Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    Originally posted by duuk View Post
    Itellä 3 sarjaa eli 6 ballastia eikä mitään häiriöitä tule vaikka kaikki olis päällä
    KIINASTA tottakai ei kai noita kukaan muukaan tee ku kiinalainen
    Korealaiset tekee laadukkaimmat ja kiinanpoika kopioi..

    Originally posted by rick the rocket View Post
    Automaattinen ilmastoinnin takaisinkierrätys eli auc. Kertokaapa tyhmemmälle, että mitä tuo tekee ja milloin tuota on järkevä käyttää? Omassa autossa näyttäs vielä olevan jotain kaks erilaista säätöä tuossa ohjauspaneelissa tuolle...

    edit..+mites tuo taukotuuletus säädetään?, zeit napin alta?
    kierrättää sisäilmaa eikä ota ulkoilmasta kuten normaalisti, käytännöllinen mm. ruuhkassa tai kun haluaa kabiinin nopeammin lämpimäksi.. taukotuuletus/lämmitys säädetään juurikin zeit-napin alta.

    Originally posted by 426Hemi View Post
    Missäs kohtaa -89 m20b25(e34) on vakiona rajoitin, jossain 6500? Toi kun tuntuu naukuvan n.7000, ehkä vähän reilukin. Että onko tuola perhana joku "teho"lastu sitten paikallaan.

    Kiinnostusta voisi olla tuollaisen vakiolastulle jos jollain pyörii ylimääräisenä. Mistä tiedän mikä tonne kuuluu, ohjausboksin numerot/malli tms?
    Mielestäni 6400-6500 rpm, katso ne boksin numerot ja etsi orkkis lastu niiden mukaan.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • rick the rocket
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 191
      • Mänts

      Ok. Mites tuon toiminto kun siinä on kaksi vaihtoehtoa. Eli ympyrä jonka sisällä on a ja pelkkä ympyrä, eiku niin niin siis tietenkin toinen on ilmastoinnilla...

      Koitinkin äsken pihalla tuota zeit nappia ja se antaa valita ajan, mutta en saanu mistään napista sitä "hyväksyttyä" enteri puuttui:think Ja mihin siis toi talvilämmitys perustuu? Eli siis kone pitää olla lämmin, jotta se myös puhaltaiskin lämmintä? Ei siis toimi niin, että ajastan sen illalla aamuks hönkiin lämmintä...eihän tossa mitään webastoa ole..
      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Originally posted by rick the rocket View Post
        Ok. Mites tuon toiminto kun siinä on kaksi vaihtoehtoa. Eli ympyrä jonka sisällä on a ja pelkkä ympyrä, eiku niin niin siis tietenkin toinen on ilmastoinnilla...

        Koitinkin äsken pihalla tuota zeit nappia ja se antaa valita ajan, mutta en saanu mistään napista sitä "hyväksyttyä" enteri puuttui:think Ja mihin siis toi talvilämmitys perustuu? Eli siis kone pitää olla lämmin, jotta se myös puhaltaiskin lämmintä? Ei siis toimi niin, että ajastan sen illalla aamuks hönkiin lämmintä...eihän tossa mitään webastoa ole..
        Paina s/r:ää, se on niinkuin "enter"

        Tuo tulee puhaltamaan todennäköisesti vain viileää ilmaa suoraan ulkoa, koska sulla ei ole webastoa. Eikä kierrätä lämppärin kautta. Kesällä ihan kätevä kuumilla ilmoilla.

        Jos olisi webasto, niin se käynnistäisi myös kiertovesipumpun ja puhaltaisi lämmintä.

        Comment

        • rick the rocket
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 191
          • Mänts

          Originally posted by pheno View Post
          Paina s/r:ää, se on niinkuin "enter"

          Tuo tulee puhaltamaan todennäköisesti vain viileää ilmaa suoraan ulkoa, koska sulla ei ole webastoa. Eikä kierrätä lämppärin kautta. Kesällä ihan kätevä kuumilla ilmoilla.

          Jos olisi webasto, niin se käynnistäisi myös kiertovesipumpun ja puhaltaisi lämmintä.
          Ok, pitääpä käydä koittamassa jossain vaiheessa. Vaan onko tuo sitten kätevä kesälläkään jos on oikein helle, niin sehän nappaa sen kesäkuuman höngän sitten autoon:think
          E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

          Comment

          • atpanula
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 139
            • Kuopio

            Originally posted by Kal.ju View Post
            Kiitoksia, oli täsmäohje. Sain laitettua tangon kiinni, mutta piti ne ritilät veivata pois tieltä (aika akrobaatti saa olla jos meisselillä onnistuu, heh).

            Koitetaan nyt talvi tuolla systeemillä pärjätä ja kesällä ehkä uutta vivustoa jostakin. Pystyy jopa tien päällä laittamaan jos on pakko.

            Ihmetystä herätti kuitenkin repsikan pyyhkijänvarsi, se kun ottaa konepeltiin kiinni. Ei ihme jos tulee ongelmia, kun varsi ei mahdu kunnolla konepellin alle ja hankaumajälkiä on jonkin verran.

            Millään asennolla varsi ei mene reilusti konepellin alle ja mutterin tietysti kiristin vaikka oheisessa kuvassa onkin auki. Sattusko jollakin olemaan tietoa tai viitsiikö vilkaista paljonko pitäisi olla clearanssia eli ammattikielellä väliä pellin ja pyyhkijän välillä?

            Mietin olisiko joku vaihtanut konepellin tai pyyhkijän varren hiukan erilaiseen tms. Kuskin varsi on reilun sentin vapaana pellistä ja pääsee siellä hyvin pyörimään.

            ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
            ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by atpanula View Post
              Kiitoksia, oli täsmäohje. Sain laitettua tangon kiinni, mutta piti ne ritilät veivata pois tieltä (aika akrobaatti saa olla jos meisselillä onnistuu, heh).

              Koitetaan nyt talvi tuolla systeemillä pärjätä ja kesällä ehkä uutta vivustoa jostakin. Pystyy jopa tien päällä laittamaan jos on pakko.

              Ihmetystä herätti kuitenkin repsikan pyyhkijänvarsi, se kun ottaa konepeltiin kiinni. Ei ihme jos tulee ongelmia, kun varsi ei mahdu kunnolla konepellin alle ja hankaumajälkiä on jonkin verran.

              Millään asennolla varsi ei mene reilusti konepellin alle ja mutterin tietysti kiristin vaikka oheisessa kuvassa onkin auki. Sattusko jollakin olemaan tietoa tai viitsiikö vilkaista paljonko pitäisi olla clearanssia eli ammattikielellä väliä pellin ja pyyhkijän välillä?

              Mietin olisiko joku vaihtanut konepellin tai pyyhkijän varren hiukan erilaiseen tms. Kuskin varsi on reilun sentin vapaana pellistä ja pääsee siellä hyvin pyörimään.
              Toi johtuu väljästä vivustosta, ei muusta.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Tuokki2
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 377
                • hamina

                Originally posted by Tuokki2 View Post
                sattuuko e39 tai e38 automaatin vaihdekepinnuppi e34? haulla en löytänyt mitään.

                toinen juttu: onko muka kaikissa e34 penkinlämmittimille johdot? katsoin kyllä penkin alla olevaa halkiota pohjamatossa mutta ei siellä montussa mitää piuhoja/liitintä näy.. olis kiva saada nuo nahkasportit lämpöseksi.
                ei ollut nim: morkai laittanut e39 tai e38 nuppia e34:ään.. näin tuollaisen nupin kolmenelkussa nettiautossa(auto myyty enkä pääse enää omistajalta projektista kysymään) ja kyllähän se näyttää paljon fiksummalta kuin orkkis kahva avautukaa nyt ihmeessä jos oletten nupin vaihtaneet, kiinnostanee monia täällä:think
                Last edited by Tuokki2; 08-12-2010, 18:31.
                Skyline R33 GT-R v-spec
                Subaru legacy GT spec B -03
                e39 528ia
                ski-doo x600rs -07

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Tuokki2 View Post
                  ei ollut nim: morkai laittanut e39 tai e38 nuppia e34:ään.. näin tuollaisen nupin kolmenelkussa nettiautossa(auto myyty enkä pääse enää omistajalta projektista kysymään) ja kyllähän se näyttää paljon fiksummalta kuin orkkis kahva avautukaa nyt ihmeessä jos oletten nupin vaihtaneet, kiinnostanee monia täällä:think
                  Meinasin että E32:een ois Morkai laittanut. Kuvittelin vaan että ois suht sama asia kuin E34... Mut enpä minä muista varmaks oliko se Morkai vai kuka se nuppi modauksen teki. Joku kuitenkin teki.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Tuokki2
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 377
                    • hamina

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Meinasin että E32:een ois Morkai laittanut. Kuvittelin vaan että ois suht sama asia kuin E34... Mut enpä minä muista varmaks oliko se Morkai vai kuka se nuppi modauksen teki. Joku kuitenkin teki.
                    morkai oli modannut E38:n vaihdekulissin E32:seen, sama järkky kahva hänelläkin siis vielä käytössä. mulle kulissi kelpaa mut nuppi pitäis vaihtaa sirompaan. yritin realoem:stä kuvia katsella ja aika erilaiselta näyttää tsydeemit.. pitäis olla uus nuppi kourassa ja vanhan purkaa pois niin ehkä itsekin ymmärtää mitä pitää tehdä että nuppi toimii
                    Skyline R33 GT-R v-spec
                    Subaru legacy GT spec B -03
                    e39 528ia
                    ski-doo x600rs -07

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      Taukotuuletus

                      Originally posted by rick the rocket View Post
                      Ok, pitääpä käydä koittamassa jossain vaiheessa. Vaan onko tuo sitten kätevä kesälläkään jos on oikein helle, niin sehän nappaa sen kesäkuuman höngän sitten autoon:think
                      Kyllä se vaan viilentää mukavasti päivän auringossa seisoneen auton. Taukotuuletuksen pitäisi lähteä päälle muistaakseni myös virta-avaimen ollessa asennossa 1. Painaa vain sitä ZEIT-nappia ja ottaa virta-avaimen pois, tuuletus toimii 30min.

                      Tuolla jälkiasennuksesta
                      BMW E34 5 series, Tuning, repairs, troubleshooting.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Tuokki2 View Post
                        morkai oli modannut E38:n vaihdekulissin E32:seen, sama järkky kahva hänelläkin siis vielä käytössä. mulle kulissi kelpaa mut nuppi pitäis vaihtaa sirompaan. yritin realoem:stä kuvia katsella ja aika erilaiselta näyttää tsydeemit.. pitäis olla uus nuppi kourassa ja vanhan purkaa pois niin ehkä itsekin ymmärtää mitä pitää tehdä että nuppi toimii
                        Ahhaa. Sit tavallaan muistin oikein mutten kuitenkaan..
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • thst
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 252
                          • Jkl

                          Mistäs kannattas lähteä vikaa paikallistamaan, kun välillä vaihtaessa + liikkelle lähtiessä kolahtaa ja tuntee selvän väljyyden? Kolaus kuulostaisi tulevan jostain auton puolen välin tienoilta.. Vaihteissa ei muuten mitään vikaa.
                          Kenties joku pusla tms.?

                          Taakse vaihdettu jo nuo etuhelat.

                          Comment

                          • Juhi$
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 1268
                            • Laukaa

                            Originally posted by thst View Post
                            Mistäs kannattas lähteä vikaa paikallistamaan, kun välillä vaihtaessa + liikkelle lähtiessä kolahtaa ja tuntee selvän väljyyden? Kolaus kuulostaisi tulevan jostain auton puolen välin tienoilta.. Vaihteissa ei muuten mitään vikaa.
                            Kenties joku pusla tms.?

                            Taakse vaihdettu jo nuo etuhelat.
                            Olisko kardaanin tukilaakeri finaalissa tai perämurikka kulunut ja väljä.:think Kannattaa nuo ainakin tutkia.

                            Comment

                            • thst
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 252
                              • Jkl

                              En usko että tuo perä on väljä, koska sen verran siellä joku aina heilahtaa että pitäisi olla aika karseassa kunnossa tehdäkseen sellaisen heilahduksen ja kun muuten ihan kunnossa on :think Onkos mimmonen homma tuo tukilaakerin vaihto/miten tarkistan asian?

                              E: haulla löytyikin jotain pientä vinkkiä, niin lueskellaan sieltä.
                              E: Joo, kyllä nuo oireet taitavat olla lähtöisin tuosta tukilaakerista. Kun varsinkin pienemmälle vaihtaessa ja vähän luistattaessa paukauttaa. Näyttää melkein semmoselta hommalta että tuota ei ihan uskalla itse rueta vääntämään.
                              Last edited by thst; 09-12-2010, 00:25.

                              Comment

                              • rick the rocket
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 191
                                • Mänts

                                Originally posted by jani73 View Post
                                Kyllä se vaan viilentää mukavasti päivän auringossa seisoneen auton. Taukotuuletuksen pitäisi lähteä päälle muistaakseni myös virta-avaimen ollessa asennossa 1. Painaa vain sitä ZEIT-nappia ja ottaa virta-avaimen pois, tuuletus toimii 30min.

                                Tuolla jälkiasennuksesta
                                http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Ventilation.htm
                                Enpä vaan saa toimiin tuota. Antaa laittaa ajastuksen, mutta mistään se ei ota "hyväksyntää" tuolle säädölle. S/r nappi ajastuksen jälkeen vaan tekee sen, että tulee uudet ajastuslukemat laitettavaksi ruutuun? Ja kun otan virta-avaimen pois ajastuksen jälkeen niin ajastus on hävinnyt?

                                Tai sitten en vain osaa...
                                E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎