliskohan -30mm jo paremmaksi?

                                Nyt sitten ei vissiin ole muuta vaihtoehtoa, kuin madaltaa keulaa etujousilla samaan tasoon perän kanssa. Sitten seuraava kysymys on, että miten paljon keulaa voi pudottaa, että voi pitää vakio iskarit edessä? Onkohan -30 jo liikaa?

                                Huoltokirjan mukaan noilla on ajettu reipas 10 000 km tossa vaiheessa. Ihan uusilta ne näyttikin, kun jouset vaihettiin.

                                Vakioskareille -40mm on aikalailla vakio, että toimiivat vielä ihan hyvin. Omastani en tiedä minkä verran tää madaltu, kun ostin jouset käytettynä.

                                Muutoskatsastin ton kyllä alustalle / vanteille, joten rekisteriotteessa miulla on mitat, jos haluat. Tällä madalluksella toimii vielä hyvin noi vakioiskarit ja on hyvä ajaa. Ei oo mikään pomppija, eikä pirun kova. Yllättävänkin "pehmeä".

                                Harmillisesti tuo keulii vieläkin hieman, mut siitähän taas pääsee eroon ostamalla taakse korkeemmat, tai eteen matalemmat. Sillon tosin menis varmasti jo iskarit vaihtoo, tai eivät ainakaan pitkään kestäsi.

                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎