Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525 ix
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 353
    • Karijoki Etelä - Pohjanmaa

    m50b25 -91

    Mites tuossa e34:ssa m50b25 -91 koneessa tuo tyhjäkäynti toimii moottorijarrutuksessa?

    Omassa n.1000rpm:n kohdalla kulutusmittari hyppää 10 L. Valoihin kun pysähtyy niin kierrokset laskee normaalisti tuohon 1000 pintaan ja siitä sitten hitaammin sinne 700:n pintaan.
    Miten nopeasti kierrosten kuuluis pudota tohon 650-700 Rpm :n pintaan ??

    Ja sitten mistä johtuu tyhjäkäynnillä kuuluva PLOPPLOP ääni kun kuuntelee pakoputken päästä ?

    Vissiin aina yksi pytty pimeenä..tyhjäkäynti ei kumminkaan seilaa edes takaisin pysyy samassa.

    Vai miten on ?? :think
    VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
    Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
    - E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
    - E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
    - E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
    - E 38 , E31 , E52
    - E 53 - X5

    PUH : 045-3412426 / Whatsapp

    [email protected]

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      Vaihda vakiolastu ensimmäisenä ja tutki KAIKKI imupuolen kumiletkut mahdollisten vuotojen varalta. Puhdista tyhjäkäynnin askelmoottori. Jos yks pytty pimeänä niin sen kyllä huomaa. Tarkista tulpat että uivatko öljyssä. Search:illa löytyy paljon juttua...

      Comment

      • tomitsu
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 1
        • Salo

        Sisätila kennon letkut

        Auto siis 520 bemmi vuosmallia -89. joku on mennyt poistamaan sisäkennon ja sen letkut. mistä kyseiset letkut tulee ja menee kun niitä ei ole missään? on vähän kylmä ajella ja ikkunat huurussa


        kiitos vastanneille

        Comment

        • Valtsude
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 739
          • Jyväskylä

          Originally posted by jani73 View Post
          Onko se ruuvi ehjä? O-renkaat ehjiä?

          Ruuvin kokonaispituus on noin 55mm, ainakin omassani ja lisäksi ruuvin päässä on kaksi O-rengasta.

          Kiitos kuvasta, taisi arvoitus ratketa. Multa puuttuu tuo alempi o-rengas kokonaan, mihin lie hävinny.
          E34

          Comment

          • Eetu
            Banned
            • Oct 2008
            • 2843

            Kukaan asennuttanut lohkolämmitintä E34:seen, paljonko maksoi asennettuna?

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2882
              • Akaa / Toijala

              Originally posted by Eetu View Post
              Kukaan asennuttanut lohkolämmitintä E34:seen, paljonko maksoi asennettuna?
              Voisin veikata 300-600€ riippuen mitä kaikkea asennetaan. Omaan exään pelkän elementin vaihto oli ~180€.

              Comment

              • jouni.325
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 2860

                Voisiko joku kertoa e34 525tds 1995 tyyppiviat ja paikat mistä ruusu alkaa kukkimaan?
                Autoon mitä olen menossa katsomaan on sähköinen pumppu vaihdettu mekaaniseen, pitääkö tästä huomioida erin toten mitään? Tietty mekaanisella on helpompi nostaa syöttöä?

                edit. Niin ja auto on farmari
                Last edited by jouni.325; 14-12-2010, 06:34.
                Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                Myös projekti kertomus fasessa

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Eetu View Post
                  Kukaan asennuttanut lohkolämmitintä E34:seen, paljonko maksoi asennettuna?
                  190e juuri laitatutin. Ei ollut aiemmin. Muuten koko homma, mutta sisähaaraa eivät laittaneet kun oli liian lyhyt johto sattunut mukaan. Tuohon hintaan laittoivat vielä laturiin jännitteensäätimen, että olisko kympin-kaks vähemmän ollu ilman sitä työtä. Ja tämä sitten perus nyrkkipajalla, 3h työ. Niin plus sitten itse ostin elementin, mitä se nyt kustantaa sen 70e. + johdot puskuriin ja sisälle jonkun toistasataa.

                  Jouni: Takaluukun reunasta kukkii, ovien alalaidat, tankin ympärys, tunkin paikat. Katselin itse pitkät pätkät tds:iä tuota nykyistä E34 etsiessäni ja tulin siihen tulokseen että tuo pari-kolme tonnia on niin huono hintaluokka omistaa BMW:n diesel, että jätin sikseen. Törkeästi ajettuja ja moneenkaan ei ole pumppua, turboa tai kantta rempattu. Eikä muutenkaan mitenkään parhaimmaksi kehuttu tekniikka tuo M51 ole. Vanhaa tekniikkaahan se jo on.

                  Missä sijaitsee automaattilaatikon ohjainboksi jos puhutaan vaikka sellaisesta kuin 4hp22? Eli 530/535i 80-luvulta. Omassa trans program palaa vaikka vaihdettu manuaaliloota tilalle ja pitäis siihenkin perehtyä mistä herjan pukkaa. Jos jollakin pulttaa-kiinni ratkaisu laatikonvaihtoon ja tuon herjan poistoon liittyen niin kertokoon.
                  Last edited by Harri G; 14-12-2010, 22:54.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2882
                    • Akaa / Toijala

                    Originally posted by Harri G View Post
                    190e
                    No mulla meni kyllä arvaus tosissaan mettään.

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Kal.ju View Post
                      No mulla meni kyllä arvaus tosissaan mettään.
                      No kyllä se tuon kolmen sadan yli menee kun osat laskee, pirun kalliita ne mokomat piuhan pätkät, motonetistä näkee esim. ne hinnat. Mutta työtä siis kolmisen tuntia.

                      EDIT: Löysin tuohon laittamaani trans program -herjaan tällaisen keksinnön. Saa edelleen joku sanoa missä automaatin ohjainboksi sijaitsee. Numerous independent sources on the web have confirmed that jumping pin #5 on the CCM to ground (which is the same grey/brown wire on pin #33 of the TCU connector) will extinguish the "Trans Program" error that will show up. In spite of that, the engine will still run normally without going into limp mode.

                      Lähde: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_41.htm
                      Last edited by Harri G; 14-12-2010, 23:15.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Pasi_K
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 686
                        • Tyrnävä

                        Minä oon jo useampaan autoon ostanut elementin uutena mutta piuhat hakenut purkaamolta muutamalla kympillä.
                        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                        Tsekkaa myytävät osat tästä

                        Comment

                        • Pasi_K
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 686
                          • Tyrnävä

                          Originally posted by Pasi_K View Post
                          Iso OBC, kello/näyttö jää päälle vaikka auton sammuttaa ja pistää auton lukkoon. Auton omistaja meinas että ihan yks kaks noin alkoi tekemään. Normaalia vai ei?
                          OBC:lle oli sulakerasiassa kolme sulaketta, vaikka kaikki irroitti niin ei sammunut. Yksitellen kokeilin muitakin sulakkeita käyttää irti ja sulake numero 18 sammutti obc:n, samalla kuului jotakin surinaa muutaman sekunnin tulipellin lähistöltä... Sulaketaulu saksaksi, joku w***pump tms. luki tuon kohdalla. Kummallista :think
                          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                          Tsekkaa myytävät osat tästä

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Pasi_K View Post
                            Minä oon jo useampaan autoon ostanut elementin uutena mutta piuhat hakenut purkaamolta muutamalla kympillä.
                            No näinhän se fiksu on tehdä. Itse löysin foorumilta uudet piuhat edullisesti. Varmaan jos kyselee tämänkin foorumin purkuautot läpi niin löytänee piuhoja.

                            Löysin myös missä automaattilootan boksi on, eli ei mitään. Jos se jotain kiinnostaa niin http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=402620 Ja tietysti ETM sen kertoi niin ei ois alkuunsakaan tarvinnu arpoo.
                            Last edited by Harri G; 15-12-2010, 08:28.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • 426Hemi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2008
                              • 621
                              • Pälkäne

                              Mikähän mahtaa m20 koneisessa 525:ssä olla kun varsinkin kylmänä käy tyhjää huonosti. Kiekat pysyy juu kyllä 750rpm tasasena, mut välillä kuulostaa, kylmänä, että ei kävis kaikilla. Lämpösenäkin vähän "kakoo" ja putputtelee tyhjäkäynnillä.

                              Vaihdettu on tulpat, pyörijä, jakajan kansi, öljyt pariinkin kertaan, venttiilikoneisto ja nokka kokonaan uudet. Ajossa kierroksilla ei mitn ongelmaa, vetoja on reippaasti ja kulutus yms on ihan normaalia tasoa.

                              Autossa on joku kiinan tuning lastu, vakio haussa.
                              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                              Comment

                              • BmwPunisher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 7629
                                • Lemu

                                mahtaako E32:sen mittaristo sopia E34:seen? :think houkattaisi tuo myynti puolella oleva E32 Alpina mittaristo..

                                tästä vielä kuva mittaristosta..

                                tosin tämä myynnissä oleva mittaristo taitaa olla V12 koneisen, että siihen se viimeistään kaatuisi..
                                E70 X5 30d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎